Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2006, 19:52   #61
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
het antwoord is al een paar keer in dit topic neergeschreven. Voor een manifestatie zoals de IJzerwake maakt men geen twee weken reklame in de media, daar worden geen vreemdelingen van straat of kinderen van de schoolbanken geplukt om daar aanwezig te zijn .... De IJzerwake vindt trouwens plaats in een verre en moeilijk bereikbare uithoek van dit land en de deelnemers moeten zeer vroeg op staan om daar op tijd te geraken.
Yzerwake = jaarlijks weerkerend evenement en geen eenmalige betoging.

De meeste kinderen hoefden trouwens niet van de schoolbanken geplukt te worden, want ze maakten de brug...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 19:52   #62
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
U mag mij gerust ook racist noemen, uit uw mond is dit een eretitel. 8)
Voila, spontaan melden ze zich. Ze zijn zelfs fier racist te zijn. De Gucht had overschot van gelijk.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 19:52   #63
Verhofstadthater
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Nog eentje. De racisten melden zich hier spontaan aan. De Gucht is hier serieus gelijk aan't krijgen.
Je gaat dus niet akkoord dat heel wat migranten dit woord te pas en te onpas gebruiken om hun gelijk te krijgen? Mijn vriendin werkt in een interimkantoor. Op een dag meldde een allochtoon of genaturaliseerde Belg zich aan met de vraag achter werk. Natuurlijk ligt zoiets niet meteen om te rapen, test men eerst de achtergrond van de persoon. Er kwam niets overeen met de vacatures die vrij stonden. Een tijd later hebben ze zich voor racisme moeten verdedigen.
Natuurlijk is dit een zaak die je niet kunt veralgemenen, maar het woord 'racisme' is tegenwoordig een uitgehold woord dat totaal de lading van zijn dramatische inhoud niet meer dekt. Wat in Brugge gebeurd is, dat noem ik vuil racisme, Jampie. Zoiets MOET keihard aangepakt worden. Dergelijke nitwits hebben niet het recht om zomaar iemand met een andere huidskleur in elkaar te rammen en hun eigen wetten te stellen. In heel wat gevallen is er sprake van misverstanden, in andere is er sprake van gewone argwaan tegenover allochtonen of in het ergere geval xenofobie. Maar xenofobie gelijkstellen met racisme is totaal overroepen. Angst hebben voor en haat voelen voor zijn totaal twee verschillende begrippen. Hopelijk kun je deze uitleg een beetje begrijpen.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 19:53   #64
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Als racisten zich melden, kan knorretje niet ontbreken natuurlijk.
Als de politieke racisten zich melden, kan Jampie niet ontbreken natuurlijk.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 19:54   #65
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Voila, spontaan melden ze zich. Ze zijn zelfs fier racist te zijn. De Gucht had overschot van gelijk.
Van uw definitie van racist inderdaad wel ja.

Mijn definitie van racist is wel helemaal anders dan de uwe maar dit terzijde.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 19:57   #66
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Als de politieke racisten zich melden, kan Jampie niet ontbreken natuurlijk.
Zeg Knormans, waar blijven die quotes van Jampie en mezelf waaruit moet blijken dat wij geen probleem hebben met allochtoon geweld? (Je kan natuurlijk ook je woorden terugtrekken)

Laatst gewijzigd door Djiezes : 26 mei 2006 om 19:58.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 19:58   #67
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Over de cijfers zal altijd discussie zijn.
10.000 �* 15.000 volgens de politie en 18.000 volgens de staatsjournalisten.
Geef eens één bron die zegt 10000 �* 15000 volgens de politie? Alle nieuwssites (ook die van hln en gva) zeggen 18000 volgens de politie. Het is duidelijk dat je het aantal gewoon wil minimaliseren omdat je waarschijnlijk toch een beetje geschrokken bent van de grote opkomst.

De rest van mijn post negeer je natuurlijk ook, want daarin wordt duidelijk aangetoond hoe jullie elkaar tegenspreken in een wanhopige poging om een meer dan geslaagde mars tegen racisme toch maar een flop te noemen! Echt zielig hoor.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 19:59   #68
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Je gaat dus niet akkoord dat heel wat migranten dit woord te pas en te onpas gebruiken om hun gelijk te krijgen? Mijn vriendin werkt in een interimkantoor. Op een dag meldde een allochtoon of genaturaliseerde Belg zich aan met de vraag achter werk. Natuurlijk ligt zoiets niet meteen om te rapen, test men eerst de achtergrond van de persoon. Er kwam niets overeen met de vacatures die vrij stonden. Een tijd later hebben ze zich voor racisme moeten verdedigen.
Natuurlijk is dit een zaak die je niet kunt veralgemenen, maar het woord 'racisme' is tegenwoordig een uitgehold woord dat totaal de lading van zijn dramatische inhoud niet meer dekt. Wat in Brugge gebeurd is, dat noem ik vuil racisme, Jampie. Zoiets MOET keihard aangepakt worden. Dergelijke nitwits hebben niet het recht om zomaar iemand met een andere huidskleur in elkaar te rammen en hun eigen wetten te stellen. In heel wat gevallen is er sprake van misverstanden, in andere is er sprake van gewone argwaan tegenover allochtonen of in het ergere geval xenofobie. Maar xenofobie gelijkstellen met racisme is totaal overroepen. Angst hebben voor en haat voelen voor zijn totaal twee verschillende begrippen. Hopelijk kun je deze uitleg een beetje begrijpen.
't Is niet omdat er allochtonen (of autochtonen) zijn die te pas en te onpas het woord racist gebruiken, dat racisme te minimaliseren valt.
Beroepshalve wordt ik wekelijks wel eens uitgemaakt voor racist. Zowel door allochtonen als door autochtonen. Wees er maar zeker van dat die een serieuze veeg uit de pan krijgen.
Ik vind deze posting anders wel één van je betere. Met de nodige nuance en dat vind ik goed.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:00   #69
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geef eens één bron die zegt 10000 �* 15000 volgens de politie? Alle nieuwssites (ook die van hln en gva) zeggen 18000 volgens de politie. Het is duidelijk dat je het aantal gewoon wil minimaliseren omdat je waarschijnlijk toch een beetje geschrokken bent van de grote opkomst.
Grote opkomst? Hoe noem je dan de opkomst bij de mars nav de racistische slachtpartij op JVH door 2 allochtonen?
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:01   #70
Verhofstadthater
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
't Is niet omdat er allochtonen (of autochtonen) zijn die te pas en te onpas het woord racist gebruiken, dat racisme te minimaliseren valt.
Beroepshalve wordt ik wekelijks wel eens uitgemaakt voor racist. Zowel door allochtonen als door autochtonen. Wees er maar zeker van dat die een serieuze veeg uit de pan krijgen.
Ik vind deze posting anders wel één van je betere. Met de nodige nuance en dat vind ik goed.
Ik post hier amper nog en zat hier meestal voordat jij hier aankwam. Dat denk ik me toch te herinneren. Indien je mijn postings in het verleden hebt gelezen, dan zul je wel gemerkt hebben dat ik ECHT racisme sterk veroordeel.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:02   #71
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Als de politieke racisten zich melden, kan Jampie niet ontbreken natuurlijk.
Wat is een politieke racist ? Is dat een racist die allochtone politici discrimineert ? Of een politicus die allochtonen dicrimineert ? Of nog iets anders ?
Vergeet niet om te quoten waar ik allochtoon (of ander) geweld goedkeur of minimaliseer.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:02   #72
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Als racisten zich melden, kan knorretje niet ontbreken natuurlijk.
Toch een vraagje Jampie?

Is nu alles wat gebeurt door Vlamingen versus allochtonen nu Racisme??

Zijn boevenstreken als straatcriminaliteit,inbraak,mensen overvallen nu ineens geen Thema meer?

Men moet opletten met allochtonen te veralgemenen,maar ik ben eens benieuwd hoe er nu eigenlijk zal gereageerd worden als daders geen Belgen zijn.

Ik ben bang dat veel mensen dit een verkeerd signaal gaan vinden!
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:03   #73
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geef eens één bron die zegt 10000 �* 15000 volgens de politie? Alle nieuwssites (ook die van hln en gva) zeggen 18000 volgens de politie. Het is duidelijk dat je het aantal gewoon wil minimaliseren omdat je waarschijnlijk toch een beetje geschrokken bent van de grote opkomst.

De rest van mijn post negeer je natuurlijk ook, want daarin wordt duidelijk aangetoond hoe jullie elkaar tegenspreken in een wanhopige poging om een meer dan geslaagde mars tegen racisme toch maar een flop te noemen! Echt zielig hoor.


komaan, dat kunt ge nit ùenen dr wasq gevwpon geen volk en nbog stelken ze het vkrko as een soverwinfging
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:03   #74
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Ik post hier amper nog en zat hier meestal voordat jij hier aankwam. Dat denk ik me toch te herinneren. Indien je mijn postings in het verleden hebt gelezen, dan zul je wel gemerkt hebben dat ik ECHT racisme sterk veroordeel.
Sorry, maar dan maak je reclame voor de verkeerde partij. Wat is ECHT racisme ? Is het racisme van het VB VALS racisme ?
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:03   #75
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
haha, wat een gezicht toen ze in de studio van de vrt vroegen aan de reporter ter plaatse of er al deelnemers waren.en dat reeds om 1 uur in de namiddag wanneer de mars om 2 uur vertrok

"euh, deelnemers nog niet echt, maar het oprichtingscomité staat wel al klaar om de deelnemers te begroeten"

Ik dacht trouwens dat de familieleden hadden opgeroepen om er geen politieke mars van te maken? blijkbaar mag het wel als het maar tegen het vlaams belang is? is dat niet politiek?

wat een gelul toch, dat wij dat allemaal moeten slikken.

wat denkt links nu eigenlijk te bereiken?
Het probleem was dat de organizatoren vergeten waren om rekening te houden (!!!!) met het vrijdaggebed in de moskee.
Vandaar dat de mars uiteindelijk een uur later begon. (Maar tegen die kaffers die meeliepen hoefden ze dat niet te vertellen).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:04   #76
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht


komaan, dat kunt ge nit ùenen dr wasq gevwpon geen volk en nbog stelken ze het vkrko as een soverwinfging
amai PAJOT, een paar Duvels gedronken?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:04   #77
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Nog eentje die vindt dat antiracisme hem wordt opgedrongen. Weer eentje die vindt dat racisme gewoon moet kunnen.
...weer eentje van de linkse kerk, die zo overtuigd is van zijn grote gelijk, dat ze denken dat ze het alleen kunnen oplossen...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:06   #78
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
amai PAJOT, een paar Duvels gedronken?
neen, sorry, ik was te hard aan het lachen om nog te kunnen typen ... hoe die linksen hier toch kronkelen
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:06   #79
BJ
Vreemdeling
 
BJ's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 82
Standaard

18.000 op een werkdag in de gietende regen en jij noemt dat een flop?

voor iets dat in een week in elkaar is gestoken was dit een groot succes!

en aan degenen die zeiden dat er haast geen "vreemdelingen" waren: zijn jullie er geweest? en zo ja, haden jullie dan een blinddoek aan? het grootste deel van de vrijwilligers waren van andere nationaliteit.

btw, dat cijfer is waarschijnlijk meer dan correct.

als de organisatoren 20.000 zeggen en de politie 15.000 zit de waarheid altijd ergens tussen in.
__________________
BJ
BJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:07   #80
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Nog eentje. De racisten melden zich hier spontaan aan. De Gucht is hier serieus gelijk aan't krijgen.
Jamaar dat is dan weer ne vbfoob. Dat zal ook wel ergens wettelijk strafbaar zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be