Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2018, 21:12   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
U ziet daar geen problemen rond in de islam?
Natuurlijk, al heb ik niet onmiddellijk weet van moorden op moslims die zich in het Westen tot het christendom hebben bekeerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 21:21   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja, dat klopt. Maar om religie op zich dan maar helemaal te vermorzelen daar heb ik persoonlijk problemen mee. We leven hier nu ook niet in een communistische dictatuur volgens het woord van Stalin.
Daarenboven "vergeet" Tavek dat bepaalde spanningen tot bloedige conflicten escaleerden omdat ook de wereldlijke macht zich moeide en de religieuze verschillen misbruikte voor de eigen machtspolitiek.

Zo paste de kruistocht tegen de albigenzen perfect in het plan van de Franse koning om zijn machtsgebied richting zuiden uit te breiden. Het was een perfect alibi om zijn eigen machtshonger te verdoezelen. Net zo bijvoorbeeld met de strijd rond de hugenoten in Frankrijk. Daar zien we hoe drie grote adellijke families de gelegenheid te baat nemen om het een en ander uit te vechten dat al enige tijd er zat aan te komen en totaal niets te maken hebben met de protestants-katholieke rivaliteit. Later duikt de figuur van de prins de Condé die ook een allesbehalve zuivere rol heeft gespeeld. En daarbij nog eens de machtspolitiek van de Spaanse vorst ten opzichte van Frankrijk, en het hele plaatje laat een ongelooflijk kluwen zien van machtsaanspraken die heel het religieuze conflict gebruiken voor hun persoonlijke agenda.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 21:43   #143
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u eens uitleggen hoe uw vrijheid ingeperkt wordt als moslims de ramadan volgen?
Als een moslim vrijwillig de ramadan volgt niet.
Maar als alle moslims dat gaan doen wordt het al bedenkelijk.
De druk door de gemeenschap zorgt er wel voor dat het minder onschuldig is, zelfs voor ongelovigen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 22:13   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als een moslim vrijwillig de ramadan volgt niet.
Maar als alle moslims dat gaan doen wordt het al bedenkelijk.
De druk door de gemeenschap zorgt er wel voor dat het minder onschuldig is, zelfs voor ongelovigen.
U antwoordt niet op de, nochtans doodeenvoudige, vraag: hoe wordt uw vrijheid dan beperkt wanneer moslims de vasten houden? Uw vrijheid. De uwe.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 22:16   #145
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U antwoordt niet op de, nochtans doodeenvoudige, vraag: hoe wordt uw vrijheid dan beperkt wanneer moslims de vasten houden? Uw vrijheid. De uwe.
Momenteel niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 22:28   #146
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Godsdienst is de "supreme divider".

Het zorgt er voor dat Christenen, Joden, Moslims,enz...elkaar al honderden jaren uitmoorden. Alleen maar omdat we in een ander sprookje geloven.

Er zijn nog andere twistpunten in de maatschappij, dat ontken ik niet, maar geen enkele heeft een zo langdurige en zwaarwichtige impact gehad als georganiseerde religie.
bron?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 22:59   #147
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
bron?
Elk geschiedenisboek.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 23:12   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Elk geschiedenisboek.
In een goed geschiedenisboek staan er zaken die uw eenzijdige benadering naar de prullenmand verwijzen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 00:06   #149
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Godsdienst is de "supreme divider".

Het zorgt er voor dat Christenen, Joden, Moslims,enz...elkaar al honderden jaren uitmoorden. Alleen maar omdat we in een ander sprookje geloven.

Er zijn nog andere twistpunten in de maatschappij, dat ontken ik niet, maar geen enkele heeft een zo langdurige en zwaarwichtige impact gehad als georganiseerde religie.
U kan beter 'de kerk' schrijven. De kerk is altijd de grote smeerlap geweest. Zij stonden dikwijls mijlenver verwijderd van het Christendom, niettegenstaande zij zich misleidend opwierpen als de uitdragers van de boodschap van Jezus Christus. De 'heilige' inquisitie en het uitmoorden van de Katharen zijn daar al een mooi staaltje van.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 23 januari 2018 om 00:24.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 00:10   #150
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u eens uitleggen hoe uw vrijheid ingeperkt wordt als moslims de ramadan volgen?

Hoe wordt uw vrijheid ingeperkt als het gedrag van sommige mensen boertig en vulgair is?
De islam is meer dan de ramadan.

U zult waarschijnlijk ook geen problemen hebben met de invoering van de sharia? De barbaarse wetten die de 'goede' god met een rechtstreekse telefoonlijn had overgemaakt aan warlord mohammed?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 23 januari 2018 om 00:17.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 03:11   #151
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
F
Veel dierenellende die ik de afgelopen maanden heb gezien, gebeurde niet in naam van godsdienstvrijheid, maar wel door winstbejag en pure wreedheid jegens dieren. Denk aan een slachthuis als dat van Tielt. En daar ging het om varkens.
Met dit verschil dat de overheid optrad tegen die wreedheid.
Maar als men er een religieus sausje overkapt mag dat onder het mom van godsdienstvrijheid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 05:12   #152
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U antwoordt niet op de, nochtans doodeenvoudige, vraag: hoe wordt uw vrijheid dan beperkt wanneer moslims de vasten houden? Uw vrijheid. De uwe.
Zijn we dakloze Serge al zo snel vergeten?
Of geldt dat niet als beperking van vrijheid; afgerammeld worden voor 't drinken van 'n biertje tijdens ramadan?

Ik durf zelfs te wedden dat dit geen alleenstaand geval is, geen eenmalige 'actie' van aanhangers vd religie vd vvrede.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 07:02   #153
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u eens uitleggen hoe uw vrijheid ingeperkt wordt als moslims de ramadan volgen?
Mijn vrijheid wordt zelden beperkt. 'k Ben namelijk geen kleine jongen, en zie er eerder uit dat ik RVS biervaten als ontbijt heb.
Maar de boze blikken van haatbaarden als ik lekker een hamburger verorber overdag tijdens de ramadam spreken boekdelen.
En ik moet echt geloven dat U in een vergeten gat leeft, waar er misschien een allochtoon langsrijd.
Citaat:
Hoe wordt uw vrijheid ingeperkt als het gedrag van sommige mensen boertig en vulgair is?
Zoals ik beschrijf, "mijn" vrijheid dwing ik af door mijn postuur. Niet door mijn geweldadige inslag.
Maar we spreken niet over "mijn" vrijheid, maar over de algemene situatie.

Om een vergelijk te geven. Hoe zou U zich voelen als een naakte paaldanseres haar ding zou doen aanwezig bij de misviering?
Uiteindelijk demonstreert ze alleen maar haar godgegeven gaven in alle vrijheid.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 januari 2018 om 07:05.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 14:19   #154
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe wordt uw vrijheid ingeperkt als het gedrag van sommige mensen boertig en vulgair is?
Je kan ook de vraag stellen:
Geniet je om te leven in een maatschappij waar mensen boertig en vulgair zijn?
Ik heb genoten van een onderwijs en opleiding die me ingelepeld hebben om niet boertig of vulgair te zijn. Was ik dat toch dan werd ik erop gewezen dat het niet hoort en moest ik in de hoek gaan staan of 'straf schrijven', thuis die dag geen TV, enz.
Maar nu loopt het zo niet meer. Nu moet je gewoon aanvaarden dat mensen, hoe groot in aantal, en al dan niet cultureel of religieus, boertig en vulgair MOGEN zijn. Want de wet verbiedt het niet, hé?
En zo worden onze normen en waarden verkracht. Omdat de wet het toelaat.
Welnu, meer en meer mensen zijn dit beu. De wetten deugen dus blijkaar perfect voor zij die boertig en vulgair zijn, want zij worden niet gestoord door zij die het niet zijn. Maar de wetten deugen niet voor mensen die niet boertig en vulgair zijn, want die storen zich verschrikkelijk aan boertig en vulgair gedrag. Er klopt dus iets niet aan de democratie en vrijheden zoals ze nu op papier staan.
En dan kom jij zeggen dat ik dus vrij ben om te verhuizen waar ze niet boertig en vulgair zijn. Ja, zo idioot kan je het ook benaderen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 14:50   #155
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Je kan ook de vraag stellen:
Geniet je om te leven in een maatschappij waar mensen boertig en vulgair zijn?
Ik heb genoten van een onderwijs en opleiding die me ingelepeld hebben om niet boertig of vulgair te zijn. Was ik dat toch dan werd ik erop gewezen dat het niet hoort en moest ik in de hoek gaan staan of 'straf schrijven', thuis die dag geen TV, enz.
Maar nu loopt het zo niet meer. Nu moet je gewoon aanvaarden dat mensen, hoe groot in aantal, en al dan niet cultureel of religieus, boertig en vulgair MOGEN zijn. Want de wet verbiedt het niet, hé?
En zo worden onze normen en waarden verkracht. Omdat de wet het toelaat.
Welnu, meer en meer mensen zijn dit beu. De wetten deugen dus blijkaar perfect voor zij die boertig en vulgair zijn, want zij worden niet gestoord door zij die het niet zijn. Maar de wetten deugen niet voor mensen die niet boertig en vulgair zijn, want die storen zich verschrikkelijk aan boertig en vulgair gedrag. Er klopt dus iets niet aan de democratie en vrijheden zoals ze nu op papier staan.
En dan kom jij zeggen dat ik dus vrij ben om te verhuizen waar ze niet boertig en vulgair zijn. Ja, zo idioot kan je het ook benaderen.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 17:22   #156
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout. Die aanslagen hebben niets met godsdienstvrijheid te maken. Of heeft de aanslag op Cools kunnen gebeuren doordat we in België vrijheid van vereniging genieten alsook vrijheid van meningsuiting?

Veel dierenellende die ik de afgelopen maanden heb gezien, gebeurde niet in naam van godsdienstvrijheid, maar wel door winstbejag en pure wreedheid jegens dieren. Denk aan een slachthuis als dat van Tielt. En daar ging het om varkens.
En daar is dan ook flink op gereageerd zodra het in het openbaar werd gegooid!
Maar bepaalde effecten te danken aan de islam, daar zou niets over mogen gezegd worden, "het is godsdienst"...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 17:34   #157
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Stel: er is geen godsdienstvrijheid. Welke negatieve zaken zullen er dan niet meer gebeuren?
De werking van de maatschappij moet kunnen geregeld worden een verzameling wetten die tot stand komen in functie van het dagelijks leven van de burgers.
Verhaaltjes over een god, gebruik door lieden die dat begrip als een soort handpop gebruiken om hun eigen willetjes en grilletjes en profijtjes te verzekeren hebben we niet vandoen.
Geen enkel systeem kan er in voorzien dat er niets meer verkeerd loopt, maar de godsdienst heeft veel zaken verkeerd doen lopen, ook nu nog in de islam bvb!
Ook nu zijn er nog oorlogen, men moet er echt geen "godsdienstoorlog" meer bovenop gooien, wat de islam dus wel doet! De dood voor alle ongelovigen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 17:37   #158
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bent dus tegen vrijheid, want blijkbaar wil u dicteren wat anderen horen te denken.

Dictatoriaal trekje?
Godsdienst was en is een vorm van dictatuur, simpel.
In onze contreien is hun liedje uitgezongen. In de islamlanden kun je een antwoord krijgen op bepaalde van je vragen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 17:39   #159
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En waar ergens wordt uw vrijheid op dit ogenblik stopgezet? Kunt u eventjes concreet worden?
Wat doet de indringende "godsdienst" van de islam anders dan haar achterlijkheden opdringen? Eens er genoeg moslimpjes onze maatschappij zullen vullen zal je die vraag niet meer stellen waarschijnlijk...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 17:43   #160
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat doet de indringende "godsdienst" van de islam anders dan haar achterlijkheden opdringen? Eens er genoeg moslimpjes onze maatschappij zullen vullen zal je die vraag niet meer stellen waarschijnlijk...
Dan rolt Jan 5 keer per dag zijn bidmatje af. Misschien een kruisbeeldje verborgen houdende in de kelder.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be