Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2018, 10:51   #101
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Brussel = vuile stad waar ik gelukkig niet komen en hopelijk nooit zal moeten komen
Brussel, waar islamitisch tuig de plak zwaait. Ieder jaar wonen er Vlamingen minder in Brussel. Dit jaar zal het nog net niet gebeuren, maar bij de volgende gemeente-verkiezingen zullen verschillende brusselse gemeenten een islamitische burgemeester krijgen. (Anderlecht, Molenbeek en Vorst om er een paar te noemen).
T'is crimineel wat onze volgende generaties wordt aangedaan.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 11:13   #102
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gaat gij maar wat klagen tegen een zionistische muur in Jeruzalem. Kwestie van eens weg te raken 'van onder' de flamingante kerktoren.
Sorry beste Jay-P., maar uw reactie kan moeilijk beschouwd worden als een steekhoudend antwoord op de door mij aangehaalde punten.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 11:26   #103
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Helemaal niet. Feiten zijn feiten. Vergewis U zelf van de prijs van de krotwoningen in Brussel.
http://trends.knack.be/economie/immo...al-749375.html
Maar kom jongen, "de duurste woningen in Brussel".... Ja, en hoe is dat te verklaren denk je? Niet omdat de woningen in Brussel zo veel kwaliteitsvoller zouden zijn dan op andere plaatsen, maar wel omdat op de Brusselse woningmarkt de vraag gewoon groter is dan het aanbod. Punt.

Overigens zou ik maar wat voorzichtig zijn met die uitspraak. Het zou wel eens kunnen dat de woningprijzen het duurst zijn in Knokke. Om dezelfde soort reden. Op beide plaatsen worden de prijzen gewoon opgeblazen. In Brussel omwille van de aanwezigheid van de expats die de Europese instellingen bevolken. In Knokke omdat het een leuke plaats is voor de gefortuneerden om twee zaken met elkaar te combineren: verblijf aan zee en tegelijkertijd "netwerken" met andere gefortuneerden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 11:40   #104
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar kom jongen, "de duurste woningen in Brussel".... Ja, en hoe is dat te verklaren denk je? Niet omdat de woningen in Brussel zo veel kwaliteitsvoller zouden zijn dan op andere plaatsen, maar wel omdat op de Brusselse woningmarkt de vraag gewoon groter is dan het aanbod. Punt.

Overigens zou ik maar wat voorzichtig zijn met die uitspraak. Het zou wel eens kunnen dat de woningprijzen het duurst zijn in Knokke. Om dezelfde soort reden. Op beide plaatsen worden de prijzen gewoon opgeblazen. In Brussel omwille van de aanwezigheid van de expats die de Europese instellingen bevolken. In Knokke omdat het een leuke plaats is voor de gefortuneerden om twee zaken met elkaar te combineren: verblijf aan zee en tegelijkertijd "netwerken" met andere gefortuneerden.
Enkel in de gemeenten Watermaal-Bosvoorde, Ukkel, de 2 Woluwe's, Oudergem, (gedeeltelijk) Elsene en (ook gedeeltelijk) Etterbeek.
Mijn ouders wonen in Anderlecht, en hun huis is tov tien jaar geleden 20% in waarde gezakt. Je mag tweemaal raden, wat daar de oorzaak van is.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 11:41   #105
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar kom jongen, "de duurste woningen in Brussel".... Ja, en hoe is dat te verklaren denk je? Niet omdat de woningen in Brussel zo veel kwaliteitsvoller zouden zijn dan op andere plaatsen, maar wel omdat op de Brusselse woningmarkt de vraag gewoon groter is dan het aanbod. Punt.

Overigens zou ik maar wat voorzichtig zijn met die uitspraak. Het zou wel eens kunnen dat de woningprijzen het duurst zijn in Knokke. Om dezelfde soort reden. Op beide plaatsen worden de prijzen gewoon opgeblazen. In Brussel omwille van de aanwezigheid van de expats die de Europese instellingen bevolken. In Knokke omdat het een leuke plaats is voor de gefortuneerden om twee zaken met elkaar te combineren: verblijf aan zee en tegelijkertijd "netwerken" met andere gefortuneerden.
en om in 't koeterwaals te lachen met frigobox toeristen.
P.S. Dat 'leuke' omtrent Knokke, wel: dat is nieuw voor mij. Denkelijk iets gemist ooit.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 11:42   #106
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

gemeentebelasting.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 11:43   #107
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Sorry beste Jay-P., maar uw reactie kan moeilijk beschouwd worden als een steekhoudend antwoord op de door mij aangehaalde punten.
Moeilijk gaat ook. Doe gvd voor de eerste keer in uw leven eens een inspanning.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 11:45   #108
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gemeentebelasting.
Heb ik hier ook geen last van. En er zijn geen frigobox-toeristen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 11:45   #109
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Om te schaterlachen.
Heb je dat zelf bedacht??

How Belgium became a breeding ground for international terrorists

https://www.theguardian.com/world/20...nal-terrorists

TOP 21 ABSOLUTELY UGLIEST CITIES IN THE WORLD

Brussels: number three!

http://www.citiesjournal.com/top-14-...n-the-world/3/




Brussels, worst town in Europe

http://www.telegraf.rs/english/20630...na-photo-video

Er had ook terecht kunnen staan:

How Antwerp became in the last 6 years a fast breeding ground for the international drugmaffia.



Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 februari 2018 om 11:50.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:00   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar kom jongen, "de duurste woningen in Brussel".... Ja, en hoe is dat te verklaren denk je? Niet omdat de woningen in Brussel zo veel kwaliteitsvoller zouden zijn dan op andere plaatsen, maar wel omdat op de Brusselse woningmarkt de vraag gewoon groter is dan het aanbod. Punt.

Overigens zou ik maar wat voorzichtig zijn met die uitspraak. Het zou wel eens kunnen dat de woningprijzen het duurst zijn in Knokke. Om dezelfde soort reden. Op beide plaatsen worden de prijzen gewoon opgeblazen. In Brussel omwille van de aanwezigheid van de expats die de Europese instellingen bevolken. In Knokke omdat het een leuke plaats is voor de gefortuneerden om twee zaken met elkaar te combineren: verblijf aan zee en tegelijkertijd "netwerken" met andere gefortuneerden.
Conclusie.


1 ) Veel kandidaten om in Brussel te wonen.
2 ) Brussel trekt veel welgestelden aan.

De kwaliteit doet niks ter zake brave jongen. De ligging en niks anders bepaalt de prijs van vastgoed.

PS : en neen de woningprijzen zijn niet het duurst in Knokke.

Ter info om uw ongeloof wat bij te schaven. De gemiddelde prijs van een woning in Schaerbeek 394.000 euro duurder dan in Knokke zijnde 349.000. En dat is dan nog maar Schaerbeek In vergelijking met heel wat andere Brusselse gemeenten wordt uw denken al helemaal onwaar.
Boven de 500.000.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170928_03100612

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2018 om 14:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:07   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Enkel in de gemeenten Watermaal-Bosvoorde, Ukkel, de 2 Woluwe's, Oudergem, (gedeeltelijk) Elsene en (ook gedeeltelijk) Etterbeek.
Mijn ouders wonen in Anderlecht, en hun huis is tov tien jaar geleden 20% in waarde gezakt. Je mag tweemaal raden, wat daar de oorzaak van is.
Was het 20 % gestegen dan hadden we hier heel andere verhalen mogen lezen.
Mijn moeder heeft alleszins een mooie correcte prijs gekregen voor haar huis in Anderlecht.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2018 om 14:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:41   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2018 om 14:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:04   #113
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Artikel van enkele jaren geleden:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130214_057
Sinds 'jongeren' er af en toe de boel kort en klein mogen slaan, is de saaiheidsfactor natuurlijk flink afgenomen. Vandaar misschien de stijging in de ranking.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:10   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Sinds 'jongeren' er af en toe de boel kort en klein mogen slaan, is de saaiheidsfactor natuurlijk flink afgenomen. Vandaar misschien de stijging in de ranking.
Mogen jongeren dat in Brussel ? Een mens leert hier alle dagen bij
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:12   #115
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mogen jongeren dat in Brussel ? Een mens leert hier alle dagen bij
Als de politie zich terug trekt 'om erger te voorkomen', dan kan je dat inderdaad zo interpreteren.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:15   #116
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zijt gij werkloos? Dan is dit een reden om uw uitkering in te trekken.

Een van mijn kinderen woont en werkt al jaren in Brussel. Ik ga daar al eens op bezoek en wandel daar dan ook regelmatig wat rond (ook 's nachts). Nooit problemen gehad.
De straten zijn er properder dan de gewestweg in mijn Limburgs dorp.

Er sprak hier iemand over 19 politiezones. Waar haalt die dat nu weer. Het zijn er welgeteld 6.

Het lijkt er op dat diegenen die nooit in Brussel komen het meeste negatieve commentaar hebben.
Een vriend van mij werkte er in de privé industrie. Met de regelmaat van een klok werden zijn mannelijke en vrouwelijke collega's er op de weg van station naar werk geïntimideerd, lastig gevallen en zelfs overvallen. Collega's die met de wagen naar het werk kwamen moesten hun autoradio (of het voorplaatje) uit de wagen meenemen naar hun werk anders vonden ze een auto met ingeslagen ruit en zonder radio terug. Omwille van de veiligheid van het personeel is de firma uitgeweken naar een locatie buiten Brussel. Het zou me verwonderen als dat de enige firma was die is uitgeweken. Enkele jaren geleden is ook nog een school in Brussel uitgeweken naar een andere locatie omdat haar studenten voortdurend werden belaagd.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:18   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Een vriend van mij werkte er in de privé industrie. Met de regelmaat van een klok werden zijn mannelijke en vrouwelijke collega's er op de weg van station naar werk geïntimideerd, lastig gevallen en zelfs overvallen. Collega's die met de wagen naar het werk kwamen moesten hun autoradio (of het voorplaatje) uit de wagen meenemen naar hun werk anders vonden ze een auto met ingeslagen ruit en zonder radio terug. Omwille van de veiligheid van het personeel is de firma uitgeweken naar een locatie buiten Brussel. Het zou me verwonderen als dat de enige firma was die is uitgeweken. Enkele jaren geleden is ook nog een school in Brussel uitgeweken naar een andere locatie omdat haar studenten voortdurend werden belaagd.
Het bestaat niet want pajoske zijn kinderen hebben dat nooit meegemaakt...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:19   #118
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De Freddy.....een toffe peer. Goede Burgemeester. Kon nog eens lachen ..en relativeren. Niks te maken met die huidige nijdigaards.
Kunnen relativeren is inderdaad een onmisbare eigenschap in Brussel.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:30   #119
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Moslims maken nu éénmaal deel uit van de samenlevingen zowat overal in de wereld. Of men dit nu leuk vindt of niet men kan daar niks meer aan veranderen. Ik denk dat zowat de helft van de wereldbevolking moslims zijn. Of men dit nu leuk vindt of niet ook daar kan men niks aan veranderen.
Het heeft geen zin om daar zoals Zipper en anderen over te blijven zeuren en klagen.....het is een onomkeerbaar gegeven.
Er bestaat geen moslimvrij land stad of gemeente meer. Dat is zever van oude knor potten.
Gans de wereld is aan het globaliseren.....er mee leren leven is de enige uitweg. Er proberen de mooie kant van te zien is aangewezen.
Het is aan iedere samenleving om te streven dat mensen op een vreedzame manier naast elkaar kunnen leven en respect hebben voor de andere.
Blijven kakken op de kop van moslims ( of andere nationaliteiten of religies) kan misschien onze frustratie wat voeden maar lost niks op en is uiteindelijk tijd en energieverspilling.
Het is onomkeerbaar. Dat is waar. Maar is het ook leuk? Dat blijft de vraag van 10 miljoen. We moeten inderdaad proberen met elkaar te leven en er zijn best leuke, warme moslims die onze maatschappij een meerwaarde geven. Maar de globale verrijking als groep, die zie ik ook nog altijd niet. Kun jij me enkele punten opnoemen waarop ze onze samenleving een meerwaarde geven? Iemand anders mag me ook gerust het licht laten zien.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:32   #120
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Een vriend van mij werkte er in de privé industrie. Met de regelmaat van een klok werden zijn mannelijke en vrouwelijke collega's er op de weg van station naar werk geïntimideerd, lastig gevallen en zelfs overvallen. Collega's die met de wagen naar het werk kwamen moesten hun autoradio (of het voorplaatje) uit de wagen meenemen naar hun werk anders vonden ze een auto met ingeslagen ruit en zonder radio terug. Omwille van de veiligheid van het personeel is de firma uitgeweken naar een locatie buiten Brussel. Het zou me verwonderen als dat de enige firma was die is uitgeweken. Enkele jaren geleden is ook nog een school in Brussel uitgeweken naar een andere locatie omdat haar studenten voortdurend werden belaagd.


Mijn auto staat al decennia lang geparkeerd in Brussel.De zondag zelfs in hartje Molenbeek.
Nooit iets gebeurd (tot nu toe)
Eenmaal is mijn ruit ingeslagen opdat ze dachten in de koffer waarschijnlijk iets aan te treffen.
Dat was toen mijn auto stond geparkeerd in het Hallerbos waar ik ging joggen.
Jarenlang gaan werken in een beruchte buurt. Nooit belaagd geweest ....nooit overvallen. Niks problemen gehad.
Echter van sommige mensen kun je verwachten dat ze problemen gaan hebben.....ze stralen iets uit. Meestal hun afkeer van een wijk en zijn bewoners.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2018 om 15:34.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be