Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2018, 20:17   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat ik zei is dat als je niet aan lintbebouwing doet, maar intelligent de beschikbare ruimte gebruikt, dat er dan nog veel plaats is voor extra bewoners.
Daar stem ik mij in, maar wat u eerder schreef, kwam niet echt duidelijk over.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 20:21   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar stem ik mij in, maar wat u eerder schreef, kwam niet echt duidelijk over.
Waar ik woon is er vlakbij de dorpskern nog een boel grond. Ongebruikte weiden en braakland. Mits aanleggen van straten en nutsvoorzieningen kunnen daar een hoop huizen gezet worden.
En dat is al in beperkte mate gebeurd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 20:59   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Alle open en groene ruimte in Vlaanderen moet met de nodige zorg beschermd worden.

Maar voorts zie ik in Vlaanderen geen fenomeen zoals in Frankrijk of Spanje, waar dorpen of dorpjes letterlijk uitdrogen.
Zelfs geen kleinere afgelegen gehuchten ...

Waar je individueel dan kiest om te gaan wonen, is jouw keuze.
Ikzelf opteer voor een kleinere stad. Klein genoeg om nog op mensenmaat te zijn, maar groot genoeg om alle voorzieningen te hebben, zoals vb. alle middelbare schoolkeuzes tot en met het middelbaar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 21:18   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Omwille van deze andere draad:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=115

De Overheid promoot momenteel wonen in een stad.
Ik ben daartegen. Dat creëert anonimiteit en daardoor misdaad.

We hebben meer dorpen nodig waar iedereeen alleman kent en waardoor er dus sociale controle is.
De overheid promoot het wonen in een stad om de éénvoudige reden dat er in véél grootsteden al een serieuze stadsvlucht aan de gang is.

Laat ik Antwerpen even als voorbeeld nemen.

De massa's inwijkelingen die zich daar in groten getale blijven aanmelden dat is voor de meeste Antwerpenaars er een beetje over en die Antwerpenaars die er het geld voor hebben zijn er dan ook binnen de kortste keren weg.

De meeste dorpen en kleinsteden zijn nog best leefbaar maar in sommige gevallen doen de vreemdelingen daar ook al stil hun intrede.

Aan de kust bijvoorbeeld zie je ze in bepaalde steden al meer- en meer binnensluipen.

Dat lijkt mij de enige geldige reden waarom men het wonen in de steden terug wat 'aangenamer' (<-laat dat wishful thinking tot bullshit zijn die denkpiste ) wil maken.

De oplossing zal ergens anders gezocht moeten worden, anders gaat men van de grootsteden echte getto's en no gone zones maken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 februari 2018 om 21:23.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 18:50   #25
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Alle open en groene ruimte in Vlaanderen moet met de nodige zorg beschermd worden.

Maar voorts zie ik in Vlaanderen geen fenomeen zoals in Frankrijk of Spanje, waar dorpen of dorpjes letterlijk uitdrogen.
Zelfs geen kleinere afgelegen gehuchten ...

Waar je individueel dan kiest om te gaan wonen, is jouw keuze.
Ikzelf opteer voor een kleinere stad. Klein genoeg om nog op mensenmaat te zijn, maar groot genoeg om alle voorzieningen te hebben, zoals vb. alle middelbare schoolkeuzes tot en met het middelbaar.
2
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be