Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2012, 12:18   #101
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Zeer juist , toch is het antwoord heel eenvoudig .

Hoeveel mensen van de 7 miljard hebben of leven er in een comfortabel en menswaardig huis , met sanitaire voorzieningen en een milieu verantwoorde waterhuishouding ? maximum 1.5 miljard dat is minder dan 25 %

Maar ..... er is werkloosheid omdat het werk kost , velen willen niet meer werken , en anderen mogen niet mer werken omdat de rijke immorele ridders enkel werk en handel tolereren als zij aan de kassa mogen zitten .

als je de natuur zou beschermen en toch voor iedereen een degelijk sanitair comfort en drinkwater voorzien is het probleem opgelost .


MAAR drinkwater moet zonodig door een paar firma's geregeld worden met aandeelhouders en miljarden winsten . ANders hebben die armen geen recht op drinkwater .

Hoe dikwijls heb ik hier al geschreven .... Onttrek een beperkt aantal , maar echte basisbehoeften die thuis horen in een modern ontwikkelde wereld uit de winst profit market , en het is opgelost .
Dit was nu net wat ik wilde leren aan mijn collega's.
Ze moesten leren denken buiten de maatschappelijke lijnjes.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 12:25   #102
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Hoe meer je het schrijft, hoe meer het knaagt aan het geweten. Men leest dat niet graag uit schuldbesef, daarom ook dat men het wil ondermijnen door een reeks stommiteiten die je betoog slechts bekrachtigen, niet andersom. Alleen voor de auteur van de stommitieten zelf valt dat niet op, zo gaat dat nu eenmaal. Het werkt perfect.
Men heeft geen schuldbesef, alle problemen zijn immers door andere veroorzaakt.

Neem nu de bepaling dat iedereen over een badkamer moet beschikken.
Begin met openbare wasplaatsen.
Je centraliseert de vervuiling van het water en je hebt dus minder riolering nodig om het vervuilde water af te voeren naar de zuiveringplaatsen.
Je kan dan ook makkelijker overschakelen op het gebruik van niet drinkbaar water voor was en plasbeurten. Wat de kosten voor het zuiveren direct verminderd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 12:26   #103
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mensen worden binnen onze maatschappij inderdaad beschouwd als onderdeel van machines die de economie draaiend moeten houden.
En erger, men moet nu enkel nog geld produceren, of het product enige intrinsieke waarde heeft, is van ondergeschikt belang. En om dat dan weer verkocht te krijgen heb je heel veel psychische manipulatie nodig in de vorm van reclame. Echt waar, het is gekkenwerk, vroeger bracht reclame verlossing bij een spannende film, dan kon je eindelijk even naar de WC. Slim dat ik ben heb ik nu de WC voor de TV laten installeren, er zijn zo van die gewoonten die een mens maar niet afgeleerd krijgt.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 12:32   #104
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Men heeft geen schuldbesef, alle problemen zijn immers door andere veroorzaakt.
Zit iets in, vandaag gaan we zelfs het land verkleinen om onze visie te kunnen verruimen. Schijt af wat je niet begrijpe kan, en zie dan wat er rest.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 13:10   #105
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Hoe dikwijls heb ik hier al geschreven .... Onttrek een beperkt aantal , maar echte basisbehoeften die thuis horen in een modern ontwikkelde wereld uit de winst profit market , en het is opgelost .
En waarom is het dan opgelost?
Leg me eens uit hoe de wereld beter zal zijn als de producenten van "basisbehoeften" niet langer meer zouden nastreven zoveel mogelijk waarde te creëren.
Als een waterbedrijf geen winst meer hoeft te maken dan kan het bijvoorbeeld gewoon besluiten om geen water meer te leveren, of bijvoorbeeld enkel maar tusse 8 en 9 s' ochtends (niet ongebruikelijk in veel landen waar een slecht functionerende overheid meent dergelijke zaken te moeten monopoliseren).
Een commercieel bedrijf daarentegen heeft geen andere keus dan iets te leveren waar mensen vrijwillig bereid zijn voor te betalen. Die moeten wel iets van waarde leveren, en die moeten er wel voor zorgen dat wat ze aan resources gebruiken minder waard is dan wat ze produceren.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 13:21   #106
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En waarom is het dan opgelost?
Leg me eens uit hoe de wereld beter zal zijn als de producenten van "basisbehoeften" niet langer meer zouden nastreven zoveel mogelijk waarde te creëren. Als een waterbedrijf geen winst meer hoeft te maken dan kan het bijvoorbeeld gewoon besluiten om geen water meer te leveren, of bijvoorbeeld enkel maar tusse 8 en 9 s' ochtends (niet ongebruikelijk in veel landen waar een slecht functionerende overheid meent dergelijke zaken te moeten monopoliseren). Een commercieel bedrijf daarentegen heeft geen andere keus dan iets te leveren waar mensen vrijwillig bereid zijn voor te betalen. Die moeten wel iets van waarde leveren, en die moeten er wel voor zorgen dat wat ze aan resources gebruiken minder waard is dan wat ze produceren.
Meen je nu echt dat we dat moeten uitleggen? Enfin, stel dat we zeggen dat een gsm een economisch collectief goed wordt, ieder van ons draagt z'n steentje bij om dat te produceren, de laatste nieuwe met alle opties die je niet eens kan bedenken nu. Om de 5 jaar komt er nieuw model met nog meer opties en alternerend vervangen we de oude (die we natuurlijk recycleren). We zijn zelfs vooruitziend en bouwen een stock op voor de toekomstige aangroei van de bevolking, elke boorling krijgt een GSM.

Maak gewoon die theoretische oefening en maak het verschil met wat we vandaag doen. Je reactie is voorspelbaar, wedden? Het lukt je gewoon niet om deze eenvoudige oefening te maken aangezien je er allerhande zaken zal bij betrekken die helemaal niets met de oefening zelf te maken hebben. Vervolgens zal je terug dezelfde vragen stellen over zaken waarvan je de diepgaandere essentie niet begrijpt, heel eenvoudig dus.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 13:27   #107
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Als een waterbedrijf geen winst meer hoeft te maken dan kan het bijvoorbeeld gewoon besluiten om geen water meer te leveren.
Tja, troebel water is geen geschikte voedingsbodem om helder te kunnen denken. De mensheid ging ten onder omdat er geen winst meer op water mocht gemaakt worden.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 14:20   #108
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En waarom is het dan opgelost?
Leg me eens uit hoe de wereld beter zal zijn als de producenten van "basisbehoeften" niet langer meer zouden nastreven zoveel mogelijk waarde te creëren.
Als een waterbedrijf geen winst meer hoeft te maken dan kan het bijvoorbeeld gewoon besluiten om geen water meer te leveren, of bijvoorbeeld enkel maar tusse 8 en 9 s' ochtends (niet ongebruikelijk in veel landen waar een slecht functionerende overheid meent dergelijke zaken te moeten monopoliseren).
Een commercieel bedrijf daarentegen heeft geen andere keus dan iets te leveren waar mensen vrijwillig bereid zijn voor te betalen. Die moeten wel iets van waarde leveren, en die moeten er wel voor zorgen dat wat ze aan resources gebruiken minder waard is dan wat ze produceren.
Je hebt gelijk dat bedrijven niet gratis kunnen werken.

Maar zaken zolas water moeten niet gecommeraliseerd worden.
In Vlaanderen betaal je zelf om water uit een waterput te mogen oppompen.
De vervuiling van het drinkwater is trouwens niet de schuld van de bevolking, maar van de industrie en overheden.
In Vlaanderen is het zo onmogelijk geworden nog zuiver water te vinden in beken en rivieren, gewoon omdat de industrie en overheden het hebben nagelaten de rioleringen aan te passen naar de samenleving die ze opbouwden.

Drinkwater moet dus niet in handen zijn van privé bedrijven, het is immers een gemeenschappelijk bezit en recht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 14:22   #109
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Meen je nu echt dat we dat moeten uitleggen? Enfin, stel dat we zeggen dat een gsm een economisch collectief goed wordt, ieder van ons draagt z'n steentje bij om dat te produceren, de laatste nieuwe met alle opties die je niet eens kan bedenken nu. Om de 5 jaar komt er nieuw model met nog meer opties en alternerend vervangen we de oude (die we natuurlijk recycleren). We zijn zelfs vooruitziend en bouwen een stock op voor de toekomstige aangroei van de bevolking, elke boorling krijgt een GSM.

Maak gewoon die theoretische oefening en maak het verschil met wat we vandaag doen. Je reactie is voorspelbaar, wedden? Het lukt je gewoon niet om deze eenvoudige oefening te maken aangezien je er allerhande zaken zal bij betrekken die helemaal niets met de oefening zelf te maken hebben. Vervolgens zal je terug dezelfde vragen stellen over zaken waarvan je de diepgaandere essentie niet begrijpt, heel eenvoudig dus.
Je moet gewoon wachten tot hij moet betalen om zonlicht te mogen gebruiken. Dan zal hij het misschien begrijpen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 14:36   #110
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je moet gewoon wachten tot hij moet betalen om zonlicht te mogen gebruiken. Dan zal hij het misschien begrijpen.
Dat helder denken heel ver weg is, dat is duidelijk. Ik vrees dat we nog veel emmers naar de zee moeten dragen vooraleer hij doorheeft dat er eerst water was en pas daarna geld. Toen pas ging het natuurlijk verkeerd, het werd een poging om te zwemmen in het geld en economie als hulpmiddel om het nieuwe water te produceren, dat noemt hij nu 'waarde creëren'. En over economie kennen ze letterlijk alles, blub blub ...
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 22:59   #111
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Dat helder denken heel ver weg is, dat is duidelijk. Ik vrees dat we nog veel emmers naar de zee moeten dragen vooraleer hij doorheeft dat er eerst water was en pas daarna geld. Toen pas ging het natuurlijk verkeerd, het werd een poging om te zwemmen in het geld en economie als hulpmiddel om het nieuwe water te produceren, dat noemt hij nu 'waarde creëren'. En over economie kennen ze letterlijk alles, blub blub ...
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 11:13   #112
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Meen je nu echt dat we dat moeten uitleggen? Enfin, stel dat we zeggen dat een gsm een economisch collectief goed wordt, ieder van ons draagt z'n steentje bij om dat te produceren, de laatste nieuwe met alle opties die je niet eens kan bedenken nu. Om de 5 jaar komt er nieuw model met nog meer opties en alternerend vervangen we de oude (die we natuurlijk recycleren). We zijn zelfs vooruitziend en bouwen een stock op voor de toekomstige aangroei van de bevolking, elke boorling krijgt een GSM.

Maak gewoon die theoretische oefening en maak het verschil met wat we vandaag doen. Je reactie is voorspelbaar, wedden? Het lukt je gewoon niet om deze eenvoudige oefening te maken aangezien je er allerhande zaken zal bij betrekken die helemaal niets met de oefening zelf te maken hebben. Vervolgens zal je terug dezelfde vragen stellen over zaken waarvan je de diepgaandere essentie niet begrijpt, heel eenvoudig dus.
Waar wil je hier mee naar toe?
Dat ik effectief probeer voor te rekenen dat het resultaat zal zijn dat iedereen een GSM heeft, dat weinigen met die GSM tevreden zullen zijn, en dat het allemaal een pak meer gaat kosten?
Of ga je gewoon zoals de vorige keer weet telkens de doelpalen verplaatsen...

Ik ga het gewoon eens anders doen. Ik wil van jou een bewijs dat deze oefeningen meer dan pomo raddraaiererij is.
Jij kan dat maar op een manier. Doe jouw oefening hier zelf, en geef ons het resultaat.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 11:30   #113
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waar wil je hier mee naar toe? Dat ik effectief probeer voor te rekenen dat het resultaat zal zijn dat iedereen een GSM heeft, dat weinigen met die GSM tevreden zullen zijn, en dat het allemaal een pak meer gaat kosten? Of ga je gewoon zoals de vorige keer weet telkens de doelpalen verplaatsen... Ik ga het gewoon eens anders doen. Ik wil van jou een bewijs dat deze oefeningen meer dan pomo raddraaiererij is. Jij kan dat maar op een manier. Doe jouw oefening hier zelf, en geef ons het resultaat.
Zie je, zoals voorspeld. Je hebt geen flauwe notie waar het nu over gaat, je hoeft zelfs de oefening niet te maken om te zien hoe destructief onze manier van economie voeren vandaag de dag is. Hoezo, een pak meer kosten? Je bent stekeblind, dat is alles.

Laatst gewijzigd door MIS : 23 oktober 2012 om 11:31.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 11:38   #114
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Hoe kan je de blindheid van Zwitser herkennen ? Een voorbeeld, er staat geschreven …

Citaat:
Stel dat we zeggen dat een gsm een economisch collectief goed wordt, ieder van ons draagt z'n steentje bij om dat te produceren, de laatste nieuwe met alle opties die je niet eens kan bedenken nu. Om de 5 jaar komt er nieuw model met nog meer opties en alternerend vervangen we de oude (die we natuurlijk recycleren).
De blindheid vertaalt zich in het volgende antwoord

Citaat:
ik effectief probeer voor te rekenen dat het resultaat zal zijn
  • dat iedereen een GSM heeft
  • dat weinigen met die GSM tevreden zullen zijn
  • dat het allemaal een pak meer gaat kosten
Dan gaat het voort door de gebruikelijke eisen te stellen om de kortzichtigheid te camoufleren. Prachtig !!!!
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 12:29   #115
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waar wil je hier mee naar toe?
Dat ik effectief probeer voor te rekenen dat het resultaat zal zijn dat iedereen een GSM heeft, dat weinigen met die GSM tevreden zullen zijn, en dat het allemaal een pak meer gaat kosten?
Of ga je gewoon zoals de vorige keer weet telkens de doelpalen verplaatsen...

Ik ga het gewoon eens anders doen. Ik wil van jou een bewijs dat deze oefeningen meer dan pomo raddraaiererij is.
Jij kan dat maar op een manier. Doe jouw oefening hier zelf, en geef ons het resultaat.
Waarom zou iedereen een GSM hebben?
Gewoon omdat de reklame die opdringt aan de bevolking.

Weinig mensen weten dat de GSM gewoon het verkleinde model van de oude autotelefoon is. Een stuk techniek dat enkel door bedrijfsleiders werd gebruikt.

Waarom is het zo noodzakelijk dat iedereen constant bereikbaar is voor iedereen.

Het is zelfs zo erg geworden, dat er scholen zijn die hun leerlingen verplichten hun GSM af te geven aan de poort.

Maar je schijnt de problemen veroorzaakt door het huidig economisch denken niet te kunnen vatten.

Ik ben zelf werkzaam in de automatisatie en ben in mijn bijberoep voor 90% afhankelijk van de toestellen die daar gebruikt worden.
In dat bijberoep heb ik vooral concurrentie van bedrijven die in ontwikkelingslanden mensen uitbuiten en hen als slaven tegen een hongerloon laten werken. Moesten die bedrijven een eerlijk loon betalen aan hun werknemers, dan zouden zij hier niet eens 1 vis kunnen verkopen, wegens te duur.

Trouwens zo'n 20 jaar geleden had bijna niemand een GSM en was er ook niemand die hem miste. Als er dus geen nieuwe modellen met meer mogelijkheden op de markt komen, wel dan zal iedereen te vreden blijven met zijn oude GSM.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 12:38   #116
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waarom zou iedereen een GSM hebben?
Gewoon omdat de reklame die opdringt aan de bevolking. Weinig mensen weten dat de GSM gewoon het verkleinde model van de oude autotelefoon is. Een stuk techniek dat enkel door bedrijfsleiders werd gebruikt. Waarom is het zo noodzakelijk dat iedereen constant bereikbaar is voor iedereen. Het is zelfs zo erg geworden, dat er scholen zijn die hun leerlingen verplichten hun GSM af te geven aan de poort. Maar je schijnt de problemen veroorzaakt door het huidig economisch denken niet te kunnen vatten. Ik ben zelf werkzaam in de automatisatie en ben in mijn bijberoep voor 90% afhankelijk van de toestellen die daar gebruikt worden. In dat bijberoep heb ik vooral concurrentie van bedrijven die in ontwikkelingslanden mensen uitbuiten en hen als slaven tegen een hongerloon laten werken. Moesten die bedrijven een eerlijk loon betalen aan hun werknemers, dan zouden zij hier niet eens 1 vis kunnen verkopen, wegens te duur. Trouwens zo'n 20 jaar geleden had bijna niemand een GSM en was er ook niemand die hem miste. Als er dus geen nieuwe modellen met meer mogelijkheden op de markt komen, wel dan zal iedereen te vreden blijven met zijn oude GSM.
Zwitser is een beetje als een Hutu, waarom? Wel, die kopen geen GSM omdat er teveel Toetsies opzitten. De Toetsies hun leven is nu veel aangenamer, als ze een probleem hebben dan communiceren ze vanop afstand om dat even op te lossen, de Hutu's leven nog steeds in angst en zien nu werkelijk overal Toetsies, ze weten echt niet wat er gebeurt in de wereld, het is redden wat er nog te redden valt, en graaien.

Laatst gewijzigd door MIS : 23 oktober 2012 om 12:38.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 16:43   #117
frank1234
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Inderdaad.
Met stijgende productiviteit zouden er meer problemen opgelost moeten raken, niet zouden er problemen moeten bijkomen.
er worden ook constant meer problemen opgelost
er hebben ook nooit zoveel mensen gewerkt als nu
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 13:55   #118
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Zwitser is een beetje als een Hutu, waarom? Wel, die kopen geen GSM omdat er teveel Toetsies opzitten. De Toetsies hun leven is nu veel aangenamer, als ze een probleem hebben dan communiceren ze vanop afstand om dat even op te lossen, de Hutu's leven nog steeds in angst en zien nu werkelijk overal Toetsies, ze weten echt niet wat er gebeurt in de wereld, het is redden wat er nog te redden valt, en graaien.
MIS heeft het mis.
Echter ik neem nu aan dat het bewezen is dat zijn"oefening" niet meer is dan een afleidingsmanoeuvre, om te verhullen dat hij eigenlijk niets zinnige te zeggen heeft.
Hij mag gerust proberen mij van het tegendeel te overtuigen, maar zal waarschijnlijk gewoon weerom verkondigen dat wij hem niet begrijpen.

Een gek is iemand die denkt dat iedereen gek is, behalve hijzelf...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 16:31   #119
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
MIS heeft het mis. Echter ik neem nu aan dat het bewezen is dat zijn"oefening" niet meer is dan een afleidingsmanoeuvre, om te verhullen dat hij eigenlijk niets zinnige te zeggen heeft. Hij mag gerust proberen mij van het tegendeel te overtuigen, maar zal waarschijnlijk gewoon weerom verkondigen dat wij hem niet begrijpen. Een gek is iemand die denkt dat iedereen gek is, behalve hijzelf...
Dacht dat het anders was, normaal is diegene die zich aanpast aan de gekte van de maatschappij. Maar goed, het positieve aan een gebrek aan verbeeldingskracht is het eenvoudige feit dat je je niet kan inbeelden wat het betekent, hierbovenop amuseer je veel andere mensen ermee.

Hints om je op weg te zetten
  • de GSM is een economisch collectief goed
  • wordt geproduceerd in één centrale fabriek
  • wordt geproduceerd door slechte mensen, de gevangenen van deze wereld
  • er komt dan logischerwijs ook één grote gevangenis (dan is ook dat andere probleem opgelost)
  • ieder heeft recht op een GSM, in den beginne elke 5 jaar een nieuwe (nog niet zo duurzaam om de schok van de berekening mild te houden)
  • naar schatting 50 verschillende modellen (en kleurtjes), full option (inclusief spoiler om sneller te kunnen bellen)
  • worden besteld via internet en geleverd met koerierdienst
  • koerierdienst (logistiek algemeen) wordt ook economisch collectief goed
  • uiteraard is telefonie, internet ... ook een economisch collectief goed
  • ....

In een eerste fase maken we de oefening niet te moeilijk voor je, zeer praktisch van aard.
  1. doe een uitstap naar een succesolle winkelstraat en tel het aantal winkels die GSM's (en aanverwanten) verkopen, gewoon streepjes trekken volstaat
  2. tel één dag lang hoeveel keer je reclame ziet voor GSM en aanverwanten, mag ook een schatting zijn

Je mag me het resultaat e-mailen, is dan toch gratis. Dan zullen we een eerste prognose maken over hoe het met jou gesteld is, het is namelijk beter om op een rustige manier bewustzijnsgroei te bevorderen.

Bonusvraag

in de toekomst zullen er dus veel minder winkels nodig zijn, wie of wat kunnen we daarvoor in de plaats stellen? Alle antwoorden zijn goed, enige voorwaarde is dat het zinvol moet zijn.

Succes!!!!!

Laatst gewijzigd door MIS : 25 oktober 2012 om 16:32.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 11:03   #120
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Dienstmededeling

Zwitser zal zich vandaag niet kunnen manifesteren op dit forum, hij is streepjes aan het trekken. Als tegemoetkoming hebben we afgesproken dat wij ze zullen optellen. We scannen dat documentje even en de computer herkent de streepjes wel, hierna telt de computer ze zelf op, handig ding.

Laatst gewijzigd door MIS : 26 oktober 2012 om 11:14.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be