Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2011, 12:50   #41
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Zou je niet kokhalzen als je een hap uit een levende koe of een levend varken moest nemen? Of uit pas geslachte kippen of schapen?
Ongetwijfeld. Ik weet zelfs met 100% zekerheid dat ik geen dier zou kunnen doden zonder over mijn nek te gaan. Dat 'argument' kunt u dus in de schuif laten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Al bij al vind ik insecten minder walgelijk, en als ze eenmaal zijn bereid, zoals de hierboven genoemde garnalen, of gewoon zoals het biefstuk of de worst op uw bord, denk ik niet dat we er nog van zullen kokhalzen. Maar ja, niet iedereen zal onder die "we" gaan vallen, en er zal ook wel wat tijd over heengaan.
Best mogelijk dat insecten in bereide vorm minder walging zullen oproepen. En zoals u uit mijn posts in deze thread had kunnen afleiden sta ik absoluut open voor het idee. Zodra maddox zijn bug-burgers op de markt brengt heeft hij dus al 1 klant
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 12:52   #42
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk, je moet maar een beetje doorredeneren op de 'propaganda' van groen, en je krijgt die caricatuur hoor.

een windmoleneconomie, is een economie die werkt als de wind blaast en stopt met werken als het niet waait. Concreet werk je 30% van de tijd, en vooral 'savonds.

een biogaseconomie, is een economie die werkt op stront, en van stront probeert nog iets te maken die zogezegd waardevol is, alhoewel mij volkswijsheid geleerd heeft dat een stront een stront blijft??? maar enfi wie heeft er gelijk. Nu dankzij de groene Vlaremnormen is het moelijker voor een varkensboer om een biogasinstallatie te zetten die de stront opkuist dan een varkensstal die meer stront maakt die ze mogen injecteren in de grond ? Weet je was het mest actie plan een mest biogas plan geweest, hoeveel verder gingen we niet staan in de groene economie ? En aleluja, ipv een groeieconomie een versmachtingseconomie, vlarmenormen die zodanig streng zijn dat iedereen zijn saneringskosten afwentelt op dezelfde overheid die de regels uitvindt...

een zonneeconomie, is eentje met 3% return on investment, of eentje waarmee je zelfs de huidige inflatie niet klopt. Dat is een investering die je best niet doet zuiver economisch geredeneerd, maar kom ik heb er ook liggen omdat het dankzij de subsidies opbrengt. Je verbruikt minder energie als economie, en dat kan tellen.... als de zon schijnt mogen we werken... alé kom ik mag al 2 keer werken ze. savonds als het waait en als ze de zon schijnt.

een verpakkingsloze maatschappij, dat kan ik mij alsnog niet inbeelden: alles in bulk, alles zonder verpakking, want dat was het afvalprobleem, niet de inhoud maar de verpakking was de vervuiler. Waarom het zakje niet C2C cradle to cradle moest zijn, maar weldegelijk verbannen worden is mij nog altijd vreemd. Niet de palmolie en transvetzuren, en de suikers in de voeding zijn de boeman, maar wel de verpakking die moet getaxeerd worden. Hopla, de verpakkingen zijn getaxeerd, en het maakt geen zak verschil, iedereen blijft flessenwater kopen, iedereen blijft cola's kopen, iedereen blijft vlees eten, iedereen blijft zich volproppen met het spotgoedkope en masse geproduceerde aldi-junk food...

en dan de mobiliteit: altijd weer diezelfde redenering, geen autostrades, geen wegen, geen auto's gebruiken, dus een maatschappij die stilstaat. Ja de CO2 vrije maatschappij moet zeker stilstaan. Geen enkele brandstof tot nog toe, tenzij kernenergie, die CO2 vrij is, dus je moet gewoon stilstaan. En voila de cirkel is rond. We hebben mobiliteit afgeschaft, het voedsel massaproductie afgeschaft, de energiebronnen die helpen ons voedsel, consumptiegoederen produceren drooggelegd, peperduur gemaakt en weggeregelmenteerd. Wat blijft er nog over ? Een knuffelmaatschappij zonder middelen, een groene maatschappij die teert op de resten van de niet groene maatschappij en eindeloos de restjes probeert te recycleren.
Tja, brother paul, wat kan ik daarop zeggen? Behalve dat u hier wel een hoop zaken op een euh... hoop gooit waarvan de meesten niets met het onderwerp van de discussie te maken hebben. De essentie van uw probleem lijkt me in de laatste zin te staan. En dat is m.i. dus uw probleem.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 14:16   #43
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het is ook gezonder dan vlees eten. Normaal ook, als we naar onze dichtste verwanten in het dierenrijk kijken:

-Chimpansees eten vrijwel nooit vlees, al komt het voor; wel vruchten en bladeren met de insecten die daarop zitten.
-Gorilla's eten alleen deze vruchten en bladeren met insecten.
Komt meer voor dan je denkt.
Georganiseerde jacht met boobytraps, drijvers en heel de zéér herkenbare bataclan
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 19:10   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.444
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom minder CO2 produceren? Om verdorie die zandbakkiaanen niet meer te sponsoren.

Global Climate change , dat interesseert me pas als de Noordzee voorbij de voordeur komt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:25   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.444
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Saudi Arabieren, Irakezen. Kortom het hele midden oosten.

Oh, en Chavez mag van mijn part ook verzuipen in een bitumenmeer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 00:03   #46
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CosmicSlver Bekijk bericht
wel, begrijp helemaal niets van je reactie.
Verbaast me niets.

Vertel me eens welke sector de grootste menselijke bijdrage qua co2-productie oplevert?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 01:37   #47
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.sciencedaily.com/releases...0107083737.htm

voila, het moest ervan komen, insecten eten is beter voor het milieu

ken je gasten van GROEN die dat effectief doen? of zijn dat salon-groene waarvoor we kunnen kiezen ?
Dan eet ik nog liever van die soja burgers die produceren geen CO2, die slaan het op.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 05:22   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.444
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CosmicSlver Bekijk bericht
wel, begrijp helemaal niets van je reactie.
Ik kan het helaas niet uitleggen in enkellettergrepige woorden.

Maar om het simpel te houden. Ik vind het gewoon zonde van ons geld om dat stel kamelenjockeys rijk te maken omdat onder hun zandbak toevallig wat aardolie zit die gemakkelijk en goedkoop op te pompen is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 05:22   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.444
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Oeps, dubbel
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 12 januari 2011 om 05:23.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 08:37   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Dan eet ik nog liever van die soja burgers die produceren geen CO2, die slaan het op.
productie van soya burgers is bvb 70% minder CO2 producerend... (heb ergens een artikel gevonden, ik zeg niet dat het goed is)
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 08:38   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.444
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CosmicSlver Bekijk bericht
o zo wel ok. Wel heeeel simpel gedacht he?
Blijkbaar nog te hoog gegrepen voor U.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 09:08   #52
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik kan het helaas niet uitleggen in enkellettergrepige woorden.

Maar om het simpel te houden. Ik vind het gewoon zonde van ons geld om dat stel kamelenjockeys rijk te maken omdat onder hun zandbak toevallig wat aardolie zit die gemakkelijk en goedkoop op te pompen is.
Yep maar zonder die olie geen of véél minder geld.
Vicieuze cirkel.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 10:00   #53
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CosmicSlver Bekijk bericht
wat achterlijjk!

waarom zou je in godsnaam CO2 uitsparen! Hebben de mensen nog niet door dat het niks met Global Warming Hoax te maken heeft?
En daar speciaal een (nieuwe?) account voor aangemaakt zeg. U bent blijkbaar iemand met een missie.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 10:41   #54
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Is dat zo? En moet je ze wel kweken, kan je in eerste instantie niet gewoon jagen?
De sprinhaneplagen zou je bijvoorbeeld goed kunnen gebruiken om die beesten te vangen, ze te conserveren en te verwerken in producten.

Waarom dat nog niet gebeurt? Een reden kan zijn dat de meeste technologie meestal niet wordt ontwikkeld om te worden gebruikt in 'ontwikkelingslanden', waar de meeste sprinkhanen voorkomen.
De enige mensen die op een schaal die kan tellen insecten eten wonen juist in ontwikkelingslanden. Insecten vangen is namelijk gewoon heel veel werk. Technologie komt daar niet bij kijken, met een laken, een emmer en een zaklamp vang je meer beesten dan met een soort insectenoogstmachine, en het verwijderen van poten en ogen enzo (indien gewenst, lang niet bij alle insecten noodzakelijk) is ook gewoon mensenwerk. Onbetaalbaar werk dus, hier in het westen. Als je insecten eten wil populariseren heb je insecten nodig. En ik heb nog geen fatsoenlijke methode gezien om die op een economisch lonende manier te verzamelen, of te kweken. Zelfs mosselen, garnalen etc zijn zo duur om te vangen dat ze per kilo meer kosten dan varkensvlees. En ik denk niet dat maden eten echt groot gaat worden als het nog duur is ook.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 januari 2011 om 10:45.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 10:42   #55
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
schrap de mieren (of het moeten honingmieren zijn) and I'm in.
Zijn mieren zo vies dan?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 10:52   #56
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Zijn mieren zo vies dan?
he, mierezuur is zogoed als azijn...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 14:07   #57
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
he, mierezuur is zogoed als azijn...
*Een voor een uitknijpt.*
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 14:46   #58
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De enige mensen die op een schaal die kan tellen insecten eten wonen juist in ontwikkelingslanden. Insecten vangen is namelijk gewoon heel veel werk. Technologie komt daar niet bij kijken, met een laken, een emmer en een zaklamp vang je meer beesten dan met een soort insectenoogstmachine, en het verwijderen van poten en ogen enzo (indien gewenst, lang niet bij alle insecten noodzakelijk) is ook gewoon mensenwerk. Onbetaalbaar werk dus, hier in het westen. Als je insecten eten wil populariseren heb je insecten nodig. En ik heb nog geen fatsoenlijke methode gezien om die op een economisch lonende manier te verzamelen, of te kweken. Zelfs mosselen, garnalen etc zijn zo duur om te vangen dat ze per kilo meer kosten dan varkensvlees. En ik denk niet dat maden eten echt groot gaat worden als het nog duur is ook.
waarom zou je ze vangen als kweken ook een mogelijkheid is? Ik denk maar aan de zoo bvb, die zijn eigen krekels kweekt, en dat gebeurt in een beperkte ruimte, met beperkte middelen. Ik ben zeker dat zoiets op industriele schaal mogelijk is, en economisch
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 15:54   #59
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De enige mensen die op een schaal die kan tellen insecten eten wonen juist in ontwikkelingslanden. Insecten vangen is namelijk gewoon heel veel werk. Technologie komt daar niet bij kijken, met een laken, een emmer en een zaklamp vang je meer beesten dan met een soort insectenoogstmachine, en het verwijderen van poten en ogen enzo (indien gewenst, lang niet bij alle insecten noodzakelijk) is ook gewoon mensenwerk. Onbetaalbaar werk dus, hier in het westen. Als je insecten eten wil populariseren heb je insecten nodig. En ik heb nog geen fatsoenlijke methode gezien om die op een economisch lonende manier te verzamelen, of te kweken. Zelfs mosselen, garnalen etc zijn zo duur om te vangen dat ze per kilo meer kosten dan varkensvlees. En ik denk niet dat maden eten echt groot gaat worden als het nog duur is ook.
goeie redenering, er zit inderdaad een arbeidsaspect aan vast, naast de proteine efficientie. Laten we zeggen zolang het grote dikke rupsen zijn die we kunnen bakken op stokjes als halve biefstukken zal het lukken, maar de kleine insecten gaan we snel door het werk eraan voor bekeken houden
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 22:51   #60
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
waarom zou je ze vangen als kweken ook een mogelijkheid is? Ik denk maar aan de zoo bvb, die zijn eigen krekels kweekt, en dat gebeurt in een beperkte ruimte, met beperkte middelen. Ik ben zeker dat zoiets op industriele schaal mogelijk is, en economisch
Lol. Zo is het cirkeltje weer rond. Ik begon juist met te zeggen dat kweken niet goed werkt, maar toen werd er gezegd "waarom vang je ze dan niet gewoon?"
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 januari 2011 om 22:51.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be