Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2012, 19:54   #21
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Stunt: De advokaten gaan in naam van hun cliënt de onmiddelijke vrijlating eisen omdat hij zichzelf onschuldig vindt en handelde "uit wettige zelfverdediging" tegen de bezetters van zijn land die de toekomst van dat land bedreigen. (In mijn visie zou men deze redenering kunnen vergelijken met een Fransman die in bezet Frankrijk Duitsers uit de weg ruimde tijdens de Tweede Wereldoorlog en voor een rechtbank hetzelfde argument zou kunnen aanvoeren). Ik weet het: Breivik doodde voornamelijk blanke, niet-islamitische landgenoten, doch deze beschouwde hij als 'collaborateurs' van de vijand, vermits ze de regeringspartij dienden die massa-immigratie uit moslimlanden goedkeurde...

Artikel van de website van vandaag.be (vandaag online verschenen):

Advocaten Breivik: "Wettige zelfverdediging"
---------------------------------------------------


Het proces van Anders Behring Breivik start maandag in de Noorse hoofdstad Oslo. Zijn advocaten gaan de vrijlating van hun cliënt vragen, omdat hij handelde uit "wettige zelfverdediging". Breivik wordt vervolgd voor terrorisme en de moord op 77 personen. Het proces zou duren tot 22 juni.



Begin februari eiste Breivik voor het tribunaal van Oslo zijn "onmiddellijke vrijlating", omdat hij "een preventieve aanval deed tegen de verraders van het vaderland." Breivik ziet zichzelf als kruisvaarder in de strijd tegen het door hem verfoeide multiculturalisme.

Tijdens het proces zouden zijn advocaten eigenlijk de vrijlating van hun cliënt moeten eisen, omdat hij handelde uit "wettige zelfverdediging". "We weten dat we niet zullen winnen, maar we moeten zijn argumenten vermelden", legde meester Lippestad uit, één van de vier advocaten van Breivik.

De beschuldigde moet in de loop van de eerste week van het proces getuigen. "Het wordt enorm moeilijk om naar zijn uitleg te luisteren. Hij gaat zijn daad niet enkel verdedigen, maar ook klagen over het feit dat hij niet verder heeft kunnen doen", zei Lippestad nog.

Vorig jaar had een eerste psychologische expertise aangetoond dat Breivik psychotisch was en dus moest worden opgenomen in een psychiatrische instelling. Dinsdag heeft een tegenexpertise echter bepaald dat hij wel verantwoordelijk is voor zijn daden en dus strafbaar is.

Voor Breivik zelf is het belangrijk dat hij toerekeningsvatbaar geacht wordt, omdat anders de extreemrechtse ideologie in zijn manifest niets meer waard is, aldus zijn advocaten.

bron: http://www.vandaag.be/buitenland/946...rdediging.html
Niewsflash:

Herman Göring is vrijgesproken wegens zelfverdediging tegen de zionisten, spijtig dat hij zelfmoord pleegde.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 13 april 2012 om 19:54.
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 19:59   #22
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Hoe krankzinnig dat ook moge klinken voor buitenstaanders die zich niet reeds grondig in Breiviks denkwereld hebben verdiept (zoals ik mij deze moeite getroostte): Men kan Breivik niet uitsluitend afrekenen op de 77 doden die hij veroorzaakte. Integendeel: hij beziet deze slechts als een soort van "offer" waarmee hij hoopt een veel groter onheil (de afslachting van Europeanen door islamitische invasielegers) af te wenden. (namelijk door het conflict dat volgens hem nu eenmaal op komst is te vervroegen, en daardoor de schade en verliezen aan "onze kant" te beperken).

Leest men er zijn boek geheel op na, dan kan men zelfs ontdekken dat Breivik schermt met nobele voornemens, zo wil hij de zigeneurs behoeden voor hun uitroeiing:

Pagina's 1306 en 1307 van zijn manifest 2083 (vertaling van mijn hand):

Breivik: 'Er bestaat een grote kans dat de zigeuners in de toekomst zullen blootstaan aan zware vervolgingen. Zij riskeren zelfs te worden afgeslacht. Hoe kunnen we dit voorkomen? (...) Een realistische oplossing zou kunnen zijn de zigeuners een eigen natie te schenken die hen kan herbergen vermits zij wereldwijd ongeveer 5 miljoen volksgenoten tellen (met een meerderheid levend in Oost-Europa). We moeten ze een landgebied geven in Oost-Anatolië nadat we Anatolië zullen hebben bevrijd tegen het einde van deze eeuw. Probleem opgelost en een toekomstige genocide voorkomen! Deze optie zal worden verleend aan de zigeuners die weigeren te assimileren.'


Hier leid ik simpelweg uit af dat Breivik zichzelf geen moordenaar vind maar een 'heerser' die wikt en beschikt: volkeren en/of religies en ideologieën die hij als vijandig en destructief voor de samenleving beschouwt wil hij verdrijven of uitbannen, volkeren en/of religies die hij als verwant of onschadelijk beschouwt wil hij juist behoeden tegen vernietiging... Dus alleszins geen 'tweederangsfiguur' zoals forumlid Nynorsk hierboven beweert. Ik vind dat een revolutionair die weliswaar doden op zijn geweten heeft en daarvoor mag worden gestraft volgens ons rechtssyteem maar anderzijds gehele volkeren poogt te behoeden voor hun ondergang wel degelijk onze aandacht en studie verdient, hoe afschuwelijk hij op het eerste zicht hij ook moge lijken voor wat betreft zijn terreurdaden.
Citaat:
Before the war, the Nazis considered mass exportation of German (and subsequently the European) Jewry from Europe. Plans to reclaim former German colonies such as Tanganyika and South West Africa for Jewish resettlement were halted by Hitler, who argued that no place where "so much blood of heroic Germans had been spilled" should be made available as a residence for the "worst enemies of the Germans".[66] Diplomatic efforts were undertaken to convince the other former colonial powers, primarily the United Kingdom and France, to accept expelled Jews in their colonies.[67] Areas considered for possible resettlement included British Palestine,[68] Italian Abyssinia,[68] British Rhodesia,[69] French Madagascar,[68] and Australia.[70]
Of these areas, Madagascar was the most seriously discussed. Heydrich called the Madagascar Plan a "territorial final solution"; it was a remote location, and the island's unfavorable conditions would hasten deaths.[71] In retrospect, although futile, this plan did constitute an important psychological step on the path to the Holocaust.[72] Approved by Hitler in 1938, the resettlement planning was carried out by Eichmann's office, only being abandoned once the mass killing of Jews began in 1941. The end of the Madagascar Plan was announced on February 10, 1942. The German Foreign Office was given the official explanation that, due to the war with the Soviet Union, Jews were to be "sent to the east".[73]
Palestine was the only location to which any Nazi relocation plan succeeded in producing significant results, by means of an agreement begun in 1933 between the Zionist Federation of Germany (die Zionistische Vereinigung für Deutschland) and the Nazi government, the Haavara Agreement. This agreement resulted in the transfer of about 60,000 German Jews and $100 million from Germany to Palestine, up until the outbreak of World War II.[74]
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 13 april 2012 om 20:01.
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 20:01   #23
Islamwatcher
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 169
Standaard

Indien je Breivik's manifest zou lezen zou je hebben geweten dat hij tegen de figuur van Hitler en de nazi's is, waarbij hij zich afvraagt waarom neo-nazi's nog steeds hun tijd verdoen met het jagen op een ingebeelde vijand (de jood), terwijl de echte vijand (aldus Breivik) in grote getale voor de poort staat (zo niet al binnen is geraakt), loerend op onze knechting en onze dood (indien wij ons zouden verzetten tegen de dwangbuis van hun sharia)
Islamwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 20:12   #24
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Extremism in the defense of liberty is no vice. And moderation in the pursuit of justice is no virtue.
- Barry Goldwater
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 20:16   #25
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Hoe krankzinnig dat ook moge klinken voor buitenstaanders die zich niet reeds grondig in Breiviks denkwereld hebben verdiept (zoals ik mij deze moeite getroostte): Men kan Breivik niet uitsluitend afrekenen op de 77 doden die hij veroorzaakte.
Eigenlijk wel.

Citaat:
Integendeel: hij beziet deze slechts als een soort van "offer" waarmee hij hoopt een veel groter onheil (de afslachting van Europeanen door islamitische invasielegers) af te wenden.
"Offer" my ass.

Het kwam hem goed uit dat al zijn slachtoffers lid waren van de door hem gehate sociaaldemocratische partij.

Citaat:
Leest men er zijn boek geheel op na, dan kan men zelfs ontdekken dat Breivik schermt met nobele voornemens, zo wil hij de zigeneurs behoeden voor hun uitroeiing:
Ocharme. Heeft hij trouwens de mening van de zigeuners gevraagd hieromtrent ?

Citaat:
... Dus alleszins geen 'tweederangsfiguur' zoals forumlid Nynorsk hierboven beweert. Ik vind dat een revolutionair die weliswaar doden op zijn geweten heeft en daarvoor mag worden gestraft volgens ons rechtssyteem maar anderzijds gehele volkeren poogt te behoeden voor hun ondergang wel degelijk onze aandacht en studie verdient, hoe afschuwelijk hij op het eerste zicht hij ook moge lijken voor wat betreft zijn terreurdaden.
Breivik is een tweederangsfiguur die altijd aan de rand zou gestaan hebben, tenzij hij met iets spectaculairs uitpakte. Het afslachten van een kleine 80 tieners en jongvolwassenen leek hem wel iets.

Anno 2012 mag men gruwelijke daden plegen, maar als men er een gladde uitleg bij verzint in een mooi PDF-documentje, wordt men plotseling "interessant." En je zult zien, er zijn er altijd die er in lopen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 20:23   #26
Islamwatcher
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 169
Standaard

Men kan Breivik pas beoordelen nadat men zijn manifest integraal heeft gelezen, zijn manifest is bedoeld als zijn verdediging, en niet zijn advocaten, die werden hem slechts opgedrongen... Lees zijn boodschap en oordeel dan, zo niet, kan je geen afgewogen oordeel vellen!
Islamwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 20:25   #27
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Men kan Breivik pas beoordelen nadat men zijn manifest integraal heeft gelezen, zijn manifest is bedoeld als zijn verdediging, en niet zijn advocaten, die werden hem slechts opgedrongen... Lees zijn boodschap en oordeel dan, zo niet, kan je geen afgewogen oordeel vellen!
Hij staat niet boven de wet.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 20:26   #28
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Breivik is een tweederangsfiguur die altijd aan de rand zou gestaan hebben, tenzij hij met iets spectaculairs uitpakte. Het afslachten van een kleine 80 tieners en jongvolwassenen leek hem wel iets.

Anno 2012 mag men gruwelijke daden plegen, maar als men er een gladde uitleg bij verzint in een mooi PDF-documentje, wordt men plotseling "interessant." En je zult zien, er zijn er altijd die er in lopen.
Inderdaad, hij is een losertje, die denkt dat hij een hele vent is omdat hij lafhartig een aantal ongewapende jongeren heeft neergeschoten. Hij is een loser en een lafaard.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 20:32   #29
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raadsel 5 Bekijk bericht
Hij heeft een narcistishe-persoonlijkheidstoornis en heeft geen tot zeer weinig empathie. Ik denk dat hij op jouw zal antwoorden met : och ik ben dan een loser, maar ik heb wel mooi 67 (dat was het toch?) mensen vermoord, zeggend vol trots!, en dan loopt hij verder, grote blauwe ogen, borst vooruit.
Waarschijnlijk zou het zoiets zijn, ja. Maar hij zou nog veel liever hebben dat ik hem een monster zou noemen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 20:37   #30
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Men kan Breivik pas beoordelen nadat men zijn manifest integraal heeft gelezen, zijn manifest is bedoeld als zijn verdediging, en niet zijn advocaten, die werden hem slechts opgedrongen... Lees zijn boodschap en oordeel dan, zo niet, kan je geen afgewogen oordeel vellen!
Wil je dat eens tegen de ouders van de slachtoffers zeggen ?

Iemand die tientallen jonge mensen op lafhartige wijze vermoordt, verdient trouwens geen "genuanceerd, afgewogen oordeel", en zeker niet omdat hij een opstel geschreven heeft.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 20:57   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wil je dat eens tegen de ouders van de slachtoffers zeggen ?

Iemand die tientallen jonge mensen op lafhartige wijze vermoordt, verdient trouwens geen "genuanceerd, afgewogen oordeel", en zeker niet omdat hij een opstel geschreven heeft.
Hij verdient het inderdaad niet, maar wij als open samenleving verdienen het wel. De samenleving moet tonen hoe waardig, genuanceerd en afgewogen wij kunnen oordelen, opdat iedereen het contrast ziet met zijn bloedige extremisme.

De studie van zijn opstel is ook belangrijk omdat zijn zieke gedachtengoed overal binnendringt. Het wordt tijd dat we onze open samenleving vaccineren en "le combat de désintoxication" zoals Mélenchon zo mooi zegt, aangaan.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 21:03   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raadsel 5 Bekijk bericht
Ik ben het met u eens, er is alleen een probleem.
Ik ben de nuance aan het zoeken, maar ik kan hem simpelweg niet vinden. U wel?
De 'nuance' kan zijn: handelde hij alleen of in groep? wat is zijn persoonlijkheidsstructuur? wat zijn zijn doelstellingen? wat zijn zijn banden met gelijkgezinden in eigen land en in andere landen? enzovoort.

Dat zijn allemaal vragen die de samenleving aanbelangen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 21:05   #33
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Ik zie het nut van een proces niet. Vrij laten kan men hem niet en het vuurpeloton kent men niet - zeker niet in bloedlinks Noorwegen. Het zou echter wel de beste oplossing zijn.
Een pragmatische oplossing is er niet en zijn verdere discussies hierover feitelijk even zinloos als het verdere bestaan van Breivik zelf.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 21:08   #34
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik zie het nut van een proces niet. Vrij laten kan men hem niet en het vuurpeloton kent men niet - zeker niet in bloedlinks Noorwegen. Het zou echter wel de beste oplossing zijn.
Een pragmatische oplossing is er niet en zijn verdere discussies hierover feitelijk even zinloos als het verdere bestaan van Breivik zelf.
Zelfs de leiding van Nazi-Duitsland heeft een (schijn-)proces gekregen.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 21:10   #35
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Dat is mij wel bekend maar daarvoor stond een pragmatische oplossing klaar die hier wettelijk ontbreekt.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 21:13   #36
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dat is mij wel bekend maar daarvoor stond een pragmatische oplossing klaar die hier wettelijk ontbreekt.
Door hem te executeren verlagen we ons tot zijn niveau.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 21:41   #37
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raadsel 5 Bekijk bericht
Wauw dat jij nog zo rationeel kunt nadenken bij dit soort dingen. Ik denk alleen maar aan kogel door die rot kop van hem. Misschien ben ik wat te emotioneel.
Ik was vooral erg onder de druk van de reactie van de kameraden van de slachtoffers. Jonge militanten voor een warme en een solidaire samenleving. De moord op hun kameraden maakte dat ze nog enthousiaster campagne voerden en de volgende verkiezingen glansrijk wonnen. Ze zijn erin geslaagd om niet in de val van de haat te trappen die Breivik voor hen had opgesteld. Hun sereniteit heeft Noorwegen en eigenlijk de hele wereld beïndrukt.

Vergeet ook niet dat de Noorse sociaal-democratie en vooral de jongeren ook erg actief zijn in de solidariteit met Palestina. Ook dat was een doorn in het oog van Breivik en consoorten.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 21:45   #38
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Dat is zeker zo. Daarom is een discussie over Breivik nagenoeg zinloos. Er zijn geen argumenten te vinden om zijn daad te rechtvaardigen derhalve is de verdedediging een schijn-verdediging.

Voor dit soort extreme gevallen die zich in Europa zelden voordoen is een aangepaste wetgeving nodig. Een levenslange werkstraf in de Gulag is misschien een mogelijkheid. Een daadwerkelijke oplossing zal er niet zijn noch komen.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 22:30   #39
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raadsel 5 Bekijk bericht
Dat is inderdaad geweldig om te zien, maar hoe zou dat komen? Zijn Noren geboren met een geweldig gevoel voor relativeren ofzo?
Ik bedoel als er in Nederland of Vlaanderen een moslim een bom plaatst op centraal station, dan gaan we allemaal moslims-haten.
God beware ons!

A'udhu billahi min-ash-shaytan ar-rajim! (Ik zoek mijn toevlucht bij God tegen Satan de gestenigde)
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 22:35   #40
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Vrome kreten helpen niet het wereldse leed aan te pakken. Noch Bijbel of Koran heeft de mensheid ook maar iets verder geholpen. Integendeel de Bijbelpredikers zijn de ergste oorlogsmisdadigers. En van de Koran plus navolgelingen hoef je het ook niet te hebben.

Pas als de godsdienst de wereld uit is zal er werkelijk iets van pacificatie kunnen zijn.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be