Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2005, 10:30   #21
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Neen, serieus blijven he.
Altijd!

Citaat:
En dan herhaal ik mijn vraag? Was het niet beter om die man te immobiliseren door hem in zijn been te schieten?
En dan herhaal ik mijn antwoord: misschien wel, maar...

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 10:41   #22
Teerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
U bent blijkbaar helemaal op de hoogte van de precieze omstandigheden van de schietpartij. Enlighten us!

Egidius
Ik ben van niets op de hoogte, ik stel mij alleen maar enkele - volgens mij gezonde - vragen.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 10:42   #23
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Ik ben van niets op de hoogte, ik stel mij alleen maar enkele - volgens mij gezonde - vragen.
Oh, excuus dan. Het klonk eerder als kritiek op de bedreigde agent.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 16:46   #24
tsjernobyl
Vreemdeling
 
tsjernobyl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2003
Berichten: 30
Standaard

Ik denk dat ieder mens zou schieten als iemand je met een mes aanvalt. Je lost niet zomaar een shot, je denkt daar sterk over na, zeker omdat het voor veel agenten de eerste keer is dat ze op een persoon moeten schieten.

Onbewust zou ik sneller op een marrokaan schieten dan op een belg. Als ik een marokkaan tegenkom op straat let ik extra op men boekentas, mijn portefeuille...ik ben al lastig gevallen door die mensen, en dat blijft in je geheugen gegrift. Zoals iemand die eens gebeten is door een hond heel attent is als er een hond in de buurt is.

Die politie agenten hebben erg vaak last met marokkanen, dus ze zullen allicht ook iets aggresiever reageren tegen zulke (agressieve) buitenlanders.
__________________
www.geen200jaar.be
tsjernobyl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 20:36   #25
bohémien
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tsjernobyl
Onbewust zou ik sneller op een marrokaan schieten dan op een belg. Als ik een marokkaan tegenkom op straat let ik extra op men boekentas, mijn portefeuille...ik ben al lastig gevallen door die mensen, en dat blijft in je geheugen gegrift. Zoals iemand die eens gebeten is door een hond heel attent is als er een hond in de buurt is.
Dit toont nu het verschil tussen links en rechts, wanneer je 'ns lastiggevallen geweest bent door een buitenlander scheert rechts ze direct over dezelfde kam. Vorige week heb ik nog maar een klap gekregen van een buitenlander, een klap die onterecht was maar dat houd me nu nog steeds niet tegen om in de Turkse winkel inkopen te gaan doen of om elk contact met alles dat een kleurtje heeft te mijden. Het was een voorval en het is nu achter de rug. Ik blijf even positief ingesteld en had hetzelfde gereageerd als het een Belg was geweest.

Het verschil ligt erin zich niet in negativisme te wentelen want daar wordt je enkel zelf maar negatief en zuur van. Als je je opfokt in zo'n zaken en duidelijk laat blijken dat al die "bruinen" terug mogen, lok je het zelf uit.
bohémien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 21:18   #26
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard

Dat ze de naam van de agent maar voorstellen aan de koning voor een lintje.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 21:26   #27
the sum off al fears
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juli 2005
Berichten: 83
Standaard

als deze agent zich in het nouw voelde moest hij schieten.of moest er nog een pakketje afgaan?
the sum off al fears is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 00:29   #28
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

agenten zijn ook maar mensen. het vraagt al veel moed om de trekker al over te halen.
een kogel in een ledemaat of schouder was beter geweest, maar wat doe je eraan.

het doet er mi compleet niet toe of de aanvaller nu een marokkaan was of niet -> het was een gek met een mes.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be