Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2011, 08:47   #1
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard Anti milieu reclame "De standaart"

We geven miljoenen uit aan het behoud van milieu. Ok, het kan natuurlijk veel beter en geld wod links en rechts verspilt, maar wat ik deze morgen hoorde op stubru vind ik er toch wel ver over.

Ik weet niet perfect de gehele tekst maar het komt hierop neer...\

Reclame: De aarde warmt op, de poolkappen smelten, het gaat niet goed met het milieu waardoor onze kinderen niet meer zullen kunnen genieten van de wondermooie fauna en flora, deze toekomst smelt weg voor onze kinderen hun ogen als sneeuw voor de zon...MAAR GEEN PANIEK! Alles is te zien op de nieuwe BBC documentaire "Frozen planet" welke nu op DVD te koop is.

AUB e mensen, we gaan campagnes subsidieren voor miljoenen ter behoud van het milieu en dan gaat men reclame uitzenden op onze staatzenders waar ze het niet erg vinden dat het milieu om zeep geholpen word? Waar gaan we naartoe?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 10:35   #2
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

BBC is nochtans wel een plausibele bron die journalistiek goed werk levert. Volgens wiki is deze documentaire de opvolger van “The planet” welke net het tegenovergestelde doel wilde bereiken dat hetgeen jij hier neerschrijft. Heb je de boodschap wel goed begrepen?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 11:19   #3
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Poolberen en pinguins op hetzelfde ijs? Poolberen bedreigd door smeltend ijs hoewel het Noordpoolgebied de laatste jaren meer ijsmassa heeft?

Waarom krijg ik een deja-vu gevoel en moet ik denken aan Al Gore en zijn onwetenschappelijke film.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 11:28   #4
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
BBC is nochtans wel een plausibele bron die journalistiek goed werk levert. Volgens wiki is deze documentaire de opvolger van “The planet” welke net het tegenovergestelde doel wilde bereiken dat hetgeen jij hier neerschrijft. Heb je de boodschap wel goed begrepen?
Ik heb de reclame niet gemaakt. Luister naar stubru of kijk naar de VRT...daar is de spot en reclame al op geweest...misschien hebben ze een achterliggende boodschap, maar die maken ze in de reclame alvast niet duidelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 06:54   #5
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
BBC is nochtans wel een plausibele bron die journalistiek goed werk levert. Volgens wiki is deze documentaire de opvolger van “The planet” welke net het tegenovergestelde doel wilde bereiken dat hetgeen jij hier neerschrijft. Heb je de boodschap wel goed begrepen?
Ik mag hopen dat het een niet bedoelde slechte keuze van verwoording is maar ik heb daar terecht mijn vertwijfelde reden tot wantrouwen toe.
Het wat dan ook misschien onbewust wel het beleid of eerder wanbeleid samen dat er de voorbije 50 jaar is geweest wat betreft milieu en impact van een explosief exponentiele stijging van de wereldbevolking en het consumptie gedrag ervan heeft.

Alsof dat de DVD's ons redden van de gevolgen van de door de mens verhoogde effecten en gevolgen van de opwarming van de aarde. Onszelf de eigen idiotie nog eens onder de neus wrijven gaat ons echt wel helpen. Vooral komende generaties gaan daar veel aan hebben... kijk hoe dom ze toen deden en dit verloren laten gaan hebben. En voor wat dan nog...
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 1 december 2011 om 06:55.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 07:41   #6
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ik mag hopen dat het een niet bedoelde slechte keuze van verwoording is maar ik heb daar terecht mijn vertwijfelde reden tot wantrouwen toe.
Het wat dan ook misschien onbewust wel het beleid of eerder wanbeleid samen dat er de voorbije 50 jaar is geweest wat betreft milieu en impact van een explosief exponentiele stijging van de wereldbevolking en het consumptie gedrag ervan heeft.

Alsof dat de DVD's ons redden van de gevolgen van de door de mens verhoogde effecten en gevolgen van de opwarming van de aarde. Onszelf de eigen idiotie nog eens onder de neus wrijven gaat ons echt wel helpen. Vooral komende generaties gaan daar veel aan hebben... kijk hoe dom ze toen deden en dit verloren laten gaan hebben. En voor wat dan nog...

Ben ik nu de enige die deze reclame al gehoord en gezien heeft?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 07:46   #7
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
AUB e mensen, we gaan campagnes subsidieren voor miljoenen ter behoud van het milieu en dan gaat men reclame uitzenden op onze staatzenders waar ze het niet erg vinden dat het milieu om zeep geholpen word? Waar gaan we naartoe?
Ik had hetzelfde idee.
'de wereld is om zeep, maar het is niet erg, we hebben het op DVD, koop allemaal de DVD'.

Het was mss niet de boodschap die ze wilden verkopen, maar zo komt het wel over.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 08:01   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Hij is net weer op stubru geweest. Met steun van Eneco!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 08:03   #9
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik had hetzelfde idee.
'de wereld is om zeep, maar het is niet erg, we hebben het op DVD, koop allemaal de DVD'.

Het was mss niet de boodschap die ze wilden verkopen, maar zo komt het wel over.
Het zal idd niet echt hun mening zijn en niet hun bedoeling maar aub e, hoe slecht zijn de makers van deze reclame dan wel niet? En degene die ze goedkeuren vinden het blijkbaar ook goed? Een hele hoop mensen die blijkbaar niet goed luisteren wat ze zeggen met reclame.

Ik vind het echt niet kunnen, vooral omwille van de campagnes die enorm veel geld kosten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 08:27   #10
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ben ik nu de enige die deze reclame al gehoord en gezien heeft?
Hoewel ik verschrikkelijk weinig TV kijk -god wat ben ik daar toch gelukkig met- heb ik hem toch al gezien hoor. Waarom denk je dat ik erop reageer anders?
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 09:48   #11
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Hoewel ik verschrikkelijk weinig TV kijk -god wat ben ik daar toch gelukkig met- heb ik hem toch al gezien hoor. Waarom denk je dat ik erop reageer anders?
Radio luisteren? Stubru komt hij zeker elke morgen.
Was eigenlijk niet aan jou gericht...gewoon een algemene vraag.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 10:40   #12
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Radio luisteren? Stubru komt hij zeker elke morgen.
Was eigenlijk niet aan jou gericht...gewoon een algemene vraag.
Zoals gewoonlijk ben jij het probleem.
Je snapt het alweer niet, the story of your life.

Misschien zou je beter erkennen dat veel dingen in deze wereld gewoon te moeilijk zijn voor jou?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 18:15   #13
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Het zal idd niet echt hun mening zijn en niet hun bedoeling maar aub e, hoe slecht zijn de makers van deze reclame dan wel niet? En degene die ze goedkeuren vinden het blijkbaar ook goed? Een hele hoop mensen die blijkbaar niet goed luisteren wat ze zeggen met reclame.

Ik vind het echt niet kunnen, vooral omwille van de campagnes die enorm veel geld kosten.
Ik stel me die vragen bij wel meer reclames.

Zoals in elk beroep zullen er wel goede en knoeiers zijn zeker?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 12:05   #14
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik stel me die vragen bij wel meer reclames.

Zoals in elk beroep zullen er wel goede en knoeiers zijn zeker?
Tuurlijk, daar ben ik ook van overtuigd, maar hier gaan meerdere partijen in de fout vind ik. Degene die de reclame maakt...en degene die ze controleerd en uitzend.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 00:01   #15
LynnDS
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 1
Standaard

Zopas vr het eerst de reclame op één kunnen waarnemen en meteen eensgezinden gezocht op het net. In de hoop me vergist te hebben, mishoort, zocht ik nogmaals de reclame op, maar met spijt moet ik vast stellen dat het incorrecte dan toch aanwezig blijkt te zijn.

Schandalig vind ik deze reclame. Zelf 'bevind' ik me in de audiovisuele sector (student) en ben ik de eerste om toe te geven dat in elk beroep fouten worden gemaakt, maar dit slaat toch alles. Beseft dan geen enkele verantwoordelijke de impact van wat ze zo graag aanprijzen?! Hoofdzakelijk gaat het hem voornamelijk over de zin "Geen paniek". Het verdraait heel het vorige (de problematiek) tot iets banaals en onbelangrijks omdat we geluk hebben dat de beelden op dvd zijn vastgelegd en de volgende generaties zo alsnog visueel materiaal zullen hebben om al dat moois (en ellende!) enigszins te leren kennen. Hoera.. Zucht. BBC is gekend voor hun goeie documentaires - heb er zelf ook een paar - en verwijzen vaak naar het pracht en praal van dat wat boven ons staat, de natuur. Het is dan ook zeker hun bedoeling niet om heel de milieuproblematiek op die manier zo te rediculiseren. Wat me meteen bij de vraag brengt of zij enige inspraak hebben over de reclame dat gemaakt wordt van hun product. Daar is hoogwaarschijnlijk nog een heel andere factor mee verbonden en complexer dan dit onderwerp, maar toch..

Soit, .. Het moest me even gezegd, de reclame schokte me teveel. Ik ga toch eens zien of er niets kan tegen gedaan worden of dat ik een mail mag terug verwachten van de Standaard met hun uitleg over de beredenering achter de reclame.


Mvg,
L.

(Trouwens, de reclame van kindermishandeling bij roken al gezien? Ook dat is op zich al een discussie waard. De reclamesector durft zich volgens mij steeds meer te permiteren, al oogt het duidelijk dat we, als publiek, niet mee zijn geëvolueerd.)
LynnDS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 18:09   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

In de milietop gaande in Zuid-Afrika (remember...anyone?) zal men wel een verklaring afleggen.....net als die van verleden jaar in Mexico,en die ervoor in Denemarken.........een verklaring van niks...

Iedereen wil wel CO2-uitstoot verminderen,als de Europeanen dat allemaal willen betalen....


eigenlijk wel grappig hoe onze eigen "bal" (de CO2-saga)teruggespeeld wordt in ons eigen doel

Laatst gewijzigd door kelt : 5 december 2011 om 18:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be