Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2009, 15:16   #1
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard NRC Handelsblad: Antidepressiva veroorzaakt moorden

Honderden wetenschappers, waaronder verschillende vooraanstaande Nederlandse en Belgische hoogleraren, trekken aan de bel: antidepressiva zet aan tot extreem gewelddadig gedrag en (zelf-)moord.

http://www.nrc.nl/opinie/article2277...iden_tot_moord

Nu.nl kopte enkele weken geleden: "Antidepressiva verdubbelen risico op zelfmoord bij jongeren"

http://www.nu.nl/wetenschap/2059769/...jongeren-.html

Er is iets niet goed met die pillen, en steeds meer mensen slikken het. In Nederland gebruiken inmiddels meer dan 1 miljoen mensen antidepressiva, en het aantal gebruikers blijft maar toenemen. En de psychiaters weten natuurlijk van niets, zij geven alleen maar pillen aan 'zieke' mensen. Meer doen ze niet...

Psychiaters doen alsof hun neus bloedt. Ik sprak laatst met een hoogleraar die betrokken was in een rechtszaak waarin hij getuigde dat antidepressiva de mogelijke oorzaak was van een bloedbad. Dit is wat hij mij vertelde:

Citaat:
[Ik kan niet inhoudelijk ingaan op de details van de rechtszaak maar...] Ik was wel teleurgesteld over de kennis van de psychiater die nog nooit van de mogelijkheid van suicide-violence na gebruik van SSRI’s had gehoord en er daarom niet in gelooft.
Drie hoogleraren in rechtszaal oneens over rol antidepressiva bij aanrichten bloedbad

Maar ondertussen roepen verschillende Nederlandse hoogleraren van de daken dat antidepressiva moordgedrag kan veroorzaken, dus hoe kan het nu mogelijk zijn dat psychiaters - de 'experts' op dit gebied - er nog nooit van gehoord zouden hebben...

Prof. dr. Corine de Ruiter (bron):

Citaat:
„Een probleem is dat SSRI-gebruikers soms zelf niet in de gaten hebben dat hun gewelddadig gedrag samenhangt met hun medicijngebruik. Vaak ook zeggen artsen, ten onrechte, dat dit gedrag met de onderliggende ziekte samenhangt.”
Er is iets niet goed met die pillen. En waarom moet de halve bevolking deze medicijnen slikken, waarom willen psychiaters dat of laten ze dat gebeuren?

Een bedrijf bedenkt dit niet. Als een psychiater de effecten van een medicijn niet wil, dan schrijft hij het niet voor en dan verkoopt het niet en dan maakt een bedrijf het niet.

De bijwerkingen van antidepressiva zijn zeer verdacht. Antidepressiva veroorzaken bijvoorbeeld een chemische castratie bij mannen door de DNA van het sperma te beschadigen. Tevens veroorzaakt antidepressiva genetische schade in de ongeboren foetus zodat kinderen worden geboren met een aangeboren afwijking, zoals hartproblemen. Door deze bijwerkingen wordt de reproductie geremd en worden de kinderen die toch geboren worden verzwakt.

Dit wordt keer op keer aangetoond in grote studies. Zie bijvoorbeeld de recente studie van Universiteit Utrecht:

http://www.uu.nl/NL/faculteiten/gene...topfoetus.aspx

http://www.guardian.co.uk/science/20...esearch.health

Citaat:
Antidepressiva tasten de mannelijke vruchtbaarheid aan en veroorzaken een chemische castratie. Amerikaanse onderzoekers stelden genetische schade aan het sperma en andere reproductie problemen vast bij mannen die antidepressiva gebruikten.

Wetenschappelijk onderzoek
35 gezonde mannen slikten vijf weken lang Seroxat, een SSRI antidepressivum. Nadien werd hun sperma onderzocht. De dna-schade bleek bij de helft gestegen tot een niveau dat ze onvruchtbaar waren. Ook taste het medicijn het seksleven van de jongens aan: de helft kampte met ejaculatieproblemen en seksuele dysfunktie.

Soortgelijke effecten zijn waargenomen bij andere patiënten. Een klinische studie onder 30 patiënten die het antidepressivum Sertraline voorgeschreven kregen werd uitgevoerd door Dr. Peter Schlegel en werd gepresenteerd aan de American Society for Reproductive Medicine. Hij zegt:

De patiënten hadden een normaal aantal spermacellen en gezonde sperma voordat ze antidepressiva gebruikten. Wanneer ze antidepressiva gingen gebruiken trad een ernstige verslechtering op van zowel het aantal spermacellen als de kwaliteit van het sperma. Sommige patiënten gebruikten af en aan antidepressiva en hadden eenzelfde resultaat. Het toont een sterke link tussen antidepressiva en onvruchtbaarheid.
Zie ook de volgende trouw reportage:



http://www.trouw.nl/achtergrond/deve...ijwerking.html

Antidepressiva maakt mensen ook anti-sociaal blijkt uit een studie door dr. Helen Fisher:

http://blog.wired.com/wiredscience/2...pressants.html
http://www.youtube.com/watch?v=x-ewvCNguug

En zie bijvoorbeeld de volgende rechtszaken:

Dader bloedbad Zwijndrecht: “Antidepressiva doen rare dingen met mensen.”

Justitie vermoedt rol antidepressiva bij aanrichten bloedbad

Hoogleraar: Antidepressiva veroorzaakt zelfmoordgedrag, transparantie helpt niet

Antidepressiva verslechteren cognitieve vaardigheden en veroorzaken meer ongelukken in het verkeer

Antidepressiva verzwakt de botten en vergroot de kans op ernstige breuken (ook bij kinderen)

VPRO/VARA: Antidepressiva veroorzaakt zelfmoordgedrag

Volgens de wetenschap is antidepressiva ook nog eens 0% effectiever dan een placebo:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18505564 (volledig zonder pubmed toegang: http://www.peh-med.com/content/pdf/1747-5341-3-14.pdf )

Maar buiten al die nare bijwerkingen.., dat antidepressiva meer zelfmoorden veroorzaakt is toch absurd? Waarom doen psychiaters dit, of denken jullie dat ze daadwerkelijk niet weten waar ze mee bezig zijn?

Ik denk dat psychiaters kwaadaardige mensen zijn. Ze zijn aantoonbaar niet oprecht, maar ik denk dat er ook een duistere motivatie achter hun handelen schuilt. Dat moet wel. Ik heb me nu al 3+ jaar intensief in de psychiatrie verdiept, en dit is wat ik denk. Mijn mening is gebaseerd op duizenden kleine feitjes, zoals dat psychiaters mensen in Nederland anno 2009 doodmartelen:

SP stelt kamervragen over mensonterende behandeling oude man met kampsyndroom (radio uitzending)

En dat ze onschuldige meisjes van 22 jaar oud voor meer dan een jaar in een isoleercel gevangen houden. Dat zijn wel zulke onmenselijke dingen.

Nova: http://www.youtube.com/watch?v=i5IWFDY_oNo
VVD Kamerlid: http://www.youtube.com/watch?v=evF3K9D52fo

Ik hoop dat je begrijpt waarom ik er zo goed als zeker van ben dat psychiaters kwaadaardige mensen zijn en dat er een duistere motivatie achter hun 'onverklaarbare' handelen schuilt.

Ik hoop dat dit topic kan leiden tot een waardevolle discussie aangaande de bijwerkingen van antidepressiva, en eventuele benodige actie vanuit de politiek.

Mijn mening: de psychiatrie moet verdwijnen en vervangen worden door oprechte en betrouwbare oplossingen.

p.s. ik heb geen link met scientology, ik ben 100% neutraal. De informatie in mijn topic is gewoon correct.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 15:23   #2
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Ken genoeg mensen, waaronder ikzelf, die dit slikken en toch geen last hebben van bovengenoemde neveneffecten.

En wat schuiven de heren wetenschappers als oplossing voor? Gewoon geen anti-depressiva meer voorschrijven en alle problemen zijn opgelost?
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 15:34   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ken genoeg mensen, waaronder ikzelf, die dit slikken en toch geen last hebben van bovengenoemde neveneffecten.

En wat schuiven de heren wetenschappers als oplossing voor? Gewoon geen anti-depressiva meer voorschrijven en alle problemen zijn opgelost?
Nu stelt ge het voor alsof het ofwel werkt, ofwel moorden veroorzaakt. En dat we daaruit moeten kiezen: het is het één OF het ander.
Heb het maar eens voor, zot worden door al de brol die ze u geven, en dan nog eens zelf moeten voor opdraaien omdat ge er moordlustig van werd. Ja werken deden die medicijnen dan zeker: de patient had eindelijk gevoel voor initiatief...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 15:43   #4
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Er zijn alternatieven. Psychotherapie is bewezen effectiever dan antidepressiva bij de meest zware depressie, maar met een verschil: je bent na zoveel sessies helemaal beter of zelfs sterker dan je ooit was, terwijl je met pillen de rest van je leven zou moeten slikken.

En zie ook even mijn bronnen en dan met name de volgende:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18505564 (volledig zonder pubmed toegang: http://www.peh-med.com/content/pdf/1747-5341-3-14.pdf )

Antidepressiva is 0% effectiever dan een placebo. Het is sowieso maar je geloof in de ziekte en een pil die je je beter doet voelen.

De kracht om te herstellen zit in je geest, niet in die pillen. Daarom is psychotherapie het beste, en dat toont de wetenschap ook aan:

http://www.psycholoog.net/?p=1301

Laatst gewijzigd door ArjanD : 27 september 2009 om 15:46.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 16:21   #5
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Ik heb de interessante maar nogal gevaarlijke gewoonte om te experimenteren.

Toen ik Seroxat had genomen, werd ik impotent. Voor 1 week. Van 1 pilletje.

(toen ik Rilatine nam overwoog ik spoed omdat mijn hartslag steeds harder werd)

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 27 september 2009 om 16:22.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 16:41   #6
F.Lurk
Gouverneur
 
F.Lurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 1.263
Standaard

Dergelijke medicatie heeft een biologisch-chemische werking terwijl psychotherapie een psychologische werking heeft. Beide kan je dus niet over één en dezelfde kam scheren. In heel wat gevallen worden (of moeten ) beide gecombineerd worden. Die medicatie kan een tekort aan neurotransmitters aanvullen, dat tekort is gewoon biologisch en kan als een gewone ziekte of "handicap" aanzien worden. Psychotherapie kan dit tekort niet wijzigen maar dient om de psychologische gevolgen en gedragsstoornissen die uit dat tekort voortvloeien op te vangen en bij te sturen.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 16:50   #7
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Wat een grote onzin verkondig je daar F. Lurk, er is helemaal geen bewijs voor een dergelijk tekort in de hersenen.

Bij de patiënten niet, maar ook in de wetenschap niet. Het is een religie, dat je een hersenstoornis hebt waarvoor medicijnen nodig zijn. Wetenschappelijk gezien is er echter geen enkel bewijs voor dat 'biochemische onbalans' in de hersenen.

Waarom geloof jij dat eigenlijk? Hoe kom je aan die informatie?

Laatst gewijzigd door ArjanD : 27 september 2009 om 16:50.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 16:54   #8
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Wat een grote onzin verkondig je daar F. Lurk, er is helemaal geen bewijs voor een dergelijk tekort in de hersenen.

Bij de patiënten niet, maar ook in de wetenschap niet. Het is een religie, dat je een hersenstoornis hebt waarvoor medicijnen nodig zijn. Wetenschappelijk gezien is er echter geen enkel bewijs voor dat 'biochemische onbalans' in de hersenen.

Waarom geloof jij dat eigenlijk? Hoe kom je aan die informatie?
Nu louter logisch redeneren:

Jij gelooft dus ook niet in diabetes?

Of beweer jij dat alle receptoren/stofwisselingssystemen kunnen worden ontregeld, behalve de cerebrale?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 17:33   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Psychiaters doen alsof hun neus bloedt. Ik sprak laatst met een hoogleraar die betrokken was in een rechtszaak waarin hij getuigde dat antidepressiva de mogelijke oorzaak was van een bloedbad.
Het gebruik van antidepressiva moet wel worden opgebouwd en afgebouwd onder begeleiding vn een psychiater. Die consultaties kosten geld, uiteraard, zelfs het remgeld.

statement: Ik vind dat de omgeving (partner, kinderen ..) op de hoogte zou moeten worden gebracht als iemand medicijnen als "Seroxat" wordt voorgeschreven.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 18:51   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Waarom die pillen pakken in de eerste plaats ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 19:07   #11
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nu louter logisch redeneren:

Jij gelooft dus ook niet in diabetes?

Of beweer jij dat alle receptoren/stofwisselingssystemen kunnen worden ontregeld, behalve de cerebrale?
Geloven in diabetes? Diabetes is een aantoonbare ziekte, en dat zogenaamde biochemische onbalans is tot op heden nog nooit daadwerkelijk aangetoond in de wetenschap.

Dat is dus het verschil. Je psyche controleert welke stofjes worden aangemaakt, en hoeveel e.d.

Natuurlijk speelt het lichaam een belangrijke rol. Als je een complex voedingsdeficiënt zal je daar vast ook depressieve gevoelens door kunnen krijgen. Maar het is de psyche die controleert welke stofjes en in welke hoeveelheid er worden aangemaakt.

Niet een chemisch proces bepaalt wie jij bent, maar dat bepaalt jouw geest.

Zonder potentieel voor depressie geen potentieel voor euforie. Depressieve emoties maken onderdeel uit van het depressie-euforie systeem dat ons drijft naar vooruitgang.

Je kunt echter niet boven het leven staan, dus daarom is het zo moeilijk om uit zo'n spiraal omlaag te komen.

Maar als je pillen gaat slikken en gaat geloven in een hersenziekte, dan kom je er nooit meer uit maar ga je de problemen onderdrukken met pillen met grote gevolgen op de langere termijn.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 19:07   #12
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

De psyche is een direct exponent van de bron van het leven. En omdat het fysieke niet aan de basis kan staan van het fysieke is het leven en daarmee onze psyche meer dan een product van de bouwstenen.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 19:28   #13
F.Lurk
Gouverneur
 
F.Lurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 1.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Wat een grote onzin verkondig je daar F. Lurk, er is helemaal geen bewijs voor een dergelijk tekort in de hersenen.

Bij de patiënten niet, maar ook in de wetenschap niet. Het is een religie, dat je een hersenstoornis hebt waarvoor medicijnen nodig zijn. Wetenschappelijk gezien is er echter geen enkel bewijs voor dat 'biochemische onbalans' in de hersenen.

Waarom geloof jij dat eigenlijk? Hoe kom je aan die informatie?
Feiten en kennis m'n beste. Zoek het op.
Een medicatie als Seroxat dient bijvoorbeeld om tekort aangemaakte serotonine in de hersenen op te vangen. Een dergelijk tekort veroorzaakt op psychologisch vlak sociale angsten.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 19:36   #14
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
De psyche is een direct exponent van de bron van het leven. En omdat het fysieke niet aan de basis kan staan van het fysieke is het leven en daarmee onze psyche meer dan een product van de bouwstenen.
"Psyche" wordt bepaald door het fysieke, het organische, het lichamelijke.

Niet andersom.

De dualiteit van lichaam en geest van Descartes is in de hedendaagse filosofie al lang achterhaald.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 19:40   #15
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Ja ja, en hoe diagnosticeert de psychiater zo'n hersenstoornis bij de patiënten? Met de natte vinger?
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 19:41   #16
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Honderden wetenschappers, waaronder verschillende vooraanstaande Nederlandse en Belgische hoogleraren, trekken aan de bel: antidepressiva zet aan tot extreem gewelddadig gedrag en (zelf-)moord.

http://www.nrc.nl/opinie/article2277...iden_tot_moord

Nu.nl kopte enkele weken geleden: "Antidepressiva verdubbelen risico op zelfmoord bij jongeren"

http://www.nu.nl/wetenschap/2059769/...jongeren-.html

Er is iets niet goed met die pillen, en steeds meer mensen slikken het. In Nederland gebruiken inmiddels meer dan 1 miljoen mensen antidepressiva, en het aantal gebruikers blijft maar toenemen. En de psychiaters weten natuurlijk van niets, zij geven alleen maar pillen aan 'zieke' mensen. Meer doen ze niet...

Psychiaters doen alsof hun neus bloedt. Ik sprak laatst met een hoogleraar die betrokken was in een rechtszaak waarin hij getuigde dat antidepressiva de mogelijke oorzaak was van een bloedbad. Dit is wat hij mij vertelde:


Drie hoogleraren in rechtszaal oneens over rol antidepressiva bij aanrichten bloedbad

Maar ondertussen roepen verschillende Nederlandse hoogleraren van de daken dat antidepressiva moordgedrag kan veroorzaken, dus hoe kan het nu mogelijk zijn dat psychiaters - de 'experts' op dit gebied - er nog nooit van gehoord zouden hebben...

Prof. dr. Corine de Ruiter (bron):


Er is iets niet goed met die pillen. En waarom moet de halve bevolking deze medicijnen slikken, waarom willen psychiaters dat of laten ze dat gebeuren?

Een bedrijf bedenkt dit niet. Als een psychiater de effecten van een medicijn niet wil, dan schrijft hij het niet voor en dan verkoopt het niet en dan maakt een bedrijf het niet.

De bijwerkingen van antidepressiva zijn zeer verdacht. Antidepressiva veroorzaken bijvoorbeeld een chemische castratie bij mannen door de DNA van het sperma te beschadigen. Tevens veroorzaakt antidepressiva genetische schade in de ongeboren foetus zodat kinderen worden geboren met een aangeboren afwijking, zoals hartproblemen. Door deze bijwerkingen wordt de reproductie geremd en worden de kinderen die toch geboren worden verzwakt.

Dit wordt keer op keer aangetoond in grote studies. Zie bijvoorbeeld de recente studie van Universiteit Utrecht:

http://www.uu.nl/NL/faculteiten/gene...topfoetus.aspx

http://www.guardian.co.uk/science/20...esearch.health


Zie ook de volgende trouw reportage:



http://www.trouw.nl/achtergrond/deve...ijwerking.html

Antidepressiva maakt mensen ook anti-sociaal blijkt uit een studie door dr. Helen Fisher:

http://blog.wired.com/wiredscience/2...pressants.html
http://www.youtube.com/watch?v=x-ewvCNguug

En zie bijvoorbeeld de volgende rechtszaken:

Dader bloedbad Zwijndrecht: “Antidepressiva doen rare dingen met mensen.”

Justitie vermoedt rol antidepressiva bij aanrichten bloedbad

Hoogleraar: Antidepressiva veroorzaakt zelfmoordgedrag, transparantie helpt niet

Antidepressiva verslechteren cognitieve vaardigheden en veroorzaken meer ongelukken in het verkeer

Antidepressiva verzwakt de botten en vergroot de kans op ernstige breuken (ook bij kinderen)

VPRO/VARA: Antidepressiva veroorzaakt zelfmoordgedrag

Volgens de wetenschap is antidepressiva ook nog eens 0% effectiever dan een placebo:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18505564 (volledig zonder pubmed toegang: http://www.peh-med.com/content/pdf/1747-5341-3-14.pdf )

Maar buiten al die nare bijwerkingen.., dat antidepressiva meer zelfmoorden veroorzaakt is toch absurd? Waarom doen psychiaters dit, of denken jullie dat ze daadwerkelijk niet weten waar ze mee bezig zijn?

Ik denk dat psychiaters kwaadaardige mensen zijn. Ze zijn aantoonbaar niet oprecht, maar ik denk dat er ook een duistere motivatie achter hun handelen schuilt. Dat moet wel. Ik heb me nu al 3+ jaar intensief in de psychiatrie verdiept, en dit is wat ik denk. Mijn mening is gebaseerd op duizenden kleine feitjes, zoals dat psychiaters mensen in Nederland anno 2009 doodmartelen:

SP stelt kamervragen over mensonterende behandeling oude man met kampsyndroom (radio uitzending)

En dat ze onschuldige meisjes van 22 jaar oud voor meer dan een jaar in een isoleercel gevangen houden. Dat zijn wel zulke onmenselijke dingen.

Nova: http://www.youtube.com/watch?v=i5IWFDY_oNo
VVD Kamerlid: http://www.youtube.com/watch?v=evF3K9D52fo

Ik hoop dat je begrijpt waarom ik er zo goed als zeker van ben dat psychiaters kwaadaardige mensen zijn en dat er een duistere motivatie achter hun 'onverklaarbare' handelen schuilt.

Ik hoop dat dit topic kan leiden tot een waardevolle discussie aangaande de bijwerkingen van antidepressiva, en eventuele benodige actie vanuit de politiek.

Mijn mening: de psychiatrie moet verdwijnen en vervangen worden door oprechte en betrouwbare oplossingen.

p.s. ik heb geen link met scientology, ik ben 100% neutraal. De informatie in mijn topic is gewoon correct.
niks nieuws onder de zon..
het is natuurlijk in het voordeel voor de miljardenindustrie dat de mens aan de pillen geraakt en eventuele bijwerkingen zorgen voor een surplus.
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 19:42   #17
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
"Psyche" wordt bepaald door het fysieke, het organische, het lichamelijke.

Niet andersom.

De dualiteit van lichaam en geest van Descartes is in de hedendaagse filosofie al lang achterhaald.
Wat belachelijk, je begrijpt dus totaal niets van het leven. Het meetbare heeft zeker bij toeval voor een intelligente wil voor meer dan wat er reeds is (voortbestaan) gezorgd?.

Of begrijp je niet wat ik daarmee bedoel?

Laatst gewijzigd door ArjanD : 27 september 2009 om 19:43.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 19:47   #18
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Ja ja, en hoe diagnosticeert de psychiater zo'n hersenstoornis bij de patiënten? Met de natte vinger?
door het percentage dat ze ontvangen bij het voorschrijven van big pharma
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)

Laatst gewijzigd door globalmedia : 27 september 2009 om 19:47.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 19:49   #19
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
niks nieuws onder de zon..
het is natuurlijk in het voordeel voor de miljardenindustrie dat de mens aan de pillen geraakt en eventuele bijwerkingen zorgen voor een surplus.
Natuurlijk spelen er financiële belangen, maar ik denk dus eerder dat de farmaceutische industrie als een roofdier is en dat de psychiaters het (bewust) loslaten op de kudde.

Want uiteindelijk zijn het de psychiaters die alles controleren, van het ontwikkelen van de medicijnen, tot het bepalen wie de medicijnen krijgt tot het voorschrijven van de medicijnen.

Een bedrijf voorziet altijd in vraag. Natuurlijk wil het fraude plegen voor meer vraag, maar dat kan ook averechts werken, vooral als het resultaat het welzijn van de bevolking zou schaden en de artsen hun broodheren zijn. Dan is het snel afgelopen voor ze en verliezen ze meer dan de fraude ze kan opleveren.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 19:50   #20
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Wat belachelijk, je begrijpt dus totaal niets van het leven. Het meetbare heeft zeker bij toeval voor een intelligente wil voor meer dan wat er reeds is (voortbestaan) gezorgd?.

Of begrijp je niet wat ik daarmee bedoel?
Neen ik begrijp u niet, ik mis namelijk het "new-age-gewouwel-gen".
Verder heb ik al meerdere malen de fout begaan over ontologie of epistemologie met gebakken luchtverkopers proberen te discussiëren.

Bye.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be