Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2022, 14:11   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard Iets wat men vergeet tijdens heel de Oekraïne heisa?

Misschien niet helemaal correct gepost (buitenland???) maar toch ...

VS: “Witten” zijn weldra in de minderheid

Is dat een 'oorlog' die men vergeten is?

Het artikel handelde over wat er in de VS aan de hand is maar het is echt niet alleen daar.

Citaat:
De continue daling van het aandeel van de blanke bevolking is een absoluut taboe-thema in de Verenigde Staten. Vooral voor de Democraten onder de Amerikaanse president Joe Biden. En dat, hoewel de volksverhuizing niet alleen maar grote gevolgen voor de maatschappelijke dynamiek heeft, maar ook voor de toekomstige politiek van het land.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 14:19   #2
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

?

De VS is sinds haar stichting een smeltkroes.

Velen zeggen dat juist "dat" dat land heeft grootgemaakt.

Ja, Europa is een andere zaak.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 14:29   #3
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Goh, ik denk niet dat de "witte" bevolking daalt. Dat is gewoon evolutie he.

Je zou het kunnen vergelijken met de verdwijning van Neanderthalers, maar die vergelijking gaat ook niet helemaal op aangezien dat een volledige andere mensensoort was. Afrikanen, Europeanen, Oosterlingen, enz... Wij zijn genetisch nog dichter verbonden. We zijn andere rassen, maar geen andere soort. Dat het ene ras daalt en het andere stijgt is niet zo problematisch.

Een groter probleem vind ik de culturele invloeden, los van ras en uiterlijke kenmerken. Ik heb minder moeite met een geadopteerde Afrikaan die Westers is opgegroeid dan een blanke geconverteerde moslim.

Ik vind dat zoiets iets duidelijker mag beschreven worden. "Witten weldra in de minderheid" klinkt heel ondoordacht en ver van intellectueel. (zonder dat ik uit de hoogte wil doen)

PS: Cultuur is ook een grote factor in de huidige oorlog in Oekraïne. Ze spreken (veelal) dezelfde taal en zijn allemaal hetzelfde ras. Ze knallen op mekaar voor ideologische verschillen.

Kinderachtig en nutteloos. Men zou beter aan tafel gaan zitten en niet kinderachtig als macron een vaccin weigeren en aan een kilometerlange tafel gaan zitten.

Diplomaten hebben zwaar gefaald. De Europese leiders zijn even verantwoordelijk voor deze oorlog als Poetin. Maar dat ga je nergens lezen natuurlijk...
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 27 februari 2022 om 14:31.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 14:29   #4
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Wat heeft dit met de crisis in Ukraine te maken?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 14:31   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
?

De VS is sinds haar stichting een smeltkroes.

Velen zeggen dat juist "dat" dat land heeft grootgemaakt.

Ja, Europa is een andere zaak.
De EU is op dat vlak inderdaad een andere zaak.

Moeten wij al de oorlogen en 'landverschuivingen' zien als het einde van de wereld of is dat te ver gezocht?¿

Of steken we dat gewoon op de onkunde van bepaalde leiders, de politiek, de media???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 februari 2022 om 14:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 14:32   #6
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Wat heeft dit met de crisis in Ukraine te maken?
Ik vind het wel interessant om te zien hoe deze oorlog totaal los staat van wit, zwart, enz...

Russen en Oekraïners delen zelfs meer bloed met elkaar dan Spanjaarden en Belgen. Toch is er een oorlog. Racisme is niet het grootste probleem in de wereld.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 14:34   #7
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Als je dat door de geschiedenis bekijkt worden legers of mensenmassa's veel gestopt door gebergtes of zeeën. Dus liggen Italië, Spanje, Roemenië, VK en nog wat anderen goed.

Meestal gebeurde dat op de grote vlaktes, het strijdgekletter.

Dus de Germaanse en Gallische stammen die waren traditioneel veelal huurlingen die overal werden ingezet tot er zo wat "rijken" van kwamen e.d.

Het mengen van allerlei bevolkingsgroepen is gekomen doordat de VS de supermacht is hé nu. En dat model wordt uitgedragen; de smeltkroes.

Het kolonie verleden dat is ja... andere tijden hé.

Dingen veranderen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 14:35   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Wat heeft dit met de crisis in Ukraine te maken?
Wel ik was er zelf niet zeker van of het in de juiste draad stond.

Citaat:
Misschien niet helemaal correct gepost (buitenland???) maar toch ...
Mocht het totaal verkeerd gepost geweest zijn dan zal de moderatie mij zeker helpen en het naar een andere draad verzetten.

Sorry mocht het verkeerd zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 14:39   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Als je dat door de geschiedenis bekijkt worden legers of mensenmassa's veel gestopt door gebergtes of zeeën. Dus liggen Italië, Spanje, Roemenië, VK en nog wat anderen goed.

Meestal gebeurde dat op de grote vlaktes, het strijdgekletter.

Dus de Germaanse en Gallische stammen die waren traditioneel veelal huurlingen die overal werden ingezet tot er zo wat "rijken" van kwamen e.d.

Het mengen van allerlei bevolkingsgroepen is gekomen doordat de VS de supermacht is hé nu. En dat model wordt uitgedragen; de smeltkroes.

Het kolonie verleden dat is ja... andere tijden hé.

Dingen veranderen.
Weet u, toen ik las "Dingen veranderen" dat het eerste' waar ik aan dacht was de regel die de meeste pc gebruikers wel goed zullen kennen en die is: "Don't change a good working system!"

Die regel kan natuurlijk zwaar in twijfel getrokken worden bij wat er aan de hand is tussen Rusland/Oekraïne.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 februari 2022 om 14:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 14:46   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wel ik was er zelf niet zeker van of het in de juiste draad stond.



Mocht het totaal verkeerd gepost geweest zijn dan zal de moderatie mij zeker helpen en het naar een andere draad verzetten.

Sorry mocht het verkeerd zijn.
Neem de vlucht vooruit en meldt het zelf aan de moderatie als je niet zeker bent.
Ik doe dat ook regelmatig, meestal met de argumentatie erbij waarom ik dat daar plaatste.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 14:56   #11
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Weet u, toen ik las "Dingen veranderen" dat het eerste' waar ik aan dacht was de regel die de meeste pc gebruikers wel goed zullen kennen en die is: "Don't change a good working system!"

Die regel kan natuurlijk zwaar in twijfel getrokken worden bij wat er aan de hand is tussen Rusland/Oekraïne.
Tja, kies je puur voor pragmatische oplossingen. Systemen, spionage. Zakelijk, nuchter, bruikbaar.

Of kies je voor oplossingen die verbinden. De onderlinge band van mensen versterken zodat die aan 1 zeil trekken.

Als je een smeltkroes hebt, moet je voluit inzetten op het pragmatische hé. Het bruikbare. Of denk jij dat je dat allegaartje gaat verenigen met helende, verbindende taal.

Ook een optie hé.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 11:34   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Tja, kies je puur voor pragmatische oplossingen. Systemen, spionage. Zakelijk, nuchter, bruikbaar.

Of kies je voor oplossingen die verbinden. De onderlinge band van mensen versterken zodat die aan 1 zeil trekken.

Als je een smeltkroes hebt, moet je voluit inzetten op het pragmatische hé. Het bruikbare. Of denk jij dat je dat allegaartje gaat verenigen met helende, verbindende taal.

Ook een optie hé.
Door aan hetzelfde 'zeil' te trekken zou een mogelijke oplossing kunnen zijn maar de vraag die daarbij rijst is de volgende: welk 'zeil?'

Want er zijn er die alleen maar hun 'zeil' als het juiste zien en dat ook aan anderen willen opdringen?

Wie zal het 'zeil' het meest naar zich toetrekken?¿

Zeil doet mij toch zo denken aan Rod Stewart - I am sailing
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 februari 2022 om 11:36.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be