Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2019, 02:32   #661
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Misschien doen 'n paar 't nog wel, zelfs als tijden nu eenmaal veranderen, betekent nog niet dat daarom alles en iedereen meteen verandert.

Ik beweer niet dat 't zo is, ik beweer dat ik net 't tegenovergestelde kan beweren van hetgeen jij beweert, want daar heb jij geen bewijs van, dat is puur anekdotisch.

Maar ik zei reeds dat je uiteraard de modale Vlaming best de schuld mag geven hoor, als je dat blij maakt. Mij niet gelaten, wakker lig ik daar niet van.

Jij herkent uiteraard ook elke modale Vlaming op zicht, of staat op z'n voorhoofd 'modale Vlaming' geschreven?
Mooie bekentenis. Als u niet weet wat de modale Vlaming is, kunt u ook niets concluderen over die "waarden en normen" van de modale Vlaming. U slaagt er toch in uw eigen ruiten keer op keer in te gooien...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 02:34   #662
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mooie bekentenis. Als u niet weet wat de modale Vlaming is, kunt u ook niets concluderen over die "waarden en normen" van de modale Vlaming. U slaagt er toch in uw eigen ruiten keer op keer in te gooien...
Ik heb niets 'geconcludeerd' over de waarden en normen van de modale Vlaming.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 02:40   #663
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat heb ik niet eens beweerd. Institutioneel en op grote schaal, die woorden heb ik niet eens gebruikt.
Niet op grote schaal dus. Dan heeft kojak dus gelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 02:41   #664
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb niets 'geconcludeerd' over de waarden en normen van de modale Vlaming.
Toch wel. U beweerde immers dat we ons nu zouden schamen voor onze eigen "waarden, normen...":

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je moet tenslotte iets overhebben voor hetgeen je zo graag op de barricaden springt, omdat de turkse kebabman achter de hoek zo aardig is.
En natuurlijk omdat 't zo 'exotisch' is, dat trekt aan, Vlaamse Boerenkost is immers veel te min, ook de cultuur, geschiedenis, rijkdom van kunst & cultuur, muziek, verwezenlijkingen, rechten, vrijheden, waarden, normen, eigenheid...bahnee, daar schamen we ons voor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 02:50   #665
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet op grote schaal dus. Dan heeft kojak dus gelijk.
Ik heb die woorden niet gebruikt. Betekent niet dat 't niet wereldwijd en over meerdere decennia liep.

Jij minimaliseert 't pedofilieschandaal in de rkk dus eveneens, wat 'n verrassing.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 02:56   #666
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb die woorden niet gebruikt. Betekent niet dat 't niet wereldwijd en over meerdere decennia liep.

Jij minimaliseert 't pedofilieschandaal in de rkk dus eveneens, wat 'n verrassing.
U probeert al de hele tijd verstoppertje te spelen. U beweert, maar blijkt niet in staat ook maar iets hard te maken. Als u stelt dat iemand anders de feiten minimaliseert, moet u er wel eerst in slagen om de feiten aan te reiken. U geeft niets aan. Integendeel, u vlucht iedere keer weer voor de vraag naar de onderbouw van uw beering.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 03:02   #667
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel. U beweerde immers dat we ons nu zouden schamen voor onze eigen "waarden, normen...":
En wat heeft dat te maken met de modale Vlaming?

'n Modale Vlaming niet op zicht herkennen betekent niet automatisch dat ik niet zou weten wat mijn of onze waarden zouden zijn , waarmee jij niet eens weet wie ik met 'onze' bedoel, tenzij je automatisch aanneemt dat jij bij die 'onze', of 'n modale Vlaming, bij die 'onze' hoorde.

Ik heb niet eens de woorden 'modale Vlaming' in de mond genomen, daar begon jij over.

Ik heb ook nergens beweerd dat ìk geen modale Vlaming op zicht herken. Ik schreef dat jij de modale Vlaming wss op zicht herkende.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 03:05   #668
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U probeert al de hele tijd verstoppertje te spelen. U beweert, maar blijkt niet in staat ook maar iets hard te maken. Als u stelt dat iemand anders de feiten minimaliseert, moet u er wel eerst in slagen om de feiten aan te reiken. U geeft niets aan. Integendeel, u vlucht iedere keer weer voor de vraag naar de onderbouw van uw beering.
Ik weet niet wat 'n " beering" is, maar wel wat 'n paar is.

En voor de zoveelste keer; het ging helemaal niet enkel over dat rkk pedofilieschandaal, want de rkk interesseert me voor geen meter.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 03:05   #669
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
En wat heeft dat te maken met de modale Vlaming?

'n Modale Vlaming niet op zicht herkennen betekent niet automatisch dat ik niet zou weten wat mijn of onze waarden zouden zijn , waarmee jij niet eens weet wie ik met 'onze' bedoel, tenzij je automatisch aanneemt dat jij bij die 'onze', of 'n modale Vlaming, bij die 'onze' hoorde.

Ik heb niet eens de woorden 'modale Vlaming' in de mond genomen, daar begon jij over.

Ik heb ook nergens beweerd dat ìk geen modale Vlaming op zicht herken. Ik schreef dat jij de modale Vlaming wss op zicht herkende.
Over wie schreef u dan wel als u afkwam met het volgende oordeel? En waarnaar verwees u eigenlijk als u het heeft over "de cultuur"? "De geschiedenis?" "De rijkdom aan normen"? En vooral: die "eigenheid"? Eigenheid van wie?

U draait en kronkelt dat het een lieve lust is, want u hebt zichzelf eigenlijk in de vernieling gepraat.

Citaat:
En natuurlijk omdat 't zo 'exotisch' is, dat trekt aan, Vlaamse Boerenkost is immers veel te min, ook de cultuur, geschiedenis, rijkdom van kunst & cultuur, muziek, verwezenlijkingen, rechten, vrijheden, waarden, normen, eigenheid...bahnee, daar schamen we ons voor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 03:06   #670
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik weet niet wat 'n " beering" is, maar wel wat 'n paar is.

En voor de zoveelste keer; het ging helemaal niet enkel over dat rkk pedofilieschandaal, want de rkk interesseert me voor geen meter.
Schijnbaar interesseert het u wel, want u haast zich om de stellen dat iemand de schandalen minimaliseert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 03:15   #671
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar interesseert het u wel, want u haast zich om de stellen dat iemand de schandalen minimaliseert.
U haast zich om 'n enkel detail uit 'n betoog te halen en daar dan op verder te borduren alsof uw leven er vanaf hangt, terwijl 't grotere plaatje verloren gaat in uw niet ter zake doende woordenbrij.

Als er slechts 20 daders waren wereldwijd in dat rkk pedofilieschandaal, zijn 't er nog steeds meer dan 'n paar, dat is dus weldegelijk minimaliseren.

Laatst gewijzigd door SDX : 5 januari 2019 om 03:20.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 03:19   #672
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Over wie schreef u dan wel als u afkwam met het volgende oordeel? En waarnaar verwees u eigenlijk als u het heeft over "de cultuur"? "De geschiedenis?" "De rijkdom aan normen"? En vooral: die "eigenheid"? Eigenheid van wie?

U draait en kronkelt dat het een lieve lust is, want u hebt zichzelf eigenlijk in de vernieling gepraat.
"De rijkdom aan normen"?

Je verzint 't ter plekke nietwaar?

En degene aan wie dit gericht was, weet uiteraard best wat & wie bedoeld wordt.

Dat jij 't hele plaatje niet begrijpt, omdat je er 'n enkele zin of wat los van elkaar staande woorden uithaalt om 'n heel ander verhaal rond te breien, is jouw probleem.

Je doet dat wel vaker.

Laatst gewijzigd door SDX : 5 januari 2019 om 03:26.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 03:22   #673
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
U haast zich om 'n enkel detail uit 'n betoog te halen en daar dan op verder te borduren alsof uw leven er vanaf hangt, terwijl 't grotere plaatje verloren gaat in uw niet ter zake doende woordenbrij.

Als er slechts 20 daders waren wereldwijd in dat rkk pedofilieschandaal, zijn 't er nog steeds meer dan 'n paar, dat is dus weldegelijk minimaliseren.
Uw taalgebruik moet wel bijzonder arm zijn als u "een paar" slechts in één betekenis kunt begrijpen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 03:24   #674
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
"De rijkdom aan normen"?

Je verzint 't ter plekke nietwaar?
U schreef iets over "eigenheid". Van wie of wat is die "eigenheid" dan wel? De modale Vlaming? Indien niet, van wie dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 03:31   #675
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U schreef iets over "eigenheid". Van wie of wat is die "eigenheid" dan wel? De modale Vlaming? Indien niet, van wie dan wel?
Van de exotische uitheemse natuurlijk, wiens cultuur, eigenheid, waarden & normen, verwezenlijkingen et al... uiteraard ver verheven zijn boven alles wat niet uitheems is.

Dag Jan met de obsessie voor 'n enkel woord, detail (als vb) of 'n paar woorden (ook als vb), en daardoor 't hele plaatje mist.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 03:33   #676
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw taalgebruik moet wel bijzonder arm zijn als u "een paar" slechts in één betekenis kunt begrijpen.
Ja, uiteraard kan 'n paar ook 'duizenden' betekenen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 04:23   #677
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Geef me eens één posting waar ik aan het liegen was ?
De post waarin je zegt dat het eigen volk is dat Aalst met nieuwjaar terroriseerde terwijl de burgmeester zegt dat het Afrikanen waren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak
Idem wat bvb Aalst betreft, want daar is het ook van kwaad naar erger aan het gaan, en daar zijn het vooral mensen van bij ons die keet maken, maar soit.
Citaat:
Het gaat om jonge Afrikanen die voor de problemen zorgen. “In totaal zijn er 14 meldingen tot nu toe van vernielde auto’s vooral aan de Hovenierstraat en de Dokter de Moorsstraat. De schade was zeer aanzienlijk, maar we zullen er alles aan doen om de daders te pakken”, klinkt het.
https://www.hln.be/regio/aalst/vanda...zacyxFfKgBqdmQ

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 januari 2019 om 04:30.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 04:37   #678
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Precies dat pedofilie daar ontstaan is ?
Mo is de oudste gekende pedofiel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 04:42   #679
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Ik blijf er bij dat dat slechts een kleine minderheid betreft. De meeste moslims die ik ontmoet (en dat zijn er best wel wat) hebben helemaal niks met onderdrukking, homofobie en andere ongein.
.
Dan hebt u de moslim jongeren in Molenbeek nog niet ontmoet.

Citaat:
“90 procent van de moslimjongeren in Molenbeek en Schaarbeek noemt ISIS-terroristen helden”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160412_02232760
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 04:44   #680
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht


Goh ja, laten we toch asjeblieft stoppen met 't verkondigen van de evidentie, anders zouden ze wel eens de evidentie die verkondigd wordt kunnen bevestigen.

Gast, stel je niet aan.
De RKK is decennialang afgefakt, aangevallen, veroordeeld, tegen aangezeikt, tegen geschopt, bekritiseerd etc etc...

Zijn de stoppen van de katholieken doorgeslagen? Zijn de katholieken de straten gaan onveilig maken, rellen, terroriseren,...enzovoorts?



Die gevangenuspopulatie is er al trouwens.
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be