Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2006, 12:08   #1
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard Hoe VB verslaan?

De andere partijen proberen op allerlei foute manieren de opgang van VB te stoppen:........bashen, media-cordon(TV-tijd per partij(en proportie) bewijst dit), negeren, CS,...etc.
Maar blijkbaar heeft men niet door dat men enkel de verzuchtingen van vele vlamingen moet aanpakken om de VB opgang terug te dringen. Verzuchtingen die blijkbaar enkel VB doorheeft, en daarop blijft doorwerken(met succes).


Veiligheid, immigratie, transfers, fraude.

-Als men al eens zou beginnen met de mistoestanden op Justitie aan te pakken is men al een eind verder(deze post afgeven ad PS, is de grootste blunder die VLD gemaakt heeft imho). Quasi iedereen in Vlaanderen is het erover eens dat bij justitie vanalles fout loopt, maar niemand doet er blijkbaar iets aan. Meer druk uitoefenen op de PS is hier aangewezen. Ook is capaciteitsuitbreiding van het gevangeniswezen geen overbodige luxe....zeker wat jeugdinstellingen betreft(vrijlaten wegens plaatsgebrek k�*n gewoon niet). Afschaffen Wet-Lejeune(voor recidive) en repressiever(en sneller) optreden tegen jeugddelinquentie.

Aan de Politie hoeft eigenlijk niets te veranderen....deze werkt prima.


-Wat immigratie(in al zijn vormen) betreft moet men gewoon iets strakker worden. Andere landen in de EU hebben dit reeds gedaan, waarom loopt B op dit punt steeds achter? Heb ik nooit begrepen.

-Transfers: Enkel de bevoegdheden verdelen maar niet de geldpot slaat nergens op. Er moet solidariteit zijn, maar tegelijk kan men ook transparantie eisen....dit gebeurt veel te slap. Ook hebben vlamingen genoeg van de tegenwerkingen (door walen)op allerei vlakken.....Jeugdsanctierecht, Zaventem, DHL, aanpak werklozen,....etc. De PS zegt "NON", en wij zeggen "OK, niet dan"
Als de vlaamse partijen hier wat meer hun tanden zouden laten zien, zal ook de vraag naar vlaamse onafhankelijkheid afnemen.

-Fraude: Meer zelfcontrole door de partijen zou al een oplossing kunnen zijn. Het strenger (verbaal)veroordelen en permanent degraderen van fraudeurs uit eigen rangen zou ook al helpen en aan de mensen tonen dat men dit niet pikt. Nu houdt men het potje liever gesloten heb ik de indruk.
De PS is een ander zaak natuurlijk. Deze partij is doordrongen van fraude. Maar de zwakke eisen tot transparantie en de angst om deze partij hierop aan te spreken, maakt de vlaamse partijen quasi medeplichtig imho.


Volgens mij zijn dit een aantal punten waarop andere partijen zich zouden op moeten toeleggen, en dan is het mijn overtuiging dat VB het al een pak moeilijker krijgt om te scoren(lett. en fig.).
En waar het mij vooral om te doen is, is dat de vlaming zijn/haar verzuchtingen aangepakt worden, en niet naar de oppositiebanken verdwijnen.

Ben ik hierin...fout, juist, naïef, dom,.... zeg het me (inhoudelijk mag ook natuurlijk)
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 12:40   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

ach Zorlac, ik heb al jaren een blauwdruk hoe men het VB moet aanpakken en zo op een democratische manier door de kiezer klein kan krijgen.
Gewoon in het stemhokje en zonder computerfraude of telfraude...

Probleem is dat niemand echt interesse blijkt te hebben in de wetenschap van een gewone man en dat ze het dus zelf moeten oplossen....

't kan ook zijn dat ik teveel vraag voor mijn draaiboek hoe het VB aanpakken en klein krijgen... want als ik mijn kennis wil meedelen dan vraag ik wel ne win for life he....

't gaat ten andere om hunne portemonnee he... dan mag de mijne ook gevuld worden.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 12:45   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

ik ben het eens met zorlac.
maar ik vrees dat het niet onmiddellijk tot stemmenverlies van het VB zal leiden. VB-stemmers zijn geen vlottende kiezers. altijd zal er wel iets misgaan in een maatschappij, dat is eigen aan een maatschappij. altijd zal er misbruik blijven bestaan en altijd zal er criminaliteit zijn. en het VB zal dat altijd blijven bespelen en bij elke moord doen alsof onze maatschappij rot is, bij elke misstap van een politicus verkondigen dat alle politici corrupt zijn.

maar door een degelijk beleid kan je wel mensen die twijfelen toch doen stemmen op een andere partij.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 13:02   #4
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ben het eens met zorlac.
maar ik vrees dat het niet onmiddellijk tot stemmenverlies van het VB zal leiden. VB-stemmers zijn geen vlottende kiezers. altijd zal er wel iets misgaan in een maatschappij, dat is eigen aan een maatschappij. altijd zal er misbruik blijven bestaan en altijd zal er criminaliteit zijn. en het VB zal dat altijd blijven bespelen en bij elke moord doen alsof onze maatschappij rot is, bij elke misstap van een politicus verkondigen dat alle politici corrupt zijn.

maar door een degelijk beleid kan je wel mensen die twijfelen toch doen stemmen op een andere partij.
Da's ook mijn overtuiging.
Er zijn idd hard-core VB-stemmers, maar de konstante groei hebben ze vooral te danken aan het over de streep trekken van twijfelaars. Mensen die zijn gaan twijfelen door de miskleunen en de arrogantie van de PC'ers. t 'Is aan hen om deze terug te winnen dmv goed bestuur, maar men weet precies niet hoe....onbegrijpelijk.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 13:11   #5
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Probleem is dat niemand echt interesse blijkt te hebben in de wetenschap van een gewone man en dat ze het dus zelf moeten oplossen....

't kan ook zijn dat ik teveel vraag voor mijn draaiboek hoe het VB aanpakken en klein krijgen... want als ik mijn kennis wil meedelen dan vraag ik wel ne win for life he....

't gaat ten andere om hunne portemonnee he... dan mag de mijne ook gevuld worden.
Maar de gewone man kan dmv. zijn stemgedrag binnekort enkele gemeenten onbestuurbaar maken.....mss worden ze dan (pas ) wakker.



En idd ge zult veel te veel vragen, ....maar gelijk hebt ge
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 14:33   #6
1880
Partijlid
 
1880's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2006
Locatie: Vlaanderen (Antwerpen)
Berichten: 289
Standaard

Het vlaams belang heeft inderdaad een trouw kiespubliek weten op te bouwen in de loop der jaren. Het is mogelijk dat ze in de toekomst een terugval zullen kennen(wat zeer waarschijnlijk is), door welke reden dan ook. Maar velen zullen zich altijd aangetrokken blijven voelen, door de standpunten van deze partij.
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 14:48   #7
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1880 Bekijk bericht
Het vlaams belang heeft inderdaad een trouw kiespubliek weten op te bouwen in de loop der jaren. Het is mogelijk dat ze in de toekomst een terugval zullen kennen(wat zeer waarschijnlijk is), door welke reden dan ook. Maar velen zullen zich altijd aangetrokken blijven voelen, door de standpunten van deze partij.
trouw kiespubliek????
ja, het anti establishment gevoel heeft een zekere aanhang...
en de vlottenden zijn meestal anti establishment denkers...

uiteraard zijn er een aantal Vlaams Nationalisten die het radikaal zien, ook een aantal "eigen volk eerst"-adepten... en die zijn trouw en blijven trouw...
en voor de moment is er voor de anti establishment aanklevers geen alternatief...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 17:09   #8
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
't kan ook zijn dat ik teveel vraag voor mijn draaiboek hoe het VB aanpakken en klein krijgen... want als ik mijn kennis wil meedelen dan vraag ik wel ne win for life he....
Ik zou eens proberen bij het VB. Volgens mij zijn die zeker geïnteresseerd in de exclusieve rechten op uw plan.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 17:25   #9
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
ach Zorlac, ik heb al jaren een blauwdruk hoe men het VB moet aanpakken en zo op een democratische manier door de kiezer klein kan krijgen.
Gewoon in het stemhokje en zonder computerfraude of telfraude...
Pas possible.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 17:41   #10
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
De andere partijen proberen op allerlei foute manieren de opgang van VB te stoppen:........bashen, media-cordon(TV-tijd per partij(en proportie) bewijst dit), negeren, CS,...etc.
Maar blijkbaar heeft men niet door dat men enkel de verzuchtingen van vele vlamingen moet aanpakken om de VB opgang terug te dringen. Verzuchtingen die blijkbaar enkel VB doorheeft, en daarop blijft doorwerken(met succes).


Veiligheid, immigratie, transfers, fraude.

-Als men al eens zou beginnen met de mistoestanden op Justitie aan te pakken is men al een eind verder(deze post afgeven ad PS, is de grootste blunder die VLD gemaakt heeft imho). Quasi iedereen in Vlaanderen is het erover eens dat bij justitie vanalles fout loopt, maar niemand doet er blijkbaar iets aan. Meer druk uitoefenen op de PS is hier aangewezen. Ook is capaciteitsuitbreiding van het gevangeniswezen geen overbodige luxe....zeker wat jeugdinstellingen betreft(vrijlaten wegens plaatsgebrek k�*n gewoon niet). Afschaffen Wet-Lejeune(voor recidive) en repressiever(en sneller) optreden tegen jeugddelinquentie.

Aan de Politie hoeft eigenlijk niets te veranderen....deze werkt prima.


-Wat immigratie(in al zijn vormen) betreft moet men gewoon iets strakker worden. Andere landen in de EU hebben dit reeds gedaan, waarom loopt B op dit punt steeds achter? Heb ik nooit begrepen.

-Transfers: Enkel de bevoegdheden verdelen maar niet de geldpot slaat nergens op. Er moet solidariteit zijn, maar tegelijk kan men ook transparantie eisen....dit gebeurt veel te slap. Ook hebben vlamingen genoeg van de tegenwerkingen (door walen)op allerei vlakken.....Jeugdsanctierecht, Zaventem, DHL, aanpak werklozen,....etc. De PS zegt "NON", en wij zeggen "OK, niet dan"
Als de vlaamse partijen hier wat meer hun tanden zouden laten zien, zal ook de vraag naar vlaamse onafhankelijkheid afnemen.

-Fraude: Meer zelfcontrole door de partijen zou al een oplossing kunnen zijn. Het strenger (verbaal)veroordelen en permanent degraderen van fraudeurs uit eigen rangen zou ook al helpen en aan de mensen tonen dat men dit niet pikt. Nu houdt men het potje liever gesloten heb ik de indruk.
De PS is een ander zaak natuurlijk. Deze partij is doordrongen van fraude. Maar de zwakke eisen tot transparantie en de angst om deze partij hierop aan te spreken, maakt de vlaamse partijen quasi medeplichtig imho.


Volgens mij zijn dit een aantal punten waarop andere partijen zich zouden op moeten toeleggen, en dan is het mijn overtuiging dat VB het al een pak moeilijker krijgt om te scoren(lett. en fig.).
En waar het mij vooral om te doen is, is dat de vlaming zijn/haar verzuchtingen aangepakt worden, en niet naar de oppositiebanken verdwijnen.

Ben ik hierin...fout, juist, naïef, dom,.... zeg het me (inhoudelijk mag ook natuurlijk)
Zeg slimoor, als ik dat allemaal lees vraag ik me af waarom het Vlaams Belang nog moet aangepakt worden. Het lijkt me eerder een strategie om het verloren terrein terug te winnen. Héél hypocriet.
Zeg gewoonweg dat het VB gelijk heeft en dat je er niet overheen kunt dat jullie de electorale goudader niet tijdig aangeboord hebben.

Laatst gewijzigd door Duym : 7 augustus 2006 om 17:44.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 17:42   #11
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Misschien gewoon de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 18:36   #12
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik zou eens proberen bij het VB. Volgens mij zijn die zeker geïnteresseerd in de exclusieve rechten op uw plan.
Neen ik ben niet zoals die andere democraten he. Ik wil het VB zijn geld niet afpakken.....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 21:37   #13
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Zeg slimoor, als ik dat allemaal lees vraag ik me af waarom het Vlaams Belang nog moet aangepakt worden. Het lijkt me eerder een strategie om het verloren terrein terug te winnen. Héél hypocriet.
Zeg gewoonweg dat het VB gelijk heeft en dat je er niet overheen kunt dat jullie de electorale goudader niet tijdig aangeboord hebben.
Het VB op zich hoeft ook niet 'aangepakt' worden eh.
Ok toegegeven, de titel laat wat anders vermoeden, maar deze was dan ook ietwat dubbelzinnig bedoeld.
Ik hoor na elke zwarte zondag ALLE andere partijen lullen dat ze niet weten hoe de VB opgang te stoppen, terwijl de oplossingen overduidelijk zijn imho......nml. LUISTER NAAR HUN KIEZERS!
En volgens mijn bescheiden mening zijn de 4 punten die ik aanhaal -in hoofdzaak- de reden dat mensen overstappen naar VB.
Voor mijn part mag VB gerust mee besturen....liefst zelfs, aangezien de andere partijen er nix van bakken.

Mijn frustratie is echter dat we nu al decenialang met een centrum-linkse regering zitten,.....terwijl de meerderheid van de vlamingen centrum-rechts verkiest(ook ik). Op DIT punt is het CS wel degelijk succesvol .

Als de bestrijding van VB resulteerd in goed en logisch bestuur is dat voor mij evengoed,...maar 't is al gebleken dat dit niet mogelijk is met partijen zoal SP-a, Spirit en groen......wat jammer is.
Ik heb ook geen zin om te wachten tot VB een abs.meerderheid haalt, maar wat kan je? Niets! Vandaar mijn frustratie.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 21:52   #14
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Het VB alleen laten besturen en tijdens de periode roept men de buurlanden te hulp; komen die niet is het enkel hopen d�*t er nog verkiezingen komen.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 22:10   #15
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Het VB op zich hoeft ook niet 'aangepakt' worden eh.
Ok toegegeven, de titel laat wat anders vermoeden, maar deze was dan ook ietwat dubbelzinnig bedoeld.
Ik hoor na elke zwarte zondag ALLE andere partijen lullen dat ze niet weten hoe de VB opgang te stoppen, terwijl de oplossingen overduidelijk zijn imho......nml. LUISTER NAAR HUN KIEZERS!
En volgens mijn bescheiden mening zijn de 4 punten die ik aanhaal -in hoofdzaak- de reden dat mensen overstappen naar VB.
Voor mijn part mag VB gerust mee besturen....liefst zelfs, aangezien de andere partijen er nix van bakken.

Mijn frustratie is echter dat we nu al decenialang met een centrum-linkse regering zitten,.....terwijl de meerderheid van de vlamingen centrum-rechts verkiest(ook ik). Op DIT punt is het CS wel degelijk succesvol .

Als de bestrijding van VB resulteerd in goed en logisch bestuur is dat voor mij evengoed,...maar 't is al gebleken dat dit niet mogelijk is met partijen zoal SP-a, Spirit en groen......wat jammer is.
Ik heb ook geen zin om te wachten tot VB een abs.meerderheid haalt, maar wat kan je? Niets! Vandaar mijn frustratie.
Dat is duidelijk. Van SPa, Spirit en Groen! moeten we natuurlijk niets verwachten, maar die idioten hebben we ook niet nodig. Sommigen hebben het hier goed becijferd. Als het cs doorbroken wordt, volgt er een niet te stoppen dijkbreuk. Wellicht zal dan de rechtervleugel van CD&V en de VLD afbreken. Er zullen dan uit de hemel meerdere zwart-geel-rode vogels vallen.
Ik zal nooit mijn stem kunnen geven aan uitschot als een Leterme die ooit zei: De kiezers van het Vlaams Belang zijn mensen met een crimineel verleden en een criminele toekomst. En nog minder aan de partij van Verhofstadt die ons als moordenaars beschouwt.
Ik heb tijd van wachten, maar ik kijk niet machteloos toe. Voor ons militanten is er veel werk aan de winkel.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 22:34   #16
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Simpel: als de zogenaamde democraten eens al de enegie die ze in hun strijd tegen het VB voeren eens zouden besteden aan het beoefenen van een echte democratische politiek, dan zouden we al een stap verder zijn.
Het cordon en alle andere waanzin van PC, zorgen er voor dat ze hun eigen graf graven en daarvoor moet het VB niet aan de macht komen.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 22:55   #17
Samsa
Gouverneur
 
Samsa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2006
Locatie: Oostende
Berichten: 1.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
De andere partijen proberen op allerlei foute manieren de opgang van VB te stoppen:........bashen, media-cordon(TV-tijd per partij(en proportie) bewijst dit), negeren, CS,...etc.
Maar blijkbaar heeft men niet door dat men enkel de verzuchtingen van vele vlamingen moet aanpakken om de VB opgang terug te dringen. Verzuchtingen die blijkbaar enkel VB doorheeft, en daarop blijft doorwerken(met succes).


Veiligheid, immigratie, transfers, fraude.

-Als men al eens zou beginnen met de mistoestanden op Justitie aan te pakken is men al een eind verder(deze post afgeven ad PS, is de grootste blunder die VLD gemaakt heeft imho). Quasi iedereen in Vlaanderen is het erover eens dat bij justitie vanalles fout loopt, maar niemand doet er blijkbaar iets aan. Meer druk uitoefenen op de PS is hier aangewezen. Ook is capaciteitsuitbreiding van het gevangeniswezen geen overbodige luxe....zeker wat jeugdinstellingen betreft(vrijlaten wegens plaatsgebrek k�*n gewoon niet). Afschaffen Wet-Lejeune(voor recidive) en repressiever(en sneller) optreden tegen jeugddelinquentie.

Aan de Politie hoeft eigenlijk niets te veranderen....deze werkt prima.


-Wat immigratie(in al zijn vormen) betreft moet men gewoon iets strakker worden. Andere landen in de EU hebben dit reeds gedaan, waarom loopt B op dit punt steeds achter? Heb ik nooit begrepen.

-Transfers: Enkel de bevoegdheden verdelen maar niet de geldpot slaat nergens op. Er moet solidariteit zijn, maar tegelijk kan men ook transparantie eisen....dit gebeurt veel te slap. Ook hebben vlamingen genoeg van de tegenwerkingen (door walen)op allerei vlakken.....Jeugdsanctierecht, Zaventem, DHL, aanpak werklozen,....etc. De PS zegt "NON", en wij zeggen "OK, niet dan"
Als de vlaamse partijen hier wat meer hun tanden zouden laten zien, zal ook de vraag naar vlaamse onafhankelijkheid afnemen.

-Fraude: Meer zelfcontrole door de partijen zou al een oplossing kunnen zijn. Het strenger (verbaal)veroordelen en permanent degraderen van fraudeurs uit eigen rangen zou ook al helpen en aan de mensen tonen dat men dit niet pikt. Nu houdt men het potje liever gesloten heb ik de indruk.
De PS is een ander zaak natuurlijk. Deze partij is doordrongen van fraude. Maar de zwakke eisen tot transparantie en de angst om deze partij hierop aan te spreken, maakt de vlaamse partijen quasi medeplichtig imho.


Volgens mij zijn dit een aantal punten waarop andere partijen zich zouden op moeten toeleggen, en dan is het mijn overtuiging dat VB het al een pak moeilijker krijgt om te scoren(lett. en fig.).
En waar het mij vooral om te doen is, is dat de vlaming zijn/haar verzuchtingen aangepakt worden, en niet naar de oppositiebanken verdwijnen.

Ben ik hierin...fout, juist, naïef, dom,.... zeg het me (inhoudelijk mag ook natuurlijk)
je wilt het VB aanpakken door andere partijen met exact hetzelfde programma naar buiten te laten komen? dan hebben de kiezers van het VB helemaal geen reden meer om niet meer op het VB te stemmen, zeker niet nadat de VB-partijtop die traditionele partijen dan terecht 'electoraal opportunisme' verwijt.

"BARMANS ARDENNENOFFENSIEF 15.07 - De commotie rond het Vlaams Belang-protest tegen de 0110-concerten is niet van enige hypocrisie gespeend. En in de aanloop naar de verkiezingen grijpen traditionele politici plots naar Vlaams Belangrecepten om de problemen aan te pakken. Recepten tot voor kort werden afgebrand als ‘extreem-rechts’ of ‘populisme’. Merkwaardig. "
Op de hoofdpagina van www.vlaamsbelang.org gevonden, in de column van van hecke.

een geloofwaardig links alternatief is het enige wat het VB echt kan afblokken. al eens nagegaan welke groepen mensen zoal voor het VB stemmen? 50% van de kiezers noemt zichzelf zowaar 'socialist'! ze zijn bij de sp.a gaan lopen omwille van hun inhoudelijke capitulatie op het vlak van sociaal-economisch beleid. hetzelfde gebeurt met tien jaar vertraging in wallonië, waar de meest precaire lagen van de werkende bevolking zich afkeren van de PS en traagjes richting FN beginnen sijpelen. zo ging bv dat gedoe in charleroi voor een groot gedeelte over hoe de lokale PS baronnen onder tafel subsidies uitdeelden aan bedrijven! denk je dat de werkende bevolking die zich met steeds minder tevreden moet stellen dat soort onzin apprecieert?
__________________
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini

Laatst gewijzigd door Samsa : 7 augustus 2006 om 22:55.
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 00:17   #18
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
je wilt het VB aanpakken door andere partijen met exact hetzelfde programma naar buiten te laten komen? dan hebben de kiezers van het VB helemaal geen reden meer om niet meer op het VB te stemmen, zeker niet nadat de VB-partijtop die traditionele partijen dan terecht 'electoraal opportunisme' verwijt.

"BARMANS ARDENNENOFFENSIEF 15.07 - De commotie rond het Vlaams Belang-protest tegen de 0110-concerten is niet van enige hypocrisie gespeend. En in de aanloop naar de verkiezingen grijpen traditionele politici plots naar Vlaams Belangrecepten om de problemen aan te pakken. Recepten tot voor kort werden afgebrand als ‘extreem-rechts’ of ‘populisme’. Merkwaardig. "
Op de hoofdpagina van www.vlaamsbelang.org gevonden, in de column van van hecke.

een geloofwaardig links alternatief is het enige wat het VB echt kan afblokken. al eens nagegaan welke groepen mensen zoal voor het VB stemmen? 50% van de kiezers noemt zichzelf zowaar 'socialist'! ze zijn bij de sp.a gaan lopen omwille van hun inhoudelijke capitulatie op het vlak van sociaal-economisch beleid. hetzelfde gebeurt met tien jaar vertraging in wallonië, waar de meest precaire lagen van de werkende bevolking zich afkeren van de PS en traagjes richting FN beginnen sijpelen. zo ging bv dat gedoe in charleroi voor een groot gedeelte over hoe de lokale PS baronnen onder tafel subsidies uitdeelden aan bedrijven! denk je dat de werkende bevolking die zich met steeds minder tevreden moet stellen dat soort onzin apprecieert?
1. Neen, niet 'hetzelfde' programma, maar wel iets rechtser(lees: strakker tav criminalteit en immigratie).

Nu is men teveel naar links opgeschoven en ik zeg dit obv een aantal feiten in A'pen.
-Bvb. de controles op zwartrijden op trams, zijn gestopt onder druk van Van Brempt. Haar argumentatie was dat ze niet kon toelaten dat de politie tijdens deze controles werd bijgestaan door mensen van DVI. Men zou eens een illegale kunnen betrappen eh.
-Zelfde scenario toen men een opkuisronde deed in het Centraal Station. De groep van 'BASTA' olv. F.Hosteaux(SP-a) riep moord en brand omdat men er identiteitscontroles deed......bergrijpe wie begrijpe kan.
-De huis-aan-huis bezoeken opgestart door D.Grootjans(VLD/schepen v veiligheid) werden meteen de grond ingeboord(door links...uiteraard) en vervolgens afgezwakt zodat ze hun doel wsl zullen voorbijschieten.

2.Neen, klopt niet.
De hoofdredenen waarom mensen uiteindelijk gaan stemmen voor VB(of FN) heeft weinig met socio-econ. beleid te maken. Men stemt eerder op VB/FN omwille vd criminaliteit en immigratie. En jammergenoeg hebben deze 2 zaken nogal veel met elkaar te maken...zo blijkt.

Btw, hoe zou uw nieuw links alternatief de immigratieproblematiek(in al z'n vormen) aanpakken?
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 00:29   #19
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Vraagje: wat is/zijn de oplossingen van het VB tegen criminaliteit(veligheid) en immigratie?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 00:43   #20
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Vraagje: wat is/zijn de oplossingen van het VB tegen criminaliteit(veligheid) en immigratie?
http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=21
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be