Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 16 december 2012, 08:13   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard De Wever: 'Links vond Vlaams Belang eigenlijk fantastisch'

Citaat:
ANTWERPEN - In een interview met de krant praat Bart De Wever honderduit over zijn overwinning, zijn tegenstanders en zijn nieuwe rol als burgemeester. 'Janssens was een manager. Zijn bloed gaat niet koken van ideologie. Terwijl dat van mij wél kookt van ideologie, misschien zelfs iets te veel.'
De Wever over zijn overwinning:

'Ik heb nooit aan mijn overwinning getwijfeld. Toen ik in september 2011 besloot om voor de sjerp te gaan, wist ik dat ik het zou halen. Ik dacht dat ik op 35 procent zou uitkomen. Uiteindelijk werden het er 37,5.'

‘Politiek bedrijven in Antwerpen bijzonder hard lijkt op politiek bedrijven in Brussel. Dit is de grootste stad van Vlaanderen, waar de helft van de gemeenteraad ook in het parlement zit. Je zit nergens zo dicht bij de Wetstraat als op de Meir. Daardoor kan je ervan uitgaan dat het stemgedrag hier ook nationale trends vertoont. En daar kan je maximaal van profiteren als je zelf ook voluit een nationaal politicus bent. Zoals ik. Janssens heeft er van bij de start voor gekozen om dat niet te zijn. Dat heeft enorm in zijn nadeel gespeeld.'

Over de 'mars' op het stadhuis

‘Het was niet wat het moest zijn. Maar het was ook niet wat men er achteraf van gemaakt heeft. Zo gaat het vaak bij de N-VA.'

‘Ik weet niet of de triomftochten in Nürnberg ook door een plaat van een Australische homoseksuele deejay begeleid werden. Ik denk van niet eigenlijk. Ach, wat heeft men toch al allemaal geschreven over die avond? In de column van Paul Magnette in De Standaard las ik zelfs dat er fakkels werden meegedragen tijdens de mars naar het stadhuis. Die heb ik in ieder geval niet gezien. Het leek bijna het begin van de Kristallnacht. Na dat stuk dacht ik: nog twee artikels en ze zeggen dat we onderweg ook nog alle ruiten hebben ingeslagen.'

Over het verschil met Patrick Janssens

'Janssens was een manager. Zijn bloed gaat niet koken van ideologie. Terwijl dat van mij wél kookt van ideologie, misschien zelfs iets te veel. Janssens heeft de stad vanuit een heel bedrijfsmatige logica benaderd. Vóór hem ging Antwerpen kapot aan politique politicienne: beslissingen werden genomen vanuit een partijpolitieke redenering, niet omdat ze logisch waren. Dat heeft hij gekeerd. En dat zal ik voortzetten. Alleen betwijfel ik of bedrijfslogica in de politiek eeuwig toepasbaar is. Ik vrees van niet. Ik zal het beleid dus op een andere manier articuleren.'

Over het verdriet in 'sommige Antwerpse kringen'

'Het enige wat natuurlijk wél waar is, is dat hier een totaal andere coalitie aan de macht komt. Ik word elke ochtend wakker in het besef dat het verdriet daarover in sommige Antwerpse kringen onpeilbaar is. Ik wil daar in bepaalde mate zelfs rekening mee houden. Ik zal mijn mond uitwassen met zeep, echt waar. Maar ik ga echt niet voor elke beslissing de goedkeuring vragen van Lanoye: “En Tom, vind jij het ook goed?”'

Over mensen als Tom Lanoye:

‘Elke dag krijg ik dat soort bruine saus over mijn kop gegoten. Dat is dan de merci voor het feit dat ik extreem-rechts heb teruggedrongen. Daarom zeg ik tegen die mensen: “U bent hypocriet, u vond Vlaams Belang eigenlijk fantastisch, dat was immers uw ticket naar de macht.” Moet ik dat echt zes jaar lang volhouden? (droog) Ja, ik moet dat zes jaar volhouden. Want die gáán dat natuurlijk ook zes jaar volhouden.'

‘Eigenlijk verwachten ze van mij een soort knieval. Ze willen dat ik hun morele superioriteit erken, en dat ik mijn spraakgebruik aanpas aan wat zij van mij verwachten. Tja, ik vrees dat ze nog lang zullen mogen wachten. Ik heb niet de ambitie om hun vriend te worden. Nooit gehad ook.'

Over Antwerpen in 2018

‘De Antwerpenaar moet zien dat, wat het Masterplan betreft, er eindelijk een schop in de grond steekt. Hij moet zien dat de binnenstedelijke mobiliteit er, hoewel niet helemaal opgelost, toch sterk op is vooruitgegaan. We moeten de bevolkingsgroei opvangen, zodat er op de woonmarkt geen prijzenexplosie ontstaat. We moeten zorgen dat de school- en kinderopvangcrisis kleiner is dan nu. En we moeten ons verhaal over inclusief burgerschap – met rechten en plichten – uitrollen. Als dat allemaal gelukt is, zijn we geslaagd.'

Over de combinatie van een polariserende partijvoorzitter met een verzoenende burgemeester

‘Dat is een probleem. Ik steek dat ook niet weg. Maar het is een probleem van aflopende aard. Ik kan alleen maar hopen dat het Vlaamse partijlandschap ondertussen een beetje ontdooit. Nu is de verhouding tussen de traditionele partijen, die de regering-Di Rupo steunen, en de N-VA, die niet in de federale regering zit, heel glaciaal geworden. Met de gemeenteraadsverkiezingen heeft die tegenstelling een hoogtepunt bereikt. Maar misschien kan het feit dat we hier, in de grootste stad van Vlaanderen, nu een centrumrechtse coalitie hebben gevormd, ertoe bijdragen dat we naar een nieuwe lente gaan. Ik vermoed dat mijn collega-partijvoorzitters toch ook wel eens beginnen denken aan 2014?'

Tot slot. Tijdens ‘Terzake' leek het dat De Wever extra mediatraining had gehad. Hij bleef tien minuten lang glimlachen.

‘(lacht niet) Da's het voordeel aan kranteninterviews: er staan geen camera's op. Wat schreef Cicero tweeduizend jaar geleden ook alweer in zijn verkiezingshandboek? 'Wees altijd uzelf, maar doe af en toe alsof.'

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20121215_019
Hypochonder is offline  
Oud 16 december 2012, 08:34   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.770
Standaard

Deze citaten uit De Standaard vond ik de beste:

Citaat:
‘Ik weet niet of de triomftochten in Nürnberg ook door een plaat van een Australische homoseksuele deejay begeleid werden.
Citaat:
Ik zal mijn mond uitwassen met zeep, echt waar. Maar ik ga echt niet voor elke beslissing de goedkeuring vragen van Lanoye: “En Tom, vind jij het ook goed?”’
Citaat:
In mijn fractie zetelt iemand van Turkse afkomst, iemand van Marokkaanse afkomst en iemand van de
Joodse Gemeenschap. Wij hebben ook het allereerste gemeenteraadslid dat openlijk gay is.
En toch hangt men het beeld op van een partij die uit blanke, conservatieve, rechtse en bekrompen mensen bestaat.
Citaat:
Ik heb Dewinter zijn twitterbericht gelezen
toen Nabilla Ait Daoud werd voorgesteld als nieuwe schepen:
“Eerste moslimschepen in Antwerpen
dankzij de N-VA: de kracht van halalverandering.”
Dat zegt toch alles? Het bevestigt nog maar eens dat ik gelijk had
om altijd zo ver als mogelijk van die man weg te blijven.

Ik wou alleen dat de linkerzijde dezelfde democratische hygiëne aan de dag zou leggen.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 december 2012, 09:46   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.677
Standaard

SPa had totaal niet verwacht dat ze gingen verliezen en nog minder dat zonder hun een coalitie kon gevormd worden.

Dewever heeft gelijk, de verloren VB-stemmen kunnen gebruikt worden door een democratische partij anders dan een traditionele partij en die kunnen er niet mee om.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 16 december 2012, 09:55   #4
killimandjaro
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 618
Standaard

Daar is em DAAR IS EM !!!!

‘Elke dag krijg ik dat soort bruine saus over mijn kop gegoten. Dat is dan de merci voor het feit dat ik extreem-rechts heb teruggedrongen. Daarom zeg ik tegen die mensen: “U bent hypocriet, u vond Vlaams Belang eigenlijk fantastisch, dat was immers uw ticket naar de macht.” Moet ik dat echt zes jaar lang volhouden? (droog) Ja, ik moet dat zes jaar volhouden. Want die gáán dat natuurlijk ook zes jaar volhouden.'

Yeah right !!!
killimandjaro is offline  
Oud 16 december 2012, 10:03   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Daar is em DAAR IS EM !!!!

‘Elke dag krijg ik dat soort bruine saus over mijn kop gegoten. Dat is dan de merci voor het feit dat ik extreem-rechts heb teruggedrongen. Daarom zeg ik tegen die mensen: “U bent hypocriet, u vond Vlaams Belang eigenlijk fantastisch, dat was immers uw ticket naar de macht.” Moet ik dat echt zes jaar lang volhouden? (droog) Ja, ik moet dat zes jaar volhouden. Want die gáán dat natuurlijk ook zes jaar volhouden.'

Yeah right !!!
Links komt hier weer met onweerlegbare argumenten aanzetten! Chapeau.
Hypochonder is offline  
Oud 16 december 2012, 10:25   #6
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
SPa had totaal niet verwacht dat ze gingen verliezen en nog minder dat zonder hun een coalitie kon gevormd worden.

Dewever heeft gelijk, de verloren VB-stemmen kunnen gebruikt worden door een democratische partij anders dan een traditionele partij en die kunnen er niet mee om.
Als het is voor dat soort uiterst-rechtse neoconservatieve praat die een partij die tegen racisme vecht op dezelfde plaats zet als een ronduit racistische partij dan had ik liever het VB. Voor De Wever mag je een beetje racistisch zijn (zoals sp.a en N-VA zijn), maar als je erg racistisch bent (zoals VB) of tegen racisme (zoals PVDA vroeger, al maken ze daar steeds minder een punt van), dan ben je "extremist" en dan moet de "democratische hygiëne" je verwijderen.

Democratische hygiëne betekent dus dat je een licht racistisch paternalisme moeten aanhangen. Wat een gore logica!

Uiteraard had ik dan liever het VB. Het VB was tenminste zo dom dat ze eigenlijk in de kaart speelden van hun vijanden, de anti-racisten. Over een debiel als Filip Dewinter die zelfs zijn eerste kan pol & soc niet kon afmaken, moet je je niet ongerust maken. De "capacité de nuisance" van een De Wever is veel groter.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 16 december 2012, 11:00   #7
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Er zijn dus verschillende soorten en kategorieën van racisten.
Ik leer iedere dag nog bij.

En waar lees jij dat Dewerver "een beetje racisme" goedkeurt?
__________________
Citaat:
peter1962 Spijtig genoeg heeft Beke evenveel ruggegraat als een inktvis. Zal dus wel niks worden.
Jasper is offline  
Oud 16 december 2012, 11:07   #8
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Er zijn dus verschillende soorten en kategorieën van racisten.
Ik leer iedere dag nog bij.

En waar lees jij dat Dewerver "een beetje racisme" goedkeurt?
Op dezelfde plaats dat je kan lezen dat het VB racisme goedpraat neem ik aan...
In de annalen van zijn tegenstanders en niet in de zijne dus.

Wanneer je iemand zijn mening wil kennen vraag je die toch niet aan hemzelf toch? Toch niet als je naar een bevestiging van je eigen idee over iemand zoekt en eigenlijk wel beter weet...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 16 december 2012, 11:11   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Daar is em DAAR IS EM !!!!

‘Elke dag krijg ik dat soort bruine saus over mijn kop gegoten. Dat is dan de merci voor het feit dat ik extreem-rechts heb teruggedrongen. Daarom zeg ik tegen die mensen: “U bent hypocriet, u vond Vlaams Belang eigenlijk fantastisch, dat was immers uw ticket naar de macht.” Moet ik dat echt zes jaar lang volhouden? (droog) Ja, ik moet dat zes jaar volhouden. Want die gáán dat natuurlijk ook zes jaar volhouden.'

Yeah right !!!
Yeah right wat? Hij slaat hier wel degelijk de spijker op de kop.
quercus is nu online  
Oud 16 december 2012, 13:08   #10
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Op dezelfde plaats dat je kan lezen dat het VB racisme goedpraat neem ik aan...
In de annalen van zijn tegenstanders en niet in de zijne dus.

Wanneer je iemand zijn mening wil kennen vraag je die toch niet aan hemzelf toch? Toch niet als je naar een bevestiging van je eigen idee over iemand zoekt en eigenlijk wel beter weet...
Het VB is openlijk racistisch. Men gaat er van uit dat een moslim geen deel uit kan maken van de Vlaamse samenleving. Filip Dewinter deed dat vandaag nog in de Zevende Dag. Blijkbaar mogen alleen geassimileerde mensen met 'Vlaamse waarden' sociale woningen krijgen; alsof er zoiets bestaat als een precieze lijst van wat je moet hebben om Vlaming te zijn.

Het zou me niets verwonderen moesten jullie liever het katholieke België van de jaren '50 hebben dan het Vlaanderen van de 21e eeuw. Jullie nationalisme heeft Vlaanderen weinig vooruit geholpen hoor.
respublica is offline  
Oud 16 december 2012, 13:09   #11
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Wat ik me afvraag; is dat citaat dat De Wever gaf van een interview met Voorhamme, waarin die laatste beweerde dat hij teleurgesteld was in de prestatie van VB, authentiek?
respublica is offline  
Oud 16 december 2012, 13:15   #12
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Ja, nog veel bla bla van De Zever.
Eindelijk ontwaakt imbeciel Dewinter: nu maar snapt hij hoe idioot dat was om de NVA als 'kinder' partij te beseffen en aanvaarden dat zijn kiezers naar NVA gaan. De Zever spuuwt op de VB waarden. Idd, Turken & Marokkaanen voor de toekomst van Antwarp. Dik verdiend.
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's

Laatst gewijzigd door Echte Waal : 16 december 2012 om 13:16.
Echte Waal is offline  
Oud 16 december 2012, 13:19   #13
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze citaten uit De Standaard vond ik de beste:
Dus, je mag homo, Turk of Marrokaan zijn... Franstalig daarentegen, daar heeft de zwoerd wel problemen mee. Zijn partij is gebouwd op het onderscheid tussen Vlamingen en Walen maar nu wilt hij ruimdenkend zijn? Wat een grap die man...
__________________
NVA= Niet Veel Avance

Laatst gewijzigd door Tommm : 16 december 2012 om 13:20.
Tommm is offline  
Oud 16 december 2012, 13:25   #14
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Franstalig daarentegen, daar heeft de zwoerd wel problemen mee.
mkb is offline  
Oud 16 december 2012, 13:29   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dus, je mag homo, Turk of Marrokaan zijn... Franstalig daarentegen, daar heeft de zwoerd wel problemen mee. Zijn partij is gebouwd op het onderscheid tussen Vlamingen en Walen maar nu wilt hij ruimdenkend zijn? Wat een grap die man...
Ik stel vast dat de Vlamingen met Turkse of Marokkaanse wortels wel perfect geïntegreerd zijn en Algemeein Beschoft Aantwaarps praten als de beste. Van zodra de Franstalige gastarbeiders dezelfde integratiewil aan de dag leggen als deze Vlamingen dan zullen ze ook welkom geheten worden bij de N-VA.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 16 december 2012, 13:31   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Het VB is openlijk racistisch. Men gaat er van uit dat een moslim geen deel uit kan maken van de Vlaamse samenleving. Filip Dewinter deed dat vandaag nog in de Zevende Dag. Blijkbaar mogen alleen geassimileerde mensen met 'Vlaamse waarden' sociale woningen krijgen; alsof er zoiets bestaat als een precieze lijst van wat je moet hebben om Vlaming te zijn.

Het zou me niets verwonderen moesten jullie liever het katholieke België van de jaren '50 hebben dan het Vlaanderen van de 21e eeuw. Jullie nationalisme heeft Vlaanderen weinig vooruit geholpen hoor.
En waarom blijft u Vlaamsgezindheid uitsluitend associëren met Vlaams Belang en Filip De Winter? Of is N-VA soms een blinde vlek in uw brein?
quercus is nu online  
Oud 16 december 2012, 13:31   #17
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dus, je mag homo, Turk of Marrokaan zijn... Franstalig daarentegen, daar heeft de zwoerd wel problemen mee. Zijn partij is gebouwd op het onderscheid tussen Vlamingen en Walen maar nu wilt hij ruimdenkend zijn? Wat een grap die man...
Vlamingen en Franstaligen leven niet of zelden in dezelfde samenleving. N-VA trekt geen ander onderscheid dan hetgene men trekt tussen Fransen en Duitsers. Er zijn Duitse Turken en Franse Turken, maar er zijn binnen Vlaanderen niet Vlamingen en Turken. Die laatste Turken zijn evengoed Vlamingen, of zouden dat toch moeten zijn.

Laatst gewijzigd door respublica : 16 december 2012 om 13:31.
respublica is offline  
Oud 16 december 2012, 13:35   #18
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik stel vast dat de Vlamingen met Turkse of Marokkaanse wortels wel perfect geïntegreerd zijn en Algemeein Beschoft Aantwaarps praten als de beste. Van zodra de Franstalige gastarbeiders dezelfde integratiewil aan de dag leggen als deze Vlamingen dan zullen ze ook welkom geheten worden bij de N-VA.
2
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 16 december 2012, 13:36   #19
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Het VB is openlijk racistisch. Men gaat er van uit dat een moslim geen deel uit kan maken van de Vlaamse samenleving. Filip Dewinter deed dat vandaag nog in de Zevende Dag. Blijkbaar mogen alleen geassimileerde mensen met 'Vlaamse waarden' sociale woningen krijgen; alsof er zoiets bestaat als een precieze lijst van wat je moet hebben om Vlaming te zijn.

Het zou me niets verwonderen moesten jullie liever het katholieke België van de jaren '50 hebben dan het Vlaanderen van de 21e eeuw. Jullie nationalisme heeft Vlaanderen weinig vooruit geholpen hoor.
Zonder dat nationalisme zou Vlaanderen vandaag even arm zijn als Wallonië. Dan was Vlaanderen nog altijd het land van arme keuterboerkes die hun kinderen vertelden dat ze op 't school goed hun Frans moesten leren, want dan konden ze misschien iets worden in het leven.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 16 december 2012, 13:46   #20
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Het VB is openlijk racistisch. Men gaat er van uit dat een moslim geen deel uit kan maken van de Vlaamse samenleving. Filip Dewinter deed dat vandaag nog in de Zevende Dag. Blijkbaar mogen alleen geassimileerde mensen met 'Vlaamse waarden' sociale woningen krijgen; alsof er zoiets bestaat als een precieze lijst van wat je moet hebben om Vlaming te zijn.

Het zou me niets verwonderen moesten jullie liever het katholieke België van de jaren '50 hebben dan het Vlaanderen van de 21e eeuw. Jullie nationalisme heeft Vlaanderen weinig vooruit geholpen hoor.
Het enige wat Dewinter in de Zevende Dag heeft gezegd, is dat het niet voldoende is om enkel Nederlands te spreken, maar dat vreemdelingen ook onze waarden en normen dienen over te nemen om volledig deel uit te kunnen maken van onze samenleving - kijk naar het voorbeeld van Abu Imran, die perfect Nederlands spreekt maar toch bezwaarlijk een geïntegreerde Vlaming genoemd kan worden. Als dat discours volgens de N-VA al 'racistisch' is, toont dat aan dat die partij het zoveelste centrum-rechtse machtsclubje is, waarvan we geen echte verandering moeten verwachten.
Herr Oberst is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be