Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2014, 09:56   #21
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Zonder me uit te spreken, kan ik je vertellen dat wat je ziet slechts een beperkte momentopname is.
Wie weet wat er zich daarvoor net afspeelde ?
Waren de twee misschien al langer in de clinch ?
Heeft de ene de andere uitgedaagd ?
... ?
Afgaande op dit langere filmpje was er voordien niks gebeurd:
https://www.youtube.com/watch?v=4FWAiFJrDPQ
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 10:35   #22
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Vooral die met een zwarte BMW rijden volgens een grote ADAC-rondvraag...
Die zilver hebben zijn de braafste.


Dus een zilver-BMW kan veel braver rijden als een zwarte eu... Toyota.

Porsche bestuurders hebben het niet nodig hét te laten zien, ze hebben het.
Oei, ik heb ook een zwarte (saphirschwarz). Nu, mijn pinkers werken in elk geval. Heb ook een grijze (mineralgrau), ik kan bevestigen dat de pinkers daarop ook werken.

Nu, over het algemeen (baan naar mijn werk is 70-90-70) wordt ik onderweg naar het werk toch een pak meer ingehaald door allerhande verschillende merken dan dat ik daar ooit inhaal. Ben het trouwens al gewoon op de 70 stukken dat er ene in mijn gat plakt. Gewoon cruisecontrol op 70 (allé 75, da is 70 reëel), sigaretje en laat ze maar doen.

Tot zover de getuigenis van een zwarte-BMW rijder.

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 7 januari 2014 om 10:37.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 11:31   #23
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny'ke Bekijk bericht
Waar ik mij vragen bij stel is dat als iedereen zo een dashcam aanschaft, beelden naar de politie gaat doen en dat er dan nog straffen op basis van die beelden worden uitgesproken waar dan het einde gaat zijn? Wat is het volgende dan? Iedereen een mobiele flitser in zijn wagen die direct alle overtredingen van wagens in de buurt online door gaat sturen?

De BMW heeft een fout gemaakt en normaal reageer ik niet op dergelijke topics maar je ziet enkel maar een stuk van de film. Wat heeft de vrachtwagenchauffeur daarvoor uitgespookt? Ik ken deze persoonlijk van bij zijn vorige werkgever en hijzelf is zeker geen voorzichtige chauffeur. Waarom is hij destijds plots van werk moeten veranderen? Kreeg de baas teveel telefoons van weggebruikers die zich geïntimideerd voelden? Ik blijf voorzichtig met mijn woorden maar ik kan alleen zeggen dat de vrachtwagenchauffeur zijn verhaal van geen kanten klopt. Ik kan dan ook alleen maar hopen dat als de politie met deze zaak verder gaat alles gaat onderzoeken. En vooral dat de vrachtwagenchauffeur een dikke boete en liefst wat gevangenisstraf krijgt voor laster en eerroof. Ik hoop ook dat zijn baas maatregelen gaat nemen en die dashcam in zijn vrachtwagen gaat verbieden. Goede reclame is dat zeker niet voor zijn bedrijf. Een vrachtwagenchauffeur moet geen agentje gaan spelen.

Nogmaals de BMW heeft fouten gemaakt. Maar wie heeft dat al eens niet gedaan? Wie heeft al eens niet zitten vloeken omdat een camionette pal voor je neus op het linkse baanvak komt geschoven? En omdat dan die camionette zijn gas loste omdat hij er plezier in had om de wagen achter hem te kloten? De vrachtwagenchauffeur in deze zaak had al ettelijke keren vormen van verkeersagressie gehad. Omdat hij constant op het linkse baanvak ging rijden of het achterliggend verkeer moedwillig blokkeerde. Zeker als het om duurdere aankomende wagens ging bleek en blijkt hij nu nog een dikke klootzak te zijn. Destijds waren alle collega's blij toen hij moest vertrekken. Ik hoop dat zijn huidige baas nu ook even twee keer gaat nadenken alvorens de echte wegpiraat met zijn vrachtwagen op de weg te sturen.
Gij zijt er ook helemaal op aan het fantaseren precies. Ter info en kijk nog maar eens goed naar het filmpje. We zien een zwarte BMW die een vrachtwagen en een bestelwagen rechts inhaalt langs de pechstrook. De vrachtwagen werd juist voordien ingehaald door de bestelwagen die de dashcam had. Van de vrachtwagen is niets geweten. Dus waar haal jij dat uit ?

Er is trouwens meer dan genoeg te zien op de beelden en zij die beweren dat er geknipt is in het filmpje die fantaseren ook.

Wat er voordien gebeurd is doet niets ter zake. Als daar een bewijs voor is dat de chauffeur van de bestelwagen zich ook niet correct gedragen heeft moet dat maar bewezen worden. Het zijn in elk geval 2 totaal verschillende zaken die ieder afzonderlijk kunnen gesanctioneerd worden.

Zo en nu maar eens naar het filmpje kijken en trachten het verschil te zien tussen een bestelwagen en een vrachtwagen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 11:49   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Oei, ik heb ook een zwarte (saphirschwarz). Nu, mijn pinkers werken in elk geval. Heb ook een grijze (mineralgrau), ik kan bevestigen dat de pinkers daarop ook werken.

Nu, over het algemeen (baan naar mijn werk is 70-90-70) wordt ik onderweg naar het werk toch een pak meer ingehaald door allerhande verschillende merken dan dat ik daar ooit inhaal. Ben het trouwens al gewoon op de 70 stukken dat er ene in mijn gat plakt. Gewoon cruisecontrol op 70 (allé 75, da is 70 reëel), sigaretje en laat ze maar doen.

Tot zover de getuigenis van een zwarte-BMW rijder.
Ik heb ook ooit eens een zwarte BMW gehad (voor insiders 323i 143 PK) heeft me ooit ongeluk gebracht toen me een onoplettende Volvo bestuurder (toevallig grijs metallic) pardoes in mijn koffer knalde toen ik te wachten stond aan een rood licht. Was wslk in een discussie met zijn vrouwtje verwikkeld. In elk geval kon ik nog net de zware Volvo zien aankomen en kon me schrap zetten anders had ik wslk nu nog last van mijn nekwervels.

Tot zover de getuigenis van een zwarte-BMW rijder.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 12:01   #25
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb ook ooit eens een zwarte BMW gehad (voor insiders 323i 143 PK) heeft me ooit ongeluk gebracht toen me een onoplettende Volvo bestuurder (toevallig grijs metallic) pardoes in mijn koffer knalde toen ik te wachten stond aan een rood licht. Was wslk in een discussie met zijn vrouwtje verwikkeld. In elk geval kon ik nog net de zware Volvo zien aankomen en kon me schrap zetten anders had ik wslk nu nog last van mijn nekwervels.

Tot zover de getuigenis van een zwarte-BMW rijder.
M20B23 blok in een E30?
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 12:39   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
M20B23 blok in een E30?
bijna, M20B23 in de voorganger E21. Toen de snelste standaard 3-BMW

http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E21

Het was de eerste BMW-zescilinder met gescheiden uitlaatpijpjes als ik me niet vergis. Vele lieten dat 323i-kenteken op de koffer weg (ik niet)


25 %-sperdifferentiaal (wegens povere wintereigenschappen) en Recaro-zetels waren toen doordachte opties.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2014 om 12:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 13:13   #27
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Het is maar een momentopname....
Zelfs uitgedaagd is dit op geen enkele manier goed te praten en verkeersmisdadig.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 januari 2014 om 13:13.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 13:54   #28
Danny'ke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 50
Standaard

Als ik mij een dashcam zou aanschaffen dan zou ik wekelijks zo wel enkele films hebben. Ik doe professioneel meer dan 50.000 km op een jaar en zie constant gelijkaardige stoten. MAAR IK BEN GEEN VERKLIKKER.
Danny'ke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 14:03   #29
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

simpele straf.... deze dader mag eens op een afzonderlijk traject rijden, verplicht aan 120 per/uur, en de plotse stopmanouvres van een professional trachten te ontwijken (deze professional heeft uiteraard een license to kill).

Zien of deze wegpiraat dan nog zou lachen
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 14:05   #30
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het is maar een momentopname....
Zelfs uitgedaagd is dit op geen enkele manier goed te praten en verkeersmisdadig.
idd... ik kan me geen niets inbeelden wat dit gedrag verantwoord. Waar zit het verschil met poging tot moord?
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 14:19   #31
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny'ke Bekijk bericht
MAAR IK BEN GEEN VERKLIKKER.
Danny, ben jij toevallig getrouwd met een dokteres uit Herk-de-Stad?


We hebben hem mannen!
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 14:31   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb ook ooit eens een zwarte BMW gehad (voor insiders 323i 143 PK) heeft me ooit ongeluk gebracht toen me een onoplettende Volvo bestuurder (toevallig grijs metallic) pardoes in mijn koffer knalde toen ik te wachten stond aan een rood licht. Was wslk in een discussie met zijn vrouwtje verwikkeld. In elk geval kon ik nog net de zware Volvo zien aankomen en kon me schrap zetten anders had ik wslk nu nog last van mijn nekwervels.

Tot zover de getuigenis van een zwarte-BMW rijder.
ongeveer t zelfde meegemaakt ... alleen zette ik mij in een reflex schrap ... maar vloog de andere kant uit dan ik verwachtte ... zetel gewoon compleet afgebroken ... sindsdien last van.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 14:36   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny'ke Bekijk bericht
Als ik mij een dashcam zou aanschaffen dan zou ik wekelijks zo wel enkele films hebben. Ik doe professioneel meer dan 50.000 km op een jaar en zie constant gelijkaardige stoten. MAAR IK BEN GEEN VERKLIKKER.
En zeker ook vele die jouw voorrang negeren omdat ze niet spiegelen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 14:52   #34
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny'ke Bekijk bericht
Als ik mij een dashcam zou aanschaffen dan zou ik wekelijks zo wel enkele films hebben. Ik doe professioneel meer dan 50.000 km op een jaar en zie constant gelijkaardige stoten. MAAR IK BEN GEEN VERKLIKKER.
U interpreteert 'verklikken' op een nogal onnozele manier vind ik.

Die gek in zijn BMW kan morgen iemand aanrijden en vluchtmisdrijf plegen; de beelden waarop hij zijn gekkte toeren laten zien, spreken wat dat betreft op geen enkele manier in zijn voordeel.

Die gek moet van de straat worden gehaald.

Iemand die mij in de file, op 100 meter van een afrit die hij dient te nemen, voorbijsteekt op de pechstrook, ga ik ook niet verklikken; dat is evident.

Ziet u het verschil?
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 15:19   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ongeveer t zelfde meegemaakt ... alleen zette ik mij in een reflex schrap ... maar vloog de andere kant uit dan ik verwachtte ... zetel gewoon compleet afgebroken ... sindsdien last van.
Ik had gelukkig zeer stevige (sport)zetels dito veilige kopsteun, was toen wel een redelijk dure optie, maar heeft zich 10-voudig terugbetaald, bmvs.

De standaardzetels van de "kleine BMW´s" toen gaven ook te weinig (zijdelingse) steun en waren alles behalve veilig. Ik nam die zetels toen uit ervaring, het was toen al mijn 4e BMW.

... in occasie bestaan die zetels nog :
http://www.ebay.de/itm/BMW-Sportsitz...-/380366698605
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2014 om 15:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 16:58   #36
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny'ke Bekijk bericht
Nogmaals de BMW heeft fouten gemaakt. Maar wie heeft dat al eens niet gedaan?
Dit kan je niet verantwoorden.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 20:35   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Wat de man 'meegemaakt' heeft, denk ik wel dat iedereen al wel zo eens iets voorgehad heeft in het verkeer.
Mooie pub voor Eddy.
Nu kan hij nog meer knappe meisjes in dienst nemen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 20:36   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Dit kan je niet verantwoorden.
Al ooit eens het geluk gehad een M3 te besturen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 20:39   #39
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Ik keur nu geenszins het gedrag van die chauffeur goed. Neen, dit valt uiteraard op geen enkele manier goed te praten.

Maar ik wil niet leven in een land waar iedereen andermans fouten gaat beginnen filmen en op youtube gaat plaatsen.

Waartoe zulks kan leiden, zien we bijvoorbeeld hiermee al:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-op-E314.dhtml

Onschuldig zijn, niks met de zaak te maken hebben. Maar toch doodsbedreigingen krijgen, klanten die uit je zaak wegblijven, dreigtelefoons krijgen, noem maar op. En dat allemaal louter omdat er een filmpje op sociale media geplaatst werd, en er links of rechts een wakkere gezien heeft dat het betrokken voertuig kennelijk al voor jouw zaak geparkeerd heeft. En er dan ineens maar uit geconcludeerd heeft, dat het jouw auto was. Bewuste posting werd snel verwijderd, maar voor de 300 % onschuldige juwelier was er veel kwaad geschied ....
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 21:30   #40
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Whoops, voorgaande post was in feite niet nodig geweest. Micele had 't enkele postings terug blijkbaar ook al geschreven .....

Eigenlijk hoop ik zo, dat er vroeg of een laat een derde chauffeur opduikt, die het gedrag van BEIDEN gefilmd heeft. Want -ik kan mij vergissen-, maar de rem-acties van de filmer van dienst, zijn zo op 't eerste zicht toch ook niet overdreven stevig te noemen.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat beiden hier een stevig rondje aan 't bakkeleien zijn.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be