Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2018, 10:29   #1001
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou met deze generatie gokken op aanvallen, aanvallen en aanvallen en er altijd één of twee meer binnentikken dan er binnen te krijgen, want we gaan er binnenkrijgen, en veel.
Niet overdrijven. In de hele kwalificatiecampagne kregen we maar zes doelpunten tegen - enkel Portugal, Duitsland, Engeland en Spanje kregen minder tegendoelpunten - (tegenover 43 gemaakt). Op het EK kregen we vier doelpunten (waarvan drie tegen Wales waar we met een barslechte defensie speelden) tegen, op het WK drie. In 1986 tijdens ons beste WK ooit kregen we liefst 14 doelpunten tegen. Je kan toch niet zeggen dat we toen een slechte defensie hadden...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 10:31   #1002
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als we naar rusland gaan om te gaan laten zien hoe straf we kunnen verdedigen ... dan weet ik niet of dat wel ne goeien tactiek an sich is met deze generatie.

ik zou met deze generatie gokken op aanvallen, aanvallen en aanvallen en er altijd één of twee meer binnentikken dan er binnen te krijgen, want we gaan er binnenkrijgen, en veel.

mss ineens de reden waarom ik het zo moeilijk heb met Radja er niet bij te hebben en waarom Martinez m idd niet nodig heeft dan.
Dat is het hem juist: met Witsel kan je aanvallen, aanvallen, aanvallen, en dus een goal meermaken dan de tegenstander, en toch enige organisatie behouden om een goal minder binnen te krijgen dan de tegenstander.

In zo'n systeem met Nainggolan op de zes loop je een veel te groot risico om een goal meer binnen te krijgen.

Hoe je het draait of keert, Nainggolan heeft vandaag geen basisplaats in de ploeg van de Rode Duivels. Voor elke plaats die hij kan innemen, is er een betere optie.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 10:32   #1003
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Niet overdrijven. In de hele kwalificatiecampagne kregen we maar zes doelpunten tegen - enkel Portugal, Duitsland, Engeland en Spanje kregen minder tegendoelpunten - (tegenover 43 gemaakt). Op het EK kregen we vier doelpunten (waarvan drie tegen Wales waar we met een barslechte defensie speelden) tegen, op het WK drie. In 1986 tijdens ons beste WK ooit kregen we liefst 14 doelpunten tegen. Je kan toch niet zeggen dat we toen een slechte defensie hadden...
nee, ik zeg u dat we nu een barslechte defensie hebben, nu dat is geen probleem, Brasilië en Argentinië zijn al wereldkampioen geworden met een luizige defensie ... maar dan moet je wel durven en willen aanvallen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 10:34   #1004
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is het hem juist: met Witsel kan je aanvallen, aanvallen, aanvallen, en dus een goal meermaken dan de tegenstander, en toch enige organisatie behouden om een goal minder binnen te krijgen dan de tegenstander.

In zo'n systeem met Nainggolan op de zes loop je een veel te groot risico om een goal meer binnen te krijgen.

Hoe je het draait of keert, Nainggolan heeft vandaag geen basisplaats in de ploeg van de Rode Duivels. Voor elke plaats die hij kan innemen, is er een betere optie.
daar zullen we t over oneens blijven BA
ik zie Radja meer ballen afpakken dan m verliest, meer verrassende passes geven en verrassend scoren van de tweede lijn en al zijn passen naar voor geven dan ik dat van Witsel verwacht.
(waarbij we er dan allebei nog gemakshalve van uitgaan dat Witsel op zijn oude niveau gaat zijn, ook grote gok)


ps iemand een pintje hierbij?

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 mei 2018 om 10:34.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 10:35   #1005
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, ik zeg u dat we nu een barslechte defensie hebben, nu dat is geen probleem, Brasilië en Argentinië zijn al wereldkampioen geworden met een luizige defensie ... maar dan moet je wel durven en willen aanvallen.
Waarom denk je dat Real Madrid zoveel keer de Champions Leauge wint? Dat is omdat ze zo'n ijzersterke defensie hebben.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 10:38   #1006
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom denk je dat Real Madrid zoveel keer de Champions Leauge wint? Dat is omdat ze zo'n ijzersterke defensie hebben.
maar gaat Martinez Witsel en Felaini de opdracht willen geven om een Ramoske te doen gelijk op Salah? ... die kunnen dat allebei hoor, daar niet van.

maar dat is toch niet het soort voetbal waar ik als liefhebber graag naar kijk.

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 mei 2018 om 10:38.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 10:51   #1007
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar zullen we t over oneens blijven BA
Dat is inderdaad zo, en dat maakt het juist plezant.

Citaat:
ik zie Radja meer ballen afpakken dan m verliest, meer verrassende passes geven en verrassend scoren van de tweede lijn en al zijn passen naar voor geven dan ik dat van Witsel verwacht.
(waarbij we er dan allebei nog gemakshalve van uitgaan dat Witsel op zijn oude niveau gaat zijn, ook grote gok)
Daarom dat Nainggolan een uitstekende 'acht' is (of zelfs een bijna-tien zoals bij Roma). Maar dat zijn niet de kwaliteiten die je van een 'zes' verwacht in 3-4-2-1 systeem. Je verwacht dan iemand die voor zijn defensie blijft, de gaten vult, de afstand tussen de lijnen vooral klein houdt, ballen uiteraard recupereert maar vooral ook NIET verliest (wat dan kan dramatisch zijn) en ze dan verder geeft voor de opbouw.
Ja, je kan Witsel verwijten dat hij heel weinig risico's neemt in zijn spel en heel weinig de lange bal naar voren hanteert, maar dat weegt niet op bij zijn kwaliteiten: hij verliest nooit de bal, is fysisch en positioneel heel sterk, en heeft een enorme tactische discipline.

En daarom dat ik Nainggolan op de zes zou zetten bij de Rode Duivels in hun huidig systeem. Ik zou hem daarentegen op de acht zetten. Helaas heeft hij daar concurrentie van een zekere ... Kevin De Bruyne...
Dus neen, eigenlijk gaat het niet om een concurrentie tussen Witsel en Nainggolan, maar wel tussen De Bruyne en Nainggolan. We weten beide wel wie daar als winnaar uit komt.

Dat is een keuze binnen een bepaald systeem. Jij vind die keuze slecht, en dat is jouw goed recht, maar die keuze is perfect te rechtvaardigen.

Of Martinez moet ineens zijn heel systeem herzien, en daar zou Nainggolan in kunnen passen. Maar dat zal -terecht- niet gebeuren.

Citaat:
ps iemand een pintje hierbij?
Graag!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 29 mei 2018 om 10:54.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 10:53   #1008
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo, en dat maakt het juist plezant.



Daarom dat Nainggolan een uitstekende 'acht' is (of zelfs een bijna-tien zoals bij Roma). Maar dat zijn niet de kwaliteiten die je van een 'zes' verwacht in 3-4-2-1 systeem. Je verwacht dan iemand die voor zijn defensie blijft, de gaten vult, de afstand tussen de lijnen vooral klein houdt, ballen uiteraard recupereert maar vooral ook NIET verliest (wat dan kan dramatisch zijn) en ze dan verder geeft voor de opbouw.
Ja, je kan Witsel verwijten dat hij heel weinig risico's neemt in zijn spel en heel weinig de lange bal naar voren hanteert, maar dat weegt niet op bij zijn kwaliteiten: hij verliest nooit de bal, is fysisch en positioneel heel sterk, en heeft een enorme tactische discipline.

Dat is een keuze binnen een bepaald systeem. Jij vind die keuze slecht, en dat is jouw goed recht, maar die keuze is perfect te rechtvaardigen.



Graag!
ik zal maar hopen dat Witsel zo goed gaat zijn als jij hoopt zeker.

alleen jammer dat Radja zelfs op de bank niet mee mocht, dan hadden we af en toe mss kunnen zien wie van ons gelijk heeft.

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 mei 2018 om 10:54.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 10:56   #1009
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zal maar hopen dat Witsel zo goed gaat zijn als jij hoopt zeker.
Als het met Witsel niet lukt, hebben we nog steeds Dembélé, hé, die speelt, dacht ik, ook voortaan op de zes bij Tottenham (al is het systeem verschillend).
Trouwens, in een 'normaal" Belgisch nationaal elftal zou Dembélé altijd titularis zijn...

Citaat:
alleen jammer dat Radja zelfs op de bank niet mee mocht, dan hadden we af en toe mss kunnen zien wie van ons gelijk heeft.
Ik ben er bijna van overtuigd dat Martinez Nainggolan nooit op de zes zou zetten...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 29 mei 2018 om 10:57.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 11:30   #1010
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is het hem juist: met Witsel kan je aanvallen, aanvallen, aanvallen, en dus een goal meermaken dan de tegenstander, en toch enige organisatie behouden om een goal minder binnen te krijgen dan de tegenstander.

In zo'n systeem met Nainggolan op de zes loop je een veel te groot risico om een goal meer binnen te krijgen.

Hoe je het draait of keert, Nainggolan heeft vandaag geen basisplaats in de ploeg van de Rode Duivels. Voor elke plaats die hij kan innemen, is er een betere optie.
Vind jij Thorgan Hazard of Tielemans dan beter? En, niet te vergeten, Nainggolan kan ook op de rechtsachter spelen...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 11:32   #1011
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, ik zeg u dat we nu een barslechte defensie hebben, nu dat is geen probleem, Brasilië en Argentinië zijn al wereldkampioen geworden met een luizige defensie ... maar dan moet je wel durven en willen aanvallen.
Ik denk niet dat je Vertonghen, Alderweireld, Kompany, Meunier en Vermaelen als "barslecht" kan omschrijven...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 11:33   #1012
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Vind jij Thorgan Hazard of Tielemans dan beter? En, niet te vergeten, Nainggolan kan ook op de rechtsachter spelen...
Als Thorgan of Tielemans meegaan, dan is de kans dat ze spelen bijna onbestaande. En Martinez vertrouwt Naingolan niet in een verdedigende rol, dat is hier al honderd keer gezegd
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 11:41   #1013
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als Thorgan of Tielemans meegaan, dan is de kans dat ze spelen bijna onbestaande. En Martinez vertrouwt Naingolan niet in een verdedigende rol, dat is hier al honderd keer gezegd
Als Nainggolan was meegegaan moest hij niet noodzakelijk in een defensieve rol spelen...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 11:43   #1014
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Als Nainggolan was meegegaan moest hij niet noodzakelijk in een defensieve rol spelen...
Maar hij zou wel op de bank (of nog erger) zitten. Thorgan en Tielemans gaan daar geen probleem mee hebben.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 11:52   #1015
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Als Nainggolan was meegegaan moest hij niet noodzakelijk in een defensieve rol spelen...
wat net het probleem is natuurlijk. Offensieve spelers genoeg in de selectie.

ik ben geen voetbalcoach op hoog niveau dus mijn mening is niet echt belangrijk maar ik had hem wel degelijk meegenomen. Maar ik snap ook waarom Martinez het niet doet, onrust op je bank is nooit goed. Hij mocht wel dat als reden gezegd hebben, "it's tactical" is de domste uitleg ooit.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 12:02   #1016
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat net het probleem is natuurlijk. Offensieve spelers genoeg in de selectie.

ik ben geen voetbalcoach op hoog niveau dus mijn mening is niet echt belangrijk maar ik had hem wel degelijk meegenomen. Maar ik snap ook waarom Martinez het niet doet, onrust op je bank is nooit goed. Hij mocht wel dat als reden gezegd hebben, "it's tactical" is de domste uitleg ooit.
Dat niet alleen,er ook nog bij zeggen dat hij té goed is om op de bank te zitten is eigenlijk een brug te ver....

Er zijn zoveel vedetten bij de grote voetballanden die uiteindelijk het grootste deel van het tornooi op de bank zullen moeten vertoeven...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 12:07   #1017
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik denk niet dat je Vertonghen, Alderweireld, Kompany, Meunier en Vermaelen als "barslecht" kan omschrijven...
Klopt ,alleen komt Alderweireldt terug uit blessure,is Kompany dit seizoen meer geblesseerd geweest dan hij heeft gespeeld....

Vermaelen zat meestal op de bank of was geblesseerd,hij mist trouwens vrijwel zeker wegens een spierscheur de eerste wedstrijd tegen Panama...

Dus eh,erg florissant ziet het er niet uit met die achterlijn als je weet wat ze voor de bank daarvoor willen meenemen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 29 mei 2018 om 12:08.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 12:13   #1018
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom denk je dat Real Madrid zoveel keer de Champions Leauge wint? Dat is omdat ze zo'n ijzersterke defensie hebben.
Sergio Ramos als eens bezig gezien....

Dat smeerlapke flikt het vrijwel iedere wedstrijd weer....

Hoeveel hebben wij er voor de verdediging lopen die hun voet willen zetten en desnoods met een vuile tackel het spel willen breken...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 12:17   #1019
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Sergio Ramos als eens bezig gezien....

Dat smeerlapke flikt het vrijwel iedere wedstrijd weer....

Hoeveel hebben wij er voor de verdediging lopen die hun voet willen zetten en desnoods met een vuile tackel het spel willen breken...
Witsel heeft er al wel een een open beenbreuk gestampt, en Felaini die deelt elk duel minstens één elleboog uit.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 12:30   #1020
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Witsel heeft er al wel een een open beenbreuk gestampt, en Felaini die deelt elk duel minstens één elleboog uit.
Ramos is recordhouder in Spanje.....

163 gele kaarten en 19 rode kaarten telt zijn verzameling....

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sergio_Ramos
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be