Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2006, 12:40   #21
@BuRnS
Schepen
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Klopt.
Ik denk dat je dan zowat iedere vlag moet verbieden.

voila , dan is het hypocriet van de eene vlag te verbieden en de andere niet dus als er voor mijn part mense zijn die een hakenkruis wille uithangen , geen probleem
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 12:43   #22
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
het VB distantieert zich bijvoorbeeld van het voormalige VJM en het Westvlaamse VJW.
wat wil je verdomme meer?

dat er mensen actief zijn in die organisaties én het VB is onvermijdelijk.
wat wil je? dat verbieden ofzo???
Hahaha, ondertussen is wel gebleken dat Frank Vanhecke dikke vriendjes is met enkele belangrijke leden van VJW.

En als het VB echt goede wil zou tonen zou het inderdaad alle leden van schimmige organisaties zoals VJM, VJW, etc... en neo-nazi en/of skinhead figuren uit haar partij bonjouren.
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 12:59   #23
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
als het niet het VB is via viaviavia te linken aan "nazi's", waarom dan niet het Belgische Voorpost:
via een hakenkruis
via die persoon in dat huis
via een fucking sticker op z'n deur
via een foute link aan Voorpost-nederland
en dat dan linken aan 'voorpost' in het algemeen
Een vlag die een halfuurtje aan een huis ergens in Nederland gehangen heeft aanhalen als het bewijs dat het Vlaams Belang nazi's zijn...

Proficiat met die supersonische logica, Fisherman!
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 11 mei 2006 om 12:59.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 13:10   #24
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Hahaha, ondertussen is wel gebleken dat Frank Vanhecke dikke vriendjes is met enkele belangrijke leden van VJW.

En als het VB echt goede wil zou tonen zou het inderdaad alle leden van schimmige organisaties zoals VJM, VJW, etc... en neo-nazi en/of skinhead figuren uit haar partij bonjouren.
Waarom zou het VB die mensen moeten buitenbonjouren? Omdat u dat zegt of wil? Wie gaat er nadien moeten buitengebonjourd worden. Zij die lid zijn van de VVB? En nadien de leden van het VNJ, en nadien.......Tis niet aan linkse luiaards om de koers van een rechtse partij te bepalen, dat zullen ze zelf wel doen en tot op heden blijkt hen dat nog zeer goed te lukken ook tot grote frustratie van hun politieke tegenstanders. Ga wa zeiken op uw eigen ideologie. Feiten hieromtrent meer dan genoeg.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 13:56   #25
Armadel
Gouverneur
 
Armadel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2005
Locatie: Antwerpen, de stad der steden.
Berichten: 1.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Waarom zou het VB die mensen moeten buitenbonjouren? Omdat u dat zegt of wil? Wie gaat er nadien moeten buitengebonjourd worden. Zij die lid zijn van de VVB? En nadien de leden van het VNJ, en nadien.......Tis niet aan linkse luiaards om de koers van een rechtse partij te bepalen, dat zullen ze zelf wel doen en tot op heden blijkt hen dat nog zeer goed te lukken ook tot grote frustratie van hun politieke tegenstanders. Ga wa zeiken op uw eigen ideologie. Feiten hieromtrent meer dan genoeg.
Amen.
__________________
Armadel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 14:24   #26
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Tis niet aan linkse luiaards om de koers van een rechtse partij te bepalen, dat zullen ze zelf wel doen en tot op heden blijkt hen dat nog zeer goed te lukken ook.
Tis niet aan extreem-rechtse heethoofden om de koers van een zowel centrumlinks als centrumrechts wetgevend parlement te bepalen, dat zullen ze zelf wel doen en tot op heden blijkt hen dat nog zeer goed te lukken ook.

__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 11 mei 2006 om 14:24.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 14:28   #27
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
voila , dan is het hypocriet van de eene vlag te verbieden en de andere niet dus als er voor mijn part mense zijn die een hakenkruis wille uithangen , geen probleem
Dat is gewoon onverschilligheid of het willen aansporen van aanstootgevende gebruiken en dus conflicten, niet zomaar vrije mening.
Een vrije samenleving is vrijheid voor iedereen en dus een vrijheid binnen uw eigen grenzen. Alle andere opvattingen zijn misschien wel vrij, maar geen samen-leving.
In uw huis zo een vlag hangen aan de muur naast de eettafel, DAT is geen probleem, maar uitstallen in de openbare ruimte? Neen dank u.

I.v.m. te strikte wetten:
Met een geladen wapen (aanstootgevender dan een vlag) mag u zelfs wettelijk gezien rondlopen in uw eigen huis, maar ook niet op straat of in het deurgat.
Wat jullie in feite zeggen is het volgende: "Omdat IK niet zal schieten in het openbaar, mag iedereen met een wapen vrij rondlopen."

Kijk, ik vind het ook soms betuttelend en begrenzend tegenover mijn vrijheid, al die wetten en regels. Maar ik aanvaard de stem van de meerderheid en ik beredeneer ze wel. Als je tegen wetten bent, stem dan voor een idee of persoon die hetzelfde vind. Maar als je je eigen gedrag rationeel en logisch vind, oordeel dan niet op de rechtvaardigheid van het doorvoeren van een mentaliteit van een meerderheid.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 11 mei 2006 om 14:40.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 14:36   #28
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Tis niet aan extreem-rechtse heethoofden om de koers van een zowel centrumlinks als centrumrechts wetgevend parlement te bepalen, dat zullen ze zelf wel doen en tot op heden blijkt hen dat nog zeer goed te lukken ook.

Ik probeer toch ook niet op te dringen wie de spa of cdv moet buitensmijten. Van mij mogen die de meest corrupte politici die hun rangen vervoegen op de eerste plaats zetten bij verkiezingen. Het is de kiezer die daarover beslist met zijn stem. En de laatste decenia zien we duidelijk dat de kiezer minder moeite heeft met een paar skins dan met de centrumliegebeesten. Dan nog liever extreem-links, aan die mannen weet je tenminste wat je hebt.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 14:45   #29
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Ik probeer toch ook niet op te dringen wie de spa of cdv moet buitensmijten. Van mij mogen die de meest corrupte politici die hun rangen vervoegen op de eerste plaats zetten bij verkiezingen. Het is de kiezer die daarover beslist met zijn stem. En de laatste decenia zien we duidelijk dat de kiezer minder moeite heeft met een paar skins dan met de centrumliegebeesten.
76% van de stemgerechtigde bevolking zijn dus geen "kiezers"?
Liegebeesten? Tja, maar die heb je ook bij de radicale partijen.

Citaat:
Dan nog liever extreem-links, aan die mannen weet je tenminste wat je hebt.
Een waardige partner in jullie visie op de samenleving als één groot oorlogsslagveld, ja, dat is juist.
"Victory, Valhalla, Offensief" Zeer opbouwend, vredelievend en democratisch
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 11 mei 2006 om 14:47.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 14:56   #30
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

U wijkt af hé. Bewust of onbewust. Het ging erover dat anderdenkenden niet te beslissen hebben wie het VB in hun rangen hebben. De kiezer beslist daarover. U hebt trouwens een mooie avatar en als u daar daadwerkelijk ook achter staat lijkt mij uw redenering allerminst een beetje raar. U weet ongetwijfeld toch dat indien men een vinger wil men een hele arm moet vragen.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 15:04   #31
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Ik probeer toch ook niet op te dringen wie de spa of cdv moet buitensmijten. Van mij mogen die de meest corrupte politici die hun rangen vervoegen op de eerste plaats zetten bij verkiezingen. Het is de kiezer die daarover beslist met zijn stem. En de laatste decenia zien we duidelijk dat de kiezer minder moeite heeft met een paar skins dan met de centrumliegebeesten. Dan nog liever extreem-links, aan die mannen weet je tenminste wat je hebt.

Ik denk niet dat het grote publiek weet dat de top van het VB bestaat uit een heilige drievuldigheid die in het verleden hun nazi-sympathieën niet onder stoelen of banken hebben gestoken en nu nog steeds nauwe contacten hebben met leden van allerhande schimmige (semi)-skin of neo-nazi organisatietjes. Om nog maar te zwijgen over figuren als Roeland Raes, Koentje Dillen en Robbie Klop
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"

Laatst gewijzigd door Khonnor : 11 mei 2006 om 15:04.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 15:06   #32
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
U wijkt af hé. Bewust of onbewust. Het ging erover dat anderdenkenden niet te beslissen hebben wie het VB in hun rangen hebben.
Dat is juist en ik zal elke wet in die richting bekritiseren. Maar andersdenkenden mogen ook wel hun mening kwijt en mogen best wel duiden op wie erin zit aan de luisterbereidwilligen.

Citaat:
U hebt trouwens een mooie avatar en als u daar daadwerkelijk ook achter staat lijkt mij uw redenering allerminst een beetje raar.
Waarom? Het is niet omdat ik de Vlaams-Nederlandse band en cultuur genegen ben en zelfs staatkundig wens ingevuld te zien, dat ik het hakenkruis ga verdedigen laat staan anderen daarom ga verdedigen. Noch ga ik het democratisch systeem aanvallen omdat de meerderheid nu toevallig anders denkt. Uit rondvragen blijkt dat de jeugd (de maatschappij van morgen) zelfs stelselmatig het concept federaal België steeds beetje bij beetje acceptabeler begint te vinden. Daar kan je beter iets aan doen. Ik ken dus echt mensen die sinds het politiek ontdekken van het Blok/Belang plotseling België beginnen verdedigen zijn. Ik heb schrik dat er uiteindelijk een situatie gaat komen waar 40% separatisten en 60% helemaal niet-separatisten overblijven (met groter aandeel jeugd in het laatste). Wat ga je dan doen (mijn avatar in gedachte)?

Citaat:
U weet ongetwijfeld toch dat indien men een vinger wil men een hele arm moet vragen.
Wat is in dit geval de vinger en wat is de arm?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 11 mei 2006 om 15:12.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 15:06   #33
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht

Ik denk niet dat het grote publiek weet dat de top van het VB bestaat uit een heilige drievuldigheid die in het verleden hun nazi-sympathieën niet onder stoelen of banken hebben gestoken en nu nog steeds nauwe contacten hebben met leden van allerhande schimmige (semi)-skin of neo-nazi organisatietjes. Om nog maar te zwijgen over figuren als Roeland Raes, Koentje Dillen en Robbie Klop
Dan is de tijd aangebroken om de VRT en De Morgen op te doeken. Ze hebben duidelijk heel slecht werk geleverd.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 15:24   #34
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat is juist en ik zal elke wet in die richting bekritiseren. Maar andersdenkenden mogen ook wel hun mening kwijt en mogen best wel duiden op wie erin zit aan de luisterbereidwilligen.
Juist, ben nogal een voorstander van de vrije meningsuiting. Maar waarom voor een ander uitmaken dat bepaalde figuren of groeperingen afgestoten moeten worden terwijl het in de eigen rangen zelf krioelt ervan. En dan nog met het verschil dat het in het ene geval om kiezers of kleine garnalen gaat en anderzijds om mensen die het beleid voeren.

Citaat:
Waarom? Het is niet omdat ik de Vlaams-Nederlandse band en cultuur genegen ben en zelfs staatkundig wens ingevuld te zien, dat ik het hakenkruis ga verdedigen laat staan anderen daarom ga verdedigen. Noch ga ik het democratisch systeem aanvallen omdat de meerderheid nu toevallig anders denkt.
Door met een hakenkruis te zwaaien ga je het idd niet halen. Maar ik wacht nog steeds op de link van dat artikel. (zie begin vd topic). Persoonlijk vind ik het systeem niet zo democratisch wat mijn lidmaatschap aan een actiegroep als Voorpost verklaart.

Citaat:
Wat is in dit geval de vinger en wat is de arm?
Een onafhankelijk Vlaanderen - Verenigde Nederlanden
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 15:34   #35
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Maar waarom voor een ander uitmaken dat bepaalde figuren of groeperingen afgestoten moeten worden terwijl het in de eigen rangen zelf krioelt ervan. En dan nog met het verschil dat het in het ene geval om kiezers of kleine garnalen gaat en anderzijds om mensen die het beleid voeren.
Dat is dan ook het zinloze. Rechts en links doen juist niets anders dan dat. Hiermee kan niemand gelijk halen, want het gaat juist voor iedereen op. Ook ik zie in die VB - "kleine garnalen" iets wat juist overal te zien is. Kleine garnalen kunnen daarenboven plots groot zijn let op mijn woorden. De grootste dictators waren ooit kleine garnalen.


Citaat:
Door met een hakenkruis te zwaaien ga je het idd niet halen. Maar ik wacht nog steeds op de link van dat artikel. (zie begin vd topic). Persoonlijk vind ik het systeem niet zo democratisch wat mijn lidmaatschap aan een actiegroep als Voorpost verklaart.
Geen overtuigend argument om te gaan bepalen hoe democratisch het systeem is.

Tussen "haakjes" : het hakenkruis is OOK het symbool van onderdrukking v�*n de Nederlanden zelf. Het nazi-regime heeft de band nederland-vlaanderen altijd tegengewerkt en verboden.

Citaat:
Een onafhankelijk Vlaanderen - Verenigde Nederlanden
Juist eerst de vinger en zelfs eerst het kootje (minder en minder België)
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 11 mei 2006 om 15:40.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 15:38   #36
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Dat doen ze niet.
Neem uw tijd en stelt eens een lijstje samen van alle groeperingen waarvan het VB zich moet distanciëren! alfabetisch te beginnen met de Anonieme Alcoholisten.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 15:42   #37
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat is dan ook het zinloze. Rechts en links doen juist niets anders dan dat. Hiermee kan niemand gelijk halen, want het gaat juist voor iedereen op. Ook ik zie in die VB - "kleine garnalen" iets wat juist overal te zien is. Kleine garnalen kunnen daarenboven plots groot zijn let op mijn woorden. De grootste dictators waren ooit kleine garnalen.
Ook rechts leert uit de geschiedenis. Wat er hier ook beweert mag worden, onnozelaars die bij Voorpost de stoere wat komen uithangen gaan er gewoon uit.

Citaat:
Geen overtuigend argument om te gaan bepalen hoe democratisch het systeem is.
Het cordon dan mss?


Citaat:
Juist eerst de vinger en zelfs eerst het kootje (minder en minder België)
Allé vooruit, we komen toch al ergens overeen. Beter dan niets.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 17:24   #38
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Rond alle partijen cirkelen er dubieuze groeperingen,gangsters,corrumpeurs,etc....
Neonazi's echter zitten maar bij één partij...
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 17:51   #39
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Neonazi's echter zitten maar bij één partij...
tja, op wat gaan ze stemmen denkt ge? de SPA? of erger, de VLD?
denk eens na hé.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 21:57   #40
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Persoonlijk ben ik nog nooit door een vlag aangevallen geweest. Daarom mag van mij iedereen ophangen wat hij wenst. Deze vrijheid zou moeten gelden. In de VS hebben ze de zuidelijke vlag verboden, maar mag men wel openlijk een hakenkruis dragen. Het is maar hoe je het interpreteert. Wie geshockeerd is door iets visueel, kan nog altijd de andere kant opkijken. Als we met alles en iedereen rekening moeten houden, moeten we alles verbieden. Als rechtse ben ik moreel al genoeg gesterkt door de morele aanvallen die ik van links heb gekregen. Waarom moeten bepaalde groeperingen altijd het slachtoffertje blijven spelen? Krijgen die dan nooit haar op hun tanden?
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be