Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2023, 11:47   #41
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nog een studie toont aan dat je na 6 maanden dubbel zoveel besmetting hebt bij gevaccineerden dan bij ongevaccineerden.

https://www.acsh.org/news/2023/01/02...h-better-16771

“Six months after the index date, the cumulative infection rate in the vaccinated was 6.7% … more than twice the rate in those with previous infections at 2.9%."
En hier nog een andere (pre-print) studie die datzelfde fenomeen "herontdekte". Een grote retrospectieve nationale studie in Qatar:

Long-term COVID-19 booster effectiveness by infection history and clinical vulnerability and immune imprinting

De relatieve effectiviteit van de eerste booster dosis werd bestudeerd. Twee groepen van elk een dikke 300.000 personen werden vergeleken: de geboosterde (dus t.e.m. 3de dosis) en de niet-geboosterde (dus slechts 2 dosissen) gevaccineerden. Van elke groep werden een kleine 200.000 personen gevolgd tot aan het einde van de studie.

Citaat:
Effectiveness against infection was highest at 57.1% (95% CI: 55.9-58.3%) in the first month after the booster but waned thereafter and was modest at only 14.4% (95% CI: 7.3-20.9%) by the sixth month. In the seventh month and thereafter, coincident with BA.4/BA.5 and BA.2.75* subvariant incidence, effectiveness was progressively negative reaching -20.3% (95% CI: -55.0-29.0%) after one year of follow-up.


Citaat:
Similar levels and patterns of protection were observed irrespective of prior infection status,
clinical vulnerability, or type of vaccine (BNT162b2 versus mRNA-1273).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 12:46   #42
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ditto!

Maar niet in de 7de Dag. Daar krijgt Patrick 2 seconden spreektijd vooraleer hij onderbroken wordt door de "moderatoren".

Misschien in één van die podcasts waarover jij het had gisteren? Welke podcasts zijn dat eigenlijk?
No Agenda, die doen aan ‘media deconstructie’ en waren echt super tijdens Trump en de covid. Adam Curry is een Hollander en kan dus meelezen, het valt op dat hij waarschijnlijk enkele zaken uit het forum haalt maar evengoed haal ik er uit de podcast.
Geen conspiracy podcast maar het zit wel in die categorie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 12:53   #43
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Behalve als ge uw bakkes niet kunt houden he
Ik werk niet voor nen baas.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 13:01   #44
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
No Agenda, die doen aan ‘media deconstructie’ en waren echt super tijdens Trump en de covid. Adam Curry is een Hollander en kan dus meelezen, het valt op dat hij waarschijnlijk enkele zaken uit het forum haalt maar evengoed haal ik er uit de podcast.
Geen conspiracy podcast maar het zit wel in die categorie.
Ik heb daar nog nooit naar geluisterd maar al veel lof over gehoord. Curry is de OG podcaster.

Zou het niet kunnen dat Curry en dit subforum gewoon allebei in dezelfde vijver vissen qua informatiebronnen? Zoals bijvoorbeeld sociale media accounts van prominente dissidente medische experten?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 13:19   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Behalve als ge uw bakkes niet kunt houden he
Tja. Wie echt intelligent is wordt zelfstandige
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 14:23   #46
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik heb daar nog nooit naar geluisterd maar al veel lof over gehoord. Curry is de OG podcaster.

Zou het niet kunnen dat Curry en dit subforum gewoon allebei in dezelfde vijver vissen qua informatiebronnen? Zoals bijvoorbeeld sociale media accounts van prominente dissidente medische experten?
Dat kan, daarom de 'waarschijnlijk' maar soms is het toch iets te toevallig, al proberen ze wel de conclusies iets anders voor te stellen. Het gebeurt maar zelden en ze hebben meestal een pracht show waar ik gewoon graag naar luister, door Curry is het geluid ook professioneel. Dikke aanrader maar je moet enkele afleveringen luisteren om mee te zijn met de flow.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2023, 00:16   #47
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Notably, workers who had received more doses were at higher risk of getting sick. Those who received three more doses were 3.4 times as likely to get infected as the unvaccinated, while those who received two were only 2.6 times as likely.

studie
https://www.medrxiv.org/content/10.1...25v1.full-text
en de bespreking van deze paper door John Campbell, werd al binnen de 24u weggehaald van Youtube.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2023, 00:19   #48
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

XBB 1.5 heeft een naam, de ‘Kraken’.

Wetenschappers denken nu dat deze variant zal zorgen voor een hele reeks varianten die zich nog meer gaan richten op het ontwijken van de immuniteit.

https://fortune.com/well/2023/01/06/...ugh-infection/

The new variant’s ability to tightly bind to the human cells it infects is likely contributing to its rapid rise in the U.S.—and it could lend itself to the evolution of an even more dangerous variant, researchers in China wrote.

Kraken’s ability to efficiently hijack cells may allow it to spawn mutations that escape immunity more easily, the researchers said. They cited the precedent of “stealth Omicron” BA.2 offspring. When BA.2 was, in essence, forced to compete against other COVID variants when it circulated widely last spring, it spawned BA.2.75, which was more immune evasive. And BA.2.75’s spawn BA.2.75.2 was more immune-evasive yet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2023, 00:32   #49
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
en de bespreking van deze paper door John Campbell, werd al binnen de 24u weggehaald van Youtube.
Auw, dat is uitzonderlijk, hij doet al extra zijn best om enkel de feiten uit het rapport te bespreken. Een paniekreactie van de vaxxers.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2023, 05:41   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
en de bespreking van deze paper door John Campbell, werd al binnen de 24u weggehaald van Youtube.
Hoe weet je dat ?

edit: tiens ja. Zonder verklaring. Hij zegt zelf dat hij het weggehaald heeft.

Maar je kan dat videootje nog steeds hier bekijken:

https://rumble.com/v23x33u-more-vacc...nfections.html

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2023 om 06:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2023, 10:07   #51
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Japan start officieel onderzoek naar sterfgevallen door Covid-vaccinaties

Japan is een officieel onderzoek gestart naar het unieke aantal mensen dat na de Covid-19 vaccinatie gestorven is.

Zou er dan toch wat 'mis' geweest zijn met de samenstelling van de de Covid-vaccinaties?

In het ijltempo dat men vaccinaties is beginnen maken zou het best kunnen dat er ergens wat misgelopen is.

Wat zat daar ook juist in, in die spuitjes????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 januari 2023 om 10:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2023, 23:05   #52
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Een artikel ontkent dat de studie toont dat gevaccineerden meer besmet worden, ze beweren dat dit komt omdat gevaccineerden zich vlugger zouden laten testen omdat ze volgzamer zijn. Niettegenstaande de bivalente vaccin wel iets scheen te helpen.

Of dan toch zoiets, het resultaat staat ze niet aan en na 2 jaar vele miljarden mensen vaccineren geeft hij wel toe dat het eens getest mag worden, want dat is volgens hem goede wetenschap.

https://www.japantimes.co.jp/opinion...cron-vaccines/

If we want policies that follow the science, then we need the right kinds of scientific studies. We don’t need stories that scare people away from getting a booster that still has the potential to keep people out of the hospital and save lives.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 7 januari 2023 om 23:06.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2023, 23:13   #53
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Japan start officieel onderzoek naar sterfgevallen door Covid-vaccinaties

Japan is een officieel onderzoek gestart naar het unieke aantal mensen dat na de Covid-19 vaccinatie gestorven is.

Zou er dan toch wat 'mis' geweest zijn met de samenstelling van de de Covid-vaccinaties?

In het ijltempo dat men vaccinaties is beginnen maken zou het best kunnen dat er ergens wat misgelopen is.

Wat zat daar ook juist in, in die spuitjes????
Unieke aantal is blijkbaar miljoenen.
Er zijn helemaal geen miljoenen vaccin doden in Japan, stop eens met die zever te posten zonder een duidelijke link naar die doden en de blijkbaar officiële onderzoeken. Je helpt alleen de vaxxers met dergelijke debiele berichten.

https://leadstories.com/hoax-alert/2...id-deaths.html
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2023, 16:45   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

En WEER een artikel dat hetzelfde ongeveer ontdekt

https://www.medrxiv.org/content/10.1....11.23284137v1

Merk op dat de referentie de besmettelijkheid is na 181 dagen met 1 booster.

De tweede booster verbetert dat tot na 3 maanden. Dan is men het voordeel kwijt. En nadien gaat het negatief

Maar in de abstract spreken ze enkel van het eerste puntje, binnen de maand dus.

Daarentegen, een infectie blijft positieve bescherming geven, en hoe meer de variant trekt op de huidige, hoe meer.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  vaxeffboost2.png‎
Bekeken: 38
Grootte:  78,1 KB
ID: 117456  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  natprotection.png‎
Bekeken: 37
Grootte:  86,3 KB
ID: 117457  

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2023, 23:47   #55
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

LOL, ze durven niet eens een ongevaccineerde met natuurlijke infectie als referentie nemen. Nu is het onduidelijk hoe die 1x geboosterde vergelijkt met een ongevaccineerde.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 00:35   #56
betabyte
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 252
Standaard

Euhm, strikt anecdotisch verhaal:

Ik ben niet gevaccineerd

Ik ben rond kerstmis besmet geraakt dmv een besmet symptoomloze vrouw te vogelen. De meest "impactvolle" besmetting, zeg maar

Ik heb tussen kerst en nieuwjaar massas rommel gegeten, weinig en onregelmatig geslapen, en met nieuwjaar serieus gezopen en de nacht doorgedaan. tgoeie leven Dus tijdens de incubatieperiode.

Op 3 januari beke koortsig opgestaan, maar dag besteed in het mooie brugge.
Met "stevige koorts" gaan slapen. en 2 dagen uitgeziekt met veel bedrust. Enkel stevige koorts, beetje koppijn, heel moe. By the way, ik weeg 15 kilo teveel en ben 43, ik vape en heb 18 jaar gerookt ( gestopt in '15)
Nadien wast gedaan, nog een tiental dagen weinig smaak/reuk en wa slijmen. das nu ook gepasseerd sinds pakt den 18e.

Ik heb blijkbaar de moeder van mijn dochter besmet. geen gevogelte, gewoon de middag met haar doorgebracht. Zij is gevaccineerd en 3x geboosterd.
7 dagen koorts, hoesten koppijn, de hele winkel. Zij sliep normaal, at normaal, haar immuunsysteem "redelijk op peil" op de moment van besmetting. Is nu nog steeds ziek.

Nu, dit is maar anecdotisch, maar laat mij zeggen dat zij zich nu redelijk vragen stelt over de hele gen-therap... vaccinatie geteuter.

Dus in dit geval, véél besmettelijker voor haar, en veel ergere impact.
Dit terwijl mijn immuunsysteem op een erg laag pitje stond, en haar absoluut normaal op moment van besmetting/incubatieperiode.
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 09:14   #57
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Anekdotisch blijft natuurlijk anekdotisch.

Ter vergelijking:
In 2020 werd ik besmet en besmette tegelijk mijn gezin, ik was een week goed ziek, mijn zoon hoeste een maand, m’n vrouw en dochter hadden nauwelijks last. Niemand gevaccineerd.

In 2022 werden we opnieuw ziek, ik was een week ziek maar minder erg, mijn zoon hoeste 3 weken en mijn vrouw en dochter hadden nauwelijks last. Enkel vrouw en dochter hadden 2 spuiten gekregen, mijn sportieve dochter was een week ziek na de tweede spuit.

Wat haal je daaruit? Niet zoveel behalve dat vaccins voor ons nutteloos waren vanwege eerste besmetting, dat die niet veel helpen, dat ziekte afhankelijk is per persoon en dat de 2de besmetting minder erg is dan de eerste. Allemaal zaken die we al decennia weten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 10:34   #58
betabyte
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 252
Standaard

Idd. Ik had ff een uitlaatklep nodig
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be