Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2006, 17:02   #261
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
De invloed van Amerikanistische muziek is predominant aanwezig in de jongerencultuur van dit moment. Kijk eens naar MTV en de andere kanalen: je ziet dat de jeugd er wordt opgehitst om pooier/misdadiger of hoer te worden en om voor het gemakkelijke geld te kiezen. Je moet als tiener al sterk in je schoenen staan om niet te bezwijken voor al die druk van media en van vriendjes.
Hier moet ik het voor een keertje met jou eens zijn. Walgelijk is dat.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 17:29   #262
Hans..
Burger
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hier moet ik het voor een keertje met jou eens zijn. Walgelijk is dat.
We zullen ook maar even off topic gaan en mijn verwondering uitspreken van verleden zomer.
Ik keek naar ATV (af en toe wel eens een leuke zender, als Pfaff weer op de beeldbuis komt en andere dieren in nesten) en zie ik daar meisjes en jongens (ik schat een jaar of 10) dansen op het nummer van 50 cent : Candy Shop.

Normaal ben ik totaal geen ethisch ingestelde zagevent , maar dat mensen zoiets toelaten na het post-Dutroux tijdperk in België..... walgelijk gewoon weg ! Wat is er in godsnaam mis met de vogeltjesdans ?
Hans.. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 17:58   #263
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Niet lachen he:
De R van SpiRit staat die voor Confederalistisch?

Leest uw eigen programma eens zeg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://www.meerspirit.be/standpunten.php
Op korte termijn moet Vlaanderen alle bevoegdheden kunnen uitoefenen die het nodig heeft om een harmonische samenleving uit te bouwen. Vlaanderen en Wallonië beslissen samen welke bevoegdheden gezamenlijk worden uitgeoefend. Op Belgisch niveau kiest Spirit dus resoluut voor het confederaal model.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 18:52   #264
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Leest uw eigen programma eens zeg.
Je volgt niet: je zegde dat Spirit confederalistisch is.
Het ging over een vraag of Spirit nationalistisch is.
Spirit heeft een R die voor Regionalistisch staat.
Het confederalisme is een mogelijke oplossing die het regionalisme natuurlijk inhoudt.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 19:50   #265
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Vroeger was dat allemaal niet zo nodig. Als je van school kwam, ging je gewoon werken en bleef je meestal vele jaren lang bij een en hetzelfde bedrijf. Dat was de toestand in de tijd van mijn vader bijvoorbeeld.
Da's idd veranderd, wat jammer is.
Dit noopt ons tot aanpassing ad globalisering. Dus meer flexibiliteit zal nodig zijn om onze huidige levensstandaard te behouden.
Persoonlijk vind ik dit geen goede zaak, maar 't is niet anders. België is te klein om dit te kunnen keren(Europa ook trouwens).


Citaat:
Er zijn veel armen die zelfs het schoolgeld van hun kinderen nog amper kunnen betalen. Er komt vanalles bij kijken hè, het is niet alleen maar een potlood en een stylo en een schriftje kopen.
Er mag inderdaad een tegemoetkoming zijn voor gezinnen die de soms zware kost van uitstapjes en schoolreisjes niet aankunnen.......Als u dat bedoelt geef ik u gelijk.


Citaat:
Ja, en hoe minder banen er zijn, hoe meer en meer de mensen hun 'best' moeten doen. Dat is allemaal nogal hypocriet vind ik.
Een werkloze straffen die (verplichte)bijscholing heeft gevolgd maar toch geen baan kan vinden vanwege geen vacatures is niet mijn bedoeling eh. In zo'n geval moet er idd een flexibiliteit vanwege de staat zijn.
Maar nu zijn er massa's vacatures, en toch moet men buitenlandse werkrachten invoeren voor basisjobs...en dit terwijl er +-600.000 steuntrekkers zijn.
Da's ten eerste onbetaalbaar; en ten tweede oneerlijk tov mensen die wél bijdragen tot de staat.


Citaat:
Een onvoorwaardelijk basisinkomen voor iedereen zou op termijn geld besparen denk ik. Men doet altijd alsof mensen niets liever doen dan luieren en niksdoen. Ben ik zelf niet het levende bewijs dat dat niet zo is ? Zelfs als je geen werk hebt, ga je bezigheden zoeken, jezelf ontwikkelen, dingen bijleren,...
Niet iedereen is zo(actief/geëngageerd)als u eh.

Een basisinkomen in de Vivant vorm(lasten op arbeid vervangen door BTW + gegarandeerd basisinkomen) zie ik wel zitten....Maar heb zo'n gevoel gij niet


Citaat:
Dat is een mistgordijn om te verhullen dat het wereldwijd kapitalisme verantwoordelijk is voor de verslechterende situatie. De wereld is inderdaad wel ingewikkelder geworden, zelfs het dagelijks leven, en het onderwijs heeft dat niet allemaal kunnen bijbenen. Zolang de regeringen ervoor kiezen om liever kant en klaar opgeleide mensen uit het buitenland aan te trekken en niet te investeren in de eigen bevolking zal het ook niet beteren hè Zorlac.
Hoogopgeleiden aantrekken doen de werkgevers, niet de staat.
De staat moet er voor zorgen dat ons onderwijs deze evolutie kan volgen(en dus moderniseerd)...da's haar plicht. Maar jammergenoeg verzaakt ze hieraan momenteel.




Citaat:
Armoede is verantwoordelijk. En aangezien die armoede bij hen nogal groot is (tot 50 % van die mensen leeft onder de armoedegrens) zal de criminaliteit mede daardoor stijgen. Ik denk dat mensen zelf gewoonlijk niet verantwoordelijk zijn voor hun sociaal-economische status. Je kunt proberen er zelf iets aan te veranderen, maar meer ook niet. Niemand heeft zichzelf gemaakt en niet iedereen heeft dezelfde flexibele, neoliberale instelling.
Niet willen evolueren maar toch verwachten -dat anderen die deze moeilijke(geef ik toe) evolutie wel willen trotseren- u van een uitkering voorzien kan niet op enig begrip van mijnentewege rekenen.
Vervolgens dan vinden dat uw uitkering onvoldoende is en crimineel gedrag vertonen.....nog veel minder.



Citaat:
De invloed van Amerikanistische muziek is predominant aanwezig in de jongerencultuur van dit moment. Kijk eens naar MTV en de andere kanalen: je ziet dat de jeugd er wordt opgehitst om pooier/misdadiger of hoer te worden en om voor het gemakkelijke geld te kiezen. Je moet als tiener al sterk in je schoenen staan om niet te bezwijken voor al die druk van media en van vriendjes.
100% mee eens.
Deze bal is idd te ver aan't doorslaan, ook wat betreft de sexuele getintheid van vele van die clips. Ingrijpen is nodig imo


Citaat:
Het kapitalisme heeft ons NIETS gegeven. Alles wat er is, dat is er gekomen door arbeid en door de werkers die sociale rechten hebben afgedwongen middels jarenlange strijd. De kapitalisten waren - uit angst voor het communisme en onder druk van de vakbonden - verplicht om sociale hervormingen door te voeren die de levensstandaard verbeterden voor zowat alle mensen.
Ik heb het over het kapitalisme n�* die (idd nodige)strijd.
Die afgedwongen en rechtvaardigere vorm heeft ons weldegelijk de welvaart gebracht die we nu hebben.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 20:43   #266
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Hier zegt u dat confederalisme wel degelijk in het programma van SPIRIT staat en dat ze er dus wel achter staan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Je volgt niet: je zegde dat Spirit confederalistisch is.
Het ging over een vraag of Spirit nationalistisch is.
Spirit heeft een R die voor Regionalistisch staat.
Het confederalisme is een mogelijke oplossing die het regionalisme natuurlijk inhoudt.
Hier zegt u confederalisme in SPIRIT uitgesloten is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Niet lachen he:
De R van SpiRit staat die voor Confederalistisch?

En dit is wel degelijk een uitspraak tegen confederalisme aangezien u reageerde op:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Spirit is volgens zijn eigen programma een confederalistische partij, dat is nog iet anders dan regionalisme.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 13 augustus 2006 om 20:44.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 20:48   #267
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Hier zegt u dat confederalisme wel degelijk in het programma van SPIRIT staat en dat ze er dus wel achter staan.
Hier zegt u confederalisme in SPIRIT uitgesloten is

En dit is wel degelijk een uitspraak tegen confederalisme aangezien u reageerde op:
om duidelijk te zijn: regionalisme en confederalisme zijn niet noodzakelijkerwijze hetzelfde.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 21:11   #268
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
om duidelijk te zijn: regionalisme en confederalisme zijn niet noodzakelijkerwijze hetzelfde.
Awel, dat zeg ik toch. U zei dat SPIRIT regionalistisch was maar niet confederalistisch. Ik geef het tegenbewijs en nu wringt u zich in allerlei bochten om toch maar niet te moeten zeggen je je vergist hebt en de partijlijn niet kent.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 13 augustus 2006 om 21:12.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 21:47   #269
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Awel, dat zeg ik toch. U zei dat SPIRIT regionalistisch was maar niet confederalistisch. Ik geef het tegenbewijs en nu wringt u zich in allerlei bochten om toch maar niet te moeten zeggen je je vergist hebt en de partijlijn niet kent.
Natuurlijk ken ik de partijlijn niet 8)
Is het dat wat je wil "bewijzen"?
De discussie is begonnen met een eenvoudige opmerking: is Spirit Vlaams-nationalistisch.
Mijn antwoord hierop is NEEN, natuurlijk niet.

Jouw interventie blijkt uit een soort verward vissen te zijn naar het verschil tussen confederalisme en regionalisme, of een woordspelletje tout court.

Confederalisme is één vorm om regionalisme te verwezenlijken.
Er zijn vele andere tussenwegen mogelijk, men kan ook verder gaan.
De essentie lijkt me dat er sprake is van regionalisme, niet van nationalisme.
DIt woord heeft onderhand een andere bijsmaak gekregen en is overigens voorzien van een andere inhoud.
Op dit ogenblik is blijkbaar iedereen er over eens dat regionalisme, one way or the other er moet komen. De vraag is niet hoe men het kind een naam geeft, maar wat de eigenschappen zijn van het kind.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 16:38   #270
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door zorlac

Aan de Politie hoeft eigenlijk niets te veranderen....deze werkt prima.





Ja, zolang ze maar genoeg achter de computer zitten en niet te veel op straat komen zijn we veilig
Kan de politie eraan doen dat ze steeds dezelfde personen moeten aanhouden, die dan 15min. later weer vrolijk buitenlopen!
Vandaar dat ik stel dat Justitie hiervoor de grote verantwoordelijke is, niet de politie.

Btw, intussen zet men steeds meer burgers in die de-meeste van de-administratieve taken van de agenten overnemen

Laatst gewijzigd door zorlac : 14 augustus 2006 om 16:40.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 17:18   #271
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard vragen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
ach Zorlac, ik heb al jaren een blauwdruk hoe men het VB moet aanpakken en zo op een democratische manier door de kiezer klein kan krijgen.
Gewoon in het stemhokje en zonder computerfraude of telfraude...

Probleem is dat niemand echt interesse blijkt te hebben in de wetenschap van een gewone man en dat ze het dus zelf moeten oplossen....

't kan ook zijn dat ik teveel vraag voor mijn draaiboek hoe het VB aanpakken en klein krijgen... want als ik mijn kennis wil meedelen dan vraag ik wel ne win for life he....

't gaat ten andere om hunne portemonnee he... dan mag de mijne ook gevuld worden.
Vraag het eens aan Hezbollah
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be