Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2003, 20:46   #21
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Je kan het die allochtonen toch niet kwalijk nemen dat zij profiteren van onze oneindige naïviteit? Ze maken gewoon gebruik van de zwakheden in ons systeem. Die oudjes komen bovendien in een wereld terecht waarvan ze de taal noch cultuur kennen, met alle rampzalige gevolgen vandien.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 21:01   #22
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

pdr : leve het profitariaat ! Maar ik moet er morgen gaan voor werken !

Ouders zorgen voor kinderen en later zorgen kinderen voor ouders als wederdienst !

Laatstleden was er op TV1 een programma over Belgische kinderen die financieel moesten opdraaien voor de kosten van rusthuizen van hun ouders... ZONDER STEUN VAN HET OCMW !!! maar ja dat waren Belgen hé
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 21:25   #23
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Gaat het hier om mensen die in een rusthuis geplaatst worden?

Of gewoon om mensen die bij de kinderen gaan INWONEN én bovenop dan nog steun van het OCMW ontvangen?

Even nadenken:

Zeven kinderen laten hun ouders "herenigen", maar kunnen er niet meer voor zorgen.
Als nu die kinderen in verschillende gemeenten wonen, kunnen ze er nog een extra lucratief zaakje van maken.
Of zou er nog ergens een "dienst" nakijken bij hoeveel van hun kinderen mijnheer en madam Ben Chagrijn ingeschreven werden over heel Belgie?
En dan beginnen we aan de ouders van de geimporteerde bruid natuurlijk..... of aan nonkel Mohammed en tante Farah? Ze zijn toch allemaal nicht en kozijn van mekaar...

Zou in feite onze pa zijn tweede vrouw ook van het OCMW mogen onderhouden worden?

Moet er nog zand zijn?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 21:40   #24
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Weeral een nieuwe golf van moslim-parasieten erbij.

En de domme Belgen juichen dat nog toe ook.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 22:45   #25
Renilde
Schepen
 
Geregistreerd: 17 augustus 2003
Berichten: 434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Gaat het hier om mensen die in een rusthuis geplaatst worden?

Of gewoon om mensen die bij de kinderen gaan INWONEN én bovenop dan nog steun van het OCMW ontvangen?

Even nadenken:

Zeven kinderen laten hun ouders "herenigen", maar kunnen er niet meer voor zorgen.
Als nu die kinderen in verschillende gemeenten wonen, kunnen ze er nog een extra lucratief zaakje van maken.
Of zou er nog ergens een "dienst" nakijken bij hoeveel van hun kinderen mijnheer en madam Ben Chagrijn ingeschreven werden over heel Belgie?
En dan beginnen we aan de ouders van de geimporteerde bruid natuurlijk..... of aan nonkel Mohammed en tante Farah? Ze zijn toch allemaal nicht en kozijn van mekaar...

Zou in feite onze pa zijn tweede vrouw ook van het OCMW mogen onderhouden worden?

Moet er nog zand zijn?


Neen, er moet geen zand zijn, er moeten Euro's zijn. Niet meer of minder.
Renilde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 22:52   #26
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid
 
12 sec. of numarx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Locatie: leuven
Berichten: 660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
In het nieuws van 19 u VRT
In datzelfde nieuws werd ook gezegd dat de OCMW elk geval uitgebreid doorlicht en dat er maar een heel klein aantal daarvan in aanmerking komen voor het leefloon.

Maar d�*t zeggen we er dan niet bij, he?
__________________
WOLF-GANG MEI-STER!!!
12 sec. of numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 23:04   #27
jef
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 april 2003
Berichten: 1.099
Standaard

Dat uitgebreid doorlichten van vreemdelingen, daar hebben we al voorbeelden genoeg van gezien. Een vlaamse zangeres doorlichten dat kunnen ze zelfs niet correct.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 23:10   #28
ward
Burger
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: Hoevenen
Berichten: 138
Standaard

Ik betaal al alle maanden € 300. voor mijn vader.
Mijn broer ook. Blij dat we al met 2 zijn!

Nu "mogen we van geluk" spreken dat mijn moeder al overleden is????
__________________
Verbeter de wereld, begin bij Uzelf.
ward is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 23:24   #29
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
In het nieuws van 19 u VRT
In datzelfde nieuws werd ook gezegd dat de OCMW elk geval uitgebreid doorlicht en dat er maar een heel klein aantal daarvan in aanmerking komen voor het leefloon.

Maar d�*t zeggen we er dan niet bij, he?
Voor één keer werd een tipje van de OCMW-sluier opgelicht! Moesten de OCMW-bedienden kunnen/mogen praten dan zou er nog heel wat aan de oppervlakte komen. Dan zouden de VISA-affaires slechts kattepis zijn!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 23:25   #30
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
eerst voert men gast-arbeiders in,
dan voert men profiteurs in, waarvoor men wetten wil maken om voorrang te geven bij de aanwerving.
om nog niet te spreken van de ingevoerde criminelen;
nu gaat men nog ouderlingen invoeren om van onze intellingen te profiteren.
Toch leuk hé, alles lekker door elkaar schudden en er een lekkere hutsepot van maken. Nieuwe allochtone belgen, oude allochtone belgen, idem voor mensen zonder dat stukje papier van niet europese afkomst, criminelen, brave mensen, echte sukkelaars, economische vluchtelingen, politieke vluchtelingen. Gooi die allemaal maar op een hoop en link dat met de excessen. Een verkrachtende dief en drugdealer die zijn ganse familie naar hier brengt om te profiteren van onze sociale zekerheid, lid is van de ael en in de weekend uit verveling brave vlaamse chiromeisje platrijdt met z'n gestolen BMW zonder verzekering en extrapoleer dat vervolgens terug naar de totale migrantenbevolking. Niet vergeten van hen te associeren met de niets ontziende terroristen elders op deze aardkloot. Een ideaal recept om zogenaamde eigen mensen bang te maken en op te zetten tegen de geviseerde mensen. Er zijn zelfs mensen die er een fobie op nahouden, lees de posts van Darwin er maar eens op na.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 07:45   #31
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
In het nieuws van 19 u VRT
In datzelfde nieuws werd ook gezegd dat de OCMW elk geval uitgebreid doorlicht en dat er maar een heel klein aantal daarvan in aanmerking komen voor het leefloon.

Maar d�*t zeggen we er dan niet bij, he?
Het zijn er intussen wel honderden per maand volgens die man !

Of honderden keren honderden euro per maand
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 07:47   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prutske
Vandaag op teletext vrt.

Het ocmw krijgt meer en meer oudere allochtonen te verwerken;de jongeren laten hun ouders overkomen,ze moeten er wel eerst twee jaar zelf voor instaan,maar dan vallen ze tenlastevan het ocmw.
Is Belgie nu echt helemaal het ocmw?Nu nog de nonkels en de tantes en de overgrootouders enz,waar gaat dat eindigen.
Nee, dat laatste fantaseer je d'r maar bij. Enkel verwanten in de rechte lijn (kinderen-ouders-grootouders), plus je gehuwde partner en die haar ouders/kinderen, mag je laten overkomen, en onder strikte voorwaarden.

Zo mag je als allochtoon enkel minderjarige kinderen laten overkomen. Voor landen uit de Europese Unie staat die leeftijd op 21 jaar, voor landen van buiten de EU staat die leeftijd al op 18 jaar, dat is al een duidelijke discriminatie op zich.

Tweedens, moet je je inderdaad de eerste twee jaar borg stellen, en volledig voor alle kosten en ziektekosten edm opdraaien. Als je dan bedenkt dat het om oudere mensen gaat, kunnen die ziektekosten je zuur opbreken.

Ten andere, je kan die kosten na twee jaar, pas afwentelen op het OCMW als je kan aantonen dat je zelf geen inkomen hebt.

Niets is wat het lijkt.
Is het al nie erg genoeg, ? niet minderjarige kinderen tot daar aan toe, maar pa en ma bruid en pa en ma bruidegom, en eventuele nog niet meerderjariged kinderen van pa en ma, X 2

haal uw calculatorke maar boven en begin maar te tellen, ... wat het kost na 2 jaar, ...

Gezinsherenigingen zouden gewoon moeten afgeschaft worden. Een belg die een buitenlandse huwt, en kan bewijzen dat hij haar/hem kan onderhouden tot daar aan toe, maar daar moet het dan ook mee stoppen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 07:49   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ward
Ik betaal al alle maanden € 300. voor mijn vader.
Mijn broer ook. Blij dat we al met 2 zijn!

Nu "mogen we van geluk" spreken dat mijn moeder al overleden is????
dat is er wraakroepend aan hé... gij zijt zoals vele andere Belgen "maar belg" en toevallig nog een inkomen ook... dju toch... miserie... miserie... man man man toch...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 07:50   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Ten andere, je kan die kosten na twee jaar, pas afwentelen op het OCMW als je kan aantonen dat je zelf geen inkomen hebt.
Net alsof de twee jaar geleden ingevoerde opa of oma hier een pensioen hebben lopen of een persoonlijk kapitaal hebben staan!

Ik vraag me af of ze bij het nazicht van hun inkomen ook naar de onroerende goederen in het land van herkomst gaan zoeken!
Jeps, het zou kunnen die die ouwe Berber nog ergens een schaap heeft zitten in zijn land van origine, die afrikaan heeft misschien nog een lemen hutje dat best kan opgeknapt worden, en als die Georgiër levend tot bij zijn eigendom geraakt in Abchazië zal hij het zeker niet levend meer verlaten.
Piano, wie zegt er niet dat die afrikaan, X hectaren grond heeft in land van herkomst, of huizen heeft, ... ? Weet jij wat een ticket Afrika-Zaventem kost, ? ... Wat kost een mensensmokkelaar, de laatste jaren, ... valse paspoorten, reisdocumenten, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 07:54   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie
Citaat:
Zo mag je als allochtoon enkel minderjarige kinderen laten overkomen. Voor landen uit de Europese Unie staat die leeftijd op 21 jaar, voor landen van buiten de EU staat die leeftijd al op 18 jaar, dat is al een duidelijke discriminatie op zich.
Ik weet niet wat de regeling is voor personen van buiten de unie maar voor burgers van de Europese Unie (toch voor het Schengen-gebied) geld het vrij verkeer van personen. Met andere woorden iedere inwoner van de EU ongeacht zijn leeftijd, ongeacht of hij in België reeds familie heeft wonen kan hier komen leven en werken alsof hij Belgisch staatsburger is, en maar goed ook.

Coekie
Gaat u morgen maar eens informeren in pakweg Duitsland of men u daar OCMW steun wilt geven als u daar wilt gaan wonen.
Of probeer daar maar eens gratis medische hulp te krijgen zonder de nodige papieren.

Ik zal het u direct antwoorden, zie, was vandezomer in duitsland, waar ik een serieuse bloedvergifteging opgelopen had,... een steek van een beest, op de verkeerde plaats en voor ge het weet zitte in pierenland, ...

Dokter en aptoheker, daar ter plaatste Cash te betalen, anders, noppes, (pas op nie meer als normaal...) en ik spreek over meer als een gewoon doktersvisitjen hé, meer als't dubbel van wat dat hier kost. met medicamenten bij was ik op slag, 100 eurokes kwijt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 08:02   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Je kan het die allochtonen toch niet kwalijk nemen dat zij profiteren van onze oneindige naïviteit? Ze maken gewoon gebruik van de zwakheden in ons systeem. Die oudjes komen bovendien in een wereld terecht waarvan ze de taal noch cultuur kennen, met alle rampzalige gevolgen vandien.
Die hun goed laten inlichten door op hun beurt op onze kap parasiterende advocaten, huisjesmelkers en koppelbazen die zwartwerk organiseren.

Al dat crapuul actief opsporen en hun bezitingen verbeurd laten verklaren om de door hen veroorzaakte kosten voor de staat te kunnen verhalen en dat tot in de 3 ' generatie voor mijn part, ... zo'n smeerlappen moeten maar eens goed bloeien. En dan nog levenslange gevangenisstraf er bovenop.

We moeten onze naïeviteit laten varen, en eens wat strenger gaan optreden, ... zet maar C 130 's in, en laat ze daar geboeid met plastieken bandekes uitstappen, in 't land van herkomst, allé gooi ze er gewoon uit, (als het vliegtuig stil staat, ik zou niet willen dat ge mij al op voorhand van genocide gaat beschuldigen.) zodat ze ginder goed zien, dat er met de belgen nie te lachen valt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 08:09   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
In het nieuws van 19 u VRT
In datzelfde nieuws werd ook gezegd dat de OCMW elk geval uitgebreid doorlicht en dat er maar een heel klein aantal daarvan in aanmerking komen voor het leefloon.

Maar d�*t zeggen we er dan niet bij, he?
Maar ondertussen zijn er wel belgen, die zelf nog met moeite rondkomen, omdat ze pa en ma, langs vrouws en mans kant, mogen bijsponseren in het OCMW en dan ook nog nog eens voor de pa en ma van Achmed, Fatima, Garziem en Mohamed mogen sponseren via hun belastingen...

Die mensen kunnen ondertussen zich zelf niks meer veroorloven, komen binnen 15 jaar ook aan hun pensioentje, maar oeps, ! Kraker A , B , C en D, en een paar Derby pils zuipende nietsnutten van de LSP , wat werkeloze lappersfronters en Achmed, Mohamed, Garziem en Fatima hebben de werklozenkas en pensioenkas ook al leeggegeten, ...

Jozef en Maria , Ding Lee Peng, Mr Rossenthal, en Honoré Kasafoeboe, die heel hun leven gewerkt, en gezwoegd hebben in hun eigen zaak, of gewerkt hebben en altijd maar hebben afgelammerd aan de staat om de rest te onderhouden, liggen uiteindelijk in de goot omdat er geen geld meer is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 08:10   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ward
Ik betaal al alle maanden € 300. voor mijn vader.
Mijn broer ook. Blij dat we al met 2 zijn!

Nu "mogen we van geluk" spreken dat mijn moeder al overleden is????

Op wiens schamele erfenisje, je dan nog een pak belastingen hebt moeten betalen, ondanks het feit dat je er eigenlijk al belastingen op betaald had...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 11:44   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prutske
Vandaag op teletext vrt.

Het ocmw krijgt meer en meer oudere allochtonen te verwerken;de jongeren laten hun ouders overkomen,ze moeten er wel eerst twee jaar zelf voor instaan,maar dan vallen ze tenlastevan het ocmw.
Is Belgie nu echt helemaal het ocmw?Nu nog de nonkels en de tantes en de overgrootouders enz,waar gaat dat eindigen.
Nee, dat laatste fantaseer je d'r maar bij. Enkel verwanten in de rechte lijn (kinderen-ouders-grootouders), plus je gehuwde partner en die haar ouders/kinderen, mag je laten overkomen, en onder strikte voorwaarden.

Zo mag je als allochtoon enkel minderjarige kinderen laten overkomen. Voor landen uit de Europese Unie staat die leeftijd op 21 jaar, voor landen van buiten de EU staat die leeftijd al op 18 jaar, dat is al een duidelijke discriminatie op zich.

Tweedens, moet je je inderdaad de eerste twee jaar borg stellen, en volledig voor alle kosten en ziektekosten edm opdraaien. Als je dan bedenkt dat het om oudere mensen gaat, kunnen die ziektekosten je zuur opbreken.

Ten andere, je kan die kosten na twee jaar, pas afwentelen op het OCMW als je kan aantonen dat je zelf geen inkomen hebt.

Niets is wat het lijkt.
Is het al nie erg genoeg, ? niet minderjarige kinderen tot daar aan toe, maar pa en ma bruid en pa en ma bruidegom, en eventuele nog niet meerderjariged kinderen van pa en ma, X 2

haal uw calculatorke maar boven en begin maar te tellen, ... wat het kost na 2 jaar, ...

Gezinsherenigingen zouden gewoon moeten afgeschaft worden. Een belg die een buitenlandse huwt, en kan bewijzen dat hij haar/hem kan onderhouden tot daar aan toe, maar daar moet het dan ook mee stoppen.
En ondertussen maar beweren dat de pensioenen, de ziektezorg enz. niet meer betaalbaar zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 12:12   #40
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Ten andere, je kan die kosten na twee jaar, pas afwentelen op het OCMW als je kan aantonen dat je zelf geen inkomen hebt.
Ik vind dat heel die berichtgeving een beetje stinkt.

Origineel stond er in teletekst helemaal niets over "het OCMW wijst hen dan op de onderhoudsplicht van de kinderen"!

bovendien: als die ouders inwonend zijn, worden ze dan niet gewoon als "ten laste" beschouwd?
vb. zoonlief is werkloos en wordt dan bovendien gezinshoofd mét personen ten laste. Er wordt toch nooit rekening gehouden met HOEVEEL personen ten laste men is?
ofwel: zoonlief leeft van OCMW en wordt dan ook beschouwd als gezinshoofd met personen ten laste.

Nu normaal zal zijn vrouw al als persoon ten laste aanzien worden, dus zie ik niet in wat het OCMW extra zou moeten bijdragen.

Een stomme Belg die van het OCMW leeft en kinderen heeft krijgt toch ook gewoon uitkering als gezinshoofd én personen ten laste?
Als zijn ouders bij hem komen inwonen, krijgen die dan ook nog eens een leefloon als ze geen ander inkomen hebben?

Als zoonlief werkt dan zou hij of zijn ouders toch normaliter NIKS krijgen?
Een tijdje geleden stond hier op het forum toch de klacht van een jonge vrouw wiens vriend NIKS kreeg omdat ze samenwoonden en zij wel een inkomen had?
Krijgen inwonende kinderen die boven de 25 zijn en geen inkomen of kindergeld OOK een OCMW uitkering als de ouders werken? Dat is nieuw voor me! Lekker leuk voor alle studenten dan!

Al bij al vind ik dit een stinkend zaakje!
En als je ziet hoe snel de VRT weer was om erbij te ZEGGEN dat het probleem werd opgelost door de kinderen op hun onderhoudsplicht te wijzen, dan vraag ik me af waarom die ene OCMW-verantwoordelijke zijn beklag in het Laatste Nieuws gedaan had!


Stink... stink... stink.....
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be