Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2023, 13:12   #1
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard Meer en meer Vlamingen zijn het francofiele Brussel beu

Blijkbaar is het gebrek aan degelijk Nederlandstalig onderwijs het meest voorkomend argument, alsook de vastgoed-fiscaliteit. Wie zei ook weer dat Bruxelles een tweetalige stad was ??? Ik vermoed dat Frans-Arabisch bedoeld werd.

https://www.bruzz.be/samenleving/rec...ren-2023-05-29
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 13:26   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Brussel kan mij alvast integraal gestolen worden. Een muur rond, kerosine der in en in de fik steken is het enige wat je daar nog kan mee doen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 13:41   #3
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Brussel kan mij alvast integraal gestolen worden. Een muur rond, kerosine der in en in de fik steken is het enige wat je daar nog kan mee doen.
Kom, kom, alle nationaal verzamelde kunst- en andere werken worden eerst naar Vlaanderen versast en het nationale vastgoed wordt geveild op de internationale markt. Nadien kunt u uw pyromanie vrije loop laten.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 13:53   #4
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Blijkbaar is het gebrek aan degelijk Nederlandstalig onderwijs het meest voorkomend argument, alsook de vastgoed-fiscaliteit. Wie zei ook weer dat Bruxelles een tweetalige stad was ??? Ik vermoed dat Frans-Arabisch bedoeld werd.

https://www.bruzz.be/samenleving/rec...ren-2023-05-29
Eerst Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel.

Eens we onze zaken op orde hebben kunnen de Brusselaars aansluiten

,maar dan op onze voorwaarden
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 13:57   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Blijkbaar is het gebrek aan degelijk Nederlandstalig onderwijs het meest voorkomend argument, alsook de vastgoed-fiscaliteit. Wie zei ook weer dat Bruxelles een tweetalige stad was ??? Ik vermoed dat Frans-Arabisch bedoeld werd.

https://www.bruzz.be/samenleving/rec...ren-2023-05-29
Dat ze er weggaan wil niet zeggen dat ze het beu zijn Zipper. Of is dat te simpel?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 13:57   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Eerst Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel.

Eens we onze zaken op orde hebben kunnen de Brusselaars aansluiten

,maar dan op onze voorwaarden
Anschlüss?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 13:58   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Anschlüss?
Denk je op die manier intelligenter over te komen ??
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 14:11   #8
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Anschlüss?
Helemaal niet.
Integendeel zelfs.

Als de Brusselaars onze voorwaarden niet aanvaarden ,dan blijven ze maar buiten.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 16:05   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Anschlüss?
Wallo-Brux? Van Anschlüss gesproken. En de voorstellen van het FDF over de Vlaamse rand?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 29 mei 2023 om 16:07.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 16:06   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Eerst Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel.

Eens we onze zaken op orde hebben kunnen de Brusselaars aansluiten

,maar dan op onze voorwaarden
Dat is een goed plan
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 20:15   #11
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Blijkbaar is het gebrek aan degelijk Nederlandstalig onderwijs het meest voorkomend argument, alsook de vastgoed-fiscaliteit. Wie zei ook weer dat Bruxelles een tweetalige stad was ??? Ik vermoed dat Frans-Arabisch bedoeld werd.

https://www.bruzz.be/samenleving/rec...ren-2023-05-29
Gebrek aan Nederlandstalig onderwijs is een Vlaamse bevoegdheid, en dus te wijten aan de onwil van Vlaanderen om daar geld aan te spenderen. En zo de uitgesproken kans om kennis van de Nederlandse taal in Brussel te bevorderen. Schande. Grote schande.
Ik zie in dat artikel enkel gegevens van mensen die Brussel verlaten en niet van mensen die naar Brussel verhuizen.
Het lijkt mij ook niet onlogisch dat vele mensen met kinderen de stad verlaten voor de rand. Bijkomen fenomeen is dat een gevolg van corona. Grotere woningen, liefst met tuin zijn meer in trek gekomen. Als je in Brussel bent gaan wonen voor de nabijheid van je werk is er ook veel veranderd. Want velen hoeven ook maar 2 dagen per week meer op hun werkplaats aanwezig te zijn. De afstand woon werk wordt dan minder belangrijk. Maar de huisomgeving des te meer.

Laatst gewijzigd door pajoske : 29 mei 2023 om 20:17.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 20:23   #12
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gebrek aan Nederlandstalig onderwijs is een Vlaamse bevoegdheid, en dus te wijten aan de onwil van Vlaanderen om daar geld aan te spenderen. En zo de uitgesproken kans om kennis van de Nederlandse taal in Brussel te bevorderen. Schande. Grote schande.
Ik zie in dat artikel enkel gegevens van mensen die Brussel verlaten en niet van mensen die naar Brussel verhuizen.
Het lijkt mij ook niet onlogisch dat vele mensen met kinderen de stad verlaten voor de rand. Bijkomen fenomeen is dat een gevolg van corona. Grotere woningen, liefst met tuin zijn meer in trek gekomen. Als je in Brussel bent gaan wonen voor de nabijheid van je werk is er ook veel veranderd. Want velen hoeven ook maar 2 dagen per week meer op hun werkplaats aanwezig te zijn. De afstand woon werk wordt dan minder belangrijk. Maar de huisomgeving des te meer.
Ik kan onmiddellijk drie Nederlandstalige scholen opnoemen die opgedoekt zijn in Brussel omwille van de locatie. Er was 'begeleiding' nodig om de leerlingen van station of tram/bushalte veilig in school te krijgen. Raad eens vanwaar die 'bedreigingen' kwamen. Wijs maar met de vermanende vinger naar Vlaanderen, je wijst naar de verkeerde.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 20:30   #13
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik kan onmiddellijk drie Nederlandstalige scholen opnoemen die opgedoekt zijn in Brussel omwille van de locatie. Er was 'begeleiding' nodig om de leerlingen van station of tram/bushalte veilig in school te krijgen. Raad eens vanwaar die 'bedreigingen' kwamen. Wijs maar met de vermanende vinger naar Vlaanderen, je wijst naar de verkeerde.
Ik ken verschillende scholen in Brussel die onvoldoende leerkrachten hebben. Te danken aan die onnozelaars die overal in Vlaanderen die Brussel een hellole noemen.
50 jaar geleden was dat al zo. Nochtans heb ik in die 4 jaren dat ik daar verbleef nooit één enkel probleem gehad. En die 10 jaar dat een van mijn kinderen en zijn huisgenoten daar woonden hebben die ook nooit problemen gehad. In tegendeel dat was een van de mooiste periodes in mijn leven, maar ook in dat van mijn nakomeling.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2023, 09:47   #14
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ken verschillende scholen in Brussel die onvoldoende leerkrachten hebben. Te danken aan die onnozelaars die overal in Vlaanderen die Brussel een hellole noemen.
50 jaar geleden was dat al zo. Nochtans heb ik in die 4 jaren dat ik daar verbleef nooit één enkel probleem gehad. En die 10 jaar dat een van mijn kinderen en zijn huisgenoten daar woonden hebben die ook nooit problemen gehad. In tegendeel dat was een van de mooiste periodes in mijn leven, maar ook in dat van mijn nakomeling.
Ik begrijp je opmerking niet, tenzij je wil impliceren dat aangezien jij geen problemen had, de anderen die wel claimen dat ze problemen hadden, leugenaars moeten zijn?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2023, 14:27   #15
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ken verschillende scholen in Brussel die onvoldoende leerkrachten hebben. Te danken aan die onnozelaars die overal in Vlaanderen die Brussel een hellole noemen.
50 jaar geleden was dat al zo. Nochtans heb ik in die 4 jaren dat ik daar verbleef nooit één enkel probleem gehad. En die 10 jaar dat een van mijn kinderen en zijn huisgenoten daar woonden hebben die ook nooit problemen gehad. In tegendeel dat was een van de mooiste periodes in mijn leven, maar ook in dat van mijn nakomeling.
Brussel is een Hellole voor de Vlamingen, zeker die daar hun taal willen blijven gebruiken. Draai de zaken niet om. Daardoor zijn die scholen moeten sluiten. De onnozelaars zijn diegene die dat blijven ontkennen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2023, 14:29   #16
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik begrijp je opmerking niet, tenzij je wil impliceren dat aangezien jij geen problemen had, de anderen die wel claimen dat ze problemen hadden, leugenaars moeten zijn?
Als je jezelf dubbel plooit om de Fransdolle FDF-extremisten ter wille te zijn...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 18:06   #17
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Brussel is een Hellole voor de Vlamingen, zeker die daar hun taal willen blijven gebruiken. Draai de zaken niet om. Daardoor zijn die scholen moeten sluiten. De onnozelaars zijn diegene die dat blijven ontkennen.
Citaat:
n het Nederlandstalig onderwijs in Brussel blijft het lerarentekort groot. Op dit moment raken 315 voltijdse jobs als leraar niet ingevuld. Voor nog eens 219 leraren die langdurig afwezig zijn, worden geen vervangers gevonden.
bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/02...ort-in-brusse/

Citaat:
Brusselse scholen met sluiting bedreigd door dramatisch lerarentekort: “Zorg en ondersteuning vallen weg”
bron: https://www.hln.be/brussel/brusselse...-weg~a96346f3/

Ge moogt mij een betrouwbare bron naar Nederlandstalig scholen geven die om een andere reden gesloten zijn...
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 20:57   #18
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Kardinaal Mercier Schaarbeek van meer dan 400 naar nog geen 50 op een paar jaar tijd.
St Joris in Brussel.
Instituut De La Salle - Instituut Jean-Batist.Ligt in de buurt van Riboucourt- Zwarte Vijvers. Een nogo-zone waar je vroeger zonde problemen kon doorlopen. Nu niet meer.
H Hart-college Ganshoren.
Officieel: het leerlingenaantal liep terug (en dit terwijl er tekort aan plaats is in het Nederlandstalig onderwijs.)
Allemaal om dezelfde reden (die niet genoemd wordt: omdat niet politiek correct). Ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 1 juni 2023 om 20:58.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 21:33   #19
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Kardinaal Mercier Schaarbeek van meer dan 400 naar nog geen 50 op een paar jaar tijd.
St Joris in Brussel.
Instituut De La Salle - Instituut Jean-Batist.Ligt in de buurt van Riboucourt- Zwarte Vijvers. Een nogo-zone waar je vroeger zonde problemen kon doorlopen. Nu niet meer.
H Hart-college Ganshoren.
Officieel: het leerlingenaantal liep terug (en dit terwijl er tekort aan plaats is in het Nederlandstalig onderwijs.)
Allemaal om dezelfde reden (die niet genoemd wordt: omdat niet politiek correct). Ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker?
IK zie op wikipedia dat de Kardinaal Mercier in Schaarbeek alleen de Nederlandstalige afdeling gesloten is. Heeft dus weinig te maken met de oorzaak die gij opnoemt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 11:55   #20
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat ze er weggaan wil niet zeggen dat ze het beu zijn Zipper. Of is dat te simpel?
Klopt, ze lopen weg omdat het daar zo fantastisch is. Ze zijn zo altruistisch dat ze de kans aan anderen willen geven om ook op die geweldige plek te leven.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be