Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2019, 07:48   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard Antwerpen: Meegenomen zonder reden en zonder bewijs

Na arrestatie van jongeren die wilden plunderen: “Mijn broer werd meegenomen zonder reden en zonder bewijs”

Wie gelooft zoiets.
De politie die iemand meeneemt zonder reden en zonder bewijs?

De Antwerpse politie pakte vrijdag 17 jongeren op die het plan hadden opgevat om meerdere winkels in de binnenstad te plunderen. Een van de opgepakte jongens was de 14-jarige Ayoub L. Volgens zijn zus werd hij onterecht meegenomen door de politie. Op Twitter doet ze haar beklag over wat er zich vrijdag heeft afgespeeld. “We waren hem uren aan het zoeken en de ergste scenario’s speelden in ons hoofd.”
“Vrijdag chilldag denken de meeste scholieren. Na de schooluren iets gaan eten met de vrienden. althans, dat was het plan”, zo doet Zainab op Twitter haar verhaal. “Ayoub bracht vrijdagavond ...


De rest van het verhaal zit achter de betaalmuur.

Voor Schoof:
https://www.gva.be/cnt/dmf20191117_0...-zonder-bewijs
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 07:54   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

In welke hoek we die "jongeren" moesten gaan zoeken daar moeten we initieel niet lang over nadenken natuurlijk en hiermee is het bewijs alweer geleverd. Muliticul verrijkers, kansenparels, hooggeschoolde geïmporteerde werkpaarden en verdraagzame moslims zijn alweer ontmaskerd als ordinaire amokmakers, winkeldieven en criminelen...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 08:07   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In welke hoek we die "jongeren" moesten gaan zoeken daar moeten we initieel niet lang over nadenken natuurlijk en hiermee is het bewijs alweer geleverd. Muliticul verrijkers, kansenparels, hooggeschoolde geïmporteerde werkpaarden en verdraagzame moslims zijn alweer ontmaskerd als ordinaire amokmakers, winkeldieven en criminelen...
Inderdaad, maar dat mag de linkse pers niet schrijven.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 08:34   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In welke hoek we die "jongeren" moesten gaan zoeken daar moeten we initieel niet lang over nadenken natuurlijk en hiermee is het bewijs alweer geleverd. Muliticul verrijkers, kansenparels, hooggeschoolde geïmporteerde werkpaarden en verdraagzame moslims zijn alweer ontmaskerd als ordinaire amokmakers, winkeldieven en criminelen...
in de hoek van jongeren van wie t kleurtje volstaat voor de Antwerpse rambo's om hen 7 keer per dag een id kaart te vragen en hen zo maar mee te nemen hé.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 08:57   #5
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in de hoek van jongeren van wie t kleurtje volstaat voor de Antwerpse rambo's om hen 7 keer per dag een id kaart te vragen en hen zo maar mee te nemen hé.
Ik ben ook niet altijd akkoord met het rambo politie optreden en dito behandelingen maar ik weet uit ondervinding dat de fluwelen aanpak niet helpt bij die met een "kleurtje".
Ze zweren op het hoofd van hun vader en hun moeder verwijten je voor racist en ondertussen stelen ze je brieventas.
Gelukkig is de politie er om ons wat te beschermen, we zouden wat meemaken anders.
Als die gasten een oproep via iphone doen komt er een gans leger helpen, doe dat maar als Vlaming precies of je hebt geen verbinding meer.
En toch zal het enkel lukken door samen actie te ondernemen en dan ben je opeens racist .....
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:31   #6
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in de hoek van jongeren van wie t kleurtje volstaat voor de Antwerpse rambo's om hen 7 keer per dag een id kaart te vragen en hen zo maar mee te nemen hé.
je moest eens weten hoe dikwijls die rambo's uitgedaagd worden. Ik kan mij trouwens niet van de indruk ontdoen, dat het hier niet om een onbekende zal gegaan zijn.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:36   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je moest eens weten hoe dikwijls die rambo's uitgedaagd worden. Ik kan mij trouwens niet van de indruk ontdoen, dat het hier niet om een onbekende zal gegaan zijn.
ik zou al content zijn mochten ze er met de matrak op lohs gehen elke keer er strafbare feiten gepleegd worden, maar net dan gebeurt het nooit ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:45   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou al content zijn mochten ze er met de matrak op lohs gehen elke keer er strafbare feiten gepleegd worden, maar net dan gebeurt het nooit ...
eerlijk gezegd, ik zou mijn koelbloedigheid ook verliezen als zo'n ettertje(s) mij het bloed constant vanonder de nagels haalt. En het is iets te opvallend dat dat steeds door "dezelfden" gebeurt.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:49   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
eerlijk gezegd, ik zou mijn koelbloedigheid ook verliezen als zo'n ettertje(s) mij het bloed constant vanonder de nagels haalt. En het is iets te opvallend dat dat steeds door "dezelfden" gebeurt.
ik schreef weldegelijk 'elke keer er strafbare feiten gepleegd worden' hé ... maar die daders zijn meestal enkele maten te groot en dan is t veiliger doorrijden meestal...

wie agressief ipv humoristisch getriggerd wordt door pubergedrag, die zit niet op zijn plek bij de politie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:53   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je moest eens weten hoe dikwijls die rambo's uitgedaagd worden. Ik kan mij trouwens niet van de indruk ontdoen, dat het hier niet om een onbekende zal gegaan zijn.
Dit. En het feit dat ze telkens dezelfde gasten moeten oppakken die vervolgens enkele uren later terug op vrije voeten staan om hun "werk" te hervatten...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:55   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik schreef weldegelijk 'elke keer er strafbare feiten gepleegd worden' hé ... maar die daders zijn meestal enkele maten te groot en dan is t veiliger doorrijden meestal...

wie agressief ipv humoristisch getriggerd wordt door pubergedrag, die zit niet op zijn plek bij de politie.
Ja, leg er nog wat eieren onder
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 10:23   #12
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik schreef weldegelijk 'elke keer er strafbare feiten gepleegd worden' hé ... maar die daders zijn meestal enkele maten te groot en dan is t veiliger doorrijden meestal...

wie agressief ipv humoristisch getriggerd wordt door pubergedrag, die zit niet op zijn plek bij de politie.

Wel ik ga niet altijd akkoord met de opdrachten die de politie krijgt.
Maar voor de rest heb ik nog nooit echt last gehad met de politie.
En voor de rest kunnen ze niet op mijn kop slaan want ik mijd de plaatsen waarvoor er oproepen gebeuren om heibel te maken.
Er zijn andere manieren genoeg om uw onvrede te tonen. Vooral op de juiste moment in het stemhokje. Alhoewel; het is mogelijk dat er nadien ook met uw stem geklungeld wordt. Er werd mij een dergelijk voorval gemeld.
Eén van de redenen trouwens dat ik foert heb gezegd aan de politiek.
En.....ik heb er nog steeds geen spijt van.
Natuurlijk zijn er partijen die van de politiek geen stinkende splijtzwam maakten tot op heden en dit omdat ze de macht ervoor niet kregen tot op heden. Maar aan nieuwe Vlaamse avonturen begin ik niet meer.
Het is reeds mooi genoeg geweest. Ik heb er mijn bekomst van.
Kleine mensen vechten graag met andere kleine mensen. Anders is het niet plezant meer. En overwegende dat er in eigen partij de ergste vijanden schuilen heb ik er dus genoeg van. Ik heb geen behoefte om er nieuwe te maken. Spijtig misschien voor de Vlamingen allerhande maar ze moeten maar in eigen borst kijken. Een minimum is wel eerlijk blijven en het kaf van het koren scheiden. Maar op dat gebied zijn de Vlamingen even traditioneel als in andere partijen. Ikke eerst en de rest kan stikken.
En als er eentje onder hen gekloot wordt kijken we ook liefst de andere kant op. Weer een concurrent minder. Zo werkt het. Maar niet iedereen gaat daar mee akkoord.

Laatst gewijzigd door werkman : 18 november 2019 om 10:25.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 10:50   #13
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In welke hoek we die "jongeren" moesten gaan zoeken daar moeten we initieel niet lang over nadenken natuurlijk en hiermee is het bewijs alweer geleverd. Muliticul verrijkers, kansenparels, hooggeschoolde geïmporteerde werkpaarden en verdraagzame moslims zijn alweer ontmaskerd als ordinaire amokmakers, winkeldieven en criminelen...
Hadden het allochtonen geweest dan had het er wel bij gestaan.
Vroeger waren jongeren gastjes van de Chiro of de Scouts, nu weten we wel beter.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 10:50   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Hadden het allochtonen geweest dan had het er wel bij gestaan.
Vroeger waren jongeren gastjes van de Chiro of de Scouts, nu weten we wel beter.
gij weet meer precies! vertel.

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 november 2019 om 10:51.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 10:52   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik ben ook niet altijd akkoord met het rambo politie optreden en dito behandelingen maar ik weet uit ondervinding dat de fluwelen aanpak niet helpt bij die met een "kleurtje".
Ze zweren op het hoofd van hun vader en hun moeder verwijten je voor racist en ondertussen stelen ze je brieventas.
Gelukkig is de politie er om ons wat te beschermen, we zouden wat meemaken anders.
Als die gasten een oproep via iphone doen komt er een gans leger helpen, doe dat maar als Vlaming precies of je hebt geen verbinding meer.
En toch zal het enkel lukken door samen actie te ondernemen en dan ben je opeens racist .....
Tja...die kereltjes staan blijkbaar op elk moment ter beschikking van hun soortgenoten. Een oproep om te komen helpen past hen altijd, want "ze hebben toch niets te doen". Als het gaat om nog jonge schoolplichtigen zou je soms als naieve blanke Europeaan je kunnen afvragen "hebben die geen huiswerk, moeten die niet studeren?" Arme, onnozele Europeaan! Voor die muzeltjes is de school een vervelende bezigheidstherapie waar ze liefst zoveel mogelijk uit wegblijven. Slecht schoolresultaat? Wie maalt daarom? Pa en Ma in ieder geval niet. En als ze wat ouder zijn en van die vervelende school verlost hebben ze nog meer tijd. Want ze moeten niet werken. "Er is toch geen werk hé mijnheer? En jullie OCMW en jullie ziekenkas helpt ons wel..."
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 10:53   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Hoe charmant, dat dat zuske haar broerke beschermt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 10:56   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
...
De Wever noemt het “erg verontrustend dat jongeren dit soort gedrag vertonen”. Hij spreekt over een trend “die we jammer genoeg ook in andere grotere steden zien”.

“Het spreekt voor zich dat alle jongeren die opgepakt werden, nauwgezet opgevolgd zullen worden. Gezien de jeugdige leeftijd van enkele arrestanten komt ook de ouderlijke verantwoordelijkheid in beeld. De politie neemt ondertussen alle maatregelen die nodig zijn om de veiligheid te verzekeren.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191117_04721576
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 11:31   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Ze gingen iets eten na school.

Het vuile werk moeten die doen godverdomme!
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 11:31   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe charmant, dat dat zuske haar broerke beschermt.
Ja schoof, jij zou je broer erbij lappen hé?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 11:35   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze gingen iets eten na school.

Het vuile werk moeten die doen godverdomme!


laat die kinderen studeren! die gaan mijn pensioen betalen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be