Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2017, 22:16   #81
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Ik begrijp die heel goed hoor. De EU heeft een legitimiteitsprobleem bij de Europese bevolking. Opnieuw niemand ontkent dat, maar geen idee wat u daarmee denkt te bewijzen.

Laat ons eens kijken naar welke onzin u allemaal beweerd hebt in deze draad/ de zaken waarvoor ik u om verduidelijking heb gevraagd: zeg eens hoe jouw 'pro memorie' hierop een antwoord is.

1. Toont jouw pro memorie aan dat ik incorrect fouten heb geïdentificeerd in jouw links?
2. Toont jouw pro memorie aan dat de resolutie waarnaar je linkte van de EU is i.p.v. de Raad van Europa?
3. Toont jouw pro memorie aan dat er een democratisch recht op referenda bestaat?
4. Toont jouw pro memorie aan dat 'democratie' altijd voorrang (moet) krijgen op mensenrechten?
5. Toont jouw pro memorie aan dat Nazisme een religie zou geweest zijn mocht Hitler zijn ideologie gelinkt hebben aan een god?
6. Toont jouw pro memorie aan dat de EU de bevoegdheid heeft overgenomen van de lidstaten om vreemdelingen uit te wijzen?
7. Toont jouw pro memorie aan dat de EU niets kan opleggen aan de lidstaten zonder hun akkoord?
8. Toont jouw pro memorie aan dat de EU de bevoegdheid heeft referenda te organiseren over bevoegdheden die tot de lidstaten behoren?
9. Toont jouw pro memorie aan dat de Islam als godsdienst niet beschermd is (of zou moeten zijn) door de godsdienstvrijheid?
10. Toont jouw pro memorie aan dat de Conventie van Geneve misbruikt wordt door economische migranten?
11. Toont jouw pro memorie aan dat er zoiets bestaat als een Coudenhove Kalergi doctrine en dat dit niet eerder een loutere voorspelling dan een voorschrift was?
12. Toont jouw pro memorie aan dat er een beleid bestaat op niveau van de EU en de lidstaten om de zgn. Coudenhove Kalergi door te drukken?
13. Toont jouw pro memorie aan dat de EU voor de realisatie van deze doctrine nodig zou zijn.
14. Toont jouw pro memorie aan dat de EU hiertoe reeds concrete handelingen heeft gesteld.

PRO MEMORIE dit is een selectie van de niet-onderbouwde stellingen die jij reeds poneerde.

De een na de andere, zonder dat je ooit concrete bewijzen aanlevert.



In uw parallel universum worden tot treurens toe herhaalde leugens misschien werkelijkheid, maar het is niet omdat u blijft doen alsof die resolutie van de EU komt i.p.v. de RvE, dat het plots een EU resolutie wordt.

Als het gaat over integratie van derdelanders (= niet EU burgers) heeft de EU slechts beperkte bevoegdheden.

De integratie van deze mensen blijft dus in eerste plaats een aangelegenheid van de lidstaten.



Het ligt dan waarschijnlijk aan slecht beleid van die staten. Hoe wil u dit op de EU steken?




Grappig dat u doet alsof u een genuanceerde visie hebt. De resolutie van de RvE, die is genuanceerd, zoals Bad Atilla aantoonde.

Uw visie en uw lezing van die resolutie, die is behoorlijk van de pot gerukt.




Opnieuw een klassiek populistenargument. Mij (en anderen) aanvallen op grond van een bewering die nooit gemaakt zijn.

Niemand ontkent de problemen met een deel van de moslimbevolking in Europa. Mocht u de resoltuei van de RvE effectief gelezen hebben zou u zien dat de RvE dit expliciet erkent.

Uiteraard zegt de RvE ook dat het schuimbekkers zoals u aan de ene kant, en losers van IS en consoorten aan de andere kant, die de situatie verergeren.

IS zegt dat alle westerlingen verderfelijk zijn en gedood moeten worden, u zegt dat alle moslims terroristen zijn.
Schuimbekkerij van een technocraat. Erg dat personen van jullie "niveau" steriel zijn voor het sluipend gif dat islam heet. Was het een miskenning geweest, tot daar aan toe, hoe onverzoenbaar met dat grote " niveau" van jullie intellectuele kaste. Maar rabiate ontkenning van iets wat mij évident is, is echt schrijnend en totaal irrationeel. Zich moslim verklaren is de lekenstaat zoals wij die kennen afwijzen. Je maakt een schijnonderscheid tussen moslims en islamisten. Volgens mij is er geen. Als je seculieren met een allochtone moslimachtergrond bedoelt voor moslims kan ik er mee leven. Ik ken de cijfers niet maar dat is een kleine minderheid. Moslims hangen de koran en hadith aan en in verschillende lezingen van de koran geloof ik niet. Dat is weer zo'n mythevorming van intellectueel links in opdracht van poco's/linkse élite. Lees "waar men niet over spreekt" van Van Rooy eens. Geen blogje et schuimbekkerij. De mythe van de vredelievende islam wordt terecht steeds meer ontmaskerd. En met reden.
Mindset is offline  
Oud 7 augustus 2017, 22:33   #82
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Ik denk dat Jaanie een goed loon opstrijkt bij de EU en zich daardoor een woonst in een wijk kan permitteren, die vrij is van democratiehatende moslims ea Afrikaanse leeghangers.
Die verdedigt gewoon z'n goedbetaalde postje/werkgever. Zet 'm morgen (met z'n gezin) in Molenbeek, Borgerokko, Dampoort of Sledderlo in Genk, dan zal die EU-pijper heel anders piepen, zeker weten.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 8 augustus 2017, 06:17   #83
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vreemd, als het de EU te doen is om de integratie van de moslims in Europa, hoe komt het dan dat na 40 jaar zgn integratie, quasi de helft van de (Belgische) moslims het extremisme aanhangt en dat in de rest van Europa niet veel minder is ?
Nogmaals, dit heeft niks met de EU te maken, wel met de Raad van Europa.

Citaat:
Aan wie of wat schort het dan ?:
Aan het beleid.
Aan onszelf.
Aan de Moslims.
Aan de wereld rondom ons.
Onder andere.

Citaat:
"Helft Belgische moslims is fundamentalist"
https://www.demorgen.be/binnenland/-...list-b2344ae6/
En? Het bewijst vooral dat er nog werk aan de winkel is.

Citaat:
En hoe komt het dat mensen die al jaren in het veld staan, een andere/genuanceerdere ervaring hebben met de mentaliteit van moslims, dan de wereldvreemde EU-parvenues ?:
Omdat jij uw bronnen selecteert en ze daarna probeert te legitimeren. Bij voorbeeld door beroep te doen op een psycholoog die geen kaas heeft gegeten van anthropologie en sociologie, en al zeker niet van enige wetenschappelijk onderzoek.

Citaat:
De reden waarom de islam monsters creëert
http://westerse-beschaving.org/de-re...sters-creeert/
Indrukwekkend.

Citaat:
Vraag is dan waarom BA, Jaanie en de hele EU-meute hierover liever zwijgt...
Waarover wordt er dan gezwegen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 8 augustus 2017 om 06:20.
Bad Attila is offline  
Oud 8 augustus 2017, 08:41   #84
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Maar rabiate ontkenning
Opnieuw, niemand ontkent dat er een probleemstroming is in de islam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
van iets wat mij évident is,
Heb het even geïsoleerd, want dit zegt alles hé. Er is iets dat JOU evident LIJKT. Maar nergens wordt aangetoond dat wat jij o zo evident lijkt te vinden effectief ook strookt met de werkelijkheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
is echt schrijnend en totaal irrationeel.
Zeg mij eens wat er schrijnend en irrationeel is aan eisen dat er bewijs wordt aangedragen voor een stelling die gemaakt wordt.

Onze vriend Diego Raga post de ene lulkoek na de andere en onderbouwt zijn stellingen nooit.

Is dat hoe jullie aan politiek en maatschappijvorming willen doen? :'-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Zich moslim verklaren is de lekenstaat zoals wij die kennen afwijzen. Je maakt een schijnonderscheid tussen moslims en islamisten. Volgens mij is er geen.
Volgens u. En volgens vele anderen is er wel een onderscheid. Als je tenminste een puur zwart-wit verhaal kan overstijgen.

Je kan ook een katholiek zijn, zonder elke homo te willen stenigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik ken de cijfers niet maar dat is een kleine minderheid.
Het is misschien wel nuttig om toch een idee te hebben van die cijfers, vooraleer uitspraken te doen. Allé, je weet het wel, dat elitaire ideetje van beleid voeren op basis van feiten i.p.v. op basis van buikgevoel van de Diego Raga's in deze wereld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Moslims hangen de koran en hadith aan en in verschillende lezingen van de koran geloof ik niet.
Ok. Laten we dat de moslims in België zo weten. Dat u niet geloof in verschillende lezingen van de Koran en dat ze dus moeten kiezen: geloof afzweren of terrorist worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Dat is weer zo'n mythevorming van intellectueel links in opdracht van poco's/linkse élite. Lees "waar men niet over spreekt" van Van Rooy eens. Geen blogje et schuimbekkerij. De mythe van de vredelievende islam wordt terecht steeds meer ontmaskerd. En met reden.
Niemand spreekt hier over vredelievende islam hoor. Dat is weer die valse argumentatie die Diego Raga hier ook beproeft: 'tegenstanders' aanvallen op stellingen die ze nooit gemaakt hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik denk dat Jaanie een goed loon opstrijkt bij de EU en zich daardoor een woonst in een wijk kan permitteren, die vrij is van democratiehatende moslims ea Afrikaanse leeghangers.
Die verdedigt gewoon z'n goedbetaalde postje/werkgever. Zet 'm morgen (met z'n gezin) in Molenbeek, Borgerokko, Dampoort of Sledderlo in Genk, dan zal die EU-pijper heel anders piepen, zeker weten.
U hebt opnieuw niets inhoudelijk te melden? Uw vulgaire praat leidt daar de aandacht niet van af hoor

Antwoord anders eerst eens :

1. Toont jouw pro memorie aan dat ik incorrect fouten heb geïdentificeerd in jouw links?
2. Toont jouw pro memorie aan dat de resolutie waarnaar je linkte van de EU is i.p.v. de Raad van Europa?
3. Toont jouw pro memorie aan dat er een democratisch recht op referenda bestaat?
4. Toont jouw pro memorie aan dat 'democratie' altijd voorrang (moet) krijgen op mensenrechten?
5. Toont jouw pro memorie aan dat Nazisme een religie zou geweest zijn mocht Hitler zijn ideologie gelinkt hebben aan een god?
6. Toont jouw pro memorie aan dat de EU de bevoegdheid heeft overgenomen van de lidstaten om vreemdelingen uit te wijzen?
7. Toont jouw pro memorie aan dat de EU niets kan opleggen aan de lidstaten zonder hun akkoord?
8. Toont jouw pro memorie aan dat de EU de bevoegdheid heeft referenda te organiseren over bevoegdheden die tot de lidstaten behoren?
9. Toont jouw pro memorie aan dat de Islam als godsdienst niet beschermd is (of zou moeten zijn) door de godsdienstvrijheid?
10. Toont jouw pro memorie aan dat de Conventie van Geneve misbruikt wordt door economische migranten?
11. Toont jouw pro memorie aan dat er zoiets bestaat als een Coudenhove Kalergi doctrine en dat dit niet eerder een loutere voorspelling dan een voorschrift was?
12. Toont jouw pro memorie aan dat er een beleid bestaat op niveau van de EU en de lidstaten om de zgn. Coudenhove Kalergi door te drukken?
13. Toont jouw pro memorie aan dat de EU voor de realisatie van deze doctrine nodig zou zijn.
14. Toont jouw pro memorie aan dat de EU hiertoe reeds concrete handelingen heeft gesteld.
Ja_an is offline  
Oud 8 augustus 2017, 12:34   #85
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Opnieuw, niemand ontkent dat er een probleemstroming is in de islam.

"probleemstroming un de islam"...
Dat is nu wat ik bedoel met een miskenning van het gevaar van de islam. De vakidiotie van de progressieve linkse intelellectuele elite op het vlak maatschappelijk, sociologisch en historisch onderzoek druipt er weer van af. Kan ook niet anders, onderzoekers moeten luisteren naar hun broodheren en onderzoek verrichten en publicaties schrijven die in het kraam van poco's past. Dat is nu eenmaal de norm helaas. Ik vertrouw veel liever op wat ik dagelijks zie en ondervind op het terrein en Lees in de onafhankelijke en kritische pers die jij zo vraag schuimbekkende blogs etc noemt. Je kan het niet ontkennen; islamkritische intellectuelen worden de mond gesnoerd; belachelijk gemaakt; geweerd en geboycot.


Heb het even geïsoleerd, want dit zegt alles hé. Er is iets dat JOU evident LIJKT. Maar nergens wordt aangetoond dat wat jij o zo evident lijkt te vinden effectief ook strookt met de werkelijkheid.

Jij gaat liever de werkelijkheid negeren en willen uitblinken in een schijnbaar éloquente debatstijl, mensen proberen vastzetten in wat jij gebrekkige argumentatie vindt. Je vergeet dat het hier een forum Is en geen universiteit. Deze laatste heeft zijn werk gedaan bij jou op vlak van indoctrinatie. Als je problemen wegwuift Als zijnde een probleemstroming in de islam.



Zeg mij eens wat er schrijnend en irrationeel is aan eisen dat er bewijs wordt aangedragen voor een stelling die gemaakt wordt.

Irrationeel Is de tolerantie tov de islam ook al zijn er meer dan genoeg indicaties dat die niks goede voorheeft met de westerse démocratie met haar scheidung tussen kerk en staat, gelijkheid tussen man en vrouw, mensenrechten, rechtsstaat etc...

Irrationeel ook: Halsstarrig economische vluchtelibgen Als politieke vluchtelingen blijven voorstellen.
De zaken verbloemen. Goed wetende dat nog geen 4% van de 40.000 récent geregistreerde vluchtelingen werk heeft gevonden.

Onze vriend Diego Raga post de ene lulkoek na de andere en onderbouwt zijn stellingen nooit.

Is dat hoe jullie aan politiek en maatschappijvorming willen doen? :'-)

Ik Wil in allé geval niet aan maatschappijvorming doen zoals de linkse progressieve poco élite aan maatschappijvorming doet: Uit de hand eten van saoedie-arabie en politiek en maatschappelijk handelen in functie daarvan en in functie van een eeuwigdurend schuldcomplex ons ingepompt sedert het post WOII tijdperk.


Volgens u. En volgens vele anderen is er wel een onderscheid. Als je tenminste een puur zwart-wit verhaal kan overstijgen.

Het Is niet zwartwit. Je hebt islamideologen (oa imams), instigators en provocateurs ( noem het de achterhoede stoottroepen), de werkelijke jihadisten (het kanonnenvoer), en de grote zwijgende massa die allé opties openlaat (wat jij noemt gewone moslims) maar die gauw genoeg resoluut de islamistische kaart zullen trekken Als de tijd rijp Is.
Je mag zoveel studies opvoeren Als je Wil. Een ruime meerderheid van het volk staat bijzonder huiverachtig tgo islam (in Europa), 50 jaar pro-islam indoctrinatie ten spijt.

Je kan ook een katholiek zijn, zonder elke homo te willen stenigen.

Je moet geek parallel trekken met katholicisme. De laatste restanten van het praktiserend katholicisme Is het katholicisme ten tijde van Ferdinand en isabella niet.



Het is misschien wel nuttig om toch een idee te hebben van die cijfers, vooraleer uitspraken te doen. Allé, je weet het wel, dat elitaire ideetje van beleid voeren op basis van feiten i.p.v. op basis van buikgevoel van de Diego Raga's in deze wereld.

Zoals ik al zei. Cijfers en studies zeggen weinig, wegens partijdig.



Ok. Laten we dat de moslims in België zo weten. Dat u niet geloof in verschillende lezingen van de Koran en dat ze dus moeten kiezen: geloof afzweren of terrorist worden?

De koran is wat hij Is. Er staat wat er staat. Gegoochel met woorden in trand van x, y of z-lezing moet een mistgordijn optrekken omtrent de intenties van moslims. De intentie is duidelijk. Dit niet inzien Is het opgaan van de zon ontkennen. Doe zo voort, uw plaats in de wereldislam Is verzekerd.



Niemand spreekt hier over vredelievende islam hoor. Dat is weer die valse argumentatie die Diego Raga hier ook beproeft: 'tegenstanders' aanvallen op stellingen die ze nooit gemaakt hebben.

Islam onderscheiden van islamisme Is een verdienstelijke poging om verbloeming en verschoning binnen de islam naar voor te brengen door contrast te creeeren met de ideologisch jihadistische islam (islamisme). Als het Dat niet is, wat is het dan wel?

U hebt opnieuw niets inhoudelijk te melden? Uw vulgaire praat leidt daar de aandacht niet van af hoor

Antwoord anders eerst eens :

1. Toont jouw pro memorie aan dat ik incorrect fouten heb geïdentificeerd in jouw links?
2. Toont jouw pro memorie aan dat de resolutie waarnaar je linkte van de EU is i.p.v. de Raad van Europa?
3. Toont jouw pro memorie aan dat er een democratisch recht op referenda bestaat?
4. Toont jouw pro memorie aan dat 'democratie' altijd voorrang (moet) krijgen op mensenrechten?
5. Toont jouw pro memorie aan dat Nazisme een religie zou geweest zijn mocht Hitler zijn ideologie gelinkt hebben aan een god?
6. Toont jouw pro memorie aan dat de EU de bevoegdheid heeft overgenomen van de lidstaten om vreemdelingen uit te wijzen?
7. Toont jouw pro memorie aan dat de EU niets kan opleggen aan de lidstaten zonder hun akkoord?
8. Toont jouw pro memorie aan dat de EU de bevoegdheid heeft referenda te organiseren over bevoegdheden die tot de lidstaten behoren?
9. Toont jouw pro memorie aan dat de Islam als godsdienst niet beschermd is (of zou moeten zijn) door de godsdienstvrijheid?
10. Toont jouw pro memorie aan dat de Conventie van Geneve misbruikt wordt door economische migranten?
11. Toont jouw pro memorie aan dat er zoiets bestaat als een Coudenhove Kalergi doctrine en dat dit niet eerder een loutere voorspelling dan een voorschrift was?
12. Toont jouw pro memorie aan dat er een beleid bestaat op niveau van de EU en de lidstaten om de zgn. Coudenhove Kalergi door te drukken?
13. Toont jouw pro memorie aan dat de EU voor de realisatie van deze doctrine nodig zou zijn.
14. Toont jouw pro memorie aan dat de EU hiertoe reeds concrete handelingen heeft gesteld.

Laatst gewijzigd door Mindset : 8 augustus 2017 om 12:40.
Mindset is offline  
Oud 8 augustus 2017, 12:48   #86
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Niet echt leesbaar als reactie...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 8 augustus 2017, 12:50   #87
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niet echt leesbaar als reactie...
Ja excuses. Ik weet niet wat er verkeerd gegaan Is.
Mindset is offline  
Oud 8 augustus 2017, 14:53   #88
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nogmaals, dit heeft niks met de EU te maken, wel met de Raad van Europa.
Waarom willen die dan gelijke behandeling van de islam, die in wezen niets met de verlichtingswaarden vandoen heeft ?
Zou het nazisme daar ook op kunnen reken, mocht Snorremans er destijds een of andere aartsengel bijgesleurd hebben ?
Citaat:
Aan het beleid.
Aan onszelf.
Aan de Moslims.
Aan de wereld rondom ons.
Onder andere.
Punt 1 klopt, punt 2 zou je eens nader mogen toelichten, punt 3; de nagel op de kop, punt 4; daarom hoeft de bevolking van Europa er niet voor op te draaien.
Citaat:
En? Het bewijst vooral dat er nog werk aan de winkel is.
Na 40 jaar immigratie zou het 'werk' wel eens van de moslimkant mogen komen, gezien we van niet-moslim immigranten minder tot geen last hebben van 'integratieproblemen'.
Citaat:
Omdat jij uw bronnen selecteert en ze daarna probeert te legitimeren. Bij voorbeeld door beroep te doen op een psycholoog die geen kaas heeft gegeten van anthropologie en sociologie, en al zeker niet van enige wetenschappelijk onderzoek.
Indrukwekkend.
Als je die ervaren psycholoog z'n stelling kan weerleggen, doe maar.
Citaat:
Waarover wordt er dan gezwegen?
Het is duidelijk dat de meerderheid van de Europese bevolking een immigratiestop uit moslimlanden wil.
Dus als democratie (volgens Jaanie, zie #72) er zgz niet toe doet, waar is de EU dan feitelijk mee bezig ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 8 augustus 2017, 15:49   #89
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Waarom willen die dan gelijke behandeling van de islam, die in wezen niets met de verlichtingswaarden vandoen heeft ?
Omdat uw stellling niet klopt?
Trouwens, wat is de link met het feit dat je het verschil niet kent tussen EU en Raad van Europa?

Citaat:
Zou het nazisme daar ook op kunnen reken, mocht Snorremans er destijds een of andere aartsengel bijgesleurd hebben ?
Waarom antwoorden op hypothetische vragen, Hitler heeft dit immers niet gedaan?

Citaat:
Punt 1 klopt, punt 2 zou je eens nader mogen toelichten, punt 3; de nagel op de kop, punt 4; daarom hoeft de bevolking van Europa er niet voor op te draaien.
Je bent punt 6 vergeten.

Citaat:
Na 40 jaar immigratie zou het 'werk' wel eens van de moslimkant mogen komen, gezien we van niet-moslim immigranten minder tot geen last hebben van 'integratieproblemen'.
Dat gebeurt ook, de helft is immers niet fundamentalistisch.

Citaat:
Als je die ervaren psycholoog z'n stelling kan weerleggen, doe maar.
En welke ervaring heeft die psycholoog dan in sociale wetenschappen? Welk onderzoek heeft hij gedaan? Volgens welke starthypothese? Met welke methodologie?
Het is eerder all�* Diego Raga en Mindset: "het is toch duidelijk dat..."

Citaat:
Het is duidelijk dat de meerderheid van de Europese bevolking een immigratiestop uit moslimlanden wil.
Dus als democratie (volgens Jaanie, zie #72) er zgz niet toe doet, waar is de EU dan feitelijk mee bezig ?
De EU is bezig haar bevoegdheden uit te voeren.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 8 augustus 2017, 16:13   #90
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Omdat uw stellling niet klopt?
Trouwens, wat is de link met het feit dat je het verschil niet kent tussen EU en Raad van Europa?



Waarom antwoorden op hypothetische vragen, Hitler heeft dit immers niet gedaan?



Je bent punt 6 vergeten.



Dat gebeurt ook, de helft is immers niet fundamentalistisch.



En welke ervaring heeft die psycholoog dan in sociale wetenschappen? Welk onderzoek heeft hij gedaan? Volgens welke starthypothese? Met welke methodologie?
Het is eerder all�* Diego Raga en Mindset: "het is toch duidelijk dat..."



De EU is bezig haar bevoegdheden uit te voeren.
Hou toch op met spijkers op laag water te zoeken...
Wat verandert er aan de toestand indien we wel het verschil kennen tussen de EU en de raad van Europa... De bevolking ziet dat de EU of is het de raad van Europa, wat het vluchtelingenprobleem betreft (en zovele andere problemen) niet werkt...
De bevolking ziet dat er problemen zijn met de Islam, zelfs na de vierde generatie en dat in tegenstelling met alle andere grote groepen van immigratie... en de bevolking ziet dat onze poco's die zich eerst opriepen als de grote verdedigers van de individuele waarden zoals de rechten van de mens, de vrouwengelijkheid, de godsdienstonafhankelijkheid ... ineens totaal hun kar gekeerd hebben en als imbecielen achter totaal vervreemdende krachten van de eerdere idealen aanlopen...
En of je het nu wil of niet, zie de levende praktijk in Saoudi Arabië, nu in Turkeye en in vele, om niet te zeggen alle moslimlanden, die zich allemaal beroepen op de koran... Het is daar heel triestig gesteld met de mensenrechten en de vrijheden van het individu...

Hier het tegendeel komen bewijzen en dat dat allemaal wel zal loslopen is met paardenoogkleppen oplopen...
De enige manier dat het inderdaad zou kunnen loslopen is door strikt vast te houden aan onze westerse waarden en te eisen dat zij zich aanpassen... Maar onze pocowereld houdt ons voor dat het aan ons is om ons aan hun onverdraagzaamheid aan te passen...

Gedoemd tot mislukken...
Het staat gewoon in de sterren geschreven en men moet stekeblind zijn om iets anders te kunnen zien...
marie daenen is offline  
Oud 8 augustus 2017, 17:40   #91
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hou toch op met spijkers op laag water te zoeken...
Wat verandert er aan de toestand indien we wel het verschil kennen tussen de EU en de raad van Europa... De bevolking ziet dat de EU of is het de raad van Europa, wat het vluchtelingenprobleem betreft (en zovele andere problemen) niet werkt...
De bevolking ziet dat er problemen zijn met de Islam, zelfs na de vierde generatie en dat in tegenstelling met alle andere grote groepen van immigratie... en de bevolking ziet dat onze poco's die zich eerst opriepen als de grote verdedigers van de individuele waarden zoals de rechten van de mens, de vrouwengelijkheid, de godsdienstonafhankelijkheid ... ineens totaal hun kar gekeerd hebben en als imbecielen achter totaal vervreemdende krachten van de eerdere idealen aanlopen...
En of je het nu wil of niet, zie de levende praktijk in Saoudi Arabië, nu in Turkeye en in vele, om niet te zeggen alle moslimlanden, die zich allemaal beroepen op de koran... Het is daar heel triestig gesteld met de mensenrechten en de vrijheden van het individu...

Hier het tegendeel komen bewijzen en dat dat allemaal wel zal loslopen is met paardenoogkleppen oplopen...
De enige manier dat het inderdaad zou kunnen loslopen is door strikt vast te houden aan onze westerse waarden en te eisen dat zij zich aanpassen... Maar onze pocowereld houdt ons voor dat het aan ons is om ons aan hun onverdraagzaamheid aan te passen...

Gedoemd tot mislukken...
Het staat gewoon in de sterren geschreven en men moet stekeblind zijn om iets anders te kunnen zien...
Er zijn op het forum zeer onlangs al ettelijke blz gevuld met praat over EU, Raad van Europa of iets anders "EU-achtig" alsof het daar over gaat en niet over de aanspoelende achterlijkheid waarmee we meer en meer geconfronteerd worden en de daarvoor nodige oplossingen...
Het is wel zo dat in de meeste, zoniet alle Europese landen de bevolking er meer en meer de pest aan krijgt hun straten te zien vollopen met lieden die hier aan geen kanten thuishoren of zelfs maar willen thuishoren! Neen, onze maatschappijen moeten aan hen worden aangepast, wij moeten ons leren "thuishoren" in hun islambarbarisme en onbeschaamd profitariaat waar liegen om onterecht meer te bekomen een deugd blijkt te zijn samen met hun te betalen kinderkwekerij...
De duizenden "oorlogsslachtoffers" die zonder ophouden op gammele bootjes worden gezet richting de Europese vetpotten weten welke verhaaltjes ze moeten opdissen bij aankomst.
Als genoeg en teveel burgers uit die Europese landen er genoeg zullen van hebben zullen de lieden die daar in die organisaties een onderkomen en een riante wedde gevonden hebben kunnen hun boeltje opdoeken.
De kruik gaat zo lang te water tot ...
Het begint met een Brexit. Net zoals een kleine barst in een dam...

Laatst gewijzigd door andev : 8 augustus 2017 om 17:50.
andev is offline  
Oud 8 augustus 2017, 18:16   #92
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hou toch op met spijkers op laag water te zoeken...
Wat verandert er aan de toestand indien we wel het verschil kennen tussen de EU en de raad van Europa...
Het bevestigt enkel dat Diego totaal niet weet waarover hij klapt, en maar in het wilde weg met beschuldigingen zwaait.

Citaat:
De bevolking ziet dat de EU of is het de raad van Europa, wat het vluchtelingenprobleem betreft (en zovele andere problemen) niet werkt...
Alsof het anders zou gewerkt hebben...

Citaat:
De bevolking ziet dat er problemen zijn met de Islam, zelfs na de vierde generatie en dat in tegenstelling met alle andere grote groepen van immigratie...
Dat wordt ook niet ontkend...

Citaat:
en de bevolking ziet dat onze poco's die zich eerst opriepen als de grote verdedigers van de individuele waarden zoals de rechten van de mens, de vrouwengelijkheid, de godsdienstonafhankelijkheid ... ineens totaal hun kar gekeerd hebben en als imbecielen achter totaal vervreemdende krachten van de eerdere idealen aanlopen...
Ik kan nog niet oordelen over fantasie, onwetendheid, of gewoon leugenachtige natuur.
Feit is dat deze bewering van geen kanten klopt.

Citaat:
En of je het nu wil of niet, zie de levende praktijk in Saoudi Arabië, nu in Turkeye en in vele, om niet te zeggen alle moslimlanden, die zich allemaal beroepen op de koran... Het is daar heel triestig gesteld met de mensenrechten en de vrijheden van het individu...
Het regent momenteel, wat mij heel heel sterk doet vermoeden dat wij hier in België zitten, en niet in Saoedi-Arabië.
Trouwens, wie ontkent er dat Saoedi-Arabië totaal geen voorbeeld is van een land met respect voor mensenrechten en individuele vrijheden?

Citaat:
Hier het tegendeel komen bewijzen en dat dat allemaal wel zal loslopen is met paardenoogkleppen oplopen...
Waarom zou het niet loslopen? Omdat jij in een droomwereld leeft zonder maatschappelijke problemen, conflicten tussen mensen en groepen, armoede, jaloezie, criminaliteit, enz?

Citaat:
De enige manier dat het inderdaad zou kunnen loslopen is door strikt vast te houden aan onze westerse waarden en te eisen dat zij zich aanpassen... Maar onze pocowereld houdt ons voor dat het aan ons is om ons aan hun onverdraagzaamheid aan te passen...
Ah? Ik ga nog eens verwijzen naar resolutie 1743, je weet wel, die waarin volgens Diego Raga de Waarheid onthuld wordt:

"the Assembly calls on all Muslim communities to abandon any traditional interpretations of Islam which deny gender equality and limit women’s rights, both within the family and in public life. This interpretation is not compatible with human dignity and democratic standards; women are equal to men in all respects and must be treated accordingly, with no exceptions. Discrimination against women, whether based on religious traditions or not, goes against Articles 8, 9 and 14 of the Convention, Article 5 of its Protocol No. 7 and its Protocol No. 12. No religious or cultural relativism may be invoked to justify violations of personal integrity."

"Female genital mutilation under the pretext of Islamic or other customs should be considered as a crime as it violates the right to physical and moral integrity of all individuals and especially of girls."

"many Muslims in Europe lack adequate knowledge of Islam let alone other religions, which can make them vulnerable to “Islamism” as a religiously disguised form of political extremism. In this context, the Assembly recalls its Recommendation 1720 (2005) on education and religion"

"the Assembly regrets that some member governments of ISESCO and ALECSO have adopted national legislation based on an interpretation of Sharia law or have pursued national policies which are in conflict with the ICCPR and the ICESCR: imposing severe penalties or even the death penalty on persons wishing to adopt a religion other than Islam is incompatible with Article 18 (2) ICCPR; imposing severe sanctions on, or passing public death decrees against, persons who have criticised Islam is incompatible with Article 19 of the ICCPR; calling for a “holy war” or violence against other countries or their citizens and glorifying terrorists as “holy martyrs” is incompatible with Article 20 (2) of the ICCPR; educating children to hate or fight persons of faiths other than Islam is incompatible with Article 13 (1) of the ICESCR."

"the Assembly invites Muslims, their religious communities and their religious leaders to combat any form of extremism under the cover of Islam. Islam is a religion which upholds peace. Muslims should be the first to react with dismay and opposition when terrorists or political extremists use Islam for their own power struggle and thus disrespect the fundamental value of human life and other values enshrined in Islam. "

Je hebt gelijk, er wordt opgeroepen om ons aan te passen...

Citaat:
Gedoemd tot mislukken...
Het staat gewoon in de sterren geschreven en men moet stekeblind zijn om iets anders te kunnen zien...
Waarover heb je het?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 8 augustus 2017, 18:23   #93
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

[quote=Bad Attila;8504438]Omdat uw stellling niet klopt?
Trouwens, wat is de link met het feit dat je het verschil niet kent tussen EU en Raad van Europa?



Waarom antwoorden op hypothetische vragen, Hitler heeft dit immers niet gedaan?



Je bent punt 6 vergeten.



Dat gebeurt ook, de helft is immers niet fundamentalistisch.



En welke ervaring heeft die psycholoog dan in sociale wetenschappen? Welk onderzoek heeft hij gedaan? Volgens welke starthypothese? Met welke methodologie?
Het is eerder all�* Diego Raga en Mindset: "het is toch duidelijk dat..."



De EU is bezig haar bevoegdheden uit te voeren.[/QUOTE



Forummers Als jij en jaanie oa dwepen met getheoretiseer; studies; bewijsvoering; méthodologie, wetgeving etc etc.. Maar gezond verstand hebben jullie niet en stront in jullie ogen des te meer.
Mindset is offline  
Oud 8 augustus 2017, 19:13   #94
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
...
Hier twee nieuwe schuimbekkers die in een hele post niets inhoudelijks weten te zeggen.

Kent niet eens het verschil tussen de EU en de Raad van Europa en dat meent dan dat het iets interessants kan zeggen over maatschappelijke thema's :'-)
Ja_an is offline  
Oud 8 augustus 2017, 20:13   #95
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Deze man weet wel iets inhoudelijks te zeggen;
aktua.tv interview Wim Van Rooyen door Rik Van Cauwelaert
https://www.youtube.com/watch?v=YU0QLybE1Qk
27 min. de moeite.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline  
Oud 8 augustus 2017, 21:57   #96
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Deze man weet wel iets inhoudelijks te zeggen;
aktua.tv interview Wim Van Rooyen door Rik Van Cauwelaert
https://www.youtube.com/watch?v=YU0QLybE1Qk
27 min. de moeite.
Het zegt alles dat Wim van rooy zo geboycot wordt door de cultuurmarxistische élite.

Laatst gewijzigd door Mindset : 8 augustus 2017 om 21:59.
Mindset is offline  
Oud 8 augustus 2017, 22:03   #97
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Omdat uw stellling niet klopt?
Trouwens, wat is de link met het feit dat je het verschil niet kent tussen EU en Raad van Europa?



Waarom antwoorden op hypothetische vragen, Hitler heeft dit immers niet gedaan?



Je bent punt 6 vergeten.



Dat gebeurt ook, de helft is immers niet fundamentalistisch.



En welke ervaring heeft die psycholoog dan in sociale wetenschappen? Welk onderzoek heeft hij gedaan? Volgens welke starthypothese? Met welke methodologie?
Het is eerder all�* Diego Raga en Mindset: "het is toch duidelijk dat..."



De EU is bezig haar bevoegdheden uit te voeren.
Dat voor jou overduidelijke zaken onduidelijk zijn had ik al langer begrepen. En met je opgefokte dialectiek wat rond de essentie blijven heen breien Is duidelijk je specialiteit.

Laatst gewijzigd door Mindset : 8 augustus 2017 om 22:03.
Mindset is offline  
Oud 9 augustus 2017, 08:27   #98
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Dat voor jou overduidelijke zaken onduidelijk zijn had ik al langer begrepen. En met je opgefokte dialectiek wat rond de essentie blijven heen breien Is duidelijk je specialiteit.
En heb je inhoudelijks iets te zeggen, want tot nu toe is dat heel magertjes geweest... nihil eigenlijk.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 9 augustus 2017, 11:56   #99
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hou toch op met spijkers op laag water te zoeken...
Wat verandert er aan de toestand indien we wel het verschil kennen tussen de EU en de raad van Europa... De bevolking ziet dat de EU of is het de raad van Europa, wat het vluchtelingenprobleem betreft (en zovele andere problemen) niet werkt...
De bevolking ziet dat er problemen zijn met de Islam, zelfs na de vierde generatie en dat in tegenstelling met alle andere grote groepen van immigratie... en de bevolking ziet dat onze poco's die zich eerst opriepen als de grote verdedigers van de individuele waarden zoals de rechten van de mens, de vrouwengelijkheid, de godsdienstonafhankelijkheid ... ineens totaal hun kar gekeerd hebben en als imbecielen achter totaal vervreemdende krachten van de eerdere idealen aanlopen...
En of je het nu wil of niet, zie de levende praktijk in Saoudi Arabië, nu in Turkeye en in vele, om niet te zeggen alle moslimlanden, die zich allemaal beroepen op de koran... Het is daar heel triestig gesteld met de mensenrechten en de vrijheden van het individu...

Hier het tegendeel komen bewijzen en dat dat allemaal wel zal loslopen is met paardenoogkleppen oplopen...
De enige manier dat het inderdaad zou kunnen loslopen is door strikt vast te houden aan onze westerse waarden en te eisen dat zij zich aanpassen... Maar onze pocowereld houdt ons voor dat het aan ons is om ons aan hun onverdraagzaamheid aan te passen...

Gedoemd tot mislukken...
Het staat gewoon in de sterren geschreven en men moet stekeblind zijn om iets anders te kunnen zien...
EU is gericht op economische samenwerking, Raad van Europa op mensenrechten, en de naleving of schending hiervan bij aangesloten landen.

En ja, daar zit het probleem...de conventie van Geneve regelt de toelatingsvoorwaarden/ erkenning van vluchtelingen, maar wat in die boten zit zijn vooral migranten uit Afrika of andere landen waar geen oorlog is, of andere vormen van geweld wat recht geeft op bescherming als vluchteling.

Wat niet wil zeggen dat die migranten in boten nergens voor op de vlucht zijn, zoals extreme armoede, droogte, totale uitzichtloosheid in eigen land versus de verhalen over vooral Europa.
Maar dat valt niet onder de conventie van Europa om recht te krijgen op verblijf, bovendien zitten in die boten ook minder fraaie mensen, criminelen, pooiers, enz...
Gezien het lage opleiding en ontwikkelingsniveau van veel van die migranten/ vluchtelingen en risico dat veel verdwijnt in de illegaliteit, nadat hun verzoek tot erkenning wordt afgewezen, is de bezorgdheid van burgers meer dan terecht.
Eigenlijk zouden die boten moeten worden teruggebracht naar een andere kant van de middellandse zee en daar in neutrale zones moeten worden nagegaan welk vlees er in de kuip zit. Pas wanneer iemand een attest van immatriculatie ( aanvraag vluchtelingenstatuut is ontvankelijk verklaart maar nog niet goed gekeurd)heeft kun je binnen laten in Europa volgens spreidingsplan, nu zijn ze er al voordat we iets over die mensen weten.
alice is offline  
Oud 9 augustus 2017, 12:11   #100
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Jaja, zagemie. Die sprookjes hoor ik al jaaaaren.
Ze moeten weg. Allemaal. En degenen die ze binnenlaten ook.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be