Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2010, 17:43   #61
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat brengt enorm veel geld op, d�*�*r zit het hem. Meer dan je ooit met eerlijk werken kan verdienen. En ja, in Mexico worden ze armer en armer, ook hier slaat de crisis toe. Zelfs daarvoor werden ze door buurland USA reeds flink uitgezogen en gebroodrooft. Mexico was bvb één der grootste maïsproducenten ter wereld, een markt die hen door de USA afgepakt is. Die gaven subsidies aan hun landbouwers om de prijzen naar beneden te halen, en zo de Mexicaanse maïsproducteurs kapot te krijgen...
Bekijk het ook eens van de andere kant: de dollars die de Mexicanen die werken in de VS terugsturen, is de 2e grootste bron van inkomen voor dat land na olie. En denk je dat de miljoenen Mexicaanse illegalen geen jobs afnemen van laaggeschoolde Amerikanen?

Laatst gewijzigd door longhorn : 20 juni 2010 om 17:43.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 19:50   #62
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@ Longhorn - Dat zeker. De vraag is alleen of de Amerikanen dat werk nog wel willen doen. Dat kun jij beter beoordelen dan wij.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 00:03   #63
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Bekijk het ook eens van de andere kant: de dollars die de Mexicanen die werken in de VS terugsturen, is de 2e grootste bron van inkomen voor dat land na olie. En denk je dat de miljoenen Mexicaanse illegalen geen jobs afnemen van laaggeschoolde Amerikanen?
Moest de Mexicaanse economie niet platgelegd worden door de USA, dan moesten de laaggeschoolde Mexicanen niet naar de USA migreren, om daar hun taco's te gaan verdienen. Dat zou wel sneu zijn voor de Amerikaanse boeren natuurlijk, die deze mensen met graagte uitbuiten, en voor een appel en een schep maïs zich laten afbeulen op hun uitgestrekte landerijen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 08:55   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Moest de Mexicaanse economie niet platgelegd worden door de USA, ....
Wat een onzin.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 16:21   #65
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Inderdaad; Het verbod op drugs kost miljarden en mensenlevens: het leidt tot misdaad en is slecht voor de volksgezonhdeid. Hef het op.

Een paar bedenkingen:

1. Ik heb er inherent niet veel problemen mee als iemand drugs gebruikt zolang dat geen hinder voor anderen creëert (ie criminaliteit, sowieso niet in nabijheid van minderjarigen...)

Maar: ik zie niet in waarom men een drugsverslaafde bvb nog een uitkering zou geven. Of gaat u de verslaving subsidiëren? Akkoord?

2. De ervaringen mbt legalisatie verschillen nogal sterk naargelang het sociale milieu. I.e. de (betere) middenkasse lijkt idd zonder al te veel problemen in staat af en toe een joint op te steken of een lijn coke te snuiven. Voor de "lagere sociale klassen" ligt dat meestal helemaal anders. I.e. is het pleziertje van de begoede middenklasser de miserie van de 'lagere' klassen waard?

3. Volgens mij is het eerder een kwestie van het huidige gebrek aan effectieve bestraffing dat het drugsbeleid doet falen. Was overlaatst in Qatar: drugsprobleem: onbestaand.
Het is volgens mij dus wel degelijk mogelijk drugshandel in te dijken, alleen moeten de straffen veel zwaarder zijn dan momenteel het geval. En moet menafstappen van het idee dat de gebruiker niet gepenaliseerd wordt. Geen klanten = geen dealers. En die klanten zijn heel wat makkelijker af te schrikken dan de dealers.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 juni 2010 om 16:22.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 16:42   #66
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Een paar bedenkingen:

1. Ik heb er inherent niet veel problemen mee als iemand drugs gebruikt zolang dat geen hinder voor anderen creëert (ie criminaliteit, sowieso niet in nabijheid van minderjarigen...)

Maar: ik zie niet in waarom men een drugsverslaafde bvb nog een uitkering zou geven. Of gaat u de verslaving subsidiëren? Akkoord?

2. De ervaringen mbt legalisatie verschillen nogal sterk naargelang het sociale milieu. I.e. de (betere) middenkasse lijkt idd zonder al te veel problemen in staat af en toe een joint op te steken of een lijn coke te snuiven. Voor de "lagere sociale klassen" ligt dat meestal helemaal anders. I.e. is het pleziertje van de begoede middenklasser de miserie van de 'lagere' klassen waard?

3. Volgens mij is het eerder een kwestie van het huidige gebrek aan effectieve bestraffing dat het drugsbeleid doet falen. Was overlaatst in Qatar: drugsprobleem: onbestaand.
Het is volgens mij dus wel degelijk mogelijk drugshandel in te dijken, alleen moeten de straffen veel zwaarder zijn dan momenteel het geval. En moet menafstappen van het idee dat de gebruiker niet gepenaliseerd wordt. Geen klanten = geen dealers. En die klanten zijn heel wat makkelijker af te schrikken dan de dealers.
en toen was er ....
Citaat:
DOHA The alarm bell is ringing loud and clear for parents as well as authorities to wake up and take notice as more and more teenagers in the region are turning drug addicts.
More and more young people now openly talk of their peers taking banned drugs despite greater awareness about the harmful effects of narcotics on the physical and mental health of the user.
....Omar, a 12-year-old Omani boy (name changed) said, “I know some people my age who smoke and take drugs.
There are lots of them in our school.
They are taking to drugs because their friends are luring them into it.
They just go out with their friends and take drugs and their families don’t know about it.
Last year, I had one school mate who was caught while smoking.
He was expelled from the school immediately.” Ramy, a 14-year-old Qatari boy (name changed), said, “I know four people my age who are hooked on drugs.
They are my classmates.
They use it after school hours.
It’s called suwayka.” Muhammad, another 14-yearold Qatari (name changed) said, “Suwayka is a type of herb you put under the lower lip
http://www.qatarliving.com/node/948673
Kom je even uit je grot?

Vrijheid is zelf beslissen want je doet met je lichaam zoalng je anderen niet mee lastig valt.
Alles of niks = ook alcohol bannen.
Slaap, kalmeer, ... allemaal nutteloze medicijnen = bannen.

Laatst gewijzigd door Cdude : 22 juni 2010 om 16:45.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 17:00   #67
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat een onzin.
Moest je er nog een reden bij geven.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 juni 2010 om 17:00.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 17:05   #68
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Een paar bedenkingen:

1. Ik heb er inherent niet veel problemen mee als iemand drugs gebruikt zolang dat geen hinder voor anderen creëert (ie criminaliteit, sowieso niet in nabijheid van minderjarigen...)

Maar: ik zie niet in waarom men een drugsverslaafde bvb nog een uitkering zou geven. Of gaat u de verslaving subsidiëren? Akkoord?

2. De ervaringen mbt legalisatie verschillen nogal sterk naargelang het sociale milieu. I.e. de (betere) middenkasse lijkt idd zonder al te veel problemen in staat af en toe een joint op te steken of een lijn coke te snuiven. Voor de "lagere sociale klassen" ligt dat meestal helemaal anders. I.e. is het pleziertje van de begoede middenklasser de miserie van de 'lagere' klassen waard?

3. Volgens mij is het eerder een kwestie van het huidige gebrek aan effectieve bestraffing dat het drugsbeleid doet falen. Was overlaatst in Qatar: drugsprobleem: onbestaand.
Het is volgens mij dus wel degelijk mogelijk drugshandel in te dijken, alleen moeten de straffen veel zwaarder zijn dan momenteel het geval. En moet menafstappen van het idee dat de gebruiker niet gepenaliseerd wordt. Geen klanten = geen dealers. En die klanten zijn heel wat makkelijker af te schrikken dan de dealers.
Hoe ziet de klassenverdeling eruit binnen de Mexicaanse maatschappij?
Hebt u daar een zicht op?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 juni 2010 om 17:05.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 17:08   #69
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Een paar bedenkingen:
Was overlaatst in Qatar: drugsprobleem: onbestaand.
Nog eentje Prot?
Citaat:
Centre for drug addicts to be set up in Qatar
Qatar's authorities are planning to set up a rehabilitation centre for drug addicts, an official said here. The move coincides with the international day against drug abuse, which will be observed on Monday.
By Barbara Bibbo', CorrespondentPublished: 00:00 June 21, 2006
Doha: Qatar's authorities are planning to set up a rehabilitation centre for drug addicts, an official said here. The move coincides with the international day against drug abuse, which will be observed on Monday.
The Supreme Council for Family Affairs is planning to create the facility to cater to the needs of an increasing number of youngsters suffering from drug addiction, an official at the council told Gulf News.

"The rehabilitation centre will serve a growing number of youths suffering from different kinds of addiction that need special treatment and qualified assistance," the official said.
Some preliminary studies conducted by the Council on the problem of drug addiction revealed that action needs to be taken urgently to provide both treatment and prevention of drug abuse.

The official said people were addicted to a range of substances, from narcotics to alcohol. However, despite studies conducted by the Council and Qatar University, there is no official estimate and comprehensive information on the magnitude of the problem.
http://gulfnews.com/news/gulf/qatar/...qatar-1.241760

Laatst gewijzigd door Cdude : 22 juni 2010 om 17:08.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 18:15   #70
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Een paar bedenkingen:

1. Ik heb er inherent niet veel problemen mee als iemand drugs gebruikt zolang dat geen hinder voor anderen creëert (ie criminaliteit, sowieso niet in nabijheid van minderjarigen...)

Maar: ik zie niet in waarom men een drugsverslaafde bvb nog een uitkering zou geven. Of gaat u de verslaving subsidiëren? Akkoord?
Ik heb de indruk dat jij iemand bent die denkt dat iedere gebruiker een verslaafde is.

Citaat:
2. De ervaringen mbt legalisatie verschillen nogal sterk naargelang het sociale milieu. I.e. de (betere) middenkasse lijkt idd zonder al te veel problemen in staat af en toe een joint op te steken of een lijn coke te snuiven. Voor de "lagere sociale klassen" ligt dat meestal helemaal anders. I.e. is het pleziertje van de begoede middenklasser de miserie van de 'lagere' klassen waard?
Denk je dat er veel coke gebruikt wordt in de lagere sociale klasse?
Kan je vertellen waarop jij je baseert voor deze stellingen. Over welke "ervaringen mbt legalisatie" spreek jij?
Citaat:
3. Volgens mij is het eerder een kwestie van het huidige gebrek aan effectieve bestraffing dat het drugsbeleid doet falen. Was overlaatst in Qatar: drugsprobleem: onbestaand.
Het is volgens mij dus wel degelijk mogelijk drugshandel in te dijken, alleen moeten de straffen veel zwaarder zijn dan momenteel het geval. En moet menafstappen van het idee dat de gebruiker niet gepenaliseerd wordt. Geen klanten = geen dealers. En die klanten zijn heel wat makkelijker af te schrikken dan de dealers.
Me dunkt dat er in landen; waar de doodstraf staat op drugs; er toch drugs zijn.
Hoe zwaar wil jij straffen? Denk je dat het verbod dan effectief de drugs kan doen verdwijnen uit de maatschappij?
Nogal contradictorisch met je inleiding :
"1. Ik heb er inherent niet veel problemen mee als iemand drugs gebruikt zolang dat geen hinder voor anderen creëert"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 20:23   #71
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Longhorn - Dat zeker. De vraag is alleen of de Amerikanen dat werk nog wel willen doen. Dat kun jij beter beoordelen dan wij.
Niet aan de prijs die men een illegaal betaalt. Aannemers in de bouw die met Amerikanen werkten, konden niet meer concurreren. Als men de illegalen weghaalt dan zouden er niet genoeg Amerikanen zijn die de vrijgekomen jobs willen vullen. Daarom lijkt het beter dat men veel van die kerels uit de illegaliteit haalt door een werkvergunning te geven en een degelijk loon. Zo betalen ze belastingen. Amerikanen klagen veel over de illegalen maar haal ze weg en de kosten zullen stijgen in verscheidene sectors.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 21:11   #72
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Mexico wordt op dit moment overvallen door een lawine aan geweld. Calderón, ten einde raad weet niet meer hoe hij de rivaliserende bendes moet indammen.
Het grote probleem voor hem is dat Mexico het grensland is tussen de bronnen en het grootste drugsgebruikende land ter wereld.
De ellendige USA.

Een bodemloze afnemersput van alle ellende die Zuid Amerika produceert, en niemand die het ook maar wil of kan stoppen. Noch in Z-A, noch in de States zelf en Mexico blijkt vrijwel machteloos te zijn. En dan hebben we het nog niet eens over de Caribische eilanden die ook nog hun spelletje trompet meeblazen.
Is de sociale situatie in de VS dan zo formidabel slecht dat mensen hun heil in de drugs zoeken?
Moesten ze Mexico als 51ste staat aanhechten aan Amerika zal het daar wel snel gedaan zijn met criminaliteit.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 22:19   #73
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@ Longhorn

Als ik me goed herinner zit jij in Texas - ik zat jaren en jaren geleden enige tijd in NM aan de Rio Pecos. Begin 'u80er jaren kregen wij al opdracht naar mogelijke leveranciers te zoeken voor de grensversperringen die ze toen al wilden aanleggen.

http://www.leap2020.eu/GEAB-N-46-Spe...our_a4810.html

Is dit een correct beeld?
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 23:22   #74
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat jij iemand bent die denkt dat iedere gebruiker een verslaafde is.

Denk je dat er veel coke gebruikt wordt in de lagere sociale klasse?
Kan je vertellen waarop jij je baseert voor deze stellingen. Over welke "ervaringen mbt legalisatie" spreek jij?

Me dunkt dat er in landen; waar de doodstraf staat op drugs; er toch drugs zijn.
Hoe zwaar wil jij straffen? Denk je dat het verbod dan effectief de drugs kan doen verdwijnen uit de maatschappij?
Nogal contradictorisch met je inleiding :
"1. Ik heb er inherent niet veel problemen mee als iemand drugs gebruikt zolang dat geen hinder voor anderen creëert"
Ik heb vroeger geregeld geblowd, doe het nu nog af en toe. Hardere drugs heb ik nooit gebruikt, ik heb mijn kennissenkring wel enkele mensen die occasioneel een lijn coke snuiven.

Verleden jaar heb ik mijn 20 jarige neef begraven die gestorven is aan een overdosis (combinatie van alcohol, cocaine en nog wat andere rommel).

volstaat dit als 'credentials' om een mening over het drugsbeleid te hebben?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 23:31   #75
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat jij iemand bent die denkt dat iedere gebruiker een verslaafde is.


Denk je dat er veel coke gebruikt wordt in de lagere sociale klasse?
Kan je vertellen waarop jij je baseert voor deze stellingen. Over welke "ervaringen mbt legalisatie" spreek jij?

Me dunkt dat er in landen; waar de doodstraf staat op drugs; er toch drugs zijn.
Hoe zwaar wil jij straffen? Denk je dat het verbod dan effectief de drugs kan doen verdwijnen uit de maatschappij?
Nogal contradictorisch met je inleiding :
"1. Ik heb er inherent niet veel problemen mee als iemand drugs gebruikt zolang dat geen hinder voor anderen creëert"
In de U.S. hebben ze ook coke voor arme mensen : crack. Die uiterst giftige en verslavende rommel is ook in grote Europese steden opgedoken nu.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 04:40   #76
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik heb vroeger geregeld geblowd, doe het nu nog af en toe. Hardere drugs heb ik nooit gebruikt, ik heb mijn kennissenkring wel enkele mensen die occasioneel een lijn coke snuiven.

Verleden jaar heb ik mijn 20 jarige neef begraven die gestorven is aan een overdosis (combinatie van alcohol, cocaine en nog wat andere rommel).

volstaat dit als 'credentials' om een mening over het drugsbeleid te hebben?
Ik vroeg o.a. "Over welke "ervaringen mbt legalisatie" spreek jij?"

Laatst gewijzigd door artisjok : 23 juni 2010 om 04:41.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 07:58   #77
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik heb vroeger geregeld geblowd, doe het nu nog af en toe. Hardere drugs heb ik nooit gebruikt, ik heb mijn kennissenkring wel enkele mensen die occasioneel een lijn coke snuiven.

Verleden jaar heb ik mijn 20 jarige neef begraven die gestorven is aan een overdosis (combinatie van alcohol, cocaine en nog wat andere rommel).
volstaat dit als 'credentials' om een mening over het drugsbeleid te hebben?
Overdosis alcohol en coke?. I guess dat die "andere rommel" wel de doorslag heeft gegeven. (ofg injecteerde hij)
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 15:12   #78
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Artisjok
Mensen die drugs gebruiken zijn onbruikbaar.
Niet waar. Veel mensen zijn verslaafd aan voorgeschreven medicijnen zoals opiaten en captagon (=legale speed). En verder is de sociale situatie van marginale druggebruikers de voornaamste oorzaak van problemen.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 15:24   #79
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Maar: ik zie niet in waarom men een drugsverslaafde bvb nog een uitkering zou geven. Of gaat u de verslaving subsidiëren? Akkoord?
Iemand die zo ver is dat hij niet meer functioneert, moet hulp aangeboden krijgen. Zo simpel als dat. Problematisch druggebruik hangt trouwens vaak samen met andere problemen, zoals psychologische.

Citaat:
2. De ervaringen mbt legalisatie verschillen nogal sterk naargelang het sociale milieu. I.e. de (betere) middenkasse lijkt idd zonder al te veel problemen in staat af en toe een joint op te steken of een lijn coke te snuiven. Voor de "lagere sociale klassen" ligt dat meestal helemaal anders. I.e. is het pleziertje van de begoede middenklasser de miserie van de 'lagere' klassen waard?
Goeie vraag inderdaad, maar door dan maar heel de boel te verbieden los je het probleem helemaal niet op. Integendeel, de "beter begoede" klasse heeft meer middelen om juridisch uit de problemen te blijven, wat nog maar eens het klasseverschil bevestigt...

Citaat:
3. Volgens mij is het eerder een kwestie van het huidige gebrek aan effectieve bestraffing dat het drugsbeleid doet falen. Was overlaatst in Qatar: drugsprobleem: onbestaand.
Voor zover ik weet, als je aan de drugs WIL zitten dan gaat een verbod u niet afschrikken. Dat van Qatar, dat is even belachelijk als Ahmadinejad die beweert dat er geen homoseksuelen zijn in Iran.

Citaat:
Het is volgens mij dus wel degelijk mogelijk drugshandel in te dijken, alleen moeten de straffen veel zwaarder zijn dan momenteel het geval.
Amerika: veel zwaardere straffen, en ze smijten er miljarden tegenaan in hun War on Drugs. Resultaat: nihil. Noppes. Nada. Rien!!!!!

Citaat:
En moet men afstappen van het idee dat de gebruiker niet gepenaliseerd wordt. Geen klanten = geen dealers. En die klanten zijn heel wat makkelijker af te schrikken dan de dealers.
De gebruiker wordt wel degelijk gepenaliseerd (b.v. met geldboetes), alleen heeft cannabis de laagste prioriteit. Voor alle andere drugs kunt ge serieuze boetes krijgen, ook als eindgebruiker.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 15:27   #80
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik heb vroeger geregeld geblowd, doe het nu nog af en toe. Hardere drugs heb ik nooit gebruikt, ik heb mijn kennissenkring wel enkele mensen die occasioneel een lijn coke snuiven.

Verleden jaar heb ik mijn 20 jarige neef begraven die gestorven is aan een overdosis (combinatie van alcohol, cocaine en nog wat andere rommel).

volstaat dit als 'credentials' om een mening over het drugsbeleid te hebben?
Het verklaart uw persoonlijke gevoelens daarover maar het heeft niks te maken met het drugsbeleid. Ik ken ook mensen die niet in auto willen rijden omdat ze een familielid in een carcrash verloren hebben. Maar daarmee gaat ge niet heel de wereld van de auto afhelpen.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be