Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2019, 19:40   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ben blij dat ik mij in deze discussie aan de goede kant van de geschiedenis bevond.
- lol -
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 19:57   #62
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Gij wilt Kallikles echt doen schuimbekken he
Oei, zou Kallikles er aanstoot nemen aan wat ik schreef denkt u?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 11:20   #63
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De regels gaan nog verder, de chauffeur moet steeds stoppen aan elke halte wanneer iemand aangeeft vermoedelijke te wil op of afstappen.
Bij herhaaldelijk foutief gebruik van het waarschuwingsteken, is de chauffeur verplicht de passagier te helepn de juist stopplaats te bepalen.
Het niet stoppen aan een halte om passagiers te laten afstappen kan door het gerecht beschouwd worden als een daad van gijzeling of ontvoering. En zal bij klachten steeds behandeld worden als een daad van machtsmisbruik.
Inderdaad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik weet het zo nog niet. Werkgelegenheid is ook belangrijk.
Ben in het verleden ooit eens in Suriname geweest. Daar waren er geen bellen om aan te geven dat je wilde afstappen.
De bussen stopte steeds aan elke halte en bleven daar even wachten om te zien af er iemand op of af wilde stappen.
Daar werden wij, onbekend met de omgeving, ook steeds door de bestuurders op de hoogte gebracht van waar we moesten afstappen voor welke zaken.
Wij kregen daar zelfs van de buschauffeurs de uitleg hoe we vanaf de halte waar geraakte en wanneer de volgende bussen kwamen naar waar.
Maar dat was een tijd en een plaats dat de regelingen voor het openbaar vervoer haalbaar waren voor de bestuurders en zij zich niet moesten haasten om op schema te blijven.
Dat lijkt me een veel beter en menselijker model. Het lijkt mij ook veel motiverender om buschauffeur te zijn als je ook de tijd hebt om met de mensen te praten en hen vooruit te helpen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 11:32   #64
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik begrijp dat u een probleem en fixatie heeft met autoriteit. Maar lees mijn oorspronkelijke post toch nog eens alvorens nog eens vol pathos uw hart uit te storten.
U begrijpt helemaal niets. Een buschauffeur is ook niet de incarnatie van een "autoriteit": het gaat om een uitgebuite werknemer die een moelijk werk in moeilijke omstandigheden uitvoert én een belangrijke sociale functie vervult: als alle mensen die met de bus rijden in de plaats de auto zou nemen, zou dat in totaal veel meer geld kosten en veel meer vervuiling veroorzaken.

I.p.v. Pavloviaans te reageren leest u beter mijn post toch nog eens (en ook de goed geargumenteerde posts van Jantje) zodat u begrijpt waarom het gedrag van de buschauffeur in dat geval niet correct is.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 11:33   #65
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die hebben hun hulp ooit eens willen aanbieden hier in België om op trein, tram, bus een oogje in het zeil te houden maar men weigerde dat.

Guardian Angels.
Heb je daar een bron van? Dat er in België een chapter is opgericht?

Citaat:
En in een ver verleden zat er in een tram/bus een kaartjesknipper die eveneens een oogje in het zeil hield.
Klopt. Dat laatste zou zelfs voor werkgelegenheid zorgen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 18 januari 2019 om 11:34.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 12:05   #66
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
U begrijpt helemaal niets. Een buschauffeur is ook niet de incarnatie van een "autoriteit":
Ik was me al zorgen aan het maken dat u alles wat een uniform draagt als not done ziet.

Citaat:
I.p.v. Pavloviaans te reageren leest u beter mijn post toch nog eens (en ook de goed geargumenteerde posts van Jantje) zodat u begrijpt waarom het gedrag van de buschauffeur in dat geval niet correct is.
Ik heb tot vervelens toe uw post EN die van Jantje nog eens gelezen. Tot vervelens want uw pedante schrijfsels zijn allesbehalve onderhoudend. Als die bestuurster de tijd zou genomen hebben om te stoppen en die jongeren omstandig hebben uitgelegd hoe ze dat belletje dienen te gebruiken dan had hen dat nog veel meer plezier bezorgd. Als gebruikers van het openbaar vervoer zich niet meer dienen te houden aan elementaire gedragsregels dan moeten we idd misschien gaan naar een systeem waarbij automatisch aan elke halte wordt gestopt.

Win-win situatie. De bestuurder kan op die manier minder vertraging oplopen wan kan dan al die haltes perfect incalculeren en die ettertjes hebben weer wat minder omgangsvormen waar ze rekening mee moeten houden.

En wat kwam u ook alweer aandraven met neo-collaborateursgedrag of zoiets?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 18 januari 2019 om 12:08.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 12:38   #67
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik was me al zorgen aan het maken dat u alles wat een uniform draagt als not done ziet.



Ik heb tot vervelens toe uw post EN die van Jantje nog eens gelezen. Tot vervelens want uw pedante schrijfsels zijn allesbehalve onderhoudend. Als die bestuurster de tijd zou genomen hebben om te stoppen en die jongeren omstandig hebben uitgelegd hoe ze dat belletje dienen te gebruiken dan had hen dat nog veel meer plezier bezorgd. Als gebruikers van het openbaar vervoer zich niet meer dienen te houden aan elementaire gedragsregels dan moeten we idd misschien gaan naar een systeem waarbij automatisch aan elke halte wordt gestopt.

Win-win situatie. De bestuurder kan op die manier minder vertraging oplopen wan kan dan al die haltes perfect incalculeren en die ettertjes hebben weer wat minder omgangsvormen waar ze rekening mee moeten houden.

En wat kwam u ook alweer aandraven met neo-collaborateursgedrag of zoiets?
Zouden we misschien kunnen beginnen met het openbaar vervoer zo te organiseren dat de mensen die de voertuigen ervan besturen niet meer in een te strak tijdsplan zitten?
Zouden we niet eens kunnen gaan zorgen dat de bestuurders van publieke voertuigen minder stress krijgen bij het uitvoeren van hun job?

Elementaire gedragsregels welke onzin is dat nu. Jongeren zijn van nature rebels en elementaire gedragsregels is juist het eerst dat ze aan hun laars lappen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 12:49   #68
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
schoolkinderen in de gevangenis willen steken voor belleke trek ... veel zotter hoeft het niet te worden.
Een paar maanden lang na de schooluren bussen schoonmaken en afval opruimen is misschien een beter idee?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 12:51   #69
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Elementaire gedragsregels welke onzin is dat nu. Jongeren zijn van nature rebels en elementaire gedragsregels is juist het eerst dat ze aan hun laars lappen.
Wat niet wegneemt dat je steeds moet blijven proberen die bij te brengen. Zeker in die situaties die rechtstreeks gevaar opleveren voor veiligheid. Klappen uitdelen aan een bestuurster van een openbaar voertuig in volle rit hoort daar zeker bij. Ik sta eigenlijk versteld dat ik dit nog moet uitleggen maar goed, we leven nu eenmaal in zulke tijden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 12:54   #70
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Elementaire gedragsregels welke onzin is dat nu. Jongeren zijn van nature rebels en elementaire gedragsregels is juist het eerst dat ze aan hun laars lappen.
"Jongeren", ja. Sommigen meer dan anderen. Vooral komende van "een bepaalde culturele achtergrond"...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 18 januari 2019 om 12:55.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 13:14   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht


Klopt. Dat laatste zou zelfs voor werkgelegenheid zorgen.
Wat is het nu, hebben we geen migratie nodig om arbeidsplaatsen in te vullen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 13:32   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat niet wegneemt dat je steeds moet blijven proberen die bij te brengen. Zeker in die situaties die rechtstreeks gevaar opleveren voor veiligheid. Klappen uitdelen aan een bestuurster van een openbaar voertuig in volle rit hoort daar zeker bij. Ik sta eigenlijk versteld dat ik dit nog moet uitleggen maar goed, we leven nu eenmaal in zulke tijden.
Nu, ik vermoed dat die passagier niet direct is beginnen klappen uitdelen.

Vele vergeten hier dat die busbestuurster zwaar in de fout gaat door niet te stoppen.
Volgens de juridische bepalingen maakt zij zich schuldig aan ontvoering en gijzeling en dat bij een gerechtelijk vervolging deze passagier dit ook kan inroepen en haar actie zelfs jurdisch gerechtvaardigd.
Zij maakt een einde aan een ontvoering en gijzeling van meerdere slachtoffers waarvan niet te voorzien is of de gijzeling anders niet zou geëindigd zijn met de dood van alle passagiers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 13:37   #73
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, ik vermoed dat die passagier niet direct is beginnen klappen uitdelen.

Vele vergeten hier dat die busbestuurster zwaar in de fout gaat door niet te stoppen.
Volgens de juridische bepalingen maakt zij zich schuldig aan ontvoering en gijzeling en dat bij een gerechtelijk vervolging deze passagier dit ook kan inroepen en haar actie zelfs jurdisch gerechtvaardigd.
Zij maakt een einde aan een ontvoering en gijzeling van meerdere slachtoffers waarvan niet te voorzien is of de gijzeling anders niet zou geëindigd zijn met de dood van alle passagiers.
Ik was nog geneigd om u enigszins ernstig te nemen maar die laatste zin is er te veel aan. Ofwel bent u hier ordinair aan het trollen ofwel spendeert u iets te veel tijd op uw zolderkamer. Soit, ik ga hier niet te veel tijd meer in steken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 13:45   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
"Jongeren", ja. Sommigen meer dan anderen. Vooral komende van "een bepaalde culturele achtergrond"...
Kijk, toen ik jong was en met het openbaar vervoer verplaastingen deed, gebeurde dat belletje trek ook.
Dat is echt niks nieuws en zeker niet tijd en cultuur gebonden.
Wat wel anders was, was de manier waarop de busbestuurders er mee om gingen.
Vaak bleef die na de eerste keer gewoon wachten tot er ook echt iemand van de bus stapte.
Heb zelfs chauffeurs gehad die eerst aan elke passagier gingen gaan vragen of ze zeker waren dat zij die halte niet moesten hebben voor ze doorreden.
Maar zij ontvoerde en gijzelde de passagiers niet, iedereen kon uitstappen aan de halte naar keuze, alleen de rit duurde wat langer.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 13:55   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik was nog geneigd om u enigszins ernstig te nemen maar die laatste zin is er te veel aan. Ofwel bent u hier ordinair aan het trollen ofwel spendeert u iets te veel tijd op uw zolderkamer. Soit, ik ga hier niet te veel tijd meer in steken.
Durf jij met 100% zekerheid zeggen dat die bestuurder niet zou gaan flippen?
Ik niet, het is niet de eerste keer dat iemand zo gestresseerd geraakt dat die ongelukken veroorzaakt.
En juridisch staat die passagier 100% recht in haar schoenen.
Maar je hebt gelijk dat de passagier ook anders had kunnen reageren.
Die had met haar GSM de hulpdiensten op de hoogte kunnen brengen van een aan de gang zijn de ontvoering en gijzeling. Eens zien hoe de politiediensten dan zouden zijn omgegaan met die busbestuurster.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 14:58   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als je wat gemakkelijker denkt, en langer wil wachten, deuren toe en de uitlaat naar binnen, brandstofinjectie (de meeste stads/schoolbussen zijn nog steeds diesel) op "CO" stand en na een tijdje is het gewoon ventileren, opruimen en de bus hergebruiken.
.
Inderdaad, niet gedacht aan uitlaatgassen ! Goed idee. Als je ziet dat de buschauffeur zijn gasmasker opzet, OEI !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 18:24   #77
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zouden we misschien kunnen beginnen met het openbaar vervoer zo te organiseren dat de mensen die de voertuigen ervan besturen niet meer in een te strak tijdsplan zitten?
Zouden we niet eens kunnen gaan zorgen dat de bestuurders van publieke voertuigen minder stress krijgen bij het uitvoeren van hun job?

Elementaire gedragsregels welke onzin is dat nu. Jongeren zijn van nature rebels en elementaire gedragsregels is juist het eerst dat ze aan hun laars lappen.
En dat zijn jouw oplossingen?
Geen strak tijdplan meer, dat zou pas de passagiers razend maken zeker? Staan ze ineens met zes bussen aan dezelfde halte aan te schuiven, nu en dan!
En de jeugd is rebels en het is maar normaal dat ze alle regels aan hun laars lappen? Ja, ook prachtig opgelost...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 18:27   #78
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Durf jij met 100% zekerheid zeggen dat die bestuurder niet zou gaan flippen?
Ik niet, het is niet de eerste keer dat iemand zo gestresseerd geraakt dat die ongelukken veroorzaakt.
En juridisch staat die passagier 100% recht in haar schoenen.
Maar je hebt gelijk dat de passagier ook anders had kunnen reageren.
Die had met haar GSM de hulpdiensten op de hoogte kunnen brengen van een aan de gang zijn de ontvoering en gijzeling. Eens zien hoe de politiediensten dan zouden zijn omgegaan met die busbestuurster.
Prachtig scenario voor een komische film!
Daar valt wat mee aan te vangen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 22:55   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Prachtig scenario voor een komische film!
Daar valt wat mee aan te vangen...
Er zijn al een paar films in die stijl gemaakt.
Dit pareltje bijvoorbeeld.
En natuurlijk deze.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 23:07   #80
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De neonazi-collaborateursmentaliteit goed samengevat: omdat één passagier op een bel drukt wanneer hij of zij niet wil uitstappen, stopt de bestuurder plots niet meer aan haltes wanneer de bel gaat. Dat is een logica van collectieve represailles die de nazi-bezetter ook toepaste.

Daarbij legt die buschauffeur alle regels naast zich neer: het reglement stelt dat zij moet stoppen aan elke halte waarin iemand op de knop drukt.
Welke platitude generator gebruikt u?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be