Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2018, 10:31   #21
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met later bedoel ik: wanneer de kinderen het huis uit zijn. Want dpg heeft hier een heeeeeel belangrijk punt: kinderen neem je niet zomaar weg uit hun leefwereld (school, vriendjes, hobbies, enz...) en zeker niet naar een vreemd land of een vreemde taal (ardennen bvb). En op dit moment hebben de kinderen prioriteit.

Ik neem die medicatie al zo lang dat ik er gewend aan ben. Als ik hem neem, kom ik het "seizoen" goed door.

De kinderen vertonen trouwens nog geen symptomen, terwijl ik op die leeftijd al zat te niezen en piepen......

Maar zowel mijn vrouw als ik weten dat we het tweede deel van ons leven niet gaan doorbrengen in deze vervuilde omgeving. Vlaanderen is blijkbaar niet in staat om op lange termijn iets te doen aan de vervuiling van het milieu. NB: pollenproductie van bomen en grassen boomen bij meer vervuiling....
2
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 12:03   #22
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
rationeel ben ik toch eerder geneigd dpg te volgen, hoe vroeger hoe beter (met kinderen)

en gene paniek, ge gaat ginder ook op p.be kunnen
Ik ga dat doen als we op financieel comfortabele manier een carriere switch kunnen maken. Mijn vrouw en ik hebben enkele plannen maar we willen niet de zoveelste "ik ga naar het buitenland en open een bed & breakfast" avontuur instappen. Om dan van 1000 euro per maand te leven. Neen dank u.

Want op plekken waar de lucht gezond is, is vaak landbouw en toerisme de enigste bron van inkomsten......
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 12:05   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Vergeet ook niet dat ik twee koters heb die opgroeien, geld gaan kosten en naar de unief willen. Aangezien mijn ouders mij hebben laten studeren wil ik ook dat mijn kinderen dat kinnen. En dat kost geld.

Ja, de move gaat voor mij voor iets na mijn 50ste zijn. Maar dan is ons huis afbetaald, waarschijnlijk zijn de eerste erfenissen binnen en hebben we al wat gespaard.

En al bij al zijn we nu ook gelukkig. Als ik ongelukkig was, zat ik hier al niet meer.

Laatst gewijzigd door Tavek : 4 april 2018 om 12:06.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 12:29   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er moet ook nog werk zijn voor mij he, maar ik ga hier op lange termijn niet blijven wonen neen.
Ergens anders is er ook werk.... als het een allergie voor vuile lucht en pollen is kan naar zee verhuizen al voldoende zijn.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 4 april 2018 om 12:30.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 15:40   #25
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
het overgrote gedeelte van de Afrikaanse en Aziatische bevolking is lactose-intolerant. Het zit daar vol met intoleranten. En dan zijn wij de racisten!
Dat zijn fabels van westerse racisten om ons van melk te houden. Ooit in Azië geweest? Wij drinken liters koemelk. Ik vind zelfs dat de beste "chai" romig en vol is, dus met 1 deel water en 1 deel melk. Mmmmm.... melk.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 15:45   #26
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Allah heeft het afweersysteem heel erg gecompliceerd, wankel en kwetsbaar geschapen. Het was Allah's wil dat die kleine stierf aan een pannekoek. Wat zou een ouder dan wel moeten doen om tegen de wil van Allah in te gaan ? In evolutie en wetenschap gaan geloven ? Da's nog erger dan met de duivel samengaan.
Men moet niet tegen de wil van Allah gaan maar gewoon koemelk niet bannen uit het leven van een kind. Want ook, wie ondankbaar is tov de gunsten van Allah, die verdient wat?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 15:49   #27
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het immuunsysteem wordt gek van onze omgeving.

Ik slik al 15 jaar dagelijkse ceterizine.
Ooit geprobeerd daarmee te stoppen?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 15:52   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat zijn fabels van westerse racisten om ons van melk te houden.
Wat een hoop onzin. Het "westen" zou niet liever hebben dat alle Aziaten meer melk gaan drinken. Onze melkveestapel, onze melkzee en boterberg zou dan wel geld opbrengen.
Citaat:
Ooit in Azië geweest?
Aan welke kant? Het Verre Oosten waar de 21ste eeuw al een tijdje welig tiert. Of het minder verre oosten, waar de lactose intolerante kindjes vroeg dood gaan , omdat een onzichtbare, almachtige vriend dat wil.
Citaat:
Wij drinken liters koemelk.
Ik drink toch ook wel eens een goed glas melk. Maar al lang geen liters meer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 15:53   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Men moet niet tegen de wil van Allah gaan maar gewoon koemelk niet bannen uit het leven van een kind. Want ook, wie ondankbaar is tov de gunsten van Allah, die verdient wat?
Is geiten en/of kamelenmelk niet waarschijnlijker? Runderen waren namelijk niet zo'n succes in de leefwereld van de profeet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 15:54   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ooit geprobeerd daarmee te stoppen?
Ik denk dat Tavek dat wel eens geprobeerd heeft.
Geen pretje. Loopneus, constant niezen, tranende ogen, kortademig en jeuk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 16:21   #31
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

aanhangers van allah zijn achterlijk
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 17:33   #32
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ooit geprobeerd daarmee te stoppen?
Ja, dat gaat een tijd goed. Tot ik ergens kom waar ze honden of konijnen houden, of in een ruimte die slecht gepoetst is en vol met huisstofmijt zit.

Ik neem dat pilleke zodat ik me daar geen zorgen over moet maken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 17:37   #33
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nu kunnen zulke probleemboelekes soms lang leven en voortplanten.
In deze omgeving, zo recent als 50 jaar terug, had die kleine gewoon gestorven als baby die net van de borst genomen werd.

En in minder fortuinlijke werelddelen, is het nog steeds "game over" voor de zwakkere exemplaren.
Goed punt. Alleen moeilijk te geloven dat die kleine tot 6 jaar nooit in contact met koemelk is geweest. Heeft die 2 jaar volledig echt borstvoeding gehad? Zelfs opvolgmelk/groeimelk is gebaseerd op koemelk. En jonge kinderen hebben echt behoefte aan melk, kweenie, tot minimum hun 12 jaar.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 april 2018 om 17:38.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 17:42   #34
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
...

Maar zowel mijn vrouw als ik weten dat we het tweede deel van ons leven niet gaan doorbrengen in deze vervuilde omgeving. Vlaanderen is blijkbaar niet in staat om op lange termijn iets te doen aan de vervuiling van het milieu. NB: pollenproductie van bomen en grassen boomen bij meer vervuiling....
Dit is een goeie. Veel oudjes op leeftijd verkopen net hun huis om weer in de stad te wonen. Er valt meer te beleven, er zijn meer of betere faciliteiten, enz.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 17:48   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dit is een goeie. Veel oudjes op leeftijd verkopen net hun huis om weer in de stad te wonen. Er valt meer te beleven, er zijn meer of betere faciliteiten, enz.
Ik niet.

Ik haat steden.

Maar echt haten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 17:48   #36
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat een hoop onzin. Het "westen" zou niet liever hebben dat alle Aziaten meer melk gaan drinken. Onze melkveestapel, onze melkzee en boterberg zou dan wel geld opbrengen.

Aan welke kant? Het Verre Oosten waar de 21ste eeuw al een tijdje welig tiert. Of het minder verre oosten, waar de lactose intolerante kindjes vroeg dood gaan , omdat een onzichtbare, almachtige vriend dat wil.

Ik drink toch ook wel eens een goed glas melk. Maar al lang geen liters meer.
Maddog, het zijn net de verre oosterners van wie de racistische westerlingen beweren dat ze het slechts tegen melk kunnen. Maar zoals ik al zei: fuck them. Voor mij is koemelk een basisproduct, dus ik blijf melk drinken, yoghurtjes, kaas, ijs, koekjes en pannekoeken eten.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 april 2018 om 17:54.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 17:53   #37
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk dat Tavek dat wel eens geprobeerd heeft.
Geen pretje. Loopneus, constant niezen, tranende ogen, kortademig en jeuk.
Ik heb in mijn ganse leven max enkele dagen ceterizine genomen. En dat was in m'n laatste maand zwangerschap toen ik uitslag kreeg op m'n armen en benen. Immuunreactie van mijn lichaam plots. Ik heb dat medicijn enkele dagen genomen maar werd er te suf van, dus maar mee gestopt. Uiteindelijk is de uitslag pas na mijn bevalling weg gegaan.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 19:15   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maddog, het zijn net de verre oosterners van wie de racistische westerlingen beweren dat ze het slechts tegen melk kunnen.
Zoals ik schreef, da's dan dom van "die westerlingen", want we zouden zoveel melk en zuivel naar het verre oosten kunnen verkopen.
Citaat:
Maar zoals ik al zei: fuck them. Voor mij is koemelk een basisproduct, dus ik blijf melk drinken, yoghurtjes, kaas, ijs, koekjes en pannekoeken eten.
Hangt er van af. Ergens dweept u met Pakistan, wat geen verre oosten is. Oftewel, die kaukasische genen in uw lijf zorgen ervoor dat u wel melk kan drinken zonder uw telkens ziek te laten wezen.
En anders, dank Allah dat u het wel kan drinken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 20:13   #39
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maddog, het zijn net de verre oosterners van wie de racistische westerlingen beweren dat ze het slechts tegen melk kunnen. Maar zoals ik al zei: fuck them. Voor mij is koemelk een basisproduct, dus ik blijf melk drinken, yoghurtjes, kaas, ijs, koekjes en pannekoeken eten.
In die gebieden zijn boeren en scheten laten na de maaltijd dan ook een vorm van beleefdheid.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2018, 20:15   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.033
Standaard

Maddog is een superbe typo
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be