Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2013, 01:40   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard adopteren binnen eenzelfde ras

Als men hier meer rekening mee hield dan zou een niet te onderschatten aantal adoptiekinderen zich beter in hun vel voelen i.e. geen identiteitscrisis doorlopen, minder met racisme, onwetendheid en vooroordelen geconfronteerd worden... Adoptie is op zich een beproevende ervaring op zich dat men "ras" er niet onnodig bij hoeft te betrekken.. Veel zijn zij die zelfs als ze van hetzelfde ras als hun (adoptie)ouders zijn zich niet op hun plaats en/of onbegrepen voelen.. Laat staan dat men van een ander ras is, dan voelt men zich vaak in de huid van een vreemde - zowel in de letterlijke als in de figuurlijke betekenis...

Ook wordt vaak gezegd dat men dankbaar moet zijn omdat men geadopteerd is. Hoezo dankbaar? Precies alsof een niet-geadopteerd kind dankbaar zou moeten zijn. Moeten adoptiekinderen zich dan dankbaar voelen dat men een win-for-life in het rijke Westen op hen verloot heeft? Moet men dankbaar zijn voor het extra gratis kleurtje waarop men telkens beoordeeld wordt... Nee, om eerlijk te zijn, had ik nóóit geadopteerd willen zijn. Anderzijds heeft het me denk ik meer voeling gegeven met sociaal onrecht in al zijn facetten en dan met name als het om racistische prietpraat, veralgemeningen en over eenzelfde kam scheren gaat. Want ik weet wat het is dat gevoel van gevangen te zitten in een lichaam dat je niet als het jouwe ervaart omdat sommigen jou als iemand anders ervaren...

(Ik ga niet zeggen van waar ik oorspronkelijk ben opdat sommigen van jullie geen stereotypen op me zouden afvuren. M'n ego heeft genoeg deuken gekregen dat het niet nog eens onnodig geblutst hoeft te worden.. net nu ik uit een diep dal geklauterd ben want ja, bembem wou zich vroeger plastisch laten ombouwen als Michael Jackson..)

Wat denken jullie ervan? Yay or Nay?

Laatst gewijzigd door bembem : 19 november 2013 om 01:41.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 01:42   #2
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Ben je nu een neger met een minderwaardigheidscomplex?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 01:46   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

six kan je niet lezen? lol, zeg ik niet!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 01:47   #4
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Als men hier meer rekening mee hield dan zou een niet te onderschatten aantal adoptiekinderen zich beter in hun vel voelen i.e. geen identiteitscrisis doorlopen, minder met racisme, onwetendheid en vooroordelen geconfronteerd worden... Adoptie is op zich een beproevende ervaring op zich dat men "ras" er niet onnodig bij hoeft te betrekken.. Veel zijn zij die zelfs als ze van hetzelfde ras als hun (adoptie)ouders zijn zich niet op hun plaats en/of onbegrepen voelen.. Laat staan dat men van een ander ras is, dan voelt men zich vaak in de huid van een vreemde - zowel in de letterlijke als in de figuurlijke betekenis...

Ook wordt vaak gezegd dat men dankbaar moet zijn omdat men geadopteerd is. Hoezo dankbaar? Precies alsof een niet-geadopteerd kind dankbaar zou moeten zijn. Moeten adoptiekinderen zich dan dankbaar voelen dat men een win-for-life in het rijke Westen op hen verloot heeft? Moet men dankbaar zijn voor het extra gratis kleurtje waarop men telkens beoordeeld wordt... Nee, om eerlijk te zijn, had ik nóóit geadopteerd willen zijn. Anderzijds heeft het me denk ik meer voeling gegeven met sociaal onrecht in al zijn facetten en dan met name als het om racistische prietpraat, veralgemeningen en over eenzelfde kam scheren gaat. Want ik weet wat het is dat gevoel van gevangen te zitten in een lichaam dat je niet als het jouwe ervaart omdat sommigen jou als iemand anders ervaren...

(Ik ga niet zeggen van waar ik oorspronkelijk ben opdat sommigen van jullie geen stereotypen op me zouden afvuren. M'n ego heeft genoeg deuken gekregen dat het niet nog eens onnodig geblutst hoeft te worden.. net nu ik uit een diep dal geklauterd ben want ja, bembem wou zich vroeger plastisch laten ombouwen als Michael Jackson..)

Wat denken jullie ervan? Yay or Nay?
Ik denk dat als je geadopteerd bent, je dan opgegroeid bent bij mensen die écht een kind wilden.
Voor de rest...Als ze je goed opgevoed hebben mag je best dankbaar zijn, het moet niet, maar dat zal dan zeker wel plezier doen aan je pleegouders. En als je vind dat ze je slecht opgevoed hebben, laat ze dan vallen hé.
Kleur kan misschien wel een extra probleem zijn, vooral in de pubertijd, als de kinderen in hun rebellen-periode zitten.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 01:47   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De Islam kent geen adoptie. Mo de Profeet heeft dat verboden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 01:50   #6
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
six kan je niet lezen? lol, zeg ik niet!
We hebben het al geraden. Je geeft het de mensen met de lepel in de mond.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 01:51   #7
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
We hebben het al geraden. Je geeft het de mensen met de lepel in de mond.

heus? lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 10:52   #8
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Je kan je negerhaat altijd nog omzetten in een boekendeal
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be