Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2013, 06:36   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Maar het is wel dat laatste dat zorgt voor onze ellende.
Ola, meneer woont in een witte buurt met witte schoolkes voor de kindjes ...

(wel interessant: eens een poll houden met de vraag wat voor jouzelf de meeste 'ellende' in je leven veroorzaakt ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 06:38   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Tja...de regering vond dat de banken dienden terug betaald te worden en dat we met z'n allen meer moeten consumeren...
Sommige tot alle tsjeven vinden ook iets ivm Arcopar ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 06:47   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Schulden niet meer terugbetalen.
Op gezinsniveau: twee families lenen hetzelfde bedrag voor hetzelfde huis .... en één van hen kan na een tijdje niet meer afbetalen.
Sommigen, zoals jij, vinden het dan maar logisch dat dat brave afbetalende gezin moet opdraaien voor het potverterende gezin.

Idem voor landenniveau ...

Ik heb een ander maatschappijbeeld.

(en ik geef toe dat het me mateloos stoort dat er geen 50 top en subtop-bankiers van bij ons in de gevangenis zitten wegens die foefelarijen ... ook politici die dik graaiden in de raden van bestuur van Ethias en Dexia)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 september 2013 om 06:48.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 07:03   #64
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Moa vent toch! Ik volg de politiek reeds verschillende decennia en heb het nooit anders geweten. Vanaf de 50er jaren toen de CVP de lakens uitdeelde met percentages rond de 50 %.

De situatie op politiek vlak ziet er inmiddels totaal anders uit. De meerderheid van de burgers staat afkerig tegenover de politiek, maar diegenen die erin geïnteresseerd zijn, zijn stukken beter geïnformeerd dan hun voorgangers, die niet verder kwamen dan een paar gemeenplaatsen en vooral stemden zoals vader en moeder het deden.

Hersenloos, zei je. Klopt, maar je verwijt komt wel een halve eeuw te laat.
Dat de mensen nu beter geïnformeerd zijn, kan kloppen, er is immers veel meer informatie voorhanden dan pakweg 20 jaar geleden (Internet powa!)

Of die mensen beter en kritischer omgaan met de beschikbare informatie, is nog een ander paar mouwen... Ik heb daar persoonlijk sterke twijfels rond.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 07:59   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Gisteren in Terzake zat Jambon daar gans de tijd zenuwachtig en grimassend te draaien op zijn stoel alsof hij vlooien had. En na een hele tijd rond de pot draaien debiteerde hij enkele quotes waaronder:

“Wij treden toe tot een federale regering met partijen die het confederalisme genegen zijn.”

Ik vraag me af uit hoeveel partijen die nieuwe regering zal bestaan en op de vraag waar de NVA de 2/3 meerderheid zou halen nodig om dit confederale project waar te maken bleef het oorverdovend stil.

“Wij gaan het de PS zo moeilijk maken dat zij zich zullen terugplooien en niet tot de federale regering zullen toetreden, straffer nog zij zullen ons nog komen smeken" (en toen hij dat zei sprong het bovenste knopje van zijn hemd eraf)

Zelden heb ik zulke populistische zever in pakskes gehoord. Die man vergeet blijkbaar dat de PS incontournable is om zijn confederaal project te kunnen realiseren en dat de NVA op federaal vlak maar 17 �* 18% van de stemmen uitmaakt.

“ Wij gaan de belastingen verminderen, de loonlasten verlagen en de schuld afbouwen.”

En waar onze populist van dienst de tientallen miljarden gaat vinden om deze desiterata te verwezenlijken daar rept hij met geen woord over.

Het is duidelijk dat de NVA wel weet waar ze naar toe wil maar er geen enkel idee van heeft hoe dit op een realistische manier te verwezenlijken. In de politiek is het helemaal niet moeilijk om ideeën te hebben maar ze realiseren dat is de grote kunst. En daarin zie ik de NVA helemaal niet in slagen.
Populisme ?
Zie # 47
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 08:05   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Schulden niet meer terugbetalen.
Goed plan jongen, weet wel dat dat dat kan één keer werken.
Je zal dan wel nooit nog een lening krijgen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 16:59   #67
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
jij bent een echt genie ,waar ga je dan nog kunnen lenen ?????al veel deurwaarders over de vloer gehad zekers????
Hou je bezig met uw kathoeys.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:02   #68
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ola, meneer woont in een witte buurt met witte schoolkes voor de kindjes ...


.
Eens zien. Witten, ja. Maar ook een percentage aan allochtonen. Verder geen miserie.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

(wel interessant: eens een poll houden met de vraag wat voor jouzelf de meeste 'ellende' in je leven veroorzaakt ...)

.
Potsenmakers zoals jij.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:04   #69
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op gezinsniveau: twee families lenen hetzelfde bedrag voor hetzelfde huis .... en één van hen kan na een tijdje niet meer afbetalen.
Sommigen, zoals jij, vinden het dan maar logisch dat dat brave afbetalende gezin moet opdraaien voor het potverterende gezin.



.

Ik heb dat nergens gesteld.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:06   #70
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Goed plan jongen, weet wel dat dat dat kan één keer werken.
Je zal dan wel nooit nog een lening krijgen.
De goede verstaanders onder ons hebben natuurlijk begrepen dat het niet om slechts één enkeling gaat...
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:27   #71
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Zoiets als een werkloze die stemt voor de sossen, omdat zijn vader en zijn grootvader, eveneens werklozen hem gezegd hadden dat de sossen veel voor de werkende mens gedaan hebben?
Janneke, zoals banken en politici je altijd gezegd hebben dat ze niet failliet kunnen gaan. Ze zijn volgens de politici zelfs nu nog betrouwbaar.
Ook de werkgevers moet je het volle vertrouwen geven, ze zullen om de werkenden een plezier te doen, zeker niet sluiten of naar lage loon landen vertrekken. Het zijn filantropische instellingen die enkel het beste met je voor hebben.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:30   #72
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Janneke, zoals banken en politici je altijd gezegd hebben dat ze niet failliet kunnen gaan. Ze zijn volgens de politici zelfs nu nog betrouwbaar.
Ook de werkgevers moet je het volle vertrouwen geven, ze zullen om de werkenden een plezier te doen, zeker niet sluiten of naar lage loon landen vertrekken. Het zijn filantropische instellingen die enkel het beste met je voor hebben.
Ik heb al veel kinderpraat gehoord maar dit klopt alles.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:32   #73
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op gezinsniveau: twee families lenen hetzelfde bedrag voor hetzelfde huis .... en één van hen kan na een tijdje niet meer afbetalen.
Sommigen, zoals jij, vinden het dan maar logisch dat dat brave afbetalende gezin moet opdraaien voor het potverterende gezin.

Idem voor landenniveau ...

Ik heb een ander maatschappijbeeld.

(en ik geef toe dat het me mateloos stoort dat er geen 50 top en subtop-bankiers van bij ons in de gevangenis zitten wegens die foefelarijen ... ook politici die dik graaiden in de raden van bestuur van Ethias en Dexia)

.
En als ze beiden brave afbetalende gezinnen zijn, maar laat ons stellen dat 1 gezin de man bij Ford en de vrouw bij een toeleverancier werkt, het andere gezin zijn beiden statutaire ambtenaren?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:33   #74
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Ik heb al veel kinderpraat gehoord maar dit klopt alles.
Weerleg het dan. Tip: smileys zijn geen argumenten.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:39   #75
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hebt ge gezien hoe Jambon zich in alle bochten probeerde te wringen toen de interwiewster netelige vragen stelde en hem confronteerde met een vroegere uitspraak van Bart te Wever die wel inging tegen wat hij nu oreert? Ik had er zelfs wat medelijden mee. den arme (??) jong.
Voor mij was het eerder irritatie. Die presentatrice lijkt het maar niet te willen vatten.

En de vroegere uitspraak van Dewever en wat Jambon in de uitzending zei, lopen gelijk. Maar het is oh zo moeilijk om te begrijpen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:51   #76
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Weerleg het dan. Tip: smileys zijn geen argumenten.
Iets weerleggen is zijn taak niet.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:53   #77
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Ik heb al veel kinderpraat gehoord maar dit klopt alles.
De waarheid komt uit een kindermond.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 18:37   #78
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Gisteren in Terzake zat Jambon daar gans de tijd zenuwachtig en grimassend te draaien op zijn stoel alsof hij vlooien had. En na een hele tijd rond de pot draaien debiteerde hij enkele quotes waaronder:

“Wij treden toe tot een federale regering met partijen die het confederalisme genegen zijn.”

Ik vraag me af uit hoeveel partijen die nieuwe regering zal bestaan en op de vraag waar de NVA de 2/3 meerderheid zou halen nodig om dit confederale project waar te maken bleef het oorverdovend stil.

“Wij gaan het de PS zo moeilijk maken dat zij zich zullen terugplooien en niet tot de federale regering zullen toetreden, straffer nog zij zullen ons nog komen smeken" (en toen hij dat zei sprong het bovenste knopje van zijn hemd eraf)

Zelden heb ik zulke populistische zever in pakskes gehoord. Die man vergeet blijkbaar dat de PS incontournable is om zijn confederaal project te kunnen realiseren en dat de NVA op federaal vlak maar 17 �* 18% van de stemmen uitmaakt.

“ Wij gaan de belastingen verminderen, de loonlasten verlagen en de schuld afbouwen.”

En waar onze populist van dienst de tientallen miljarden gaat vinden om deze desiterata te verwezenlijken daar rept hij met geen woord over.

Het is duidelijk dat de NVA wel weet waar ze naar toe wil maar er geen enkel idee van heeft hoe dit op een realistische manier te verwezenlijken. In de politiek is het helemaal niet moeilijk om ideeën te hebben maar ze realiseren dat is de grote kunst. En daarin zie ik de NVA helemaal niet in slagen.
populist speurneus start een rondje N-VA bashing.......geeeuw.
Ik heb de link al gevonden via schoofzak....voor speurneus is het te moeilijk om een link te plaatsen....te gehaast met kwijl uit de mond de N-VA bashen..........pffffftttt.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be