Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2018, 11:53   #21
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Integendeel, door mensen die onverdeeld eigenaar waren een uitzondering te geven was er een achterpoortje dat nu gesloten is.
niemand haalt er financieel voordeel uit als ma gewoon het vruchtgebruik behoudt nadat pa dood is. mo dan ben ik als kind een naakte eigenaar, tot ma dood is.

Citaat:
En verder staat het iedereen vrij een erfenis te weigeren of uw deel van het huis weg te geven.
een erfenis van 5j geleden kunt ge nu ni nimmer weigeren hé
wegschenken? diegene aan wie ge het schenkt mag dan ettelijke duizenden euro's ophoesten. ik wens u veel succes zo'n zot te vinden. een huis wegschenken is niet gelijk uwe velo in de kringloopwinkel afgeven hé

Citaat:
e veel eigendom hebben
ge hebt duidelijk niet door wat het probleem in deze is. hoe de maatregel totaal z'n doel voorbijschiet.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 14:44   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Homans keurt voorstel af: “Wil CD&V niet dat sociale woningen gaan naar wie ze nodig heeft?”

Citaat:
Vlaams minister van Wonen Liesbeth Homans (N-VA) is niet van plan de wetgeving rond sociale woningen bij te sturen, zoals CD&V vrijdag voorstelt. “Ik ga ervan uit dat CD&V net als N-VA wil dat sociale woningen terechtkomen bij mensen die ze echt nodig hebben”, zegt de minister.
Een discussie die niet snel afgelopen zal zijn.

Citaat:
Door de controles van de huisvestingsmaatschappijen zijn deze gevallen aan het licht gekomen en wordt het misbruik bestreden, argumenteert Homans.
Ik denk dat juist dat gegeven al een geruime tijd algemeen geweten was.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 14:47   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De nieuwe regel is een verstrenging. Tot 1 maart 2017 had iemand die voor de volle 100% eigenaar was, geen recht op een sociale woning. Nu heeft iemand die voor een deel eigenaar is, ook geen recht meer op sociale huisvesting.

Het gaat alvast véél kwaad bloed zetten me dunkt.
Dan moet dat meer. Evenwel heel terecht. Nogal wiedes dat je geen sociale woning kunt claimen als je ergens iets in bezit hebt op de vastgoedmarkt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 14:48   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
goede zaak. Er zijn er teveel die denken dat een sociale woning een verworven recht is. Wie niet langer aan de voorwaarden voldoet, moet eruit en plaats maken.
²
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 14:50   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Als er niet kordaat opgetreden wordt,dan zal er anders altijd wel een "tekort" aan sociale woningen blijven.......

Dat gezaag moet stoppen.Ook Minister Homans heeft al genoeg gezaag moeten aanhoren over hoe ze "niet snel genoeg" sociale woongelegenheden doet neerploffen....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 10 februari 2018 om 14:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 15:04   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als er niet kordaat opgetreden wordt,dan zal er anders altijd wel een "tekort" aan sociale woningen blijven.......

Dat gezaag moet stoppen.Ook Minister Homans heeft al genoeg gezaag moeten aanhoren over hoe ze "niet snel genoeg" sociale woongelegenheden doet neerploffen....
Misschien wil men bij het alsmaar meer- en meer inplanten van sociale woningen wel één van de 7 werken van barmhartigheid nastreven?

Het bewuste werk van ... : 'De vreemdelingen herbergen??? '
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 februari 2018 om 15:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2018, 20:45   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Homans wijst CD&V-voorstel over sociale woningen af

Citaat:
Vlaams minister bevoegd voor Wonen Liesbeth Homans (N-VA) is niet van plan de wetgeving rond sociale woningen bij te sturen, zoals CD&V vrijdag voorstelt. ‘Ik ga ervan uit dat CD&V net als N-VA wil dat sociale woningen terechtkomen bij mensen die ze echt nodig hebben’, zegt de minister.
Ik kan minister Homans in dit geval geen ongelijk geven.

Misschien zijn er mensen die daar anders over denken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2018, 23:02   #28
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik kan minister Homans in dit geval geen ongelijk geven.
mensen pesten omdat ze ergens een halve slaapkamer geërfd hebben?
pure profileringsdrang mt de komende verkiezing
we hebben een nieuwe regel en morgen gaan we bricoleren en uitzonderingen en kunstgrepen en ... uitvinden.

belgen met een volledig eigen huis zijn er allang uit
Marokkanen met een his in Marokko krijg je zo niet te pakken

doel is aandacht zoeken en da's gelukt + onnodig papierverspilling want ze gaan niemand die een halve traplift geërfd hebben buitensmijten
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 01:36   #29
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
En dat klopt spijtig genoeg ook....
Maar men begint dat nu ook meer en meer in te zien dat dit de oplossing helemaal niet is.
Een sociale wijk mag geen 'villa' wijk worden, als je snapt wat ik bedoel.
Juist. Een sociale wijk moet ook geen villawijk worden, hopelijk wordt de jacht op meer 'vermogende' sociale woonwijkbewoners ook geen obsessie en zoekt men de gulden middenweg.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo zag ik dat ook inderdaad.

Vroeger had je in de sociale huurgebouwen ook 1 appartement aan het gelijkvloers waar in de meeste gevallen een conciërge woonde.
Dat is allemaal verdwenen naar het schijnt. (hoorde ik van vrienden die in een sociaal appartement woonachtig zijn)
Er blijkt op gezette tijden controle te zijn maar minder dan wat jaren geleden.
Ik sommige gebouwen is dat al merkbaar.

Dus lijkt het mij een verschrikkelijk moeilijke oefening om daar de juiste oplossing voor te zoeken.
Moeten we naast het toewijzen van de sociale huurpanden ook gaan denken aan: Eigen volk eerst of is dat te ver gezocht want dat klinkt zo schutkringpartijachtig niet?
Naast die hele heisa hoorde ik van verschillende mensen dat de huisvestingmaatschappijen echt wel hun best proberen te doen om het allemaal in goede banen te proberen te leiden.
In sommige gevallen kan dat best een hele lijdensweg zijn voor sommigen.
Met enige 'graagte' geef ik deze nog even mee.

Laten we die alvast plaatsen onder de noemer: stof tot nadenken?

Mogelijk drieduizend mensen in de problemen door nieuwe wet
Ik ken wel enkele mensen die in zo'n sociale woonblok wonen en ik weet niet of daar ooit een concierge geweest is maar vandaag is dat zeker niet (meer) het geval.

En 'eigen volk eerst' moeten we niet denken. Met gewoon een redelijke manier van werken lijkt het me wel houdbaar.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 08:13   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Juist. Een sociale wijk moet ook geen villawijk worden, hopelijk wordt de jacht op meer 'vermogende' sociale woonwijkbewoners ook geen obsessie en zoekt men de gulden middenweg.
Ik ken wel enkele mensen die in zo'n sociale woonblok wonen en ik weet niet of daar ooit een concierge geweest is maar vandaag is dat zeker niet (meer) het geval.

En 'eigen volk eerst' moeten we niet denken. Met gewoon een redelijke manier van werken lijkt het me wel houdbaar.
Ik ken ook enkele mensen die een appartement in een sociale woningblok wonen.

We moeten al wel even terug in de tijd dat er nog sprake was van dat een conciërge een appartement toegewezen kreeg in een gebouw om daar alles een beetje in het oog te houden.

Voorbeeld:

Nieuwe aanpak conciërges

Op huidig ogenblik maakt men per wijk gebruik van sociaal assistenten vernam ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 februari 2018 om 08:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be