Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2008, 12:37   #21
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Tja, nu spring je van het algemene politieke vlak (het Vlaams belang) over naar het partijpolitieke vlak (het Vlaams Belang).

Als niet-partijmens wil ik mijn vraag toch graag zuiver blijven stellen: waarom zou ik als Vlaamsgezinde een afscheiding willen forceren tegen een eventuele meerderheid van de Vlamingen in?
Dat is alvast één punt: is het zo dat de meerderheid van de Vlamingen geen afscheiding willen? Of gaat het erom dat veel Vlamingen nog niet echt weten waar het om gaat, welke problemen er zijn, welke voor hen de financiële gevolgen zijn enz, + de manier waarop men bepaalde vragen gaat stellen!
De "vraagstelling" is zeer belangrijk en het belangrijkste manipulatie-element bij zo'n zaken, waarbij vele mensen achteraf verschieten van hetgeen ze zelf "voor gekozen hebben". En... als de resultaten van de vraagstelling niet meevallen, dan veegt men ze gewoon onder tafel en herneemt hetzelfde in een andere groep en onder andere omstandigheden, tot je eens krijgt wat je graag wil horen... nietwaar?
Waar ik ook kom, met wie ik ook spreek... dat algemene opinine kan ik niet terugvinden in onze media... raar. Wat me ook opvalt is dat we overspoeld worden door resultaten van "opiniepeilingen" maar bijna niemand die je tegenkomt is daar ook ooit bij betrokken geweest. Nu kan iedereen "opiniemetingen" op het internet invullen over alles en nog wat, maar wat voor rol speelt dat eigenlijk?

Laatst gewijzigd door andev : 17 januari 2008 om 12:41.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 12:40   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Met dit argument begeef je je op glad ijs.

Ik heb het in mijn politieke leven voor het eerst horen gebruiken door dhr. Hugo Schiltz, die er het anti-Egmont verzet mee wou belachelijk maken en fnuiken.

Sindsdien ben ik er allergisch voor.

Het argument dat "mensen nog niet genoeg geïnformeerd zijn", gaat uit van de onuitgesproken aanname dat er mensen zijn die wel genoeg geïnformeerd zijn en op basis daarvan beter weten wat "goed is voor de mensen" dan zij zelf. Dat is potsierlijk, om het even beleefd te houden.

je redenering is fout

-het is ontegensprekelijk zo dat er mensen zijn die wel genoeg geïnformeerd zijn en anderen die dat niet zijn

daaruit mag je concluderen dat er mensen zijn die beter weten wat goed is dan anderen
daaruit mag je niet concluderen dat je de democratie mag opzijschuiven (het is nu eenmaal een wezenskenmerk van democratie dat de kuisvrouw evenveel macht/beslissingsrecht heeft dan m/v professor)

daaruit moet je concluderen dat je de mensen moet inlichten.(en stemplicht afschaffen zodat je de mensen idd moet overtuigen van het belang van te komen stemmen én ze voor jouw bepaald idee moet trachten te winnen)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 12:43   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Jij zegt dat met veel stelligheid, maar ik zie dat niet in.



Principes hebben ons al veel grond, mensen en geld gekost.
je meerderheidsdenken vl vs w impliceert dat er geen rekening dient gehouden te worden met de toevallige politieke meerderheid in het andere landsgedeelte ... onmiskenbaar een democratisch deficit voor het andere landsgedeelte.

principes zijn idd belangrijker dan financiële gewin.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 12:47   #24
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je redenering is fout
Waarom verwondert mij dat niet?

Citaat:
-het is ontegensprekelijk zo dat er mensen zijn die wel genoeg geïnformeerd zijn en anderen die dat niet zijn
Vanzelfsprekend, maar ze trekken uit die informatie niet allemaal dezelfde conclusie als jij. Precies daarom is democratie broodnodig.

Citaat:
daaruit mag je concluderen dat er mensen zijn die beter weten wat goed is dan anderen
Dat lijkt me gevaarlijke onzin. Ik probeer altijd een heel redelijk, gematigd en geweldloos man te blijven, maar degene die hier voor mijn neus komt zeggen dat hij op basis van zijn kennis beter weet wat goed voor mij is dan ikzelf, die mag kiezen: Jehova-gewijs de voordeur tegen zijn neus, of een voorhamer in zijn kruis.

In elk geval is zo'n mens niet meer serieus te nemen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 12:49   #25
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je meerderheidsdenken vl vs w impliceert dat er geen rekening dient gehouden te worden met de toevallige politieke meerderheid in het andere landsgedeelte ... onmiskenbaar een democratisch deficit voor het andere landsgedeelte.
Je houdt ook geen rekening met de toevallige politieke meerderheid in de Noorderkempen of in de Ardennen. Ik zie niet in waarom het dan wel zou moeten in Wallonië.

Citaat:
principes zijn idd belangrijker dan financiële gewin.
Belangrijker dan grond en mensen blijkbaar ook.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 17 januari 2008 om 12:55.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 12:53   #26
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

onnozele topic en vooral onnozele postings van gefrustreerde dromers en extremisten...
geen of nauwelijks hier of daar een denkend mens weten wat dat allemaal is en omhelst:...
wat de arbeidersmigraties behelsden en waar ze naartoe geëvolueerd zijn....
de rest...
hetzelfde onnozel gekrakeel als bij het merendeel van de postings en topics hier...
niet de moeite waard om er nog in te loggen...
reine onanie plegen van gefrustreerde racisten en flaminganten...
doe maar, als jullie het graag zo doen...
mij niet gelaten, maar ik kijk niet meer naar dergelijke topics in dit zogenaamd politiek forum... eerder een Kindergarten....

spreek met Haspengouwers, Bewoners van Condroz en Ardennen en andere plattelandsgemeenschappen... die weten het.... niet de opvolgers en gebroed van ex-VNV en consoorten....
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 12:56   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Je houdt ook geen rekening met de toevallige politieke meerderheid in de Noorderkempen of in de Ardennen. Ik zie niet in waarom het dan wel zou moeten in Wallonië.



Dan grond en mensen blijkbaar ook.
dan mag jij nu eerst uitleggen hoe principes ons al veel grond en mensen gekost hebben.

jij gaat met de meerderheid van een grote entiteit de kleine entiteit besturen, terwijl gemeenten en gewesten hun eigen democratische instellingen hebben ... toch wel een belangrijk verschil, nietwaar ? (alsof de gemeenteraad van Mortsel ook maar meteen Edegem moet kunnen besturen omdat de Mortselse meerderheid groter is dan de opositie van Mortsel+alle raadsleden van Edegem)

maar Kortaf, nu je toch zo vasthoud aan het Belgische bestuursniveau, geef me daar dan eens de voordelen van ? Welke meerwaarde biedt dat Belgische niveau tussen het Vlaamse en het Europese ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 12:58   #28
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar Kortaf, nu je toch zo vasthoud aan het Belgische bestuursniveau, geef me daar dan eens de voordelen van ?
Je vergist je, Anna, ik hou niet zo vast aan dat bestuursniveau.

Ik wil politieke doelstellingen realiseren, niet principes zuiver houden.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 12:59   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Je vergist je, Anna, ik hou niet zo vast aan dat bestuursniveau.

Ik wil politieke doelstellingen realiseren, niet principes zuiver houden.
en welke politieke doelstellingen maken het Belgisch niveau voor u dan zo noodzakelijk ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 13:00   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
onnozele topic en vooral onnozele postings van gefrustreerde dromers en extremisten...
geen of nauwelijks hier of daar een denkend mens weten wat dat allemaal is en omhelst:...
wat de arbeidersmigraties behelsden en waar ze naartoe geëvolueerd zijn....
de rest...
hetzelfde onnozel gekrakeel als bij het merendeel van de postings en topics hier...
niet de moeite waard om er nog in te loggen...
reine onanie plegen van gefrustreerde racisten en flaminganten...
doe maar, als jullie het graag zo doen...
mij niet gelaten, maar ik kijk niet meer naar dergelijke topics in dit zogenaamd politiek forum... eerder een Kindergarten....

spreek met Haspengouwers, Bewoners van Condroz en Ardennen en andere plattelandsgemeenschappen... die weten het.... niet de opvolgers en gebroed van ex-VNV en consoorten....
de eerste gastarbeiders in België waren Vlamingen naar wallonië gingen werken

onnozel gekrakeel ? respect voor onze grootouders !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 13:57   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
de eerste gastarbeiders in België waren Vlamingen naar wallonië gingen werken

onnozel gekrakeel ? respect voor onze grootouders !
wat een gemiste kans om hem te negeren
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:13   #32
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
de eerste gastarbeiders in België waren Vlamingen naar wallonië gingen werken

onnozel gekrakeel ? respect voor onze grootouders !

je antwoordt naast de kwestie...
mensen die hun grootouders respecteren hebben begrip voor wat die hun nakomelingen zijn en betekenen...
ik stam uit familie die elke generatie "over de taalgrens" leefde en zich vestigde: Limburg en Brabant naar Brabant en Luik en Namen en omgekeerd...
een volledige mengeling van de twee ....
en die het nog steeds uitstekend met mekaar kan vinden, over de belachelijke taalgrens heen... wij zijn Brabanders en Haspengouwers van beide kanten van dat gedrocht dat onder invloed van extremisten ooit werd ingericht...
en al dat gezever hier in deze topiv... dat is absoluut geen respect voor de eigenheid van de Vlaamse en Waalse boeren die zich onder elkaar gemengd hebben....
en Zuid-Limburg heeft jarenlang zijn brood verdiend in het Luikse, al dan niet met vestiging aan een van de kanten van de huidige regio grenzen...
mijnomes en tantes en neven en nichten moeten van jullie Vuil Blik ghedoe niets hebben...
en dat zowel de boeren, ex boeren, arbeiders en ex arbeiders, bedienden en kaderleden, etc...
ga maar eens naar de Macro in Alleur of de Carrefour daar.... evengoed Vlaams als Frans... bij Assurance Liégeoise nu opgegaan in AXA, Piedboeuf, etc... veel Vlaams.... nu minder als 30 jaar geleden, maar toch nog heel veel...
ga kijken naar de monumenten voor de gesneuvelden van beide wereldoorlogen in onze Limburgs en Luikse Haspengouwse gemeenten, evenveel Vlaamse als Franse namen die men aan beide zijden terugvindt....

Antwaarpe is misschien anders.... maar dat is speciaal....
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:21   #33
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat een gemiste kans om hem te negeren
blote tettenmadam... je mag me gerust negeren... geen probleem want met wijven van jij soort heb ik als weldenkende Luiks-Limburgse senior geen doen...
en zoals ik al zegde... tetteren jullie maar verder... buiten wat tientallen percenten execrabele extremisten en racisten en anti-institutionelen en anti-establishment gefrustreerden betekenen jullie nekel jullie eigen rondkruipen in eigen vuil...
de overgrote meerderheid van onze burgers moet jullie niet en zal jullie nooit moeten hebben...

onze brave Vlaamse en Waalse christelijke mensen draaien zich om in hun graf bij jullie exhibitionisme en wansmakelijk gedoe tegenover jullie evennaaste...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:33   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
blote tettenmadam... je mag me gerust negeren... geen probleem want met wijven van jij soort heb ik als weldenkende Luiks-Limburgse senior geen doen...
en zoals ik al zegde... tetteren jullie maar verder... buiten wat tientallen percenten execrabele extremisten en racisten en anti-institutionelen en anti-establishment gefrustreerden betekenen jullie nekel jullie eigen rondkruipen in eigen vuil...
de overgrote meerderheid van onze burgers moet jullie niet en zal jullie nooit moeten hebben...

onze brave Vlaamse en Waalse christelijke mensen draaien zich om in hun graf bij jullie exhibitionisme en wansmakelijk gedoe tegenover jullie evennaaste...
schat, is mijn gat niet te dik in dit rokske ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:37   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
over de belachelijke taalgrens heen... wij zijn Brabanders en Haspengouwers van beide kanten van dat gedrocht dat onder invloed van extremisten ooit werd ingericht...


Naam: svpalin01b.jpg
Bekeken: 122
Grootte: 45,0 KB
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:41   #36
Kop/af
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2007
Berichten: 362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
schat, is mijn gat niet te dik in dit rokske ?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  humor1.jpg‎
Bekeken: 71
Grootte:  36,9 KB
ID: 29883  

Kop/af is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:52   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
onnozele topic en vooral onnozele postings van gefrustreerde dromers en extremisten...
geen of nauwelijks hier of daar een denkend mens weten wat dat allemaal is en omhelst:...
wat de arbeidersmigraties behelsden en waar ze naartoe geëvolueerd zijn....
de rest...
hetzelfde onnozel gekrakeel als bij het merendeel van de postings en topics hier...
niet de moeite waard om er nog in te loggen...
reine onanie plegen van gefrustreerde racisten en flaminganten...
doe maar, als jullie het graag zo doen...
mij niet gelaten, maar ik kijk niet meer naar dergelijke topics in dit zogenaamd politiek forum... eerder een Kindergarten....

spreek met Haspengouwers, Bewoners van Condroz en Ardennen en andere plattelandsgemeenschappen... die weten het.... niet de opvolgers en gebroed van ex-VNV en consoorten....
Wie is er hier gefrustreerd?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 18:48   #38
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard geschiedenis Vlamingen in Wallonië

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
mensen die hun grootouders respecteren hebben begrip voor wat die hun nakomelingen zijn en betekenen...
ik stam uit familie die elke generatie "over de taalgrens" leefde en zich vestigde: Limburg en Brabant naar Brabant en Luik en Namen en omgekeerd...
een volledige mengeling van de twee .... en die het nog steeds uitstekend met mekaar kan vinden, over de belachelijke taalgrens heen...wij zijn Brabanders en Haspengouwers van beide kanten van dat gedrocht dat onder invloed van extremisten ooit werd ingericht...
Die taalgrens is er nu juist gekomen onder druk van Franstalige politici (extremisten), die daarmee een rem wilden zetten op het 'vlaams' taalgebruik in Wallonië. De taalgrens is toen ook uitgetekend door Franstaligen en voor de lieve vrede hebben de Vlaamse volksvertegenwoordigers toen mild en braaf die taalgrens en eentalige gewesten goedgekeurd. Andere extremisten als Happart hebben later het spel verdergezet en werden langs Franstalige kant nog voor zijn onbekwaamheid nog beloond met een "job voor het leven". Langs Vlaamse kant werden opponenten als Ericson en co wijselijk genegeerd.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
en al dat gezever hier in deze topiv... dat is absoluut geen respect voor de eigenheid van de Vlaamse en Waalse boeren die zich onder elkaar gemengd hebben.... en Zuid-Limburg heeft jarenlang zijn brood verdiend in het Luikse, al dan niet met vestiging aan een van de kanten van de huidige regio grenzen... mijn omes en tantes en neven en nichten moeten van jullie Vuil Blik ghedoe niets hebben... en dat zowel de boeren, ex boeren, arbeiders en ex arbeiders, bedienden en kaderleden, etc...
ga maar eens naar de Macro in Alleur of de Carrefour daar.... evengoed Vlaams als Frans... bij Assurance Liégeoise nu opgegaan in AXA, Piedboeuf, etc... veel Vlaams.... nu minder als 30 jaar geleden, maar toch nog heel veel... ga kijken naar de monumenten voor de gesneuvelden van beide wereldoorlogen in onze Limburgs en Luikse Haspengouwse gemeenten, evenveel Vlaamse als Franse namen die men aan beide zijden terugvindt..
Steenbok heeft zich wellicht te sterk laten misleiden door het Franstalig discours, dat overal VB-extremisme ziet achter terechte en goed bedoelde verzuchtingen van alle Vlaamse partijen. Steenbok zou best eens de resoluties bekijken van het Vlaams parlement voor een staatshervorming. Het feit dat we door het negeren van het BHV-arrest van het Grondwettelijk Hof niet eens geldige verkiezingen meer kunnen doorgaan, is ook niet de schuld van die Vlaamse partijen. De inderdaad vreedzaam met elkaar levende Waalse bevolking ziet de verkeerde vijand voor het extremisme in ons land. De door Franstaligen geëiste taalgrens en door Franstalige extremisten destijds ook geëiste strikte ééntalige gewesten, moet nu ook maar eens opgevolgd worden door dezelfde Franstalige elitaire bourgeoisie in de Vlaamse rand rond Brussel. Niet de mensen in Wallonië, maar de extremistische arrogante Franstalige elite in Brussel is oorzaak voor de huidige moeilijkheden in België. Op dat vlak is de grondwet nochtans heel duidelijk, ook over de uitdovende gunstfaciliteiten.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 19:03   #39
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Als je een federaal of voor mijn part een confederaal België enst moet je vaste geest of deelstaatgrenzen trekken en je realizeren dat er in elk van deze deelstaten taalminderheden zullen wonen. Vooral in Brussel, waar wij omwille van het profijt de "europese hoofdstad" van willen maken... daar zal onvermijdelijk een grote engelstalige resp. spaanstalige en allicht nog andere gemeenschappen groeien, die ook hier in hun taal vanaf de kindergarten tot the university onderijs zullen willen volgen,
op gemeentelijk niveau mandataris willen worden enz..

Dit is de 21ste eeuw, niet meer de middeleeuwen !
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:06   #40
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
.1) Tijdens de 2de Wereldoorlog werd er in bepaalde kringen aan gedacht om WAL als kolonie van VL te exploiteren. Deze gedachte bleef bij nogal wat Walen hangen toen de Vlaamse Boerenbond in de 2de helft van de vorige eeuw vrij actief was in WAL.
Wallonië kon wel degelijk een Vlaamse "kolonie" worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be