Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2020, 14:47   #13161
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Los van je flater ivm 'alle' EU regels
Daar lijkt het anders wel sterk op. Ik begrijp beide standpunten wel maar een grote deal wordt zo wel erg onwaarschijnlijk.

https://www.theguardian.com/politics...de-deal-brexit

"The EU will demand the right to punish Britain if the government fails to shadow the Brussels rulebook in the future.

EU laws would not need to be adopted line-by-line by Westminster as they develop. But Brussels would retain the right to apply tariffs or other sanctions if any divergence between the two sides over time led to “disruptions of the equal condition of competition”."
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 15:05   #13162
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is zo'n gevolg als de Britten moeten voldoen aan EU regels voor voedsel, werk, milieu, ... Dan kun je geen vrije handel met bijvoorbeeld de VS opzetten want die voldoen niet altijd aan die EU regels, het ene sluit het andere zowat uit.
Waarom zou dat iets uitsluiten? Wat zou er dan staan in dat vrijhandelsakkoord met de VS?

Als het natuurlijk de bedoeling is van het VK om als achterpoortje brol uit andere landen de EU binnen te brengen, lijkt het mij maar logisch dat de EU eerst garanties wil dat dat niet gaat gebeuren. Idem dito ivm concurreren op milieu- of werknemerbescherming.


Citaat:
Een deal tussen de UK en EU zou een enorm ingewikkeld kluwen worden, het lijkt me onmogelijk behalve wat maatregelen om de papiermolen wat lichter te maken. Het lijkt me dat de Britten daarom enkel op zoek zijn naar quasi totale vrije handel met landen zoals Japan, India, VS en de EU.
Er volgens mij geen enkel land of voorbeeld te vinden van zo'n 'quasi totale vrije handel', en al zeker niet met de genoemde.


Citaat:
De EU heeft zich echter via eerdere handelsakkoorden vastgebeten in landen als Japan die daardoor niet de deal kan maken die ze zouden willen. De Britten willen een vrije handel met Japan maar die mag dat niet doen vanwege de deal met de EU.
Waarom zou dat niet mogen? Voor zover ik weet mag Japan gerust haar markt volledig openstellen voor het VK. Ze hebben wel al een deal met de EU getekend dat ze dat dan altijd moeten matchen voor de EU. Als de Britten hen een beter voorstel doen, kunnen ze die deal met de EU nog altijd opzeggen.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 15:17   #13163
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Daar lijkt het anders wel sterk op. Ik begrijp beide standpunten wel maar een grote deal wordt zo wel erg onwaarschijnlijk.
In de politieke verklaring die het VK ondertekend heeft beloofden ze nochtans dat ze 'nauw verbonden' wouden blijven op die vlakken... Als ze van beide walletjes willen eten, zal de EU daar niet meer mee akkoord gaan.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 06:55   #13164
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
In de politieke verklaring die het VK ondertekend heeft beloofden ze nochtans dat ze 'nauw verbonden' wouden blijven op die vlakken... Als ze van beide walletjes willen eten, zal de EU daar niet meer mee akkoord gaan.
Hetgeen de Britten willen is een ruime free-trade met de VS, liefst zonder beperkingen (dus ja, ook de chloorkippen). Een deal met de EU lijkt me dan erg onwaarschijnlijk vanwege hetgeen je opmerkt. Dan beter dit gegeven nu of in juni duidelijk maken en niet doen alsof ze nog onderhandelen tot in december.

Het probleem met het chloor- en hormoonvlees is makkelijk op te lossen door een label te verplichten als het vlees uit de VS komt, dan kun je als consument kiezen. Zoals ze hier ook zouden moeten doen met halal vlees.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 10:36   #13165
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hetgeen de Britten willen is een ruime free-trade met de VS, liefst zonder beperkingen (dus ja, ook de chloorkippen). Een deal met de EU lijkt me dan erg onwaarschijnlijk vanwege hetgeen je opmerkt. Dan beter dit gegeven nu of in juni duidelijk maken en niet doen alsof ze nog onderhandelen tot in december.

Het probleem met het chloor- en hormoonvlees is makkelijk op te lossen door een label te verplichten als het vlees uit de VS komt, dan kun je als consument kiezen. Zoals ze hier ook zouden moeten doen met halal vlees.
Bijna 50% van de UK buitenlandse handel is met de EU. Hoeveel is dat met het UK?
Volgens mij is die Trump deal gewoon de zoveelste poging om de EU onder druk te zetten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 12:08   #13166
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bijna 50% van de UK buitenlandse handel is met de EU. Hoeveel is dat met het UK?
Volgens mij is die Trump deal gewoon de zoveelste poging om de EU onder druk te zetten.
Daar heb je een punt maar de Britten blijven ook de Britten, ze zoeken al langer een connectie met de VS.

50% van de export is 200 miljard, zijnde 8% van het BNP, als dat zou zakken naar 7% hebben de Britten daar geen probleem mee, dat wordt dan opgevangen door een nieuwe grote markt in de VS. Als alles loopt naar plan.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 13:01   #13167
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Daar heb je een punt maar de Britten blijven ook de Britten, ze zoeken al langer een connectie met de VS.

50% van de export is 200 miljard, zijnde 8% van het BNP, als dat zou zakken naar 7% hebben de Britten daar geen probleem mee, dat wordt dan opgevangen door een nieuwe grote markt in de VS. Als alles loopt naar plan.
Ze werkt dat niet.

Een deal met de VS zal onherroepelijk een verzwakking betekenen voor de Britten die opeens een massa goederen en regels vanuit de VS moeten gaan slikken. Ze zijn namelijk een kleine economie. De grote bepaalt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 18:58   #13168
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Daar heb je een punt maar de Britten blijven ook de Britten, ze zoeken al langer een connectie met de VS.
Dat loopt niet van een leien dakje. Trump heeft razend de telefoon dichtgegooid tijdens een gesprek met Boris Johnson en die heeft zijn bezoek aan het Witte Huis geannuleerd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 19:02   #13169
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze werkt dat niet.

Een deal met de VS zal onherroepelijk een verzwakking betekenen voor de Britten die opeens een massa goederen en regels vanuit de VS moeten gaan slikken. Ze zijn namelijk een kleine economie. De grote bepaalt.
Ja, en omgekeerd ook, de Britten staan bv heel sterk in de services. De markt die erbij komt voor de Britten is vele malen groter dan de markt die de VS erbij zou krijgen.

De voorwaarde zal uiteraard zijn om alles te aanvaarden maar met een verplicht label zou dat opgelost zijn, zolang de mensen weten wat ze kopen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 19:12   #13170
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat loopt niet van een leien dakje. Trump heeft razend de telefoon dichtgegooid tijdens een gesprek met Boris Johnson en die heeft zijn bezoek aan het Witte Huis geannuleerd.
Is dat het Huawei gesprek of iets nieuws? Feit is inderdaad dat ze de VS meer gaan moeten volgen in die zaken, in plaats van de EU. Blijkbaar voelen ze zich daar beter bij.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 19:16   #13171
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Is dat het Huawei gesprek of iets nieuws? Feit is inderdaad dat ze de VS meer gaan moeten volgen in die zaken, in plaats van de EU. Blijkbaar voelen ze zich daar beter bij.
Volgens mij is het Johnson enkel maar te doen om de EU af te dreigen. Gaat niet lukken, net zomin als hij de US kan afdreigen.
Het UK is een economische dwerg.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 20:12   #13172
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Is dat het Huawei gesprek of iets nieuws? Feit is inderdaad dat ze de VS meer gaan moeten volgen in die zaken, in plaats van de EU. Blijkbaar voelen ze zich daar beter bij.
Het ging ook om die vrouw van een Amerikaanse diplomaat die in England frontaal, de verkeerde kant van de weg, in botsing is gekomen en de dood van een vrouw veroorzaakt heeft. En daarna naar US is terugvlogen en zich zo heeft onttrokken aan het Britse gerecht.
Nog een paar andere zaken ook.

Grappig is dat ge in uw zin hierboven letterlijk toegeeft dat de UK een hondje is die een nieuw baasje zoekt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 21:34   #13173
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het ging ook om die vrouw van een Amerikaanse diplomaat die in England frontaal, de verkeerde kant van de weg, in botsing is gekomen en de dood van een vrouw veroorzaakt heeft. En daarna naar US is terugvlogen en zich zo heeft onttrokken aan het Britse gerecht.
Nog een paar andere zaken ook.

Grappig is dat ge in uw zin hierboven letterlijk toegeeft dat de UK een hondje is die een nieuw baasje zoekt.
Dat is grappig ja, als dat hun Walhalla is dan is dat maar zo. Er zijn ook voordelen aan verbonden, er zal een wederzijdse uitwisseling zijn.

Dat met die vrouw is een interessant geval, ze vluchtte naar de VS omdat ze in de UK naar de gevangenis kan voor een auto ongeluk. (Huh? voor een ongeluk?) Maar ze heeft gewerkt voor de CIA en de VS wil haar niet uitleveren, nu gaan er stemmen op om Julian Assange dan ook maar niet uit te leveren. Dan zou die jongen toch niet voor niets gestorven zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Harry_Dunn
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 21:45   #13174
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is grappig ja, als dat hun Walhalla is dan is dat maar zo. Er zijn ook voordelen aan verbonden, er zal een wederzijdse uitwisseling zijn.

Dat met die vrouw is een interessant geval, ze vluchtte naar de VS omdat ze in de UK naar de gevangenis kan voor een auto ongeluk. (Huh? voor een ongeluk?) Maar ze heeft gewerkt voor de CIA en de VS wil haar niet uitleveren, nu gaan er stemmen op om Julian Assange dan ook maar niet uit te leveren. Dan zou die jongen toch niet voor niets gestorven zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Harry_Dunn
Het is gewoon een schending van de bevoegdheden van uitvoerende en rechterlijke macht.

Net zoals het pardon voor die USA war crimineel.
https://www.aclu.org/news/national-s...ustice-system/

Scheiding Der Machten, alt-right jongens en meisjes.
Nooit van gehoord?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 22:02   #13175
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is gewoon een schending van de bevoegdheden van uitvoerende en rechterlijke macht.

Net zoals het pardon voor die USA war crimineel.
https://www.aclu.org/news/national-s...ustice-system/

Scheiding Der Machten, alt-right jongens en meisjes.
Nooit van gehoord?
Alt-right, alt-right. Ik ben pro Trump omdat ze hem zo afbreken en de Democraten compleet wacko geworden zijn. Hier stem ik uiterst rechts omdat die de enige zijn die moslims als een probleem durven benoemen, links is opeens religieus geworden.

Scheiding Der Machten is ook hier een probleem onder links, dat is niet enkel een rechts probleem.

Obama en Clinton hebben ook dubieuze pardon's uitgesproken, alsof links bestaat in de VS politiek.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 5 maart 2020 om 22:04.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 22:09   #13176
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Alt-right, alt-right. Ik ben pro Trump omdat ze hem zo afbreken en de Democraten compleet wacko geworden zijn. Hier stem ik uiterst rechts omdat die de enige zijn die moslims als een probleem durven benoemen, links is opeens religieus geworden.

Scheiding Der Machten is ook hier een probleem onder links, dat is niet enkel een rechts probleem.
Sorry, maar dat is een foute reden.

Ik begrijp dat je om een of andere reden ontevreden bent, ik ben soms ook ontevreden.
Maar om dan een narcistisch, sexistisch, dom rijkeluiszoontje als de nieuwe messias te gaan vereren, dat doe ik niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 22:34   #13177
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Alt-right, alt-right. Ik ben pro Trump omdat ze hem zo afbreken ...
Mss beter eens opzoeken waarom ze hem zo afbreken ipv hem te blijven vereren als een God.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 23:06   #13178
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Mss beter eens opzoeken waarom ze hem zo afbreken ipv hem te blijven vereren als een God.
Omdat Trump enkel pro trump is, de VS kunnen hem aan zijn reet roesten. Het presidentschap is een show om zijn ego te bevredigen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 23:28   #13179
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sorry, maar dat is een foute reden.

Ik begrijp dat je om een of andere reden ontevreden bent, ik ben soms ook ontevreden.
Maar om dan een narcistisch, sexistisch, dom rijkeluiszoontje als de nieuwe messias te gaan vereren, dat doe ik niet.
Hij wordt teveel aangevallen met leugens, dus hij moet iets goed doen. Het grote voordeel is dat Trump geen politieker is en een logica volgt die ik meestal ook wel kan smaken. En hij doet wat hij beloofd, wat een concept.

Het alternatief was Clinton en nu eventueel Biden, sorry maar dan blijft Trump toch top of the bill hoor. Sanders misschien, maar die is ondertussen besmet door die ultra linkse bende zonder werkende hersencellen. Een beetje realisme zou wel handig zijn bij huidig links maar dat is ver zoek.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 23:28   #13180
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Mss beter eens opzoeken waarom ze hem zo afbreken ipv hem te blijven vereren als een God.
Dat doe ik, juist daarom
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be