Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2010, 22:56   #221
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Er is ook zoiets als privacy. Ik ben er ten zeerste op gesteld, dus gun ik een ander dat ook.
Namen noch plaatsen vermelden hoeft nochtans helemaal niet. Ik ben gewoon geïnteresseerd in de reden waarom jij denkt dat enkel en alleen cannabis aan de basis ligt van dit zogenaamd crimineel koppel. Zelfs al was dat nog zo, is uw ervaring voldoende om dit door te trekken naar de algemene populatie?

Ik zou nochtans denken dat dat hardwerkend (en dan pas is iemand respectabel volgens u?) koppel zou weten dat er geen illegaal product eenvoudiger gratis te verkrijgen valt dan cannabis. Zelf kweken is zowat het eerste wat bij me op komt.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 22:56   #222
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Tot zolang je het cannabisgebruik onder controle kunt houden, is er geen vuiltje aan de lucht, dat is waar. Ik heb echter onlangs met lede ogen moeten aankijken hoe twee mensen, met voltijds werk, na jarenlang voorbeeldig gewerkt te hebben plotseling op alle vlakken er met de klak naar gooiden, passief werden en eigenlijk leefden van joint tot joint.

Het voorspelbare gevolg: ontslag en inkomen kwijt. Dus wat doe je als je ontslagen bent, verslaafd bent en de hele dag thuis zit => blowen uiteraard. Een inkomen is er niet meer, en zeer onlangs heb ik vernomen dat beide figuren al sedert enkele weken diefstal pleegden in ziekenhuizen en bejaardenhuizen, en dit niet om geld te storten voor Kom op tegen Kanker.
En wacht maar, dit is nog maar het begin. Het gaat van kwaad naar erger gaan.

Het begint met een jointje...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 23:05   #223
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Er is ook zoiets als privacy. Ik ben er ten zeerste op gesteld, dus gun ik een ander dat ook.
Als je " A " zegt, moet je " B " zeggen, niemand vraagt je echter namen te noemen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 13:34   #224
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat zie je mij niet ontkennen hoor. Financieel vormt het nog altijd een bron van inkomsten voor de overheid.
Bekijk het dan ook eens van de andere kant he
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 13:40   #225
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
En je denkt dat het gaat om hun cannabis-verslaving te onderhouden, of dat die de oorzaak is van het stelen? Volgens mij zit het probleem dieper dan dat. Wie weet ontdekten ze plots dat ze hun leven verkwist hadden aan hun jachtig, en individualistisch gezien onvoldoende bevredigend leven? Ik zeg wel niet dat het zo is, maar veronderstellen dat cannabis aan de oorzaak ligt van hun problemen is misschien wel snel gezegd. Ik weet trouwens van geen enkel geval waarin mensen moesten stelen om hun cannabis-gewoonte te onderhouden. Vaak lagen zwaardere middelen (alcohol komt als eerste ter sprake) aan de basis.
Ik stel me ook grote vragen bij je verhaal hoor KiKo.
Ik geloof nooit dat enkel weed de oorzaak is voor hun situ.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 14:47   #226
Tick
Lokaal Raadslid
 
Tick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik stel me ook grote vragen bij je verhaal hoor KiKo.
Ik geloof nooit dat enkel weed de oorzaak is voor hun situ.
² that. Ik ken geen enkel geval waar mensen die cannabis gebruiken ook gaan stelen om het te kunnen kopen. Trouwens stepping stone theorie is al zo lang achterhaald. Cannabis zet niet aan tot het nemen van zwaardere drugs.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 14:49   #227
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
² that. Ik ken geen enkel geval waar mensen die cannabis gebruiken ook gaan stelen om het te kunnen kopen. Trouwens stepping stone theorie is al zo lang achterhaald. Cannabis zet niet aan tot het nemen van zwaardere drugs.
Hoeveel heroïne gebruikers zijn begonnen door op een dag gewoon heroïne te spuiten? 1%? 2%? Bij de meesten is het gewoon de zoveelste fase in een drugsverslaving die al jaren aansleept en steeds erger wordt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 14:54   #228
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hoeveel heroïne gebruikers zijn begonnen door op een dag gewoon heroïne te spuiten? 1%? 2%? Bij de meesten is het gewoon de zoveelste fase in een drugsverslaving die al jaren aansleept en steeds erger wordt.
De meeste heroïnegebruikers zijn niet begonnen met cannabis maar met moedermelk.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 14:56   #229
Tick
Lokaal Raadslid
 
Tick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 280
Standaard

Hoeveel duizenden cannabisgebruikers zijn er wel niet. Als het inderdaad klopte dat cannabis gebruik aanzette tot zwaarder drugsgebruik dan had je een geleidelijke curve en die is er helemaal niet. Het is maar een klein percentage van de cannabis gebruikers die ook hard drugs gaan gebruiken. Is dat dan de schuld van cannabis of zijn er andere maatschappelijke factoren die ook een rol spelen?
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 15:06   #230
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Stepping stone is al lang wetenschapp weerlegd.
Je omgeving(gezinssitu) EN het feit dat cannabis illegaal is waardoor er ook andere drugs verkrijgbaar zijn en de overstap makkelijk is.

Laatst gewijzigd door Cdude : 25 mei 2010 om 15:07.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 15:07   #231
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik geloof nooit dat enkel weed de oorzaak is voor hun situ.
Wat wil je nu dat ik daar op antwoord ? Dat het toeval is ? Het zijn overduidelijk 2 mensen die, in tegenstelling tot de meeste gebruikers, buitensporig veel blowen en ondertussen ernstig verslaafd zijn. Meer kan ik daar ook niet aan toevoegen.

Ik heb hun dagboek nog niet gelezen, en hun bankrekeninguittreksels heb ik nog niet kunnen analyseren, maar alles wijst erop dat ze beginnen stelen zijn om na hun ontslag hun verslaving te kunnen onderhouden. Wat en hoeveel ze gebruiken, weet ik ook niet, maar zelf beweren ze enkel softdrugs (ik hoor soms de naam amnesia en neville haze vallen) te gebruiken.

Uiteraard kunnen ook andere factoren een rol spelen, maar daar heb ik geen weet van. En als ze ook harddrugs gebruiken, kunnen ze dit voorlopig zeer goed verbergen. Toegegeven, het zou wel iets verklaren.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 15:12   #232
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
² that. Ik ken geen enkel geval waar mensen die cannabis gebruiken ook gaan stelen om het te kunnen kopen. Trouwens stepping stone theorie is al zo lang achterhaald. Cannabis zet niet aan tot het nemen van zwaardere drugs.
De stepping stone theorie beweert dat door het softdrugs je vroeg of laat onvermijdelijk in contact komt met hard drugs.

Dit is uiteraard larie. De overgrote meerderheid houdt het bij softdrugs.

Dit gezegd zijnde, zijn bijna alle harddruggebruikers ooit begonnen met cannabis en co. Volledig de stepping stone theorie terzijde schuiven, is ook fout.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 16:24   #233
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De stepping stone theorie beweert dat door het softdrugs je vroeg of laat onvermijdelijk in contact komt met hard drugs.

Dit is uiteraard larie. De overgrote meerderheid houdt het bij softdrugs.

Dit gezegd zijnde, zijn bijna alle harddruggebruikers ooit begonnen met cannabis en co. Volledig de stepping stone theorie terzijde schuiven, is ook fout.
Tja, de meeste mensen die een ongeluk doen met de wagen hebben rijschool gevolgd...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 17:02   #234
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hoeveel heroïne gebruikers zijn begonnen door op een dag gewoon heroïne te spuiten? 1%? 2%? Bij de meesten is het gewoon de zoveelste fase in een drugsverslaving die al jaren aansleept en steeds erger wordt.
Ik citeer hier iemand die mij momenteel onbekend is, maar bij staat van een vorige discussie:

Citaat:
Het begon niet met een jointje, het begon met een sigaret
Waarop later iemand anders zei:

Citaat:
Nee nee, met borstmelk!
Hard drugs is zowiezo een brug verder dan cannabis! Ik heb er wel van geproefd omdat nieuwsgierigheid in mijn aard ligt. Ik ben niet blijven plakken en ik vond zelfs niet dat ik da nodig had. Memorabele tijden op beleefd, dat wel ja. Maar eens het verstand komt neem je als "verantwoordelijk gebruiker" in mijn ervaring zonder al teveel moeite afstand van die zever.

Maar ik zeg toch luidop en heel eerlijk, cannabis bekoort mij het meest van allemaal. Ge voelt dat zelf lichamelijk ook aan of het U past of niet. Cannabis maakt MIJ een beter mens. Ik kan mij erin uitleven en dat werkt zeer therapeutisch in op mij, ik kom tot rust in deze stressvolle tijden .
Drie trekken en de stress blaast van mij af. Halleluja. En ons ma is mijne getuige, ik ben van joengs af al nen ork van ne vent. Maar ze kan niet anders dan verandering in mij bevestigen. En die verandering is gekomen met het loslaten van alcohol en een fixatie op het herbal aanbod. Als mij dat beter kan maken, zal ik dat dus niet laten. Met of zonder wetgeving.
Savatage, maak nu eens duidelijk wat ik zo verkeerd doe in iemands ogen dat zo gekant is tegen cannabis?
Nogmaals, van mij moet men dat niet verkopen. Wel wil ik meer vrijheid in mijn gebruik krijgen.

Heroïne heeft mij NOOIT aangesproken en zal mij NOOIT aanspreken. Ik heb gebruikers gezien, maar zelf zou ik het nooit doen.
Het is mij zelfs totaal onbekend. Ik zou nog niet weten waar ik er achter moet gaan zoeken.

Dus stop toch aub met cannabis te verkrachten. Eredames behandel je met respect!
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 25 mei 2010 om 17:04.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 17:11   #235
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht

Hard drugs is zowiezo een brug verder dan cannabis! Ik heb er wel van geproefd omdat nieuwsgierigheid in mijn aard ligt. Ik ben niet blijven plakken en ik vond zelfs niet dat ik da nodig had. Memorabele tijden op beleefd, dat wel ja. Maar eens het verstand komt neem je als "verantwoordelijk gebruiker" in mijn ervaring zonder al teveel moeite afstand van die zever.

Maar ik zeg toch luidop en heel eerlijk, cannabis bekoort mij het meest van allemaal. Ge voelt dat zelf lichamelijk ook aan of het U past of niet. Cannabis maakt MIJ een beter mens. Ik kan mij erin uitleven en dat werkt zeer therapeutisch in op mij, ik kom tot rust in deze stressvolle tijden .
Drie trekken en de stress blaast van mij af. Halleluja. En ons ma is mijne getuige, ik ben van joengs af al nen ork van ne vent. Maar ze kan niet anders dan verandering in mij bevestigen. En die verandering is gekomen met het loslaten van alcohol en een fixatie op het herbal aanbod. Als mij dat beter kan maken, zal ik dat dus niet laten. Met of zonder wetgeving.
Savatage, maak nu eens duidelijk wat ik zo verkeerd doe in iemands ogen dat zo gekant is tegen cannabis?
Nogmaals, van mij moet men dat niet verkopen. Wel wil ik meer vrijheid in mijn gebruik krijgen.

Heroïne heeft mij NOOIT aangesproken en zal mij NOOIT aanspreken. Ik heb gebruikers gezien, maar zelf zou ik het nooit doen.
Het is mij zelfs totaal onbekend. Ik zou nog niet weten waar ik er achter moet gaan zoeken.

Dus stop toch aub met cannabis te verkrachten. Eredames behandel je met respect!
Mooi! Bravo.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 18:37   #236
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
1. Men gaat nogal losjes over de schadelijke neveneffecten van cannabis, hoogstens wordt er iets toegegeven, onmiddellijk gevolgd door: maar bij andere drugs is het nog erger. De objectiviteit is dus zeer ver te zoeken.
Ze geven toe dat er risico's zijn; dit is toch objectief.
En het is veel minder erg dan andere drugs. Dat is nu eenmaal de waarheid.
Cannabis is de minst schadelijke drug.

Citaat:
2. "Of course, abuse of any intoxicating substance over long periods will reduce a person’s ability to function normally, but cannabis is no better or worse."

Weer zo een uitleg van: toegegeven, soms kan cannabis een nadelige invloed hebben, maar het is niet beter of slechter dan een andere drug. Wat voor uitleg is me dat nu ? Is dat nu een mythe ontkrachten ? Wat een amateurisme.
Hier was de mythe "Cannabis use causes apathy and a lack of motivation"
Citaat:
3. "Some people believe that cannabis use leads to violence and aggression, and that this, in turn, leads to crime. But the facts just don’t stack up. Serious research into this area has found that cannabis users are often less likely to commit crimes because of its effect in reducing aggression."

Serious research ? 't Zal wat zijn. Als ik alle stelende cannabisverslaafden moet beginnen te tellen die ik ken...
Hoeveel stelende cannabisverslaafden ken je? Ik geen enkel.
Wat natuurlijk niet onder de noemer "serieus research" valt.
Maar denk je dat het gebruiken van cannabis "leads to violence and aggression" en "to crime"? Of is die "crime" eerder het gevolg van het verbod?

Citaat:
Weet die brave mens trouwens niet dat vele, misschien zelfs alle, psychiatrische instellingen patiënten hebben met zware cannabisverslavingen en alle gevolgen vandien ?
Vertel me; wat is het gevolg van een zware (cannabis)verslaving.

Citaat:
4. "Cannabis does not cause any profound changes in a person’s mental ability. It is true that after taking the drug some people can experience panic, paranoia, and fright, these effects pass and certainly don’t become permanent. It is possible for a person to consume so much of the drug that they suffer from toxic psychosis, but again this is not unique to cannabis and is very rare."

De grootste leugen tot nu toe. Hij maakt trouwens ook geen verschil tussen een volwassen gebruiker en een jonge gebruiker. Hoe jonger je begint met cannabis (bv. 15 jaar), hoe véél meer kans je maakt op het ontwikkelen van een zeer ernstige psychische stoornis.
Helemaal geen grote leugen. Maar je hebt gelijk; je begint met elke drug beter pas als je volwassen bent.

Citaat:
5. "Users of high strength drugs such as heroin or LSD are also statistically more likely to have used cannabis in the past, but this is just toying with statistics"

Hij zegt het zelf: gebruikers van hard drugs zijn waarschijnlijk begonnen met cannabis, maar "this is just toying with statistics". Kortom, als de conclusie ons niet aanstaat, wijzen we op de dubieuze interpretatie van statistieken.
Ja; en ze zijn waarschijnlijk allemaal begonnen met alcohol.
Maar deze statisitieken tonen niets aan.

Citaat:
6. Less than one percent of Americans smoke cannabis more than once per day. Of the heavy users, a tiny minority develop what appears to be a dependence and rely on the assistance of drug rehabilitation services to stop smoking but there is nothing in cannabis which causes physical dependence and the most likely explanation for those who need assistance is that they are having difficulty breaking the habit – not the “addiction”.

Beweert hij nu eigenlijk dat een cannabis-verslaving enkel bestaat in de geest en niet in het lichaam ? Vele verslaafden die proberen te stoppen, zijn misselijk, zweten, beven, hebben maagpijn, verliezen gewicht enz.
Toch wel iets meer dan enkel psychologisch, niet ?
Ja dat beweert hij; en wat jij beschrijft over "verslaafden die proberen te stoppen" doet zich niet voor bij cannabis. Ook niet bij champignons.
Citaat:
Voor de rest zwijg ik nog over de relatie kanker-cannabis, waar flink onderzoek over gevoerd wordt.

Voor de relatie longen-cannabis verwijs ik naar de volgende link:

http://www.e-gezondheid.be/cannabis-...21-83-4143.htm

De conclusies zullen je niet aanstaan vrees ik.
Het is spijtig dat jij daarover zwijgt.
"Wetenschap: Uitgebreid onderzoek toont geen verband tussen longkanker en het roken van cannabis"
http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...kel.php?id=157
Wetenschap: Waarom cannabisrokers minder risico lopen op kanker dan tabaksrokers
http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...kel.php?id=222
Als je ook wat wil lezen over de heilzame werking van cannabis.
http://www.cannabis-med.org/index.php?lng=nl
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 18:39   #237
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik zou eigenlijk liever de mening van wat meer artsen horen dan die van ex-ministers, juristen en 'drugsdeskundigen' (moet je daar voor studeren? ).
Over welk aspect had je liever de mening gehoord van artsen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 18:44   #238
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dan krijgt Artie veel moeilijker lijstjes samengesteld. Handtekeningen van linkse politici en dubieuze drugsexperts zijn gemakkelijker te verzamelen.
Hou jij je eerst nog wat bezig met cijfers.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=164
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 19:11   #239
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is spijtig dat jij daarover zwijgt.

"Wetenschap: Uitgebreid onderzoek toont geen verband tussen longkanker en het roken van cannabis"
http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...kel.php?id=157
Wetenschap: Waarom cannabisrokers minder risico lopen op kanker dan tabaksrokers
http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...kel.php?id=222
Als je ook wat wil lezen over de heilzame werking van cannabis.
http://www.cannabis-med.org/index.php?lng=nl
Eh, niet voor het één of ander, maar hoe objectief zijn pro-cannabis sites ? Cannabis als medicijn moedig ik trouwens al jaren aan, hoewel het verre van het wondermiddel is dat sommigen ervan maken.

Ik heb trouwens nooit beweerd dat er een relatie cannabis-longkanker zou bestaan, hoewel het tegendeel mij eigenlijk zou verbazen. Zie ook:

http://www.guardian.co.uk/society/20...dalcohol.drugs

Er zijn vele duidelijke, ondubbelzinnige artikels te vinden over de zeer schadelijke effecten van cannabis op de longen, dat heb ik dan wel weer beweerd.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 19:15   #240
MartinVeltjen
Burger
 
Geregistreerd: 22 november 2008
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Heb je, los van de pseudo-sarcastische oneliners, ook iets concreets bij te dragen, of hou je het bij het op afstand verkopen van wat ongefundeerde larie ?
... daar heb ik niet van terug.
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be