Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2010, 07:58   #1
Gremlin
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: ieper
Berichten: 111
Standaard kwik maakt vogels homoseksueel

Citaat:
Kwik beïnvloedt het gedrag van witte ibissen. Het maakt ze 'homoseksueel'. Bij een hoge dosering stijgt de kans dat mannetjes paren met andere mannetjes. Wetenschappers uit Florida en Sri Lanka bestudeerden het effect van kwik in de voeding van de vogels. Ze wilden eigenlijk uitzoeken waarom ibissen minder broedden in gebieden waar kwik in het water voorkwam.

In warme wetlands, zoals de Florida Everglades waar deze vogels verblijven, is er veel kans op verontreiniging met kwik. Bacteriën die in de dikke zuurstofvrije sliblaag leven veranderen het kwik in zijn meest giftige vorm: methylkwik. Deze stof werkt als een 'biologische bedrieger' en wordt door het lichaam gezien als een hormoon. Dat is dan weer van invloed op het voortplantingsgedrag.

Het team gaf de ibissen voedsel met dezelfde concentraties van kwik als die gemeten werden in de garnalen en kreeften die de vogels dagelijks consumeren. De vogels plantten zich minder voort en misschien is dat ook het geval voor andere dieren in de wetlands. Dat laatste moet nog uitgezocht worden.
Ik ben benieuwd naar dat laatste ... alsook of ze dan blijvend homoseksueel zijn of niet . Wie weet er meer over dit ?
Gremlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 09:35   #2
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

http://www.wec.ufl.edu/faculty/frederickp/
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 09:37   #3
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Er doen allerlei theorieën de ronde die moeten verklaren dat homoseksualiteit bij mensen ooit nuttig kan zijn geweest voor het overleven van onze genen, maar ze zijn nogal gezocht. Mij overtuigen ze niet, en ik heb altijd vermoed dat invloeden zoals stress tijdens de zwangerschap of de verkeerde of vergiftigde voeding het fenomeen beter zou verklaren. Dus ik denk wel dat we eens mogen gaan kijken of de homoseksualiteit van Piet niet is veroorzaakt door de amalgaamvullingen in de kiezen van de moeder van Piet.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 09:40   #4
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Er doen allerlei theorieën de ronde die moeten verklaren dat homoseksualiteit bij mensen ooit nuttig kan zijn geweest voor het overleven van onze genen, maar ze zijn nogal gezocht. Mij overtuigen ze niet, en ik heb altijd vermoed dat invloeden zoals stress tijdens de zwangerschap of de verkeerde of vergiftigde voeding het fenomeen beter zou verklaren. Dus ik denk wel dat we eens mogen gaan kijken of de homoseksualiteit van Piet niet is veroorzaakt door de amalgaamvullingen in de kiezen van de moeder van Piet.
Citaat:
Het is aannemelijk dat ook andere vogelsoorten op deze manier op kwik reageren. Of ook andere diersoorten op deze manier last hebben van kwik is onduidelijk. De onderzoekers zijn er van overtuigd dat kwik onder mensen niet deze bijwerking heeft. “Als het effect in mensen net zo sterk zou zijn als onder ibissen dan hadden ze het al gevonden.”
Bron: http://www.beestjes.org/joomla15/ind...lgie&Itemid=29
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 10:10   #5
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Ik wist dat diamanten en goud vrouwen gek maken maar van de kwik had ik nog nooit gehoord
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 10:24   #6
Gremlin
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: ieper
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht



Dat did niet op mensen van toepassing is dat leek mij nu wel erg logisch , ik wou eigenlijk gewoon weten of de volgels die plots homofiel paar en nest gedrag gingen vertonen dit blijvend was of niet . Daar dit een probleem is voor vele vogelsoorten lijkt het me wel een belangrijk feit om te weten. Het is en blijft een raar gevolg van milieuverontreiniging.
Gremlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 10:51   #7
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gremlin Bekijk bericht
Het is en blijft een raar gevolg van milieuverontreiniging.
het ging hier niet over milieuverontreiniging maar over een natuurlijke toestand dacht ik...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 11:31   #8
Gremlin
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: ieper
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
het ging hier niet over milieuverontreiniging maar over een natuurlijke toestand dacht ik...

Dan dacht je fout . Ik had dit in de eerste plaats in de krant gelezen waar er wel letterlijk bij stond dat er bepaalde vogelsoorten bedreigt zijn in deze regio's . Zo zijn ze daarachter gekomen , ik ben benieuwd of ze dit kunnen omkeren en de vergiftigingen kunnen beperken of zelfs ongedaan maken . Ik geef wel toe dat het een rare vorm van vergiftiging is waardoor er natuurlijk weer allerhande homofoben enz .... op springen .
Gremlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 12:39   #9
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik wist dat diamanten en goud vrouwen gek maken maar van de kwik had ik nog nooit gehoord
Kwik is de reden dat op den duur alle hoedenpoetsers gek waren, die hadden hun eigen brein beschadigd door kwikdampen te produceren en in te ademen. Maar of ze daar ook homoseksueel van werden heb ik nog nooit gehoord.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 14:00   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Om een of andere reden , moet ik nu aan de Fredy Mercury denken ,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 14:05   #11
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Om een of andere reden , moet ik nu aan de Fredy Mercury denken ,...
Haha, goed punt.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 22:21   #12
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gremlin Bekijk bericht
Dan dacht je fout . Ik had dit in de eerste plaats in de krant gelezen
vanwaar komt die verontreiniging dan?
(in Belgie zijn er ook plaatsen waar zware metalen in de bodem van nature de norm die de overheid aanneemt overschrijden...)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 21:36   #13
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Haha, goed punt.
Indeed. zowel mijn madam als ik lagen hier ROTFLOL.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 21:44   #14
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Mijn natuurkundeleraar deed zijn vinger met trouwring in een bakje met kwik (toen mocht dat nog).
Wij konden niet geloven dat kwik zwaarder was dan lood.
Hij haalde zijn vinger eruit.........en weg trouwring.
Zo wordt je dus homo.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 21:59   #15
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Over gevaarlijk gesproken.
Ik liep stage bij een bedrijf 'Nuclear Chigago", daar werden hersenscanapparaten gemaakt.
Moest een meting doen met de Solex luchtmeting, waarmee je op 1/1000 mm nauwkeurig een diameter van een as kon bepalen.
Lag er een flink zware loden doos naast dat apparaat, doe dat uit nieuwgierigheid open...sprong er meteen een collega nek.
Op z'n plat Mokums" Keiek uit lul de behanger"
Zat er een bolletje van 10 mm hoogwaardig radioactief Uranium in.
Ik had het toch even opgetild, merkwaardig gevoel want het is twee keer zo zwaar als lood. Moest meteen met de handen onder een soort van hogedrukkraan.
Ik zie gelukkig nog geen bulten op mijn vingers.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 23:08   #16
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Over gevaarlijk gesproken.
Ik liep stage bij een bedrijf 'Nuclear Chigago", daar werden hersenscanapparaten gemaakt.
Moest een meting doen met de Solex luchtmeting, waarmee je op 1/1000 mm nauwkeurig een diameter van een as kon bepalen.
Lag er een flink zware loden doos naast dat apparaat, doe dat uit nieuwgierigheid open...sprong er meteen een collega nek.
Op z'n plat Mokums" Keiek uit lul de behanger"
Zat er een bolletje van 10 mm hoogwaardig radioactief Uranium in.
Ik had het toch even opgetild, merkwaardig gevoel want het is twee keer zo zwaar als lood. Moest meteen met de handen onder een soort van hogedrukkraan.
Ik zie gelukkig nog geen bulten op mijn vingers.
Kan ik helemaal inkomen. Interessant overules gevaarlijk. Altijd.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 20:24   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Er doen allerlei theorieën de ronde die moeten verklaren dat homoseksualiteit bij mensen ooit nuttig kan zijn geweest voor het overleven van onze genen, maar ze zijn nogal gezocht. Mij overtuigen ze niet, en ik heb altijd vermoed dat invloeden zoals stress tijdens de zwangerschap of de verkeerde of vergiftigde voeding het fenomeen beter zou verklaren. Dus ik denk wel dat we eens mogen gaan kijken of de homoseksualiteit van Piet niet is veroorzaakt door de amalgaamvullingen in de kiezen van de moeder van Piet.
Seksuele voorkeur wordt volgens mij al bepaald op hetzelfde tijdstip als het geslacht. Er is geen enkele externe factor aan te wijzen die uitsluitsel over de oorzaak kan geven. Homoseksualiteit komt voor bij alle rassen in alle landen, komt voor in de geschiedenis, komt voor bij vrijzinnige, religieuze en militaire gezinnen, bij gezinnen mét traditionele samenstelling en zonder, bij arme en rijke mensen, bij vrouwen die gezond eten en die slecht eten tijdens de zwangerschap, etc...

Zulke oorzaken aanwijzen is gebrek aan inlevingsvermogen m.b.t. de complexiteit. Het doet mij denken aan een haast religieus vinger-in-de-lucht vorm van verklaren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 14:10   #18
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Seksuele voorkeur wordt volgens mij al bepaald op hetzelfde tijdstip als het geslacht. Er is geen enkele externe factor aan te wijzen die uitsluitsel over de oorzaak kan geven. Homoseksualiteit komt voor bij alle rassen in alle landen, komt voor in de geschiedenis, komt voor bij vrijzinnige, religieuze en militaire gezinnen, bij gezinnen mét traditionele samenstelling en zonder, bij arme en rijke mensen, bij vrouwen die gezond eten en die slecht eten tijdens de zwangerschap, etc...

Zulke oorzaken aanwijzen is gebrek aan inlevingsvermogen m.b.t. de complexiteit. Het doet mij denken aan een haast religieus vinger-in-de-lucht vorm van verklaren.
Ook niet waar zeker:

De monogame levensvorm:

Wetenschappelijke interpretatie:

Monogamie is een product van de intelligentie en niet van het instinkt.
Monogamie is ontstaan door evolutie, de evoluerende ethiek van een intelligente beschaving.
Polygamie echter is een puur product van het instinkt en wordt veroorzaakt door een tekort aan hormonen.
Deze door het ontbreken van een stukje DNA dat instaat voor de impuls van de aanmaak van deze hormonen.
De hormonen vasopressine en oxytocine zorgen ervoor dat de mens monogaam samenleeft, minder angst heeft om bedrogen te worden en meer vertrouwen in de medemens heeft.
Deze hormonen stimuleren tegelijk het sociaal geheugen en de reukzin.
Een afwijking in het gen, DRD4 waardoor mensen veeleer geneigd zijn om vreemd te gaan.
Hetzelfde gen, DRD4, is al in verband gebracht met alcohol- en gokverslaving.
Het DRD4-gen is betrokken bij het vrijkomen van dopamine.
http://gezondheidsnet.rnews.be/relat...it-in-de-genen
Op termijn zal de medische wetenschap bijna alle (DNA) afwijkingen kunnen verhelpen.
Door degeneratieverschijnselen, ecologische veranderingen, overpopulatie en inteelt kan het DNA gestoord of beschadigd zijn, polygamie is dus duidelijk een afwijking.

Polygamie is:

Polygamie is altijd de relatie tussen één man en twee of meerdere vrouwen.
Polygamie is bijna nooit een relatie tussen één vrouw en twee of meerdere mannen.
Het tekort van het hormoon vasopressine bij de man, en oxytocine bij de vrouw veroorzaakt polygamie.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 15:38   #19
Raph
Burger
 
Raph's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2010
Locatie: Bxl
Berichten: 120
Standaard

Het volgende discussiepunt op de agenda: "mogen homoseksuele vogels trouwen?"
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 15:43   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

om nu maar ineens alle homo's bij de vogelsoorten in te delen, dat vind ik er toch wat over
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be