Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2002, 08:11   #1
Kuifje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 88
Standaard

De linkse jongens kampen graag met begrippen als 'democratie', 'verdraagzaamheid', 'mensenrechten', enz. Als het echter puntje bij paaltje komt blijkt het steeds links te zijn dat deze principes als eerste geweld aandoet. Dit blijkt ook nu weer naar aanleiding van de conventie van het Vlaams Blok nu zondag in het Gentse Capitole. Via dreigementen met rellen, intimidaties van de zaaluitbater, enz. probeert verzameld links (Sp.a, Spirit, ABVV en de kleine communistische groupuscules) het Vlaams Blok het recht op vergaderen te ontzeggen. Kan je je inbeelden welke heisa de pers zou maken moest het het Vlaams Blok zou zijn dat met dergelijke verachtelijke en ondemocratische technieken een meeting van Sp.a zou proberen te verhinderen?
Kuifje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2002, 15:18   #2
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

In de Gazet van Antwerpen (8 okt.02) las ik dat Elke Calewaert (Vlaams Blok lid), burgemeester Detiège dagvaardde, omdat deze haar naam had genoemd als een van de amokmakers tijdens de Blijde Intrede van Filip en Mathilde.
Meester Erdman, de advocaat van onze burgermoeder, is van oordeel dat zij moet worden vrijgesproken omdat ze niet opzettelijk de naam van Calewaert genoemd heeft en allerminst de bedoeling had om deze Vlaams Blokker te schaden.
Hoe men iemand zijn naam zegt, zonder de bedoeling te hebben deze te zeggen, is mij althans, nog nooit overkomen, tenzij ik te diep in het glas gekeken heb, iets waarvan ik Leona nu niet direct van verdenk.
Dat ze niet de minste bedoeling had om dit Vlaams Blok lid te schaden is natuurlijk van zelfsprekend. Ze zou niet durven. Maar kom, we zijn ruimdenkend. Wat bij de mens niet mogelijk is, kan wel bij de Sossen. We geven hun het voordeel van de twijfelachtige twijfel.
Maar in plaats van ongeloofwaardige argumenten aan te brengen, zou het nu niet beter zijn geweest dat Mevrouw Detiège, in plaats van een dure advocaat in te schakelen, ten rade zijn gegaan bij haar zelfrespect dat gratis advies geeft.
Want wat is er immers respectabeler dan te zeggen: “Het spijt me, ik ben in de fout gegaan, mijn verontschuldigingen.” Er is hier ten slotte toch geen moord gebeurd.
Wanneer u en ik per ongeluk op de poot van een hond trappen, hebben we dan niet die reflex om spontaan iets in de aard te zeggen van: “Ohh, sorry… och arme”, terwijl dat die hond daar in wezen dan nog geen fluit van verstaat. Maar in de politiek blijken mensen nog minder voor elkaar te zijn dan honden.
Dit is geen persoonlijke aanval op Detiège, de ene moet niet onder doen voor de ander, maar van een burgermoeder had ik toch beter verwacht.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2002, 12:45   #3
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Open brief aan Gazet van Antwerpen

Geachte moderator

Wie zich begeeft op het forum van Gazet van Antwerpen zal verbijsterd vaststellen wat voor een laagheid zich daar afspeelt. Nog nooit heb ik in een discussie zulke platvloerse diaree van scheldwoorden gehoord (zie bijvoorbeeld: Actueel - Topic: 25 jaar Vlaams Blok pagina 2).
Tevens wordt ook het dreigen met fysiek geweld niet geschuwd. Het enige wat sommige forumgebruikers nog drijft is een nietsontziende blinde haat.
Enkele veel schrijvende anarchistische en linkse agitatoren, verpesten zowat alle onderwerpen die daar besproken worden, waarop rechts dan terugslaat in een niet veel betere bewoording.
Uiteraard mag het er hard aan toe gaan en moeten we elkaars standpunten niet sparen, het forum is immers geen oefening in wellevendheid. Maar moest een computer iemand kunnen vermoorden die voor zijn scherm zit, ik was al lang het hoekje om. Over decadentie gesproken!
Ofschoon ik Gazet van Antwerpen dankbaar ben dat zij dit forum aanbieden, meen ik dat het niet langer kan dat u deze schandelijke vertoning toelaat. Maar door een onderwerp voortijdig af te sluiten omdat de discussie verworden is tot één vulgair woordenspel, speelt u juist in de kaart van de antidemocraten.
Neen, dit naar elkaar toegeworpen scheldproza mag het forum niet op. En dat het anders kan, kijk dan maar eens naar de website Politics.be, waar de forumleden er in geslaagd zijn (tot hiertoe) om als volwassen mensen met elkaar om te gaan.

Foei, en dat voor een kwaliteitskrant, die toch stilaan een licht in de politiek correcte duisternis aan het worden is.

Ik heb me zeer zeker de vraag gesteld of het monddood maken van deze verbale hooligans, geen beknotting van de vrije meningsuiting zou zijn.
Niets is echter minder waar, zelfs de demonisch denkbeelden van Hitler en Stalin kunnen in een fatsoenlijke taal naar voren gebracht worden. We zullen deze dan met zijn allen, met veel ijver en plezier ontkrachten in een even fatsoenlijke bewoording.
Ik ben bezorgd voor de website Politics.be waarop ik me graag begeef. Ik hoop vurig dat zulke spelbrekers, die louter op de man spelen en niet op de bal, ver van deze democratische spreekbuis verwijderd blijven. En ik noem geen namen, u kent ze zelf, de feiten spreken in deze voor zichzelf.
Ik vraag u dan ook vriendelijk om aan zulke antidemocratische vertoning een einde te stellen. Antidemocratisch, omdat ik lees dat heel wat mensen, juist omwille van deze scheldtirade, afhaken en hun mening voor zichzelf houden.

Hoogachtend
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2002, 14:53   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Duym, prijs u gelukkig met dit forum. Na een redelijk aantal jaren ben ik er nog steeds trouw bezoeker, net omdat hier een menselijke ontmoeting tussen meerdere strekkingen mogelijk is. Al van bijna het begin sta ik hier bijvoorbeeld op (relatief) goede voet met collegaforummers van compleet andere strekkingen dan de mijne. Althans, dat probeer ik toch:). Het grote voordeel van een forum als dit is dat het vrij interactief is zonder dat er door elkaar gepraat wordt, iets waar ik mij verschrikkelijk aan erger in bijvoorbeeld de Zevende Dag.

Dus laat ons hopen dat alle strekkingen, van uiterst links tot rechts, elkaar hier nog lang zullen kunnen ontmoeten zonder de invasie van puberale extremisten.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be