Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Moeten we houtkachels verbieden?
Ja. 7 29,17%
Neen. 9 37,50%
Enkel toelaten als ze aan veel strengere regels voldoen. 6 25,00%
Ik heb uit mijzelf al warm genoeg. 2 8,33%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2018, 08:30   #201
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hij leeft niet op kosten van de gemeenschap dus so what?
Neen, maar hij is blijkbaar niet meer gemotiveerd om nog te werken want hij heeft het toch niet meer nodig.

Veel 50 plussers hebben het niet echt meer nodig. Hun huis is afbetaald, kinderen zijn het huis uit of studeren althans niet meer, sommigen hebben reeds wat geërfd, enz...

Als een werkgever dergelijk iemand aanwerft loopt hij dus het risico een niet gemotiveerde werknemer in huis te halen en hij zal niet geneigd zijn dit te doen. Andere 50 plussers kunnen echter wel nog gemotiveerd zijn maar het is moeilijk voor een werkgever om daar een ondersheid tussen te maken. Hij kan moeilijk hun financiële situatie nagaan om te zien indien ze de inkomsten nodig hebben of niet.

Daardoor kan ik, als 56 jarige bijvoorbeeld, nog moeilijk een job vinden al zit ik in een zeer goede markt. Geen zorg, ik ben namelijk meer dan 15 jaar geleden gestart als zelfstandige omdat ik de situatie zo inschatte maar er zijn er andere die dit niet gedaan hebben en nu moeilijk een geschikte functie vinden.

Maar het is off-topic, ik weet het.

Laatst gewijzigd door JimmyB : 2 maart 2018 om 08:30.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 08:37   #202
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hij leeft niet op kosten van de gemeenschap dus so what?
als m dopt en daarbij nog pensioenrechten opbouwt wel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 08:38   #203
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het is inderdaad een heel pak minder. Maar onze woning is juist afbetaald, er is geen enkele schuld meer, we hebben een meer dan gemiddelde spaarcent opzij staan, ik heb van mijn ouders een mooie erfenis ontvangen en hoe erg het ook klinkt mijn schoonouders zijn niet meer van de jongste en zijn hun enige dochter, mijn vrouw dus, al grote delen aan het schenken (om erfenisrechten te vermijden). Hun woning staat te koop en ze hebben enkele maanden geleden op mijn vrouw haar naam een nieuwbouw appartement in wording gekocht. Daar hebben wij wel voor geleend maar eigenlijk is dat enkel een heropname van onze juist afgelopen lening zodat we max. fiscaal rendement kunnen behouden. Maar eigenlijk hebben we de centen al van haar ouders mogen ontvangen en wordt dit elders veilig belegd. En er zijn nog enkele vroegere investeringen die maandelijks wat centen opbrengen. Kortom is het nog nodig om zoveel meer te gaan verdienen om bij op de stapel te leggen? En om er toch maar bergen belastingen op te betalen.

Mits goed te leven zonder te overdrijven hoeft het niet zo meer. Ik heb natuurlijk geen glazen bol en wie weet ben ik het binnen een jaar zo beu dat ik elk werk zou willen aannemen. Maar momenteel zeg ik neen het is goed zoals het nu is.
jullie hebben geen kinderen?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 08:52   #204
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als m dopt en daarbij nog pensioenrechten opbouwt wel.
Hij leeft van zijn opzegvergoeding en "dopt" bijgevolg niet.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 08:55   #205
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Natuurlijk heb ik kinderen. En die kunnen op eigen benen staan en zullen de nodige steun van mij krijgen als ze het echt nodig hebben. Willen ze morgen een dikke Mercedes kopen dan moeten ze maar zien dat ze het kunnen betalen. Hebben ze problemen met gezondheid of een zware tegenslag dan sta ik klaar.

Maar ik kwam hier over houtkachels iets posten. Gisteren zat de gemeentekrant in de brievenbus. En daar staat een heel artikel in hoe je een houtkachel moet gebruiken. Het wordt zelfs tijdens koude winterdagen door de gemeente aangeraden als een vorm van gezellige warmte. En op de achterkant van die bladzijde een blad vol reclame van een winkel die oa. pellet- en houtkachels verkoopt
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 08:58   #206
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Natuurlijk heb ik kinderen. En die kunnen op eigen benen staan en zullen de nodige steun van mij krijgen als ze het echt nodig hebben. Willen ze morgen een dikke Mercedes kopen dan moeten ze maar zien dat ze het kunnen betalen. Hebben ze problemen met gezondheid of een zware tegenslag dan sta ik klaar.

Maar ik kwam hier over houtkachels iets posten. Gisteren zat de gemeentekrant in de brievenbus. En daar staat een heel artikel in hoe je een houtkachel moet gebruiken. Het wordt zelfs tijdens koude winterdagen door de gemeente aangeraden als een vorm van gezellige warmte. En op de achterkant van die bladzijde een blad vol reclame van een winkel die oa. pellet- en houtkachels verkoopt
Doorsturen naar Schijtvlieghe?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 09:16   #207
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hij leeft van zijn opzegvergoeding en "dopt" bijgevolg niet.
nog niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 09:26   #208
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Correct : nog niet. Dus voorlopig heb je geen poot om op te staan en doe je enkel aan trollen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 09:30   #209
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Correct : nog niet. Dus voorlopig heb je geen poot om op te staan en doe je enkel aan trollen
jij hebt hier al een paar keer aangekondigd ook geen werk te zullen gaan zoeken of toch niks te zullen vinden na je 'opzeg'periode, of was dat maar om te lachen? dan had je dat erbij moeten zetten, dan zou ik ook geen kritiek gegeven hebben.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 09:30   #210
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nog niet.
Mocht iedereen in dit onland, die er mentaal en fysiek toe in staat is, eens 30 tot 35 jaar gaan werken....Laat die mens gerust, hij heeft genoeg bijgedragen in vergelijking met anderen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 09:32   #211
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mocht iedereen in dit onland, die er mentaal en fysiek toe in staat is, eens 30 tot 35 jaar gaan werken....Laat die mens gerust, hij heeft genoeg bijgedragen in vergelijking met anderen.
nee, pas bij een carrière van 45 jaar ben je statistisch gezien geen kost voor de maatschappij.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 09:33   #212
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, pas bij een carrière van 45 jaar ben je statistisch gezien geen kost voor de maatschappij.
Is daar het profitariaat in opgenomen? Als er zijn die gans hun leven profiteren dan moeten diegenen die wel willen werken inderdaad 45 jaar gaan.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 maart 2018 om 09:34.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 09:35   #213
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Is daar het profitariaat in opgenomen?
da's een ander probleem dat ook aangepakt moet worden, maar iemand die vanvoor in de vijftig, verkondigt niet meer te zullen gaan werken, te zullen doppen en ook nog eens een nick 'profiteur' aanmaakt moet niet schrikken dat mensen hem ook als profiteur zullen bekijken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 09:38   #214
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
da's een ander probleem dat ook aangepakt moet worden, maar iemand die vanvoor in de vijftig, verkondigt niet meer te zullen gaan werken, te zullen doppen en ook nog eens een nick 'profiteur' aanmaakt moet niet schrikken dat mensen hem ook als profiteur zullen bekijken.
Kan je hem ongelijk geven? Idealisten schieten hier in B enkel in eigen voet.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 maart 2018 om 09:39.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 09:46   #215
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Kan je hem ongelijk geven? Idealisten schieten hier in B enkel in eigen voet.
het systeem laat het soms toe, maar wordt nu toch blijkbaar aangedraaid (zij het nog veel te traag)

maar iedereen die van voor in de vijftig zijnde stopt met werken in een of ander bijstandsstatuut, brugpensioen, dop of whatever, mag weten dat m op t systeem surft ten koste van het merendeel van de burgers die wel tot hun 67 zullen werken en bijdragen.

profiteurs moeten met hun etiket leren leven. ze doen maar hé, het systeem is zo, maar het is niemand verplicht om profiteur te worden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 09:56   #216
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het systeem laat het soms toe, maar wordt nu toch blijkbaar aangedraaid (zij het nog veel te traag)

maar iedereen die van voor in de vijftig zijnde stopt met werken in een of ander bijstandsstatuut, brugpensioen, dop of whatever, mag weten dat m op t systeem surft ten koste van het merendeel van de burgers die wel tot hun 67 zullen werken en bijdragen.

profiteurs moeten met hun etiket leren leven. ze doen maar hé, het systeem is zo, maar het is niemand verplicht om profiteur te worden.
Er zijn er hier de laatste tijd honderdduizenden tot + 1 miljoen toegekomen die ook meesurfen op het systeem ZONDER ooit iets te hebben bijgedragen. Meer nog, men liet gepensioneerden naar hier komen en betaalde die ook een pensioen zonder dat ze hier ooit maar 1 dag hadden gewerkt. Of 1 dag ingeschreven in een of andere nepfirma om vervolgens te gaan stempelen of een leefloon te trekken.
Je moet gek zijn om u tot het einde van uw dagen door dit onland te laten melken. Wie er de kans van krijgt moet terugnemen wat hij er jarenlang heeft ingestoken. Wat als Profiteur volgend jaar het loodje legt? Gaat zijn opgebouwd pensioen naar zijn erfgenamen? Neen, dat verdwijnt, net als drie kwart van zijn wedde tijdens zijn actieve loopbaan, in de bodemloze Belgische put.

Er is niemand verplicht om idealist te zijn en te werken tot zijn 67, maar de grens tussen idealist en idioot wordt zo wel heel vaag.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 maart 2018 om 10:02.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 10:06   #217
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er zijn er hier de laatste tijd honderdduizenden tot + 1 miljoen toegekomen die ook meesurfen op het systeem ZONDER ooit iets te hebben bijgedragen. Meer nog, men liet gepensioneerden naar hier komen en betaalde die ook een pensioen zonder dat ze hier ooit maar 1 dag hadden gewerkt. Of 1 dag ingeschreven in een of andere nepfirma om vervolgens te gaan stempelen of een leefloon te trekken.
Je moet gek zijn om u tot het einde van uw dagen door dit onland te laten melken. Wie er de kans van krijgt moet terugnemen wat hij er jarenlang heeft ingestoken. Wat als Profiteur volgend jaar het loodje legt? Gaat zijn opgebouwd pensioen naar zijn erfgenamen? Neen, dat verdwijnt, net als drie kwart van zijn wedde tijdens zijn actieve loopbaan, in de bodemloze Belgische put.

Er is niemand verplicht om idealist te zijn en te werken tot zijn 67, maar de grens tussen idealist en idioot wordt zo wel heel vaag.
je leest me niet goed, Profiteur mag dat doen! maar hij moet leven met het stigma van profiteur, klaploper, nietsnut, parasiet en uitzuiger ALS hij dat doet. ik heb daar geen probleem mee dan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 10:08   #218
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.526
Standaard

och...'k zou dat stigma niet al te ernstig nemen. Wie weet vandaag nog waar zijn buur de gebraden kippen haalt?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 10:13   #219
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
och...'k zou dat stigma niet al te ernstig nemen. Wie weet vandaag nog waar zijn buur de gebraden kippen haalt?
in de sportclub gaat het er altijd wel eens over wie wat doet ... en t sporten is in agegroepen ... als er dan zo één van 52 tussen zit zonder beroepsactiviteit, heb je onmiddellijk door of t een rentenier dan wel een klaploper is hoor. die klaplopers mogen dan toch wel weten dat ze genieten van anderen hun belastinggeld, ze horen dat af en toe toch ook wel daar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2018, 10:15   #220
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mocht iedereen in dit onland, die er mentaal en fysiek toe in staat is, eens 30 tot 35 jaar gaan werken....Laat die mens gerust, hij heeft genoeg bijgedragen in vergelijking met anderen.
De man is ingenieur.

"Metaal en fysiek belasten" een beetje relativeren. Ja stress. Maar na pakweg 2 jaar hangmatten op kosten van de werkgever (het is hem gegund) kan hij wel weer aan de slag gaan hoor.

Laatst gewijzigd door Tavek : 2 maart 2018 om 10:15.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be