Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2006, 08:33   #1
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard Luc Lamine stapt uit Vlaams Belang Rotselaar

[SIZE=4]Leuvens professor Luc Lamine stapt uit het VB en komt dus niet op op 8 oktober.[/SIZE]
Luc Lamine is een omstreden academicus die sinds 2000 opkwam voor Vlaams Blok en de partij openlijk verdedigde in de racisme processen in 2004. Nu stapt die op omdat hij niet meer achter de opruiende racistische taal staat van Vlaams Belang alsook door de recente gebeurtenissen waarin volgens hem de partij onvoldoende afstand nam van de racistische moord.

Wat gebeurt er Wat gebeurt er !?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 19 mei 2006 om 08:44.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 14:12   #2
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Wat een verlies voor die partij
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 14:23   #3
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Mooi. Laten we hopen de eerste in een hele reeks.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 18:25   #4
Groenrechts
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Berichten: 14
Standaard

Ach zijne ultra-liberale haring braad niet en hij geraakt niet aan de vleespotten van een pluchen zetelke in het parlement.
Groenrechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 19:14   #5
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Mooi, een politieke opportunist minder in de partij en zijn effekt was toch al lang uitgespeeld.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 19:28   #6
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

De echte reden waarom luc lamine uit het vb gestapt is( breuk was er al enige tijd) is dat het VB niet mee wou stappen in de juridische kruistocht die hij wou voeren. het VB wou haar middelen eerder steken in de politieke strijd ipv een geldverslindende juridische strijd.

Ik heb vandaag nog contact gehad met de vrouw van dhr lamine en zijn neemt volledig afstand van wat er ind e morgen geschreven is en ze blijf ook lid van het VB. En ze gaf me ook gelijk inzake de echte reden van z'n vertrek...

Want zeg nu zelf als prof 5 jaar nodig hebebn om te beseffen of een partij al dan niet recistisch is. En dan weten dat het Vb in die 5 jaar geevolueerd is van een radicaal rechtse partij van 13% naar een brede volkspartij van 25%.
neen de echte reden ligtbij een gekrenkte eer.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 19:32   #7
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Weer krijg ik gelijk, proficiat Luc !
Al wat degelijk is trekt na een poosje dezelfde conclusies... 8)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 19:53   #8
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

http://rasiel.web.infoseek.co.jp/mil/mp3/wennalle.mp3
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 20:24   #9
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

In een kort interview in "De Morgen" van vandaag zegt Lamine :

"De druppel die de emmer deed overlopen zijn de moordpartij in Antwerpen en de reacties daarop. Op vergaderingen in Leuven gaat het er beschaafd aan toe, maar de taal die op congressen gebruikt wordt, gaat me te ver"

"Philip Dewinter doet binnen de partij wat hij wil. Zijn woord is wet, en dat mag u letterlijk nemen"
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 14:46   #10
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Ik heb dat artikel terug opgezocht:
Citaat:
DM 19/5/2006
[SIZE=3]Adviseur breekt met 'racistisch' Vlaams Belang[/SIZE]
.."samen met mijn vrouw(Maggy, die ook uit de partij stapt, ToC) heb ik de voorbije vijf jaar geprobeerd iets constructiefs te doen, maar we werden elke keer terggefloten terwijl de kopstukken zo maar een taal hanteren die niet door de beugel kan. Het gewapend bestuur en de ractistisch geïnspireerde taal op congressen zijn ons een doorn in het oog. Ik kan daar niet mee leven. Het Vlaams Belang is voor mij een totaal afgesloten hoofdstuk.
De druppel die de emmer heeft doen verlopen zijn de moordpartij in Antwerpen en de reactes daarop. Op vergaderingen in Leuven gaat het er beschaafd aan toe, maar de taal die op congressen gebruikt wordt gaat me te ver."
Verder:
Citaat:
Na de veroordeling van de partij heb ik persoonlijk een klacht ingediend bij het Europees Hof in Straatsburg. Het was de enige manier om te weten te komen of het recht effectief geschonden was.Het was mijn morele plicht dat te doen, uit respect voor de rechtstaat. Het Europees hof zegt nu dat er op geen enkele manier een schending van het recht is geweest en dat de veroordeling volkomen terecht was. Dat de partij niet naar Straatsburg wou beschouw ik als een bewuste daad van vijandigheid tegenover het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.
...
Men heeft het mij enorm kwalijk genomen en als reactie heeft men de aafdeling Haacht-Rotselaar, waar ik mee aan het roer stond, opgesplitst.Voor mijn vrouw kwamen daar nog andere elementen bovenop.
....
Goed gelezen?:

Citaat:
Luc Lamine in DM 15/5/2006:
Het Europees hof zegt nu dat er op geen enkele manier een schending van het recht is geweest en dat de veroordeling volkomen terecht was. Dat de partij niet naar Straatsburg wou beschouw ik als een bewuste daad van vijandigheid tegenover het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.
Tot daar Lamine...
So much voor Annemans en zijn persoonlijke bedreigingen tegen de rechters* en vooral voor al degenen hier die steeds opnieuw repeteren dat het "geen eerlijk proces was"...
Straatsburg is ook niet eerlijk zeker?



Annemans heeft gewoon het programma "Justitie" van het "Zwart Behang" toegelicht, méér niet: nu weten waar ze voor gaan…(alsof we dat al niet langer wisten)

Het ganse verhaal?Hier is 't("toevallig" staat het op mijn harde schijf...):
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA
Verklaring Annemans over rechters: ook kritiek gerechtelijke wereld
GVA 14/11/04
De uitlatingen van kamerfractieleider Gerolf Annemans tijdens het stichtingscongres van het Vlaams Belang zondag veroorzaken deining binnen de gerechtelijke wereld. De Hoge Raad voor Justitie vindt de uitspraken ongepast.

Ook voor oud-magistraat Edwin Van Fraechem gaan ze te ver. Annemans zei dat de namen van alle juridische hoofdrolspelers uit het Vlaams Blok-proces voorgoed in zijn geheugen gegrift staan. "Ze zijn gewaarschuwd voor de rest van hun carrière", zei hij. Daarnaast haalde Annemans nog uit naar Marc Timperman, magistraat bij het Hof van Cassatie, dat vorige week de veroordeling van de drie vzw's van het Vlaams Blok door het hof van beroep in Gent bevestigde. "Ik vind die uitspraken voor een parlementslid absoluut ongepast", zei co-voorzitster Edith Van den Broeck van de Hoge Raad voor Justitie maandag op de VRT-radio. "Ze getuigen van weinig respect voor het grondwettelijk gewaarborgde principe van de scheiding der machten, onze grote waarborg voor de rechtstaat". "Men zou zich kunnen afvragen of dit een bedreiging is", aldus nog Van den Broeck. "Wettelijk gezien misschien niet. Ik denk dat meneer Annemans een handig jurist is omdat hij geen voorwaarden aan zijn bedreiging heeft gekoppeld, maar ik vind dergelijke uitspraak toch echt wel op het randje".
Oud-magistraat Edwin Van Fraechem vond de uitlatingen van Annemans "zeer bedreigend". "Ik hoop dat hij bedoeld heeft bedreigend voor hun carrière en niet voor hun leven, want dat is nog een stap verder gaan. Maar zelfs voor hun carrière vind ik het nog een brug te ver. En ik vind dat als we op die weg verdergaan, de jaren dertig niet veraf zijn", zei Van Fraechem aan de commerciële oproep VTM.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 mei 2006 om 15:08.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 14:53   #11
laurensje
Burgemeester
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 590
Standaard

Als je als professor 5 jaar nodig hebt om te beseffen dat een partij racistisch is...
laurensje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 15:13   #12
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Goed lezen:

Citaat:

Luc Lamine in DM 15/5/2006:

Het Europees hof zegt nu dat er op geen enkele manier een schending van het recht is geweest en dat de veroordeling volkomen terecht was. Dat de partij niet naar Straatsburg wou beschouw ik als een bewuste daad van vijandigheid tegenover het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.
Tot daar Lamine...

Philip Dewinter kiest dus uitdrukkellijk voor de rol van underdog.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 mei 2006 om 15:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 09:02   #13
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensje Bekijk bericht
Als je als professor 5 jaar nodig hebt om te beseffen dat een partij racistisch is...
Binnengehaald door demagogische mooipraterij, ook een prof kan daarvoor vallen. Het duurt wel iets langer om klaar te zien, en vooral die dwaze, maar vergaande beslissing ongedaan te maken.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 10:37   #14
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Oorspronkelijk bericht door laurensje
Als je als professor 5 jaar nodig hebt om te beseffen dat een partij racistisch is...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Binnengehaald door demagogische mooipraterij, ook een prof kan daarvoor vallen. Het duurt wel iets langer om klaar te zien, en vooral die dwaze, maar vergaande beslissing ongedaan te maken.
Hij heeft één goed iets gedaan: hij is persoonlijk met het arrest naar Sytraatsburg getrokken, tegen de wil van Philip Dewinter in, die
om electorale redenen liever als een loser voorkomt dan als iemand die voor zijn opinies en recht tot het einde vecht...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merriam-Webster Online Dictionary
Main Entry: los·er
Pronunciation: 'lü-z&r
Function: noun
1 : one that loses especially consistently
2 : one who is incompetent or unable to succeed; also : something doomed to fail or disappoint.
Vreemd dat door de zgn."Rode anti VB" pers en TV niet in de verf gezet werd... dat we moesten wachten op de verklaringen van Lamine, toen hij gedégoûteerd opstapte...
Zouden die media dan toch niet zulke "Blokjagers" zijn als de Vuil-B-ers steeds roepen??

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2006 om 10:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 14:26   #15
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard Slappelingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
[SIZE=4]Leuvens professor Luc Lamine stapt uit het VB en komt dus niet op op 8 oktober.[/SIZE]
Luc Lamine is een omstreden academicus die sinds 2000 opkwam voor Vlaams Blok en de partij openlijk verdedigde in de racisme processen in 2004. Nu stapt die op omdat hij niet meer achter de opruiende racistische taal staat van Vlaams Belang alsook door de recente gebeurtenissen waarin volgens hem de partij onvoldoende afstand nam van de racistische moord.


Wat gebeurt er Wat gebeurt er !?
Het goeie aan de huidige situatie is dat een aantal gematigde laatbloeiers die nooit in de partij thuishoorden,het aftrappen.Verstrepen mag volgen.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 14:32   #16
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard Lamine

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb dat artikel terug opgezocht:


Verder:


Goed gelezen?:


Tot daar Lamine...
So much voor Annemans en zijn persoonlijke bedreigingen tegen de rechters* en vooral voor al degenen hier die steeds opnieuw repeteren dat het "geen eerlijk proces was"...
Straatsburg is ook niet eerlijk zeker?



Annemans heeft gewoon het programma "Justitie" van het "Zwart Behang" toegelicht, méér niet: nu weten waar ze voor gaan…(alsof we dat al niet langer wisten)

Het ganse verhaal?Hier is 't("toevallig" staat het op mijn harde schijf...):
Lamine is een grote onnozelaar.Partijen zouden expliciet vijandige standpunten tegen de europese conventie van de rechten van de mens moeten kunnen innemen zonder hun subsidie te verliezen.Lamine had men nooit mogen binnenlaten in he t VB. 8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 14:39   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hij heeft één goed iets gedaan: hij is persoonlijk met het arrest naar Sytraatsburg getrokken, tegen de wil van Philip Dewinter in, die
om electorale redenen liever als een loser voorkomt dan als iemand die voor zijn opinies en recht tot het einde vecht...
In een democratie "vecht" men als politicus in de arena van het volk, d.i. de verkiezingen. Het Vlaams Belang heeft dan ook gelijk zich hierop te concentreren. Dit is immers waar de stem van het volk gehoord wordt. Daar horen politici elkaar te bekampen. Niet in de rechtszaal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 15:48   #18
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Mooi, een politieke opportunist minder in de partij en zijn effekt was toch al lang uitgespeeld.
Maar als er iemand anders om één of andere manier zijn/haar partij verlaat dan horen we een héél ander verhaal van de VB'ers; maar blijkbaar is wie in hun partij de partij verlaat dan toch wel een oppurtunist en eventueel verrader maar als bv ik dan iets zeg over iemand die een paritj verlaat; laat nu nog staan de VLD dan horen we iets helemaal anders van die VB'ers.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 16:16   #19
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Het goeie aan de huidige situatie is dat een aantal gematigde laatbloeiers die nooit in de partij thuishoorden,het aftrappen.Verstrepen mag volgen.
Alléén dit soort moet blijven voor kingtiger..
Karel Dillen, selbstverstandlich
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 16:21   #20
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Oorspronkelijk bericht door filosoof
Hij heeft één goed iets gedaan: hij is persoonlijk met het arrest naar Sytraatsburg getrokken, tegen de wil van Philip Dewinter in, die
om electorale redenen liever als een loser voorkomt dan als iemand die voor zijn opinies en recht tot het einde vecht...



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In een democratie "vecht" men als politicus in de arena van het volk, d.i. de verkiezingen. Het Vlaams Belang heeft dan ook gelijk zich hierop te concentreren. Dit is immers waar de stem van het volk gehoord wordt. Daar horen politici elkaar te bekampen. Niet in de rechtszaal.
Zuivere demagogie dus...

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2006 om 16:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be