Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2021, 17:53   #1
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.693
Standaard Nieuw parlement Hong Kong

Zondag zijn er verkiezingen voor een nieuw parlement. Democratische kandidaten zijn er evenwel niet. De gouden tijden van het vrije Hong Kong zijn spijtig genoeg voorbij.

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 17 december 2021 om 18:08.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 21:01   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.541
Standaard

De National security law werkt tegen een kleuren revolutie in Hong Kong. Minder 'democratie' meer veiligheid en minder buitenlandse inmenging.

Die democratie voerden de Britten ook enkel in toen ze Hong Kong aan China dienden over te dragen. Daarvoor was er geen sprake van democratie in Hong Kong.

Neokoloniaal dagblad SCMP kan nog steeds opereren in Hong Kong. Chinese media werden verboden in Groot Brittannië nog niet zo lang geleden.

Uiteindelijk....heel dat democratie discours is oppervlakkig. Het wordt nu voornamelijk gebruikt om een koude oorlog mee te promoten.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 21:19   #3
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De National security law werkt tegen een kleuren revolutie in Hong Kong. Minder 'democratie' meer veiligheid en minder buitenlandse inmenging.

Die democratie voerden de Britten ook enkel in toen ze Hong Kong aan China dienden over te dragen. Daarvoor was er geen sprake van democratie in Hong Kong.

Neokoloniaal dagblad SCMP kan nog steeds opereren in Hong Kong. Chinese media werden verboden in Groot Brittannië nog niet zo lang geleden.

Uiteindelijk....heel dat democratie discours is oppervlakkig. Het wordt nu voornamelijk gebruikt om een koude oorlog mee te promoten.
Ik zou toen, voor 1997, toch liever voor een HK tribunaal gestaan hebben dan nu en al zeker niet voor een tribunaal in China waar de rechten nul zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 21:29   #4
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zou toen, voor 1997, toch liever voor een HK tribunaal gestaan hebben dan nu en al zeker niet voor een tribunaal in China waar de rechten nul zijn.
In uw geval zou dat waarschijnlijk kloppen.

Anderzijds. De straffen voor de kleuren revolutie separatisten zijn mild tot nu toe. Zeker gezien de grote destructie die plaats vond.

En opvallender. Gedurende heel die woelige tijd in Hong Kong, met dagelijkse vernielingen (tot en met het parlement toe) vielen er geen doden door overheidsoptreden. In diezelfde tijd vielen er minstens 8 doden in Frankrijk tijdens het gele hesjes protest door overheidsoptreden (en verschillende betogers verloren er een oog). Maar onze media focusten veel meer op Hong Kong dan op wat er onder onze neus aan het gebeuren was in Europa.

Misschien ons beter wat meer focussen op ons eigen democratisch gehalte dan mee te doen aan een propaganda oorlog tegen China. Dat gaat anders niet goed aflopen.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 december 2021 om 21:30.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 21:38   #5
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.602
Standaard

Blijkbaar willen de mensen in HK liever niet meer meedoen aan de groteske parodie.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/ove...?ocid=msedgdhp
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 04:10   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.643
Standaard De grote stap naar achter. :-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Blijkbaar willen de mensen in HK liever niet meer meedoen aan de groteske parodie.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/ove...?ocid=msedgdhp
De waarheid kan inderdaad zo simpel zijn, he.
Ten spijt van welk excuus men lokaal ook probeert te zoeken voor de belachelijk () lage opkomst.


Enkel "patriotten" mochten kandidaat zijn.
Hong Kong is nooit een democratie geweest trouwens en dat hoefde voor mijn part ook niet want het is finaal toch een inhoudloos woord.
Dat de bende commie-bureaucratische wax-gezichten (merci Charles) uit Beijing poogt anders te pretenderen maakt ze enkel uitermate belachelijk.
Koren op de molen van de andere bende van westerse/verwesterde origine die hun democratie pretendeert (ik herhaal: pretendeert) te promoten.

Same shit, different accent.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 04:21   #7
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Die democratie voerden de Britten ook enkel in toen ze Hong Kong aan China dienden over te dragen. Daarvoor was er geen sprake van democratie in Hong Kong.
Larie: de Britten hebben in Hong Kong NOOIT democratie ingevoerd. Tu quoque Brute, fili mi Hahaha! Make my day.
Ge laat u vangen door een paar (finaal gezien) onbelangrijke opsmuk aktietjes in laatste paar jaar voor 1997.



P.S. Mijn mening verduidelijkt:
Los van appreciatie of niet jegens de Britten vind ik dat Hong Kong destijds opgeven zowat de grootste stommiteit was in de Britse na-oorlogse geschiedenis van Z.-O. Asia. Met dank aan Madam T.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 december 2021 om 04:35.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 11:48   #8
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.541
Standaard

De positie van China via Global Times

https://www.globaltimes.cn/page/202112/1242865.shtml
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 11:52   #9
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.541
Standaard

Dertig procent opkomst na een verkiezingsboycot door de kleurenrevolutie zoekers terwijl de opkomst normaal rond de 50 procent ligt?

Gisteren waren er verkiezingen in Chili waar de lokale Bolsonaro achtige oligarchen kandidaat de verkiezingen verloor. Geen boycot. 36 procent opkomst.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 december 2021 om 11:55.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 12:07   #10
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Larie: de Britten hebben in Hong Kong NOOIT democratie ingevoerd. Tu quoque Brute, fili mi Hahaha! Make my day.
Ge laat u vangen door een paar (finaal gezien) onbelangrijke opsmuk aktietjes in laatste paar jaar voor 1997.
Om China met een probleem op te zadelen eerder dan vanuit een democratische reflex.



Citaat:
P.S. Mijn mening verduidelijkt:
Los van appreciatie of niet jegens de Britten vind ik dat Hong Kong destijds opgeven zowat de grootste stommiteit was in de Britse na-oorlogse geschiedenis van Z.-O. Asia. Met dank aan Madam T.
Tenminste een afspraak die de Britten nakwamen. Alhoewel de tijd daarna gebruikt werd om een revolutie voor te bereiden. Iets wat mislukt is. Het Neokoloniaal tijdperk is afgelopen voor Hong Kong.

Wat komen gaat is af te wachten. Ik lees over pogingen van China om de huizenprijzen omlaag te krijgen om woningbezit toegankelijker te maken. Uw mening daarover?

Een westerse economische boycot van Hong Kong is niet uit te sluiten nu China het roer heeft overgenomen. Voorlopig doet de beurs het er goed lees ik met o.a. Chinese bedrijven die weggejaagd worden uit New York.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 december 2021 om 12:37.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 12:40   #11
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De positie van China via Global Times

https://www.globaltimes.cn/page/202112/1242865.shtml
Heb niet verder dan de eerste +- 10-20 regels gelezen. Er zijn limieten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 12:43   #12
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Om China met een probleem op te zadelen eerder dan vanuit een democratische reflex.




Tenminste een afspraak die de Britten nakwamen. Alhoewel de tijd daarna gebruikt werd om een revolutie voor te bereiden. Iets wat mislukt is. Het Neokoloniaal tijdperk is afgelopen voor Hong Kong.

Wat komen gaat is af te wachten. Ik lees over pogingen van China om de huizenprijzen omlaag te krijgen om woningbezit toegankelijker te maken. Uw mening daarover?

Een westerse economische boycot van Hong Kong is niet uit te sluiten nu China het roer heeft overgenomen. Voorlopig doet de beurs het er goed lees ik met o.a. Chinese bedrijven die weggejaagd worden uit New York.
Kunt ge dat wat stofferen van die Chinese bedrijven die weggejaagd worden uit New York?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 13:07   #13
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Kunt ge dat wat stofferen van die Chinese bedrijven die weggejaagd worden uit New York?
De laatste case is DIDI
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 17:16   #14
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De laatste case is DIDI
De Chinese toezichthouders hebben zelf DiDi bevolen de Amerikaanse beurs te verlaten omdat ze liever geen audit wilden toelaten die onregelmatigheden ook op gebied van cruciale veiligheid zou kunnen boven gebracht hebben. Zo een audit is doodnormaal.

Dus sturen ze DIDI naar Hong Kong waar de Chinezen heer en meester zijn.
Iedereen weet dat ik van China hou maar in tegenstelling tot u ben ik geen blinde propagandist. Ik heb respect wat de Chinezen gepresteerd dank zij het Westen die voor hen de poorten heeft open gegooid (sommigen zullen daar wel nu spijt van hebben).
De tijd dat men naïef de rode loper uitrolde voor de Chinezen is voorbij. Zij moeten zich aanpassen aan de internationale regels.
Voor de rest zijn Chinezen graag gezien in New York, het is dus geen blinde Chinezenhaat maar zij moeten de regels volgen
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 20:40   #15
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Chinese toezichthouders hebben zelf DiDi bevolen de Amerikaanse beurs te verlaten omdat ze liever geen audit wilden toelaten die onregelmatigheden ook op gebied van cruciale veiligheid zou kunnen boven gebracht hebben. Zo een audit is doodnormaal.

Dus sturen ze DIDI naar Hong Kong waar de Chinezen heer en meester zijn.
Iedereen weet dat ik van China hou maar in tegenstelling tot u ben ik geen blinde propagandist. Ik heb respect wat de Chinezen gepresteerd dank zij het Westen die voor hen de poorten heeft open gegooid (sommigen zullen daar wel nu spijt van hebben).
De tijd dat men naïef de rode loper uitrolde voor de Chinezen is voorbij. Zij moeten zich aanpassen aan de internationale regels.
Voor de rest zijn Chinezen graag gezien in New York, het is dus geen blinde Chinezenhaat maar zij moeten de regels volgen
U meent het? Eerder werden 3 chinese telecoms delisted. Chinese bedrijven zijn dikwijls ook zwaar ondergewaardeerd in de VS. Enfin DYODD

Men zal graag doen alsof het non compliance is die de SEC drijft tot het wegjagen van Chinese bedrijven maar de systematiek die er achter zit suggereert politieke inmenging.

Als men zo verder doet zullen Hong Kong en Shangai vlug groter zijn dat NYSE. Zie de IPO van China Mobile


Bloomberg:
SEC Moves a Step Closer to Delisting Chinese Companies in the U.S.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 december 2021 om 20:41.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 09:16   #16
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.541
Standaard

China's antwoord op de westerse ridiculizering van de Hong Kong verkiezingen.

"All the tools that the Five Eyes alliance used in Hong Kong have been cut off, which is certainly a threat to their shared wishes. For the Five Eyes alliance, the so-called good democracy probably means that their agents in Hong Kong can act unscrupulously and will not face any restrictions, even if they engage in anti-China activities that disrupt order in HKSAR."

"Seeing that its attempts have failed, the Five Eyes alliance issued a statement to satirize the Hong Kong LegCo elections by saying they are of the 'same color.' Are they all colorblind? During these elections, many people with different political propositions were nominated, some of whom were successfully elected. The composition of the newly elected members is more representative than the previous generation."

https://www.globaltimes.cn/page/202112/1242958.shtml
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 09:56   #17
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.627
Standaard

Fascinerend, die wederkerende verdedigende reflex tav China!

Ik ga niet eens proberen de discussie aan te gaan, want vermoedelijke zinloos. Enfin, zinloos, ik wil zeker wel een opening laten en het nog eens proberen, maar ik koester weinig hoop voor een zinvolle discussie. Jij zal mij wsk wegzetten als blind schaap voor de negatieve Westerse invloeden, murw geslagen door "westerse propaganda van de MSM" en ik zal concluderen dat je helemaal in de ban bent van twijfelachtige frinche-websites als Greyzone, die een echte kritische reflex fnuiken. Kortom, een stellingenoorlog. Misschien eens op café (aanbod blijft...)

Maar neemt niet weg, fascinerend hoe het merendeel van jouw reacties op dit forum verdedigend zijn voor totalitaire regimes (Rusland, China). Ge zou bijna gaan denken dat je het in opdracht doet!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 10:18   #18
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Fascinerend, die wederkerende verdedigende reflex tav China!

Ik ga niet eens proberen de discussie aan te gaan, want vermoedelijke zinloos. Enfin, zinloos, ik wil zeker wel een opening laten en het nog eens proberen, maar ik koester weinig hoop voor een zinvolle discussie. Jij zal mij wsk wegzetten als blind schaap voor de negatieve Westerse invloeden, murw geslagen door "westerse propaganda van de MSM" en ik zal concluderen dat je helemaal in de ban bent van twijfelachtige frinche-websites als Greyzone, die een echte kritische reflex fnuiken. Kortom, een stellingenoorlog. Misschien eens op café (aanbod blijft...)

Maar neemt niet weg, fascinerend hoe het merendeel van jouw reacties op dit forum verdedigend zijn voor totalitaire regimes (Rusland, China). Ge zou bijna gaan denken dat je het in opdracht doet!
In opdracht van mijn geweten en niet van een of andere entiteit. Zelfs niet vrijwillig.

Ik denk dat u niet goed beseft wat er allemaal gebeurd in de wereld door die zogezegde 'democratische' landen. De framing van democratische tegenover autoritaire landen is koude oorlogs newspeak.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 december 2021 om 10:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 10:25   #19
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.627
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In opdracht van mijn geweten en niet van een of andere entiteit. Zelfs niet vrijwillig.
Alvast op dat vlak hebben we zeker iets gemeen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk dat u niet goed beseft wat er allemaal gebeurd in de wereld door die zogezegde 'democratische' landen. De framing van democratische tegenover autoritaire landen is koude oorlogs newspeak.
Goh ja, en ik denk dat je niet inziet op welke manier jij wordt ingepakt door dubieuze frinche-websites...

QED

bij gelegenheid misschien een F2F café-discussie niet uitsluiten
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 11:10   #20
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Alvast op dat vlak hebben we zeker iets gemeen!



Goh ja, en ik denk dat je niet inziet op welke manier jij wordt ingepakt door dubieuze frinche-websites...

QED

bij gelegenheid misschien een F2F café-discussie niet uitsluiten
Nee. Maar ik heb niet veel zin mijn zogenaamde anonimiteit op dit forum op te geven. Alhoewel ik ervan uitga dat die voor relevante anderen zowiezo niet bestaat.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 december 2021 om 11:11.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be