Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2011, 11:49   #221
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

De betoging was in feite goed;
de mensen scandeerde op het einde CHANGE... en kijk het IMMOBILISME komt precies vanuit de linkse hoek.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 12:39   #222
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik vind dat een terechte vraag waaruit zelfs een nobele houding blijkt. Ik ben zelfs helemaal geen tegenstander van deze of gene "oplossing". Maar denk je niet dat we stilaan die brug gepasseerd zijn? Wat doe je met een Franstalig landsgedeelte dat van heel die democratisering, responsabilisering... niets moet weten? Ga je die dan uit België zetten of hoe moet ik me dat inbeelden?
Dag na dag iets meer onder druk zetten. Weigeren welbepaalde budgetten te stemmen. Geen extra Euro voor Brussel. Alle wetten die met eender welke eenvoudige meerderheid kunnen gestemd worden, stemmen. De Vlaamse regering laten peuteren aan de federale bevoegdheden, hier en daar stukskes zelf overnemen. De plannen voor een Vlaamse sociale zekerheid gewoon uitvoeren en ook in Brussel aanbieden. Etc. etc.

De mogelijkheden zijn legio. Creativiteit en niet omkijken zijn de voorwaarden.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 13:12   #223
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dag na dag iets meer onder druk zetten. Weigeren welbepaalde budgetten te stemmen. Geen extra Euro voor Brussel. Alle wetten die met eender welke eenvoudige meerderheid kunnen gestemd worden, stemmen. De Vlaamse regering laten peuteren aan de federale bevoegdheden, hier en daar stukskes zelf overnemen. De plannen voor een Vlaamse sociale zekerheid gewoon uitvoeren en ook in Brussel aanbieden. Etc. etc.

De mogelijkheden zijn legio. Creativiteit en niet omkijken zijn de voorwaarden.
Ik vind dit persoonlijk prima, en de mogelijkheden zijn inderdaad legio... alleen bots ik dan wel weer op de realiteit van een onmondig parlement dat zichzelf werkloos aan de kant zet. Geen enkele - ik wik mijn woorden als ik dit zeg - partij legt ter zake een voluntaristische houding aan de dag.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 13:19   #224
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik vind dit persoonlijk prima, en de mogelijkheden zijn inderdaad legio... alleen bots ik dan wel weer op de realiteit van een onmondig parlement dat zichzelf werkloos aan de kant zet. Geen enkele - ik wik mijn woorden als ik dit zeg - partij legt ter zake een voluntaristische houding aan de dag.
Omdat, laten we eerlijk zijn hé, bijzonder weinig Vlamingen zo'n houding van hun verkozenen willen. Politici kunnen maar zo ver springen als hun gemiddelde kiezer hen toelaat.

En vermits de doorsnee flamingant van mening is dat we "eerlijk" moeten zijn, dat we "de Walen niet moeten aandoen wat zij ons aangedaan hebben", en meer van dat soort slavenmoraal...
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 13:30   #225
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Omdat, laten we eerlijk zijn hé, bijzonder weinig Vlamingen zo'n houding van hun verkozenen willen. Politici kunnen maar zo ver springen als hun gemiddelde kiezer hen toelaat.

En vermits de doorsnee flamingant van mening is dat we "eerlijk" moeten zijn, dat we "de Walen niet moeten aandoen wat zij ons aangedaan hebben", en meer van dat soort slavenmoraal...
Tot op zekere hoogte ben ik het daar volkomen mee eens, maar met een voluntaristische houding bedoel ik niet meteen dat ik van die parlementsleden revolutionaire dingen verwacht. Alleen zou men oneindig veel meer kunnen doen dan vandaag het geval is.
De commissie voor de Naturalisaties is een bescheiden voorbeeldje van hoe het wel kan, zelfs al wordt dit op tandengeknars onthaald. Men laat zich gewoon veel te gemakkelijk en veel te vaak in een hoek drummen.
Bijvoorbeeld het aan de kant schuiven van de BHV-voorstellen is daar wat mij betreft ook een voorbeeld van. Er bestaat daarvoor een meerderheid en de Vlaming durft die niet te gebruiken. Op zo'n manier ga je de tegenpartij toch nooit duidelijk maken dat het menens is? Een beetje assertiviteit tegenover al die lethargie zou wat mij betreft niet misplaatst zijn, toch?
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 13:37   #226
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Tot op zekere hoogte ben ik het daar volkomen mee eens, maar met een voluntaristische houding bedoel ik niet meteen dat ik van die parlementsleden revolutionaire dingen verwacht. Alleen zou men oneindig veel meer kunnen doen dan vandaag het geval is.
De commissie voor de Naturalisaties is een bescheiden voorbeeldje van hoe het wel kan, zelfs al wordt dit op tandengeknars onthaald. Men laat zich gewoon veel te gemakkelijk en veel te vaak in een hoek drummen.
Bijvoorbeeld het aan de kant schuiven van de BHV-voorstellen is daar wat mij betreft ook een voorbeeld van. Er bestaat daarvoor een meerderheid en de Vlaming durft die niet te gebruiken. Op zo'n manier ga je de tegenpartij toch nooit duidelijk maken dat het menens is? Een beetje assertiviteit tegenover al die lethargie zou wat mij betreft niet misplaatst zijn, toch?
Akkoord, maar zo'n voluntaristische houding kan maar op één manier: als onze verkozenen voelen dat wij dat willen. De knoop ligt niet bij de politici, hij ligt bij ons, en daar zullen we iets moeten aan doen als we willen dat het verandert.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 15:45   #227
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Akkoord, maar zo'n voluntaristische houding kan maar op één manier: als onze verkozenen voelen dat wij dat willen. De knoop ligt niet bij de politici, hij ligt bij ons, en daar zullen we iets moeten aan doen als we willen dat het verandert.
Allez ja, we zijn alletwee mensen van goede wil, maar daar komen we geen stap verder mee. Da's zowat mijn conclusie.
Ik troost mij in de gedachte dat de dynamiek ondertussen een eigen leven is beginnen leiden en daar helpt geen betoging meer tegen, ook een zwarte piet is daar niet meer tegen opgewassen. De win-win-situatie lijkt mij overduidelijk. Misschien schrale troost, maar hoe dan ook een troost!

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 24 januari 2011 om 15:45.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 16:01   #228
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Wanneer is die betoging, ik wil wel mee gaan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 17:45   #229
rogiervdl
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 januari 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De huidige taaltelling zou duidelijk maken dat in Brussel en Wallonië het Frans slechts de tweede taal is bij meer dan 51% van de bevolking.
Er is dus geen enkele reden om het Frans nog langer als officiele taal te erkennen in dit land, daar het door minder dan 1/4 van de Belgische bevolking thuis gesproken word.
Hmm, gevaarlijk uitgangspunt. Bedenk dat het Nederlands in bijvoorbeeld Antwerpen bij nog amper 1/3 van de schoolgaande jeugd (basisscholen) thuis gesproken wordt (zie bijv. http://www.taalsector.be/core/index....rticle&id=1785), dus misschien kun je die taal dan ook alvast op de wip zetten
rogiervdl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 17:48   #230
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De betoging was in feite goed;
de mensen scandeerde op het einde CHANGE... en kijk het IMMOBILISME komt precies vanuit de linkse hoek.
Ze hebben in alle rust mogen betogen. maar hoe denk je dat een betoging zou verlopen wanneer wij Vlaamsgezinde ook eens zouden gaan betogen voor de afschaffing van de monarchie en de splitsing van het land?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 18:42   #231
rogiervdl
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 januari 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Vergeet vooral niet je middelvinger op te steken tegen de Vlaming. Dat hoort zo voor een pseudo-intellectueel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Groot gelijk dat je gaat betogen voor de status-quo en tegen N-VA. Je moet toch je domheid demonstreren.
Dit was een beetje mijn punt een post eerder: ik sta gewoon te kijken van de huidige giftigheid waarmee veel zogenaamde 'echte' Vlamingen hun gal spuwen. Iedereen die niet voor onmiddellijke splitsing is of niet meedoet aan de anti-Waalse hetze (tegenwoordig vaak op het blind racistische af) wordt meteen door een meute voor links, ondemocratisch (??) en on-Vlaams uitgemaakt. Zelfs KUL econoom Paul De Grauwe wordt in commentaren regelmatig voor links uitgemaakt - gier! Uitgerekend hij! Publieke figuren of deskundigen die een andere mening hebben of op economische gronden zelfs maar een nuance proberen aan te brengen worden beledigd, bedreigd of in discrediet gebracht door BDW's online knokploegen. Bekijk eens het gemiddeld niveau van de commentaren onder artikels van bijvoorbeeld De Standaard - nog zo'n 'links' blad volgens velen - echt álles is wel op één of andere manier de schuld van dit 'apenland België' of die 'luie Franstaligen die gezapig lurken aan de Vlaamse borst'.
Ik vind dit jammer want de discussie gaat al lang niet meer over inhoudelijke argumenten maar over emoties. Daarover ging voor mij de betoging: terugkeer naar de redelijkheid en het argument.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Met fatsoen in de rede verwijst U waarschijnlijk naar de uitspraken van Arno Hintjens? "F*ck You, vuile Vlaam. Dat is dus het niveau van de mensen waarmee je gaat betogen en waarmee je de massa-hysterie rond de ondergang van de aanbeden melkkoe België gaat ondergaan.
Ja, maar dan mét de dubbele bodem die in de uitspraak ligt: '"F*ck You, vuile Vlaam' is een aanklacht naar wie hem zijn Vlaams-zijn afneemt door de term te vernauwen naar separatistisch en anti-Waals, zonder respect voor andere visies. In die zin is het inderdaad een oproep tot meer fatsoen en respect voor de veelzijdigheid van de meningen, iets waar het in de huidige regeringsvorming aan ontbreekt.
rogiervdl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 18:43   #232
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ze hebben in alle rust mogen betogen. maar hoe denk je dat een betoging zou verlopen wanneer wij Vlaamsgezinde ook eens zouden gaan betogen voor de afschaffing van de monarchie en de splitsing van het land?
schande! honte! shame!

Dan krijgt ge motten. Zelf gezocht, trouwens. Ge moet maar niet de stoere gaan uithangen.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 24 januari 2011 om 18:44.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 17:40   #233
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard katholicisme: haatverspreidende religie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Enkel van een onderontwikkelde religieuze cultuur gaat "gevaar" uit.

Het feit dat onze "intellectuele" elites geen religieuze cultuur (of cultuur tout court) hebben, draagt bij tot een algemene onderontwikkeling en intellectuele armoede waarop religieuze fanatici en sektes kunnen teren. Die laatsten zijn de "proleten" van elke godsdienst. Geen wonder dat ze in Amerika zo sterk staan.

Brandstapels hebben in het verleden wel degelijk hun nut gehad.
...

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 januari 2012 om 17:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 23:39   #234
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
...
...
(naar het voorbeeld van een embryonale amateur filosoof van het 7de knopsg@t)

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 januari 2012 om 23:41.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be