Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2011, 17:07   #21
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Interessante weetjes :- Hebben de enig vorm van kanker die besmettelijk is.
Ook bij mensen komen soorten kanker voor die bijvoorbeeld door virussen veroorzaakt worden.

Wat Tasmaanse Duivels zo gevoelig maakt is dat ze elkaar de hele tijd liggen te krabben en te bijten.

Wilde honden/hyenahonden/hoe je ze ook noemt hebben een soortgelijk maar ook omgekeerd probleem, die leven in hechte groepen waar de hele dag gespeeld en gelikt wordt. Dus die raken ook nogal snel door elkaar besmet.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 17:15   #22
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ook bij mensen komen soorten kanker voor die bijvoorbeeld door virussen veroorzaakt worden.

Wat Tasmaanse Duivels zo gevoelig maakt is dat ze elkaar de hele tijd liggen te krabben en te bijten.

Wilde honden/hyenahonden/hoe je ze ook noemt hebben een soortgelijk maar ook omgekeerd probleem, die leven in hechte groepen waar de hele dag gespeeld en gelikt wordt. Dus die raken ook nogal snel door elkaar besmet.
buiten een zere tong/kaken , raak ik ook wel eens besmet door de hele dag te likken
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 00:00   #23
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
de Tasmaanse tijger is toch nooit weg geweest, of vergis ik me? Die werd toch nog regelmatig gezien?
Officieel uitgestorven sinds 1936.
Maar aangezien het beest zelf in het wapenschild van Tasmanië staat zijn de meldingen te vergelijken met UFO-meldingen

Maar die video uit 1973 is echt wel bijna een bewijs.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 19:42   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik denk dat er nog redelijk wa vlees hangt aan zo ne mamoet. Lijkt me een ideale oplossing voor als de chinezen plots ook massaal vlees willen boefen.
En nog een paar interessante stukjes ivoor erbij....voor de liefhebbers
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 12:05   #25
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 16:03   #26
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wat Tasmaanse Duivels zo gevoelig maakt is dat ze elkaar de hele tijd liggen te krabben en te bijten.

Wilde honden/hyenahonden/hoe je ze ook noemt hebben een soortgelijk maar ook omgekeerd probleem, die leven in hechte groepen waar de hele dag gespeeld en gelikt wordt. Dus die raken ook nogal snel door elkaar besmet.
wat tasmaanse duivels zo gevoelig maakt is het feit dat ze met zo weinig zijn. eerst en vooral maakt dat hen als groep kwetsbaarder voor allerlei besmettelijke ziektes. een besmetting in een kleine populatie kan snel dramatische proporties aannemen.

maar er is nog een subtieler gevolg van hun kleine aantal. hoe minder individuen in een groep, hoe groter de kans op inteelt. dit heeft ertoe geleid dat deze soort een heel kleine genenpoel heeft. twee willekeurige tasmaanse duivels zijn dus genetisch vrijwel identiek. ook dit verhoogt de kans dat een besmetting de hele populatie treft.

maar die kleine genenpoel heeft nog een ander effect. de sleutel tot het ontstaan van de eerste waargenomen besmettelijke kanker: lihaamscellen van één individu worden door een ander individu niet als lichaamsvreemd ervaren. ook kankercellen niet. als een kankercel van het gezicht van de ene tasmaanse duivel na een paar beten in het gezicht van een andere tasmaanse duivel komt, dan kan ze daar verder woekeren.

het probleem van tasmaanse duivels is namelijk niet dat ze mekaar veel krabben (toch bij deze kanker niet), maar dat ze zo opvliegend zijn dat ze mekaar de hele tijd in het gezicht bijten. immanente gerechtigheid?

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!

Laatst gewijzigd door redwasp : 20 januari 2011 om 16:04.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 21:00   #27
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Konnen ze zich niet bezighouden met dieren te klonen die nog niet uitgestorven zijn maar wel ernstig bedreigd? Lijkt me iets nuttiger, dit kan altijd nog.

Overigens ben ik gek op uitgestorven dieren, ik heb een geweldige boek met prachtige tekeningen en info daarover. Bovendien hou ik enorm van die oude natuurhistorische musea met opgezette dieren. Zeker die van Londen en Parijs zijn gewoon het einde, daar kan ik uren en dagen rondlopen.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be