Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2006, 20:08   #81
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

De moeder van die verdronken Marokkaan hield ook een toespraak tijdens de mars. Ik heb ergens gelezen dat hij vermoord werd door een racistische dertiger. Misschien een beetje off topic maar kan iemand mij een link geven naar meer gedetailleerd nieuws hierover en ik veronderstel dat de racistische moordenaar opgepakt is?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:08   #82
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Toch een vraagje Jampie?

Is nu alles wat gebeurt door Vlamingen versus allochtonen nu Racisme??

Zijn boevenstreken als straatcriminaliteit,inbraak,mensen overvallen nu ineens geen Thema meer?

Men moet opletten met allochtonen te veralgemenen,maar ik ben eens benieuwd hoe er nu eigenlijk zal gereageerd worden als daders geen Belgen zijn.

Ik ben bang dat veel mensen dit een verkeerd signaal gaan vinden!
Jij bent er nog bang voor? IK ben er zéker van!

Bovendien : het is niet omdat er "slechts" 33% Antwerpenaars op VB stemmen dat het grootste gedeelte van die "anderen" het o zo leuk vinden om constant bespuwd, geërgerd, uitgescholden, bestolen etc.. te worden door de verrijkers. En denkt men nu écht dat die laatste het leuk vonden om Mevrouw Bouazza te horen zeggen dat VB stemmers niet welkom waren in HAAR gemeenschap? Zelfs zonder dat men weet hoe haar zoon aan zijn verdrinkingsdood is gekomen?

Ik denk dat men "den Antwaarpeneir" nog niet goed kent hoor.

Hoeveel Antwaarpeneirs denk je dat er meeliepen? Nog geen kwart!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:09   #83
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
BJ 18.000 op een werkdag in de gietende regen en jij noemt dat een flop?
Ja, natuurlijk. Zeker na 2 weken intensieve reclamecampgane op de regimezender.
Zelfs 'strikje' had er zijn bedenkingen bij deze afgang in Ter Zake.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:09   #84
Verhofstadthater
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Sorry, maar dan maak je reclame voor de verkeerde partij. Wat is ECHT racisme ? Is het racisme van het VB VALS racisme ?
Het ECHTE racisme wordt volgens mij uitgedragen door een kleine marge in het Vlaams Belang. Misschien 4 �* 5%, die zich echt superieur voelen ten opzichte van andere culturen en de zaken die in Antwerpen gebeurden niet triest vinden. Dat is een pest, inderdaad. Het blijft echter hun mening, hoe dom ik die ook vind, maar iedereen heeft er volgens mij recht op. Waarom zit die troep bij het Belang? Omdat het Belang momenteel de meest radicale partij is inzake immigratie en vreemdelingenbeleid. Komt er morgen een goed georganiseerde partij met enige wervingskracht dan zul je die mensen zo zien vertrekken. Dit zou eigenlijk het mooiste geschenk voor het Belang kunnen zijn.

De andere Belang-kiezers die het migrantenstandpunt als motivatie kiezen zijn volgens mij in twee kampen te kiezen: mensen met een argwaan of een angst tegenover vreemdelingen aan de ene zijde en mensen die het beu zijn dat de traditionele partijen enkele misbruiken uit de migrantengemeenschap niet willen aanpakken of de verkeerde maatregelen nemen. Tot dat allerlaatste kamp hoor ik thuis. Die mensen uitmaken als mededaders vind ik ongepast.

Laatst gewijzigd door Verhofstadthater : 26 mei 2006 om 20:13.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:09   #85
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Toch een vraagje Jampie?

Is nu alles wat gebeurt door Vlamingen versus allochtonen nu Racisme??

Zijn boevenstreken als straatcriminaliteit,inbraak,mensen overvallen nu ineens geen Thema meer?

Men moet opletten met allochtonen te veralgemenen,maar ik ben eens benieuwd hoe er nu eigenlijk zal gereageerd worden als daders geen Belgen zijn.

Ik ben bang dat veel mensen dit een verkeerd signaal gaan vinden!
Criminaliteit (allochtoon en autochtoon) is zeker een thema. Het is zelfs het enige thema als je de laatste tijd de politiek een beetje volgt.

Hoe er gereageerd wordt als de daders geen Belgen zijn dat hebben we kunnen vaststellen na de moord op Joe.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:09   #86
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht

Grote opkomst? Hoe noem je dan de opkomst bij de mars nav de racistische slachtpartij op JVH door 2 allochtonen?
Die was heel groot, maar die was wel op een zondag, toen het niet regende en in het centraler gelegen Brussel. Dat dit wel degelijk valabele argumenten zijn en dat jullie dat zelf beseffen heb ik al eens uitgelegd in mijn vorige post.

Ik wacht nog altijd op een bron voor die cijfers van de politie die Pajot en Truder schreven. Ik heb zo het idee dat die niet zal komen.

En ook ik had graag geweten welke vergelijkbare manifestatie in Antwerpen meer deelnemers had (en in schrijf vergelijkbaar, om te vermijden dat er weer een idioot met één of ander amusementsding afkomt).

Laatst gewijzigd door Edina : 26 mei 2006 om 20:13.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:12   #87
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Veel vreemdelingen waren er idd niet, maar die durven dan ook niet meer op straat komen sinds het duidelijk is wat FDW in dit land heeft aangericht!
Omdat de brave onderdanige blankjes moesten wachten op het einde van het vrijdaggebed van de islamietjes ging de mars een uur te laat van start, het was een zielige en chaotische bedoening.
De Moslimpjes die niet meer op straat durven komen, was het maar waar !
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:13   #88
fredzx6
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 mei 2006
Berichten: 10
Standaard

de mars was een dikke flop . 15000 vreemdelingen en de rest belgen dat zegt genoeg zeker .de meeste hebben van de linkse hun gezever meer als genoeg.
fredzx6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:13   #89
Verhofstadthater
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Het ECHTE racisme wordt volgens mij uitgedragen door een kleine marge in het Vlaams Belang. Misschien 4 �* 5%, die zich echt superieur voelen ten opzichte van andere culturen en de zaken die in Antwerpen gebeurden niet triest vinden. Dat is een pest, inderdaad. Het blijft echter hun mening, hoe dom ik die ook vind, maar iedereen heeft er volgens mij recht op. Waarom zit die troep bij het Belang? Omdat het Belang momenteel de meest radicale partij is inzake immigratie en vreemdelingenbeleid. Komt er morgen een goed georganiseerde partij met enige wervingskracht dan zul je die mensen zo zien vertrekken. Dit zou eigenlijk het mooiste geschenk voor het Belang kunnen zijn.

De andere Belang-kiezers die het migrantenstandpunt als motivatie kiezen zijn volgens mij in twee kampen te kiezen: mensen met een argwaan of een angst tegenover vreemdelingen aan de ene zijde en mensen die het beu zijn dat de traditionele partijen enkele misbruiken uit de migrantengemeenschap niet willen aanpakken of de verkeerde maatregelen nemen. Tot dat allerlaatste kamp hoor ik thuis. Die mensen uitmaken als mededaders vind ik ongepast.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:14   #90
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Ik wacht nog altijd op een bron voor die cijfers van de politie die Pajot en Truder schreven. Ik heb zo het idee dat die niet zal komen.

En ook ik had graag geweten welke vergelijkbare manifestatie in Antwerpen meer deelnemers had (en in schrijf vergelijkbaar, om te vermijden dat er weer een idioot met één of ander amusementsding afkomt).
En wij wachten ook nog altijd vol spanning op Knormans, die een hele hoop quotes van zogenaamde "linksen" tevoorschijn gaat toveren waaruit moet blijken dat deze geen problemen hebben met (allochtoon) geweld...

Laatst gewijzigd door Djiezes : 26 mei 2006 om 20:15.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:14   #91
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Die was heel groot, maar die was wel op een zondag, toen het niet regende en in het centraler gelegen Brussel. Dat dit wel degelijk valabele argumenten zijn en dat jullie dat zelf beseffen heb ik al eens uitgelegd in mijn vorige post.

Ik wacht nog altijd op een bron voor die cijfers van de politie die Pajot en Truder schreven. Ik heb zo het idee dat die niet zal komen.

En ook ik had graag geweten welke vergelijkbare manifestatie in Antwerpen meer deelnemers had (en in schrijf vergelijkbaar, om te vermijden dat er weer een idioot met één of ander amusementsding afkomt).
http://www.trouw.nl/laatstenieuws/la...erpen_begonnen
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:14   #92
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht

Voor de vrt moet dit een hele grote tegenslag zijn, ze maken op al hun zenders al weken niets anders dan reclame voor de mars en er komt nog minder volk opdagen dan voor een voetbalmatch.
Ik denk dat het vooral een grote tegenslag is voor het Vlaams Belang, die iedereen hadden opgeroepen om op deze mars aanwezig te zijn.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:14   #93
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
[Edina;

Die was heel groot, maar die was wel op een zondag, toen het niet regende en in het centraler gelegen Brussel.
Vandaag was voor de meeste mensen een verlofdag. De NMBS gaf bijna gratis ticketjes naar deze mars, en toch bleef de grote toeloop weg ?
Je gaat me toch niet zeggen dat de fervente believer in de multkulverrijking zich laat afschrikken door een paar regendruppels?

Citaat:
Dat dit wel degelijk valabele argumenten zijn en dat jullie dat zelf beseffen heb ik al eens uitgelegd in mijn vorige post.
Dit zijn geen valable argumenten. Zie naar wat ik hiernet schreef.

Citaat:
Ik wacht nog altijd op een bron voor die cijfers van de politie die Pajot en Truder schreven. Ik heb zo het idee dat die niet zal komen.
Zelf al zijn het er 20.000, dat blijft verschrikkelijk weinig voor zo'n intensief gepromootte manifestatie.

Citaat:
En ook ik had graag geweten welke vergelijkbare manifestatie in Antwerpen meer deelnemers had (en in schrijf vergelijkbaar, om te vermijden dat er weer een idioot met één of ander amusementsding afkomt).
Vergelijken kan niet. Dit is de eerste mars in zijn soort in Antwerpen.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:15   #94
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Het ECHTE racisme wordt volgens mij uitgedragen door een kleine marge in het Vlaams Belang. Misschien 4 �* 5%, die zich echt superieur voelen ten opzichte van andere culturen en de zaken die in Antwerpen gebeurden niet triest vinden. Dat is een pest, inderdaad. Het blijft echter hun mening, hoe dom ik die ook vind, maar iedereen heeft er volgens mij recht op. Waarom zit die troep bij het Belang? Omdat het Belang momenteel de meest radicale partij is inzake immigratie en vreemdelingenbeleid. Komt er morgen een goed georganiseerde partij met enige wervingskracht dan zul je die mensen zo zien vertrekken. Dit zou eigenlijk het mooiste geschenk voor het Belang kunnen zijn.

De andere Belang-kiezers die het migrantenstandpunt als motivatie kiezen zijn volgens mij in twee kampen te kiezen: mensen met een argwaan of een angst tegenover vreemdelingen aan de ene zijde en mensen die het beu zijn dat de traditionele partijen enkele misbruiken uit de migrantengemeenschap niet willen aanpakken of de verkeerde maatregelen nemen. Tot dat allerlaatste kamp hoor ik thuis. Die mensen uitmaken als mededaders vind ik ongepast.
4 �* 5 procent is volgens jou racist. Ik denk dat het er ietske meer zijn. Het boegbeeld van de partij is trouwens de voornaamste racist.

Je vertelt daar iets interessant over de eerste groep VB-kiezers : 'mensen met een argwaan of een angst tegenover vreemdeling'.
Dat klopt helemaal, die mensen worden bang gemaakt door uitvergrotingen en onrechtvaardige veralgemeningen. Hoe meer bangeriken, hoe groter de groei van de partij.

Laatst gewijzigd door Jampie : 26 mei 2006 om 20:18.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:15   #95
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
De moeder van die verdronken Marokkaan hield ook een toespraak tijdens de mars. Ik heb ergens gelezen dat hij vermoord werd door een racistische dertiger. Misschien een beetje off topic maar kan iemand mij een link geven naar meer gedetailleerd nieuws hierover en ik veronderstel dat de racistische moordenaar opgepakt is?
Maar neen, er zijn geen verdachten!
Misschien heeft die gast wel zelfmoord gepleegd omdat hij te kennen had gegeven dat hij de islam niet meer zag zitten. En dan komt dat wijf met een hoofddoek direct kapittelen dat het een "racistische aanslag van het Vlaams Blok was"!
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:18   #96
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Dat bericht is om 15u05 geschreven, slimmerik, en er staat duidelijk bij VOLGENS EEN EERSTE RAMING. Maar dat hadden we weer niet gelezen zeker. Zielig hoor, je probeerde het aantal dus echt gewoon te minimaliseren wegens toch meer dan je had gedacht.

En nu nog ontdekken dat je echt geen manifestatie in Antwerpen kan vinden met meer deelnemers en je zal het grote succes van mars beseffen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:18   #97
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
'mensen met een argwaan of een angst tegenover vreemdeling'.
En waarom zou dat niet mogen?
Ik ben ook niet voor honden en katten, maar zal ze geen centje pijn doen.
Ik vind de aanwezigheid van Islamieten grotesk, volksvreemd,provocerend en noem nog maar wat op ben ik daarom een racistische doder?
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:19   #98
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Maar neen, er zijn geen verdachten!
Misschien heeft die gast wel zelfmoord gepleegd omdat hij te kennen had gegeven dat hij de islam niet meer zag zitten. En dan komt dat wijf met een hoofddoek direct kapittelen dat het een "racistische aanslag van het Vlaams Blok was"!
Quote dan maar eens waar ze dat heeft gezegd.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:19   #99
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Kan tot nadenken stemmen,de moeder zou dus de racist kennen die haar zoon om zeep holp.

Eén of andere klant ?

Laatst gewijzigd door Gargamel : 26 mei 2006 om 20:20.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 20:20   #100
Verhofstadthater
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
4 �* 5 procent is volgens jou racist. Ik denk dat het er ietske meer zijn. Het boegbeeld van de partij is trouwens de voornaamste racist.

Je vertelt daar iets interessant over de eerste groep VB-kiezers : 'mensen met een argwaan of een angst tegenover vreemdeling'.
Dat klopt helemaal, die mensen worden bang gemaakt door uitvergrotingen en onrechtvaardige veralgemeningen. Hoe meer bangeriken, hoe groter de groei van de partij.
Ik denk dat het laatste iets inherent is in de mens. Bij de ene manifesteert het zich meer dan bij de andere. Zaak is om je argwaan en angst te controleren. Er niet over spreken kan soms nog ergere gevolgen hebben. Het debat zal wel sereen moeten gebeuren, maar niet op een manier zoals traditionele partijen het voorstellen, door honderd maal hun jargon te veranderen opdat er toch maar niet één persoon aanstoot zou nemen aan hun woorden.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be