Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2023, 09:13   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.499
Standaard Geen 15 minuten wachttijd meer bij alcoholcontrole.

Een beetje ‘technisch’ probleem.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230830_95611169

Citaat:
De overheid en de fabrikanten maken zich sterk dat de wachttijd kan sneuvelen zonder vertekende resultaten. De blaastoestellen die de politie tegenwoordig gebruikt, kunnen dat beetje ‘mondalcohol’ detecteren en filteren uit het alcoholgehalte in de adem zelf. ‘De nieuwe software in de apparatuur is even betrouwbaar als de vorige, zonder dat het nodig is om vijftien minuten te wachten’, zegt Gilkinet. Bij de politie is te horen dat de meerderheid van de automobilisten die gedronken hebben effectief vraagt om dat kwartier. Velen blazen dan alsnog positief, waardoor het verloren tijd is.
Ik vraag me toch af hoe ze dat ‘softwarematig’ gaan doen. Alcohol is ethanol en mondethanol is hetzelfde als ‘longethanol’. Waarschijnlijk nemen ze gewoon een vaste extra marge. En dat kan zowel in positieve als negatieve grote fouten geven.

Het is uiteraard slechts in beperkte gevallen een probleem want mondalcohol heb je enkel zo’n 5-10 minuten nadat je gedronken hebt.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 13:34   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.552
Standaard

Ik kan wel één ding zeggen: die gasten van de metrologie van de fod economische zijn geen kleine jongens, en tegelijk ferme keikoppen.
Als het maar 99,99 procent naar hun goesting is, dan komt het er niet door.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 15:25   #3
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.326
Standaard

Mij een biet. Ik drink niet als ik moet rijden. Toch geen alcohol. Onlangs het nieuwe apparaat mogen/moeten gebruiken. Nog geen minuut stilgestaan.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 19:18   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.552
Standaard

Mijn heksie perfeksie en ikzelf hebben zeer duidelijke afspraken omtrent het Bob-gebeuren. Perfect eerlijk verdeeld, tot op de kilometer.

Ik rij altijd naar het feestje, zij rijdt altijd terug naar huis na het feestje.
Ze heeft daarmee al twee bob-sleutelhangers gewonnen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 20:40   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.706
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nog nooit een boete gehad wegens dronken rijden, en die kans is 0 voor de toekomst, tenzij er vals gespeeld wordt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 21:23   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Mij een biet. Ik drink niet als ik moet rijden. Toch geen alcohol. Onlangs het nieuwe apparaat mogen/moeten gebruiken. Nog geen minuut stilgestaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nog nooit een boete gehad wegens dronken rijden, en die kans is 0 voor de toekomst, tenzij er vals gespeeld wordt.
Ik ook niet, daarom ook dat ik zei dat het een technische vraag is. Ik heb thuis met zo’n alcoholtester al wat ge-experimenteerd en die mondalcohol is écht van belang. Spoel je mond eens met whisky en blaas dan eens.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 21:40   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.706
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hoe dikwijls spoelt u uw mond met wisky? Ik zeer zelden, zelfs bij een tasting (en dan moet het echt slecht zijn), waarbij het equivalent van 1 glas pils wordt genuttigd, gaan we het levenswater niet uitspuwen, dat laten we over aan oenologen over, dat stel decadente Fransofielen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 22:47   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe dikwijls spoelt u uw mond met wisky? Ik zeer zelden, zelfs bij een tasting (en dan moet het echt slecht zijn), waarbij het equivalent van 1 glas pils wordt genuttigd, gaan we het levenswater niet uitspuwen, dat laten we over aan oenologen over, dat stel decadente Fransofielen.
Daarin treed ik u uiteraard bij.

Met een goeie single malt zou dat uiteraard een gedachtenexperiment zijn.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 22:54   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.706
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb helaas mijn fles 136 van 152 "The last lost barrel" weggegeven voor een goed doel.

Maar als ik nog eens zo'n pareltje te pakken krijg, dan ga ik een beperkte forum meeting organiseren.

De deal is simpel, iedereen brengt een fles mee die de anderen kan verrassen. En om ademtesten/dronken rijden te vermijden, zal de lokatie zodanig zijn dat er slaapplaats is, of te betalen, of zelf te regelen in de vorm van sleurhut, tent of Glamping monstrositeit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 06:38   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ook niet, daarom ook dat ik zei dat het een technische vraag is. Ik heb thuis met zo’n alcoholtester al wat ge-experimenteerd en die mondalcohol is écht van belang. Spoel je mond eens met whisky en blaas dan eens.
ik begrijp dat ook niet, dus een of andere firma beweert dat ze een artificieel intelligent apparaatje gemaakt hebben die de alcoholgehalte kunnen bepalen en die twee fouten kunnen elimineren

1/ je moet 1.9liter uitblazen om het gehalte in uw longblaasjes te laten meespelen, 1.2liter blaas je bvb te weinig uit en zit je met verkeerde concentratie, zeg maar te laag

2/ je mag geen alcohol in uw mond hebben: op zijn minst zou je dan moeten uw mond spoelen met water zodat het alcoholgehalte in uw mond duidelijk afneemt Idd alcohol in uw mont die vers geconsumeerd is, zelfs een onnozele Listerine spoelmiddel in de mond verkakt de test...


3/ zou ik dan toch van dat fameus apparaatje de ijkingsproeven eens willen zien die bewijzen dat het effectief beter werkt

4/ het argument van 15' wordt dan toch niet door iedereen gebruikt, want de meeste blazen direct, het argument telt maar in het geval dat je quasi direct van een consumptie kompt en uw blaastest te positief tekent, heb je het recht om wat tijd te nemen of de alchol afname door de dokter wordt dan ook half uur later gedaan etc

5/ om detectie te doen van meer dan 10pinten versus de limiet 1 pint bvb is het uiteraard niet zo belangrijk dat je zo'n blaastest doet met dat nieuw machientje of oud machientje

Maar de politie kennende, die zo graag een binaire logica toepassen, als je dus één karmeliet drinkt in de vooravond en daarmee juist aan de limiet tipt van die 0.1promille zeg maar 0.1[1] zie ik ze daar gezwind u op de bon slingeren met een getal waar de onzekerheidsfactor zodanig groot is dat je eigenlijk niet kunt zeggen of iemand 0.07 of 0.13 promille heef... Daarom denk ik als je nieuwe machientjes wilt gebruiken en binaire wetgeving moet je gewoon die onzekerheidsfactor meenemn, net zoals bij autosnelheid rekening gehouden wordt met die onzekerheid in de metingen... (zowel aan de kant van de chauffeur als via de toestellen)

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 september 2023 om 06:46.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 06:46   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een beetje ‘technisch’ probleem.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230830_95611169



Ik vraag me toch af hoe ze dat ‘softwarematig’ gaan doen. Alcohol is ethanol en mondethanol is hetzelfde als ‘longethanol’. Waarschijnlijk nemen ze gewoon een vaste extra marge. En dat kan zowel in positieve als negatieve grote fouten geven.

Het is uiteraard slechts in beperkte gevallen een probleem want mondalcohol heb je enkel zo’n 5-10 minuten nadat je gedronken hebt.
Dan zijn die wachtrijen toch al opgelost.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2023, 07:00   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb helaas mijn fles 136 van 152 "The last lost barrel" weggegeven voor een goed doel.

Maar als ik nog eens zo'n pareltje te pakken krijg, dan ga ik een beperkte forum meeting organiseren.

De deal is simpel, iedereen brengt een fles mee die de anderen kan verrassen. En om ademtesten/dronken rijden te vermijden, zal de lokatie zodanig zijn dat er slaapplaats is, of te betalen, of zelf te regelen in de vorm van sleurhut, tent of Glamping monstrositeit.
in de ardennen zou ik denken
waar schrijven we in
heb je al een site gemaakt voor dat evenement

we kunnen ook de proef uitsmeren over 3 dagen
beginnen met dagje champagne, metingen doen bij tien mensen, gemiddelde maken, na 1 glas, 2glazen 3 glazen /uur enz...
dan dagje streekbieren
en finalizeren met dagje whisky

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 september 2023 om 07:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be