Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie gelooft dat het niet de bedoeling was de lonen van de ministers te verhogen?
Volgens mij is dit een misverstand, 5% omlaag was de bedoeling 6 11,54%
Neen, volgens mij wilden ze en stoemelings 8% erbij hebben, jammer voor hun is het uitgekomen 45 86,54%
ik weet het niet 1 1,92%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 januari 2012, 07:58   #81
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het kostenplaatje v.d. regering werd gemaakt op 16 december. Dat was voor het komende jaar. Die kosten zouden begroot zijn op hetzelfde bedrag als in 2011. Er zijn 4 ministers minder dus krijgt elkeen een slok meer, voor het komende jaar. Daarvan zullen ze (?) 5% aftrekken , maar wanneer, dat heeft er totnutoe geen één gezegd.

Bij mijn weten is de begroting opgemaakt door de regering EDR en niet door die van YL. Je uitleg klopt dus niet.

Het is trouwens niet alleen de N-VA die grove fouten in de begroting heeft opgemerkt, ook Europa heeft de begroting afgekeurd wegens grove rekenfouten en andere verdachte onduidelijkezaken in de begroting.
EDR was zelfs razend op YL omdat deze een begroting op basis van 1/12 wilde maken om Europa zoet te houden. Want EDR wilde niet vast gepint worden aan een begroting die opgemaakt is zonder rekening te houden met de staatshervorming en zijn besparingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 08:04   #82
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik denk dat we allemaal dankbaar mogen zijn dat de NVA aan de kant is gaan staan bij de regeringsonderhandelingen.
Wouter en Alexander gaan nog véél plezier beleven aan een N-VA "aan de kant".
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 08:25   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
²

niemand loopt hoog op met de NVA, maar nu ook weer niet in die mate dat men er van uitgaat dat de NVA geen procentberekening meer kan uitvoeren.

Als ze het geprobeerd zouden hebben, zou het niet op zo'n ridicule manier gebeurd zijn.

de echte les is dat die 5% inlevering zo futiel is dat ze geen begrotingswijziging noodzakelijk maakt
Een partij die 40% haalt in peilingen en meer dan 30% bij de voorbije verkiezingen is een partij die het vertrouwen van de bevolking heeft en waar de mensen hoge verwachtingen aan stellen.
Een dergelijke partij kan zich geen fouten veroorloven, zeker geen rekenfouten.

En N-VA heeft geen valse trukken nodig om de regering EDR onderuit te halen, die doen dat zelf wel.

En op een besparing van 15miljard € is die 1500€ per maand en per minister slechts een druppel op een hete plaat, maar het is een opslag die groter is dan het inkomen van de gemiddelde Belg, want dat ligt op 1400€.
Het is dus gewoon grof om je als politici een dergelijke opslag te geven, terwijl je de rest van het land een inkomsten verlies bezorgd.
Trouwens 1500 X 19 X 12 = 342000€ per jaar extra kosten voor de belastingbetaler of 855 wachttijd uitkeringen of 280 gemiddelde pensioenen.
En plots zijn de opslagen en die inlevering geen futiliteit meer.
Het betekend voor sommige gezinnen het verschil tussen moeten overleven of sterven van ellende. Het betekend immers de 3420 gezinnen met de laagste inkomsten 100€ per maand meer kunnen behouden.
Ze hebben zichzelf immer een opslag geven die een gezinswoning vertegenwoordigd, dus geen futiel bedrag voor de werkende Belg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 08:28   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wouter en Alexander gaan nog véél plezier beleven aan een N-VA "aan de kant".
En dan moet Groen! en Ecolo nog in actie komen, want die zijn pist op ADC en EDR voor het misbruiken van hen om de N-VA uit de regering te kunnen houden.
Ik vrees dat deze regering geen lang leven is beschoren door gebrek aan vertrouwen en samenhang. En dat er nog veel lijken uit de kast gaan komen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 09:26   #85
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is trouwens niet alleen de N-VA die grove fouten in de begroting heeft opgemerkt, ook Europa heeft de begroting afgekeurd wegens grove rekenfouten en andere verdachte onduidelijkezaken in de begroting.
.
het rekenhof ook.

Maar volgens de regeringspartijen zijn die drie groeperingen allemaal onbekwaam en is er geen vuiltje aan de lucht
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 09:29   #86
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En dan moet Groen! en Ecolo nog in actie komen, want die zijn pist op ADC en EDR voor het misbruiken van hen om de N-VA uit de regering te kunnen houden.
Ik vrees dat deze regering geen lang leven is beschoren door gebrek aan vertrouwen en samenhang. En dat er nog veel lijken uit de kast gaan komen.
de regering valt niet en er komen geen vervroegde verkiezingen. Ze schijten elkaar nog liever iedere dag uit dan naar de kiezer te gaan
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 10:11   #87
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
het rekenhof ook.

Maar volgens de regeringspartijen zijn die drie groeperingen allemaal onbekwaam en is er geen vuiltje aan de lucht
't ja wat wil je met advocaten die geen rechtzaak kunnen winnen en dan maar aan politiek gaan doen.

Iemand zei mij ooit, als je een goed en mooi, maar gemakkelijk leven wil leiden, moet je eerst officier in het leger worden, mag je tegen iedereen brullen zonder dat ze mogen antwoorden, word goed betaald om naar school te gaan en moet je verder niets doen. Daarna ga je in het onderwijs, daar mag je wel niet brullen, maar je mag het nog steeds uitleggen en hebt dan nog meer verlof en het zal tegen dat jij afgestudeerd ben toch met 80% worden verminderd en uitgezonden worden op gevaarlijke opdrachten uit te voeren.
Om te eindigen ga je in de politiek, daar mag je het zoveel uitleggen als je wil en het moet niet eens meer juist zijn en je mag in luxe de wereld rondreizen op andere hun kosten. En je houd er op het einde een mooie pensioen aan over.

Doe je dat niet, dan zal je moeten werk tot je sterft.

En dat 36 jaar geleden, de mens is ondertussen al 20 jaar overleden, anders kon hij nu zien hoe goed hij in de toekomst kon kijken.


'k verdomme beter zijn raad opgevolgd, dan had ik nu rustig zoveel onzin kunnen uitkramen als ik maar wil. Want nu willen mijn bazen dat mijn berekeningen juist zijn en dat ik geen onzin verkoop of fouten maak, anders mag ik gaan doppen, allee als de regering die niet afschaft om te besparen en hun opslag te kunnen betalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 10:17   #88
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
de regering valt niet en er komen geen vervroegde verkiezingen. Ze schijten elkaar nog liever iedere dag uit dan naar de kiezer te gaan
Vanaf dat de MR voelt dat ze de PS kunnen verslagen in verkiezingen, ligt de regering er.
Vanaf dat de CD&V of O-VLD denken dat ze de N-VA kunnen klop geven, ligt de regering er.
Vanaf dat de PS of SP.a vermoeden dat ze er winst kunnen uit halen, ligt de regering er.

Er is immers geen samenhang of vertrouwen tussen de meerderheidspartijen.

En vergeet niet dat er gemeenteraadsverkiezingen op komst zijn.
Als de tradie's enkele grote steden verliezen aan N-VA of Groen! dan beginnen ze plots terug Vlaams te worden en gaan ze EDR dwarsbomen.

Trouwens voor de staatshervorming heeft de regering een 2/3 meerderheid nodig en die zie ik de groene hen nu niet meer leveren, zeker niet na de stunt van ADC. Zij voelen zich immers misbruikt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 10:43   #89
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vanaf dat de MR voelt dat ze de PS kunnen verslagen in verkiezingen, ligt de regering er.
Vanaf dat de CD&V of O-VLD denken dat ze de N-VA kunnen klop geven, ligt de regering er.
Vanaf dat de PS of SP.a vermoeden dat ze er winst kunnen uit halen, ligt de regering er.

Er is immers geen samenhang of vertrouwen tussen de meerderheidspartijen.

En vergeet niet dat er gemeenteraadsverkiezingen op komst zijn.
Als de tradie's enkele grote steden verliezen aan N-VA of Groen! dan beginnen ze plots terug Vlaams te worden en gaan ze EDR dwarsbomen.

Trouwens voor de staatshervorming heeft de regering een 2/3 meerderheid nodig en die zie ik de groene hen nu niet meer leveren, zeker niet na de stunt van ADC. Zij voelen zich immers misbruikt.
vroeger zou ik u gelijk gegeven hebben. Nu niet meer. Er komen zéker al geen verkiezingen voor de gemeenteraadsverkiezingen. En daarna zie ik de kans ook maar zeer klein. Wie de regering laat vallen, wordt afgeslacht. Zelfs de PS, ook al zou die de MR een kloot kunenn aftrekken, gaat dat niet doen. Omdat ze weet dat n-va zal winnen (cfr EDR zijn uitspraak in de eerste ministerraad)
Met het beleid dat ze nu beginnen te voeren, kunnen ze gewoon niet winnen van n-va. Op alle vlakken gaan ze in tegen wat de vlamingen willen, hoe kan men dan stemmen terugpakken van n-va? Dat kan alleen maar als de PS zou zwaar beginnen toegeven, maar waarom zouden ze opeens wél toegevan aan cd&v en vld, maar niet aan de n-va? Gaan ze nooit doen.
Deze regering zit de rit uit, en hoopt dat het oordeel in 2014 enigszins zal meevallen voor hen.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 10:43   #90
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Trouwens voor de staatshervorming heeft de regering een 2/3 meerderheid nodig en die zie ik de groene hen nu niet meer leveren, zeker niet na de stunt van ADC. Zij voelen zich immers misbruikt.
de groene krijgen twee extra medewerkers in het parlement kado van de meerderheid. Wees maar gerust: die gaan die staatshervorming stemmen
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 11:03   #91
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
de groene krijgen twee extra medewerkers in het parlement kado van de meerderheid. Wees maar gerust: die gaan die staatshervorming stemmen
Ecolo heeft reeds zeer zwaar uitgehaald naar O-VLD en EDR voor de uitsluiting aan regeringsdeelname.
Ecolo heeft zelfs gezegd dat als ADC vind dat 8 partijen te veel zijn voor een regering hij zijn partij maar in de oppositie moet zetten, maar dat hij nu niet meer bereid is de staatshervorming te steunen, want dat hij er geen electoraal of financieel voordeel meer in ziet voor zijn partij.
Ecolo wou regering en deelnemen aan de macht en heeft daarom de staatshervorming mee onderhandeld, niet om in de oppositie te zitten.

Je zou trouwens moeten weten dat de groene hun steun intrekken, want ze houden nu braaf hun mond en vallen de N-VA niet aan over de vele fouten in de nota's van de meerderheid/minderheid. En hebben het sociaal beleid van deze regering reeds afgedaan als een vestbroekzak operatie en slecht voor de bevolking.

Ecolo wil deze regering weg en Groen! zal braaf luisteren naar Ecolo en dus deze regering geen kado's geven en lang leven gunnen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 08:43   #92
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Waar blijft de talrijke draden over het Vlaams Parlement dat niet wil inleveren en eerst 'een studie' gaat laten uitvoeren ? Een verdachte stilte op nva.politics.be. Hoe zou dat komen.
Nu ik ben voorstander van minder en beter. Die loonsverlagingen hoeven voor mij niet maar die twee maten en gewichten ... tttttttttt
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 08:56   #93
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Waar blijft de talrijke draden over het Vlaams Parlement dat niet wil inleveren en eerst 'een studie' gaat laten uitvoeren ? Een verdachte stilte op nva.politics.be. Hoe zou dat komen.
Nu ik ben voorstander van minder en beter. Die loonsverlagingen hoeven voor mij niet maar die twee maten en gewichten ... tttttttttt
wel juridisch kunnen ze niet meer verdienen dan het federale niveau. Datis ook al duidelijk. Peumans zal mogen saneren. Dat was toch die die dat geld teveel vond ? EN waar is hij nu met zijn grote mond

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 januari 2012 om 08:57.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 17:17   #94
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel juridisch kunnen ze niet meer verdienen dan het federale niveau. Datis ook al duidelijk. Peumans zal mogen saneren. Dat was toch die die dat geld teveel vond ? EN waar is hij nu met zijn grote mond
Peumans heeft wel daad bij woord gevoegd en verdient nu maar evenveel meer als Kris Peeters. - 4000 euro per maand. Dat mag wel eens gezegd worden.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 17:47   #95
andy.v
Burger
 
andy.v's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2012
Berichten: 170
Standaard

De snelheid met dewelke de genomen beslissingen de media halen staat niet recht evenredig t.o.v. van de tijd die men heeft om ze intern administratief af te handelen.

Laat de politici aub eens hun werk doen. Tegenwoordig is hun dag gevuld met het weerleggen of bevestigen van geruchten en nieuwsberichten en niet met het zoeken naar oplossingen voor ons land.
andy.v is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 09:02   #96
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Nou moe , enkel maaar ter vergelijkng:
Senatoren Swaziland eisen arrestatie van minister die hun lonen verlaagde
http://www.hln.be/hln/nl/960/Wereld/...erlaagde.dhtml
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be