Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2003, 18:44   #21
Bolter
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali

nee mevrouw de fout ligt niet alleen aan de ouders...de fout ligt ook aan de opvoeding op school waar ze 8 uur per dag hun tijd doorbrengen met leeraars en opvoeders die hen ook moeten sturen.


ik zie mijn kinderen tussen 6 en 10 s'avonds want in den dag zit ik op het werk (ja ik werk ook). dat zijn dus 4 uur per dag dat ik mijn kinderen kan spreken voor ze gaan slapen.
dus ze brengen meer tijd door met hun leraars en opvoeders dan met de ouders.
Inderdaad Ali, de fout ligt niet alleen bij de ouders...

Maar zowel leraars als ouders moeten aan eenzelfde koord trekken.
En je moet toegeven, hier laten ook de ouders al eens een steek vallen...

Om toch maar niet al teveel miserie met de "klein mannen" te hebben laten ze dikwijls gedijen om geen gezeur rond de oren te hebben.
"Op het werk hebben we al miserie genoeg..."

Soms worden kinderen die een slecht gedrag vertonen en gestraft werden op school zelfs ondersteunt door de ouders....
De leraar moet het dan ontgelden.

Immers de directeur wordt dan door de ouders gecontacteerd met een bepaalde versie van de feiten..
En opgelet , het aantal leerlingen kan bepalend zijn voor de subsidies...

Dus, akkoord dat de leraars hun rol moeten spelen maar we mogen zeker de rol van de ouders niet onderschatten.
Ze mogen hun kop niet in het zand steken en bepaalde verantwoordelijkheden ontlopen....
Het zijn immers nog altijd "hun" kinderen.....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 19:01   #22
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Er klopt iets niet met de kinderen van tegenwoordig, en dat ligt vooral aan de ouders volgens mijn ervaring. Toen wij vroeger klein waren (hell, ik ben 17, maar goed ) werden wij regelmatig stevig gestraft op de chiro. Lijfstraffen ja, en geen leuke. Maar na een tijd weet je wel wat mag en niet mag. De meesten van ons hebben zich daar nooit vragen bij gesteld, het was zo en het zou nergens op slaan om het te veranderen. Maar nu ben ik zelf leider en moet ik vaststellen dat er heel wat veranderd is. Na een half jaar zijn we al een lid kwijtgeraakt omdat we ze als opdracht door een modderige beek hebben laten lopen. Mag niet meer komen van papa. Gisteren (da weer gezien?) kreeg een medeleider van mij een boze sms. Mama was verbolgen over het feit dat haar kind in T-shirt had gevoetbald buiten.
Ik weet niet hoe en waarom het gebeurd is, maar er heeft een enorm grote mentaliteitsverandering plaatsgevonden in de houding van ouders tegenover hun kinderen. Dat is niet zo'n probleem voor de ouders zelf, omdt een kind normaal instinctief makkelijk luistert naar hen, maar als je kind dan onder de autoriteit van derden komt (jeugdbeweging, school), is het danig om zeep.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 07:44   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Maar zowel leraars als ouders moeten aan eenzelfde koord trekken.
En je moet toegeven, hier laten ook de ouders al eens een steek vallen...
Eensgezindheid in het opvoeden, daar staat of valt inderdaad alles mee.
Geen tegenstrijdige signalen geven.
En het goede voorbeeld geven.
Kinderen leren b.v. onmogelijk uit zichzelf schuttingtaal hanteren. Veel ongewenst gedrag wordt gewoon opgepikt van de volwassenen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 09:38   #24
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

en van de oudere kinderen, uiteraard.

kinderen zijn trouwens verdacht inventief in hun scheldwoordengebruik. Ze vinden de meeste van die woorden echt wel zelf uit, eens ze snappen hoe het in elkaar zit.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 09:45   #25
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Er klopt iets niet met de kinderen van tegenwoordig, en dat ligt vooral aan de ouders volgens mijn ervaring. Toen wij vroeger klein waren (hell, ik ben 17, maar goed ) werden wij regelmatig stevig gestraft op de chiro. Lijfstraffen ja, en geen leuke. Maar na een tijd weet je wel wat mag en niet mag. De meesten van ons hebben zich daar nooit vragen bij gesteld, het was zo en het zou nergens op slaan om het te veranderen. Maar nu ben ik zelf leider en moet ik vaststellen dat er heel wat veranderd is. Na een half jaar zijn we al een lid kwijtgeraakt omdat we ze als opdracht door een modderige beek hebben laten lopen. Mag niet meer komen van papa. Gisteren (da weer gezien?) kreeg een medeleider van mij een boze sms. Mama was verbolgen over het feit dat haar kind in T-shirt had gevoetbald buiten.
Ik weet niet hoe en waarom het gebeurd is, maar er heeft een enorm grote mentaliteitsverandering plaatsgevonden in de houding van ouders tegenover hun kinderen. Dat is niet zo'n probleem voor de ouders zelf, omdt een kind normaal instinctief makkelijk luistert naar hen, maar als je kind dan onder de autoriteit van derden komt (jeugdbeweging, school), is het danig om zeep.

Nu begint de jeugd al te mijmeren dat het in hun tijd beter was!


Weet je wat er short, je mag je kind op straat geen draai meer geven of je bent een nieuwe Dutroux in de ogen van de omstaanders.
En als moderne kindjes gestraft worden duurt dit 2 minuten alvorens mama en papa een verkeerd signaal geven dat het weer ok is.
Ze moeten maar eens beginnen wenen en het prins(esje) zit weer op de troon.

Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 09:58   #26
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Dat ik als jeugdige mens dat zelf al opmerk wil toch al wat zeggen niet?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 14:00   #27
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Superstaaf®:
Voed (fysiek) geweldloos op en je zal versteld staan hoe weinig aggressie er bovenkomt.

ydde:
Ook kinderen moeten leren dat in deze wereld grenzen bestaan, en indien deze overschreden worden dit pijnlijke gevolgen kan hebben!
Dit is niet echt een pleidooi voor lijfstraffen, maar een tikje op de vingeren of een klets op de broek heeft nog nooit iemand echt pijn gedaan. Er zijn nu eenmaal kinderen die voor geen (verbale) rede openstaan, die steeds hun willetje doordrijven; Indien die nooit aan den lijve ondervinden tot wat hun gedrag leiden kan, zullen zij, tot eigen schand en schade, nooit de broodnodige zelfdiscipline kunnen ontwikkelen .
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 14:19   #28
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

lijfstraffen hoeven trouwens niet altijd pijnlijk te zijn...
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 15:42   #29
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Ik ben blij dat ik vroeger van mijn vader een paar lappen rond mijn oren heb gekregen.

En ik ben , al zeg ik het zelf, een heel vredelievend persoon.

De grootste fout ligt inderdaad bij de ouders, maar ook bij de nieuwe generatie opvoeders, waarvoor de "oude" manier van opvoeden niet meer ok is.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 15:57   #30
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Ik vind het straffen van mijn mannen op de chiro heel OK. Het probleem is dat we ons dat gewoon niet meer kunnen permitteren, omdat ze dan niet meer mogen komen.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 16:03   #31
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Als ik ooit kinderen heb, en ze komen bijvoorbeeld thuis van school met straf, dan krijgen ze nog straf bij.

Ze moeten leren van gezag te accepteren, in "the real world" kan ik ook niet doen en laten wat ik wil.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 16:07   #32
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Maar wat als uw kind thuiskomt en zegt dat het een half uur op zijn blote knieën en handen omhoog heeft moeten zitten? Dat zijn de dingen die wij niet meer moeten riskeren. Het probleem is dat er met die ouders niet te praten valt. Ik denk dat er hier op dit forum wel enkelen al kinderen zitten, dus ik zou graag daar wat reactie van krijgen. Wie zou zijn kind thuishouden als het thuiskomt van de jeugdbeweging met de mededeling dat zijn leider hem pijn gedaan heeft?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 16:10   #33
LEFTeau
Partijlid
 
LEFTeau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2003
Locatie: Babylon
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Maar wat als uw kind thuiskomt en zegt dat het een half uur op zijn blote knieën en handen omhoog heeft moeten zitten? Dat zijn de dingen die wij niet meer moeten riskeren. Het probleem is dat er met die ouders niet te praten valt. Ik denk dat er hier op dit forum wel enkelen al kinderen zitten, dus ik zou graag daar wat reactie van krijgen. Wie zou zijn kind thuishouden als het thuiskomt van de jeugdbeweging met de mededeling dat zijn leider hem pijn gedaan heeft?
ik zou de zaak toch grondig onderzoeken !!, wij doens ons kinderen geen pijn, een ander heeft dat recht zeker niet
__________________

"War doesn't determine who is right, it determines who is left"
this is war = http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
LEFTeau is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 16:16   #34
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Maar wat als uw kind thuiskomt en zegt dat het een half uur op zijn blote knieën en handen omhoog heeft moeten zitten? Dat zijn de dingen die wij niet meer moeten riskeren. Het probleem is dat er met die ouders niet te praten valt. Ik denk dat er hier op dit forum wel enkelen al kinderen zitten, dus ik zou graag daar wat reactie van krijgen. Wie zou zijn kind thuishouden als het thuiskomt van de jeugdbeweging met de mededeling dat zijn leider hem pijn gedaan heeft?
ik zou de zaak toch grondig onderzoeken !!, wij doens ons kinderen geen pijn, een ander heeft dat recht zeker niet
Er hangt heel veel van de situatie af natuurlijk.

Ik heb zo vroeger eens een kereltje (rond de 10 jaar )gehad dat letterlijk iedereen in zijn kruis schopte voor de fun.
Tot ik, met volle kracht, hetzelfde deed bij hem.

Instant-solution, no more problems afterwards.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 16:17   #35
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

case: een kind loopt al heel de namiddag enthousiast in uw maag te boksen. Na enkele uren bent ge het beu en duwt ge hem eens kordaat weg. Kind weent (nog zoiets, kinderen wenen veel te veel), mama staat een week later boos voor uw deur om te zeggen dat dat niet kan.

Ik zeg ook niet dat ge kinderen zomaar voor het minste in elkaar moet timmeren, maar het volledig uitsluiten van lijfstraffen uit uw pedagogisch pakket is absurd.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 16:19   #36
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
case: een kind loopt al heel de namiddag enthousiast in uw maag te boksen. Na enkele uren bent ge het beu en duwt ge hem eens kordaat weg. Kind weent (nog zoiets, kinderen wenen veel te veel), mama staat een week later boos voor uw deur om te zeggen dat dat niet kan.

Ik zeg ook niet dat ge kinderen zomaar voor het minste in elkaar moet timmeren, maar het volledig uitsluiten van lijfstraffen uit uw pedagogisch pakket is absurd.
Inderdaad, wie niet horen wil moet voelen.
Of verdwijnt dit spreekwoord ook binnenkort
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 16:20   #37
LEFTeau
Partijlid
 
LEFTeau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2003
Locatie: Babylon
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
case: een kind loopt al heel de namiddag enthousiast in uw maag te boksen. Na enkele uren bent ge het beu en duwt ge hem eens kordaat weg. Kind weent (nog zoiets, kinderen wenen veel te veel), mama staat een week later boos voor uw deur om te zeggen dat dat niet kan.

Ik zeg ook niet dat ge kinderen zomaar voor het minste in elkaar moet timmeren, maar het volledig uitsluiten van lijfstraffen uit uw pedagogisch pakket is absurd.
lijstraffen zijn uit den boze, als je dat niet beseft
__________________

"War doesn't determine who is right, it determines who is left"
this is war = http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
LEFTeau is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 16:22   #38
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

en waarom dan wel?
Zoals ik zei, lijfstraffen hoeven niet per definitie pijnlijk te zijn. Een half uur op uw knieën zitten is niet pijnlijk. Uw groep zwaar laten drillen om 6 uur 's ochtends is dat ook niet. Snappie?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 16:23   #39
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
case: een kind loopt al heel de namiddag enthousiast in uw maag te boksen. Na enkele uren bent ge het beu en duwt ge hem eens kordaat weg. Kind weent (nog zoiets, kinderen wenen veel te veel), mama staat een week later boos voor uw deur om te zeggen dat dat niet kan.

Ik zeg ook niet dat ge kinderen zomaar voor het minste in elkaar moet timmeren, maar het volledig uitsluiten van lijfstraffen uit uw pedagogisch pakket is absurd.
lijstraffen zijn uit den boze, als je dat niet beseft
Wat had ik in dat geval moeten doen ? Voor de 856ste keer zeggen ; "nee dat mag niet" terwijl hij mij rustig uitlacht en verdergaat met het terroriseren van de rest ? Hem een PV schrijven ? Hem uitleggen dat hetgene wat hij doet pijn berokkend aan de rest ? Wel, ik heb hem een praktisch voorbeeld van dat laatste gegeven.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2003, 16:23   #40
LEFTeau
Partijlid
 
LEFTeau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2003
Locatie: Babylon
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
case: een kind loopt al heel de namiddag enthousiast in uw maag te boksen. Na enkele uren bent ge het beu en duwt ge hem eens kordaat weg. Kind weent (nog zoiets, kinderen wenen veel te veel), mama staat een week later boos voor uw deur om te zeggen dat dat niet kan.

Ik zeg ook niet dat ge kinderen zomaar voor het minste in elkaar moet timmeren, maar het volledig uitsluiten van lijfstraffen uit uw pedagogisch pakket is absurd.
lijstraffen zijn uit den boze, als je dat niet beseft
Wat had ik in dat geval moeten doen ? Voor de 856ste keer zeggen ; "nee dat mag niet" terwijl hij mij rustig uitlacht en verdergaat met het terroriseren van de rest ? Hem een PV schrijven ? Hem uitleggen dat hetgene wat hij doet pijn berokkend aan de rest ? Wel, ik heb hem een praktisch voorbeeld van dat laatste gegeven.
ge moet uw pedagogische onkunde niet goedpraten door te overdrijven
__________________

"War doesn't determine who is right, it determines who is left"
this is war = http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
LEFTeau is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be