Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2010, 16:14   #21
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Seksuele voorkeur wordt volgens mij al bepaald op hetzelfde tijdstip als het geslacht. Er is geen enkele externe factor aan te wijzen die uitsluitsel over de oorzaak kan geven. Homoseksualiteit komt voor bij alle rassen in alle landen, komt voor in de geschiedenis, komt voor bij vrijzinnige, religieuze en militaire gezinnen, bij gezinnen mét traditionele samenstelling en zonder, bij arme en rijke mensen, bij vrouwen die gezond eten en die slecht eten tijdens de zwangerschap, etc...

Zulke oorzaken aanwijzen is gebrek aan inlevingsvermogen m.b.t. de complexiteit. Het doet mij denken aan een haast religieus vinger-in-de-lucht vorm van verklaren.
Dat is best mogelijk maar één fenomeen verklaar je daarmee allezins niet.
Indien je alle mensen die zich homofiel verklaren, dus niet alleen de lesbiennes en homofielen maar ook de zgn. Bi-sexuelen bij elkaar optelt... kom je tot een verhouding homofiel/heterofiel waarbij de homofielen een stuk sterker zijn vertegenwoordigd dan in eender welke andere diersoort.
Zelfs zonder de bi-sexuelen is dat al zo.
Het is ook niet zo dat die verhouding in verhouding staat tot de verwantschap van de diersoort met de mens. Sommige zoogdieren (in hun natuurlijke habitat wel te verstaan en zonder vergiftingen allerhande) kennen dit meer of minder dan andere zonder dat er een aanwijsbaar verband is.

Een verklaring die regelmatig opduikt is dat dit verschil wel op één manier te verklaren valt en dan wel een sociologische. De mens is een kuddedier en streeft naar aanvaarding. Het is dan ook logisch dat mensen 'onderdak' zoeken in een groep die hen verwelkomt wanneer ze zich in de als normaal geldende sociale omgeving niet thuisvoelen.
Kijk naar het groot aantal homofielen dat in de jaren stillekens een thuishaven zocht in de kerk (misschien ook een verklaring voor het feit dat zoveel jongens last kregen met sexuele avances en relatief weinig meisjes. Buiten de kerk lag die verhouding duidelijk anders. Nu de homofielen de kerk verlaten normaliseert die verhouding zich terug).
Met andere woorden, er wordt geacht dat sexueel gefrustreerde personen, ongeacht hun aarding, gemakkelijker aansluiting vinden bij de holebiwereld dan bij de heterosexuele wereld.
Bewustzijn en bewust denken, wat bij dieren nauwelijks of niet voorkomt, zou hierbij de bepalende factor zijn.

Of nog met andere woorden, de verhouding van homofielen/heteros in onze huidige samenleving zou sterk beïnvloed zijn door het feit dat onze samenleving a) zeer onnatuurlijk is en b) er een groep in voorkomt die alle buitenbeentjes met plezier opneemt.

Snijdt dit hout?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 16:14   #22
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Ook niet waar zeker:

De monogame levensvorm:

Wetenschappelijke interpretatie:

Monogamie is een product van de intelligentie en niet van het instinkt.
Monogamie is ontstaan door evolutie, de evoluerende ethiek van een intelligente beschaving.
Polygamie echter is een puur product van het instinkt en wordt veroorzaakt door een tekort aan hormonen.
Deze door het ontbreken van een stukje DNA dat instaat voor de impuls van de aanmaak van deze hormonen.
De hormonen vasopressine en oxytocine zorgen ervoor dat de mens monogaam samenleeft, minder angst heeft om bedrogen te worden en meer vertrouwen in de medemens heeft.
Deze hormonen stimuleren tegelijk het sociaal geheugen en de reukzin.
Een afwijking in het gen, DRD4 waardoor mensen veeleer geneigd zijn om vreemd te gaan.
Hetzelfde gen, DRD4, is al in verband gebracht met alcohol- en gokverslaving.
Het DRD4-gen is betrokken bij het vrijkomen van dopamine.
http://gezondheidsnet.rnews.be/relat...it-in-de-genen
Op termijn zal de medische wetenschap bijna alle (DNA) afwijkingen kunnen verhelpen.
Door degeneratieverschijnselen, ecologische veranderingen, overpopulatie en inteelt kan het DNA gestoord of beschadigd zijn, polygamie is dus duidelijk een afwijking.

Polygamie is:

Polygamie is altijd de relatie tussen één man en twee of meerdere vrouwen.
Polygamie is bijna nooit een relatie tussen één vrouw en twee of meerdere mannen.
Het tekort van het hormoon vasopressine bij de man, en oxytocine bij de vrouw veroorzaakt polygamie.
Ik zie totaal niet in wat dat te maken heeft met dit onderwerp.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 16:20   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat is best mogelijk maar één fenomeen verklaar je daarmee allezins niet.
Indien je alle mensen die zich homofiel verklaren, dus niet alleen de lesbiennes en homofielen maar ook de zgn. Bi-sexuelen bij elkaar optelt... kom je tot een verhouding homofiel/heterofiel waarbij de homofielen een stuk sterker zijn vertegenwoordigd dan in eender welke andere diersoort.
Zelfs zonder de bi-sexuelen is dat al zo.
Het is ook niet zo dat die verhouding in verhouding staat tot de verwantschap van de diersoort met de mens. Sommige zoogdieren (in hun natuurlijke habitat wel te verstaan en zonder vergiftingen allerhande) kennen dit meer of minder dan andere zonder dat er een aanwijsbaar verband is.

Een verklaring die regelmatig opduikt is dat dit verschil wel op één manier te verklaren valt en dan wel een sociologische. De mens is een kuddedier en streeft naar aanvaarding. Het is dan ook logisch dat mensen 'onderdak' zoeken in een groep die hen verwelkomt wanneer ze zich in de als normaal geldende sociale omgeving niet thuisvoelen.
Kijk naar het groot aantal homofielen dat in de jaren stillekens een thuishaven zocht in de kerk (misschien ook een verklaring voor het feit dat zoveel jongens last kregen met sexuele avances en relatief weinig meisjes. Buiten de kerk lag die verhouding duidelijk anders. Nu de homofielen de kerk verlaten normaliseert die verhouding zich terug).
Met andere woorden, er wordt geacht dat sexueel gefrustreerde personen, ongeacht hun aarding, gemakkelijker aansluiting vinden bij de holebiwereld dan bij de heterosexuele wereld.
Bewustzijn en bewust denken, wat bij dieren nauwelijks of niet voorkomt, zou hierbij de bepalende factor zijn.

Of nog met andere woorden, de verhouding van homofielen/heteros in onze huidige samenleving zou sterk beïnvloed zijn door het feit dat onze samenleving a) zeer onnatuurlijk is en b) er een groep in voorkomt die alle buitenbeentjes met plezier opneemt.

Snijdt dit hout?
Ik vind van niet. Enerzijds denk ik dat u het aantal homoseksuelen erg overschat; dit kan eraan liggen dat veel homoseksuelen erg aanwezig zijn (op tv, zichtbaar op straat, etc...) en er een groot contrast is met het verleden, toen het taboe was. Het aantal homoseksuelen in de VS wordt zo bijvoorbeeld geschat op 3%. Dat is volgens mij niet veel meer of minder dan bij andere diersoorten.

Een toename aan homoseksualiteit door een buitenbeentjesgevoel vind ik vergezocht en eerlijk gezegd slecht door u onderbouwd. Homoseksuelen worden dagelijks gediscrimineerd en een groot deel durft daardoor niet eens uit de kast te komen. Het is belachelijk om te denken dat sommige mensen homoseksueel ''worden'' omdat ze zo fijn geaccepteerd worden in een groep.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 16:23   #24
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Ik vraag me af of Rafke en andere bekende homo's hier aan een onderzoek willen meedoen dat het kwikgehalte in hun lichaam bepaalt.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 16:25   #25
Raph
Burger
 
Raph's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2010
Locatie: Bxl
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Kijk naar het groot aantal homofielen dat in de jaren stillekens een thuishaven zocht in de kerk (misschien ook een verklaring voor het feit dat zoveel jongens last kregen met sexuele avances en relatief weinig meisjes. Buiten de kerk lag die verhouding duidelijk anders. Nu de homofielen de kerk verlaten normaliseert die verhouding zich terug).
Sterke uitspraak, maar is dat niet eerder omdat de kerk de bron is van het klassiek, conservatief rollenpatroon waarbij vrouwen een passief object zijn dat aan de haard zit?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Met andere woorden, er wordt geacht dat sexueel gefrustreerde personen, ongeacht hun aarding, gemakkelijker aansluiting vinden bij de holebiwereld dan bij de heterosexuele wereld.
Hm?

Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 16:32.
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 16:31   #26
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vind van niet. Enerzijds denk ik dat u het aantal homoseksuelen erg overschat; dit kan eraan liggen dat veel homoseksuelen erg aanwezig zijn (op tv, zichtbaar op straat, etc...) en er een groot contrast is met het verleden, toen het taboe was. Het aantal homoseksuelen in de VS wordt zo bijvoorbeeld geschat op 3%. Dat is volgens mij niet veel meer of minder dan bij andere diersoorten.

Een toename aan homoseksualiteit door een buitenbeentjesgevoel vind ik vergezocht en eerlijk gezegd slecht door u onderbouwd. Homoseksuelen worden dagelijks gediscrimineerd en een groot deel durft daardoor niet eens uit de kast te komen. Het is belachelijk om te denken dat sommige mensen homoseksueel ''worden'' omdat ze zo fijn geaccepteerd worden in een groep.
Ik stel ook niet dat die mensen homosexueel worden, wel dat die groep het in feite niet is maar zich zo wel gaat bekennen...
En dat het belachelijk is om aan te nemen dat het geaccepteerd worden zo een rol speelt...?
Een voor de hand liggend voorbeeld is de automatische ghettovorming van groepen die zich door de gemeenschap onbillijk behandeld voelen (voelen, daarom niet zijn).
Kijk naar de Marokkaanse islamieten.
Hoe sterker die groep zich manifesteert, hoe sterker ook niet moslim Marokkanen zich met die groep gaat vereenzelvigen en er ook deel gaat van uitmaken. Zo krijg je dus Marokkaanse probleemjongeren die zich tegen de Westerse gemeenschap gaan afzetten, zich op voorhand al als slachtoffer gaan profileren en elkaar vinden onder de naam moslim... alhoewel ze vaak niet eens weten wat dat inhoudt. Ze gaan zich dan vooral profileren in gedrag waarvan zij weten dat dit door de Westerse wereld afgekeurd wordt.
Hoofddoeken, haantjesgedrag in school, abbusief gedrag tegenover vrouwelijke leerkrachten en voila... de vicieuze cirkel is rond.
Waarom zou deze sociale valstrik voor andere sociale groepen niet opgaan?
Niet gaan discrimineren hé
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 15 december 2010 om 16:54.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 18:07   #27
Gremlin
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: ieper
Berichten: 111
Standaard

Wat mij vooral opvalt in heel dit is dat er bepaalde mensen steeds bepaalde dingen niet begrijpen , lees AUB eerst heel het artikkel alvorens botweg aan te nemen dat dit ook van toepassing zou zijn op mensen .
Gremlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 18:48   #28
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik stel ook niet dat die mensen homosexueel worden, wel dat die groep het in feite niet is maar zich zo wel gaat bekennen...
Ik denk dat ik op dat vlak iets beter op de hoogte ben dan u. Er zijn inderdaad heel wat hetero's die ook uit gaan naar holebi-uitgaansgelegenheden en die zich zelfs engageren binnen de holebi-beweging. Maar bij mijn weten is er geen enkele hetero die zichzelf homoseksueel noemt of gedraagt.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 20:45   #29
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Blootstelling aan de meest giftige verbindingen met kwik heeft als degeneratief syndroom homoseksueel gedrag...

Misschien is vervuiling ook een verklaring voor het onstaan van het zelfde destructieve & degeneratieve gedrag bij de mens... neem dat homoseksueel koppel in nederland dat al die kinderen verkrachtten.

Heel interessant.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 22:45   #30
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Blootstelling aan de meest giftige verbindingen met kwik heeft als degeneratief syndroom homoseksueel gedrag...

Misschien is vervuiling ook een verklaring voor het onstaan van het zelfde destructieve & degeneratieve gedrag bij de mens... neem dat homoseksueel koppel in nederland dat al die kinderen verkrachtten.

Heel interessant.
Of: hoe leg ik meerdere rare verbanden zonder aanleiding.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 22:55   #31
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Blootstelling aan de meest giftige verbindingen met kwik heeft als degeneratief syndroom homoseksueel gedrag...

Misschien is vervuiling ook een verklaring voor het onstaan van het zelfde destructieve & degeneratieve gedrag bij de mens... neem dat homoseksueel koppel in nederland dat al die kinderen verkrachtten.

Heel interessant.
Om maar te zwijgen van dat heteroseksuele koppel in België die niet enkel kinderen verkrachtte maar ook nog eens op gruwelijke wijze vermoorde. Amai, dat moet dan wel een heel erg straf vergif geweest zijn.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 00:20   #32
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Homovogels willen eieren van andere vogels, de koekoek legt graag zijn eieren in hun nest.
Vogels hebben dus geen problemen met kwikvreters.
Vogel uw eigen soort vertelde de koekoek, en ik ben mijn eieren kwijt!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 05:52   #33
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik vraag me af of Rafke en andere bekende homo's hier aan een onderzoek willen meedoen dat het kwikgehalte in hun lichaam bepaalt.
Overmatig alcohol(mis/ge)bruik tast de hersens aan, zin om mee te doen in een onderzoek naar het alcoholgehalte in uw lichaam?
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 07:59   #34
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Overmatig alcohol(mis/ge)bruik tast de hersens aan, zin om mee te doen in een onderzoek naar het alcoholgehalte in uw lichaam?
Daar zijn genoeg exemplaren van in het wild te vinden.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 11:20   #35
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zat er een bolletje van 10 mm hoogwaardig radioactief Uranium in.
Ik had het toch even opgetild, merkwaardig gevoel want het is twee keer zo zwaar als lood. Moest meteen met de handen onder een soort van hogedrukkraan.
Ik zie gelukkig nog geen bulten op mijn vingers.
Very doubtful. Uranium is niet eens zo radioactief. Voor de meeste radiotoepassingen gebruiken ze ook niet de meer radioactieve isotopen maar andere elementen.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be