Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2013, 12:20   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard De taak van de VN

4 (VIER!!!!) VN onderzoekers zijn "ermee bezig"

Citaat:
De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad zaterdag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.
http://www.vandaag.be/entertainment/...acistisch.html

Hoeveel zou zo'n jobke schuiven? VN rapporteur? Op zoek naar Zwarte Piet?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 12:47   #2
Rollercoaster
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 september 2012
Berichten: 726
Standaard

Hoe lang gaan we het nog tolereren dat we onze eigen tradities moeten verloochenen?
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 14:24   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Ik heb het gelezen en ik ben nu bezig een brief in duidelijke taal op te stelen naar deze achtereinden van het politieke establishment.

1) A deep rooted disrespect for a very traditional childern's festival;

2) A political issue of no impact and no value;

3) An even deep insult to the ORIGINAL Dutch population who do enjoy this traditional day since medeaval times;

4) A political instigated curtsy towards a non Dutch population who did generally not arrive by legal means; a population that has no regards and/or respect for our habits and traditions.

Er zijn nog meer punten maar dit zijn wel een paar zaken waar ik dit VN-gebroed op ga aanspreken.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 14:48   #4
Nar
Burgemeester
 
Nar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2012
Berichten: 512
Standaard

Toen mijn neef ontdekte dat sinterklaas niet bestaat is zijn wereld ingestort en is hij zijn geloof verloren. Hij geloofde de leerkracht en al zijn leerstof niet meer waardoor hij niets meer verstond en niets meer kon onthouden. Hij geloofde niet meer in vriendschap of liefde. Niet meer in regels, respect, normen of wetten. Zoals suiker de eerste stap is naar alcohol-wiet-heroïne, zo is sinterklaas de eerste stap naar aheïsme - algeheel nihilisme.

Hoe sneller we van de sinterklaastraditie vanaf zijn hoe liever. Stem NVA/VB voor normen, waarden en God en tegen sinterklaas, dat vals idool waarvan de ontmaskering een verwoestend effect heeft op de psyche van onze jeugd !!! Zwarte piet was de eerste vorm van linkie winkie multiculturaliteit. Hoe die verderfelijke negers sympathiek werden voorgesteld om de intelligente en terechte angst van de bevolking er voor weg te nemen!! Zo achterlijk zijn ze dat ze dat zelfs nog niet inzien. Weg met die guitige speelse zwarte piet met zijn spannende roede en grote zak. De werkelijkheid is dat de neger de duivel is.
__________________
Hij die de arme berooft, leent den Here J.J.
Mundus vult decipi, ergo decipiatur. BDW

Laatst gewijzigd door Nar : 19 oktober 2013 om 15:03.
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 14:51   #5
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik heb het gelezen en ik ben nu bezig een brief in duidelijke taal op te stelen naar deze achtereinden van het politieke establishment.

1) A deep rooted disrespect for a very traditional childern's festival;

2) A political issue of no impact and no value;

3) An even deep insult to the ORIGINAL Dutch population who do enjoy this traditional day since medeaval times;

4) A political instigated curtsy towards a non Dutch population who did generally not arrive by legal means; a population that has no regards and/or respect for our habits and traditions.

Er zijn nog meer punten maar dit zijn wel een paar zaken waar ik dit VN-gebroed op ga aanspreken.
Snijd 4 weg. Het blijft politiek correct tuig. Hamer vooral op kinderen en traditie. Dan lezen ze het misschien.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 15:22   #6
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@ Six

Ik begrijp volkomen wat je bedoelt. Ik zal je advies opvolgen.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 15:24   #7
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@ Nar

Ik weet niet in welke mate Sinterklaas in België wordt gevierd. Hier is het een feest voor jonge kinderen, een feestavond te vergelijken met de "Heiligenabend" in Duitsland.
Er is dan waarschijnlijk iets misgegaan binnen het patroon van je familie. Langzamerhand begrijpen kinderen wel dat het om een stukje toneel gaat.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 15:31   #8
hikikomori85
Schepen
 
hikikomori85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2013
Berichten: 446
Standaard

Waar ik woon vieren wij sinte metten en dat is met een paarse piet.
__________________
"Zij die werken ... onderhouden in werkelijkheid tegelijkertijd zowel de commensalen, die de rijken worden genoemd, als zichzelf." Edmund Burke
______________"Het staat vast dat een extreme angst en een extreme moed in dezelfde mate de maag in de war brengen en laxerend werken." De Montaigne ______________
hikikomori85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 16:45   #9
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Zwarte Piet is blackface, en dat gaat men ginds dus niet leuk vinden. Oud is de Pietentraditie niet, dus als die weg moet ga ik er zeker niet om huilen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 16:52   #10
Sean
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 529
Standaard

Tijdens de Sinterklaas gerechtigde leeftijd van mijn dochter vond zij net de zwarte pieten leuk en lief, de Sint bracht dan wel cadeautjes maar viel toch eerder in de categorie eng.
Een andere maar dan echte donker gekleurde medemens die haar hart stal was een ober in een restaurant die met veel gespeelde bombarie uitriep “ watte noem jij mij chocomouse” bij de bestelling van uiteraard een chocomouse.

De ziekte van onze tijd is de drang om alles maar racisme te noemen, wat straks rest is een compleet verzuurde samenleving waarin mensen elkaar nog minder spreken dan wat ze vandaag doen want wat je zegt zou wel eens als beledigend kunnen ervaren worden.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 17:24   #11
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Tijdens de Sinterklaas gerechtigde leeftijd van mijn dochter vond zij net de zwarte pieten leuk en lief, de Sint bracht dan wel cadeautjes maar viel toch eerder in de categorie eng.
Een andere maar dan echte donker gekleurde medemens die haar hart stal was een ober in een restaurant die met veel gespeelde bombarie uitriep “ watte noem jij mij chocomouse” bij de bestelling van uiteraard een chocomouse.

De ziekte van onze tijd is de drang om alles maar racisme te noemen, wat straks rest is een compleet verzuurde samenleving waarin mensen elkaar nog minder spreken dan wat ze vandaag doen want wat je zegt zou wel eens als beledigend kunnen ervaren worden.
volkomen akkoord.

Zwarte Piet is een uitvloeisel van een oude heidense zwarte pestgod. dus moeten we ook dat cultureel erfgoed zo snel mogelijk vernietigen. We kunnen hem dus best vervangen door een witte dhimmie.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 18:35   #12
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

De zgn Zwarte Piet interessert me niet. Wat mij wel interesseert is de ongehoorde brutaliteit van een of andere organisatie die een kinderfeestje wenst te verpesten door er een politieke issue van te maken.

Achterlijker dan achterlijk.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 19 oktober 2013 om 18:35.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 18:41   #13
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Geen probleem dat zwarte piet niet meer mag bestaan.

Net zoals het Suikerfeest geen suiker mag bevatten (discriminerend voor diabetici), dat zwarten geen langere lul mogen hebben wegens psychologische trauma's voor Aziaten (wegens te klein),..........
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 18:46   #14
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De zgn Zwarte Piet interessert me niet. Wat mij wel interesseert is de ongehoorde brutaliteit van een of andere organisatie die een kinderfeestje wenst te verpesten door er een politieke issue van te maken.

Achterlijker dan achterlijk.
Tijd voor witte Pieten! De kracht van verandering!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  sintskinhead.jpg‎
Bekeken: 80
Grootte:  268,5 KB
ID: 91809  

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 18:54   #15
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Waren de 'zwarte pieten' dan van hetzelfde kaliber?

Zwarte Pieten, waren nl witte Pieten. Ruim 500 jaar lang.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 18:57   #16
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

De VN heeft al een oplossing.

__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 19:11   #17
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Waren de 'zwarte pieten' dan van hetzelfde kaliber?

Zwarte Pieten, waren nl witte Pieten. Ruim 500 jaar lang.
Beeldvorming, mijn beste. Zolang ik mij kan herinneren heeft een zwarte Piet altijd kroeshaar gehad en dikke lippen. Ik heb nog nooit een zwarte piet met stijl blond haar en een wipneus gezien.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be