Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2006, 08:52   #41
stephen-
Gouverneur
 
stephen-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 1.078
Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
€850 voor een internetklare desktop??
Das bijna gratis, de armen zullen blij zijn!!

Tip; koop een oude PentiumIII (700Mhz bv) voor pakweg €100 met scherm, netwerkkaart en geinstalleerde windows.
Tegenwoordig vind je zelfs pc's met een Via-processor geloof ik, nieuw ongeveer €300.
Voor hetgeen je dan uitspaart (€750 a 550) kan je zelfs prive-lessen Internetgebruik gaan volgen.

Ik hoor ze het graag zeggen; Iedereen moet aan de computer!!
Alsof €850 voor een arme op 1,2,3 bijeengespaard is.
Ze willen de mensen ne degelijke computer geven hé. Niet ene waarvan ze ne degou krijgen omdat de helft nie werkt ed.
Maar voor 850 euro kan je er beter een zelf samenstellen op de Dell-website. Dan heb je goede garantie en service. Iets dat die mensen jammer genoeg niet zelf kunnen omdat ze natuurlijk nog geen internetervaring hebben.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 09:27   #42
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Andere bronnen hebben ook wel zo hun bedenkingen bij deze poging om meer mensen op internet te krijgen.

In volgende artikel van het Belang van Limburg http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland...A-95820CAB553A} lees je onder anderen:

Citaat:
De Belgische computerdealers hadden liever gezien dat de overheid een gelijkaardig project als in Nederland had opgezet. Daar kregen mensen gedurende vijf jaar de kans om een computeropleiding te volgen. Aan het eind van een lessenreeks, kregen mensen een waardebon waarmee ze zelf computermateriaal konden aankopen. De waarde van die bon kon variëren naargelang het inkomen. "Dat project is een succes geworden, want in Nederland werkt nu 85 pct van de bevolking af en toe met een computer", vertelt De Jonghe.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 10:07   #43
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen- Bekijk bericht
Ze willen de mensen ne degelijke computer geven hé. Niet ene waarvan ze ne degou krijgen omdat de helft nie werkt ed.
Maar voor 850 euro kan je er beter een zelf samenstellen op de Dell-website. Dan heb je goede garantie en service. Iets dat die mensen jammer genoeg niet zelf kunnen omdat ze natuurlijk nog geen internetervaring hebben.
Daar moet je niet pérsé voor naar Dell surfen hé...er zijn genoeg gewone winkeltjes die een soort van budget pc of een laptopke aanbieden en die je dan online ook zelf kunt samenstellen... en goekoper dan die € 850 en €950...als je rond die prijsklasse zit is Dell zeker niet slecht,maar er is dan niet enkel Dell,er is ook nog Acer,HP,tegenwoordig Packard Bell,Fujitsu Siemens,Alienware...enz enz
__________________
"Olé Pistolé"

Laatst gewijzigd door pistoléke : 19 april 2006 om 10:08.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 10:25   #44
stephen-
Gouverneur
 
stephen-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 1.078
Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Daar moet je niet pérsé voor naar Dell surfen hé...er zijn genoeg gewone winkeltjes die een soort van budget pc of een laptopke aanbieden en die je dan online ook zelf kunt samenstellen... en goekoper dan die € 850 en €950...als je rond die prijsklasse zit is Dell zeker niet slecht,maar er is dan niet enkel Dell,er is ook nog Acer,HP,tegenwoordig Packard Bell,Fujitsu Siemens,Alienware...enz enz
[paniekaanval] budget pc [/paniekaanval]

Ik zou het niemand aanraden, maar sommigen kunnen jammer genoeg niet anders... RecuPC.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 10:25   #45
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Vind gij nu ni dat die maar harden moeten werken ofzo?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 10:36   #46
stephen-
Gouverneur
 
stephen-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 1.078
Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Wat heeft dat nu met werken te maken. Ik werk ook niet.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 10:48   #47
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik ook niet!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 10:56   #48
stephen-
Gouverneur
 
stephen-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 1.078
Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Ma gij zit nog opt school zekers.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 11:19   #49
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
opelijk is er een vangnet op Internet.
Die eID hé.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 13:41   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Argh, die RecuPC is belachelijk duur.
Ik heb rond nieuwjaar, geen solden etc, maar een gewone aanbieding, een PC aangekocht. P4 2800MHz, 160 gig harde schijf, 1 gig RAM , en CD lezer voor €299. Een goedkopere was al te koop voor €199, maar dan zat je met een P4 1800mhz , 80 gig harde schijf en 256meg Ram.
TFT 17" scherm heb je nu al voor €200 en een simpele printer voor €100.

Telenet geeft tegenwoordig proefabonnementen weg voor X aantal maand gratis.

Ik heb de indruk dat een politiek vriendje van een voorraad computers afwil en een leuke manier om winst te maken heeft gevonden.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 14:16   #51
Oeteke
Banneling
 
 
Oeteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Na een korte blik op de sites van de verschillende verdelers, viel me toch op dat de specificaties van de aangeboden computers (en toebehoren) al vrij 'sterk' zijn. Er zitten bijv. vrij grote harde schijven en degelijke videokaarten in. Dat lijkt mij allemaal overbodig om gewoon het internet te gebruiken, dat verhoogt toch de kostprijs wel onnodig.
prijs is inderdaad niet veel, maar de config kan beter voor die prijs.
Een shared VGA-kaartje van 128mb, terwijl je maar 512 ram hebt....
ook die celeron-cpu is niet het van het.
De harde schijf van 80gig wordt tegenwoordig niet meer verkocht in de winkels.
Ook spijtig dat het geen tft-scherm is, maar een LCD.
Toch vind ik de prijs nog veel te duur voor mensen die maar een maand inkomen hebben van 1000euro of zo.
Ge kunt wel per maand afbetalen, maar dan betaalde uiteindelijk 870euro.

Persoonlijk zou ik die pc's NOOIT kopen.
het is ook MISLEIDENDE reclame want die internetverbinding die je krijgt is back to the 80's.
Een snelheid van 2 kere niks, en den download begrensd op 400 MEGABYTE per maand!!!
Weer een goede oplichterij van telenet, maar dat zijn we gewoon van hen
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 14:20   #52
Oeteke
Banneling
 
 
Oeteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Maar inderdaad, ik ben de domste niet en toch heeft het me aardig wat tijd gekost om het onder de knie te krijgen. Ik ben niet zo technisch aangelegd als veel andere mensen.
bwaah, ge bent gewoon ne Limbuuurger he.
Da gaat gewoon wa traaaager ...




just kiddin'
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 14:54   #53
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen- Bekijk bericht
Ze willen de mensen ne degelijke computer geven hé. Niet ene waarvan ze ne degou krijgen omdat de helft nie werkt ed.
Maar voor 850 euro kan je er beter een zelf samenstellen op de Dell-website. Dan heb je goede garantie en service. Iets dat die mensen jammer genoeg niet zelf kunnen omdat ze natuurlijk nog geen internetervaring hebben.
Das een idee;
we verkopen de mensen een veeel te dure pc zodat ze zelf op het internet ne goedkopere kunnen bestellen...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 14:58   #54
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
'Internet Voor Iedereen' vanaf woensdag in winkel
Vanaf woensdag kunnen mensen zich een "Internet Voor Iedereen"- of IVI-pakket aanschaffen in de winkel. Zo'n pakket bevat een pc, internetaansluiting, een kaartlezer voor de eID en een basisopleiding. Het kost 850 euro voor een desktop en 990 euro voor een laptop.

De bedoeling is om meer mensen op het internet te krijgen, zo deelden premier Guy Verhofstadt, minister van Informatisering Peter Vanvelthoven en minister van Financiën Didier Reynders dinsdag mee. "Het is de bedoeling om niet alleen te investeren in het internet, maar we willen ook iedereen de kans geven om een internetaansluiting en een computer aan te kopen en om de nodige basisopleiding te volgen", vertelde de premier. Hij voegde er aan toe dat er op 23 juni op een speciale ministerraad andere maatregelen en initiatieven voorgesteld zullen worden om het pc- en internetgebruik te stimuleren. (Belga 17:23)
bron: de morgen online
1000 euro is zeker niet voor iedereen een verwaarloosbare uitgave.
Vooral als je eigenlijk nergens een PC voor nodig hebt.
En wat kosten al de accessoires en verbruiksproducten van en voor dat zaakje?
Misschien valtr het om de haverklap in de prak.

Ik heb een occasie-koersfiets gekocht voor 12O euro indeplaats, daar zal ik jarenlang veel meer plezier van hebben, en misschien bots ik eens reëel op Guy op het fietspad, ipv virtueel op de internetsnelweg.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 april 2006 om 15:04.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 15:01   #55
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik vind dat een zeer rijk iemand al die pakketten moet opkopen, om ze dan voor €1000 te verkopen.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 15:01   #56
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke Bekijk bericht
prijs is inderdaad niet veel, maar de config kan beter voor die prijs.
Een shared VGA-kaartje van 128mb, terwijl je maar 512 ram hebt....
ook die celeron-cpu is niet het van het.
De harde schijf van 80gig wordt tegenwoordig niet meer verkocht in de winkels.
Ook spijtig dat het geen tft-scherm is, maar een LCD.
Toch vind ik de prijs nog veel te duur voor mensen die maar een maand inkomen hebben van 1000euro of zo.
Ge kunt wel per maand afbetalen, maar dan betaalde uiteindelijk 870euro.

Persoonlijk zou ik die pc's NOOIT kopen.
het is ook MISLEIDENDE reclame want die internetverbinding die je krijgt is back to the 80's.
Een snelheid van 2 kere niks, en den download begrensd op 400 MEGABYTE per maand!!!
Weer een goede oplichterij van telenet, maar dat zijn we gewoon van hen
Het was de bedoeling om de mensen de kans te geven om op een goedkope manier internet te kunnen gebruiken.
Een shared vga kaartje (128 afsnoepen van 512) is voor simpel pc en internet-gebruik zeker voldoende. Net zoals een harde schijf van 80Gb. Ooit jaar en dag op een pc gewerkt met 20Gb en nooit klachten gehad.
En wat is er mis met een CRT-scherm? Goedkoop en goed dacht ik.

Wil je iedereen in dit land van een game-pc voorzien dan zullen de kosten wat hoger liggen denk ik, maar daar gaat het hier niet om.
Het gaat erom dat die 'goedkope' pc veeeel te duur is. Qua specificaties voldoet-ie prima, maar die zijn ook in goedkopere modellen terug te vinden.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 15:05   #57
connect
Burger
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Laatst op de bus eens geconstateerd hoeveel mensen er nog aanspreekbaar waren: iedereen zat bezig met zijn MP3 of zijn GSM, niemand praat nog met een ander. En als je er mensen op wijst hoe onbeleefd dat is, dan krijg je bijna vijandige reacties.
Sedert wanneer is een SMSke typen of een deuntje luisteren op de bus onbeleefd?
connect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 15:07   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Laatst op de bus eens geconstateerd hoeveel mensen er nog aanspreekbaar waren: iedereen zat bezig met zijn MP3 of zijn GSM, niemand praat nog met een ander. En als je er mensen op wijst hoe onbeleefd dat is, dan krijg je bijna vijandige reacties.
Wie mij op zulke triviale zaken en individuele keuzes terecht wijst, krijgt een figuurlijke pets.

En dat meen ik.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 15:13   #59
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Lees het openingsbericht, denk "verkiezingsjaar", "SP-A" en "stunts" en u zult het wel weten...

De politiek, die meer en meer begint te bestaan uit door bloedarmoede geteisterde familiale maffiaclans, laat zich hier weer eens van zijn beste kant zien. Omdat een bepaalde politieke fractie heel goed weet dat het een aantal populaire tisten te kort heeft, worden charlatans vergezeld van de juiste familienaam als sterren afgevuurd naar het parlementaire firmament. Een voorbeeld hiervan is onze minister (ahum, staatssecretaris) van Informatisering. Door allerhande geschuifel is deze nogal simpele cloon uit the cuckoo's nest ook nog eens uitgegroeid tot minister van Tewerkstelling. Beide jobs combineren gaat deze paljas echter moeilijk af: de uitdaging om meer mensen achter de PC te krijgen (een nobel initiatief, alhoewel er niet moet overdreven worden - mijn bomma wilt gewoon niet achter de PC, and that's it) zonder de werkgelegenheid te schaden is er duidelijk teveel aan. In ware communistische stijl is onze minister-met-bekende-naam er immers in geslaagd een aantal zware no-no's doorheen de administratieve mallemolen te krijgen: de koppelverkoop, het afschaffen van een marktconforme prijs, het onmogelijk maken van concurrentie, etc. etc. Ongetwijfeld werd het mes danig op de keel gezet van de telecom en IT bedrijven, o.a. door te dreigen met "en ik zal u weten te vinden wanneer de PCs van de overheid moeten hernieuwd worden". De zelfbedienende oude politieke cultuur, met de paplepel ingegoten ten huize van de politieke familie-met-de-bekende-naam, is zelden zo onverwoestbaar gebleken. Ik vraag me af hoeveel belastingcentjes er weer gespendeerd worden aan dit domme en overbodige initiatief, te beginnen met de uurlonen van al die ambtenaren die de zoveelste "just shoot me, I am stupid" Sinterklaas maatregel in concreto hebben moeten uittekenen...

En neen, vandaag heb ik eens geen goesting om te nuanceren zie
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 15:15   #60
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Lees het openingsbericht, denk "verkiezingsjaar", "SP-A" en "stunts" en u zult het wel weten...

De politiek, die meer en meer begint te bestaan uit door bloedarmoede geteisterde familiale maffiaclans, laat zich hier weer eens van zijn beste kant zien. Omdat een bepaalde politieke fractie heel goed weet dat het een aantal populaire tisten te kort heeft, worden charlatans vergezeld van de juiste familienaam als sterren afgevuurd naar het parlementaire firmament. Een voorbeeld hiervan is onze minister (ahum, staatssecretaris) van Informatisering. Door allerhande geschuifel is deze nogal simpele cloon uit the cuckoo's nest ook nog eens uitgegroeid tot minister van Tewerkstelling. Beide jobs combineren gaat deze paljas echter moeilijk af: de uitdaging om meer mensen achter de PC te krijgen (een nobel initiatief, alhoewel er niet moet overdreven worden - mijn bomma wilt gewoon niet achter de PC, and that's it) zonder de werkgelegenheid te schaden is er duidelijk teveel aan. In ware communistische stijl is onze minister-met-bekende-naam er immers in geslaagd een aantal zware no-no's doorheen de administratieve mallemolen te krijgen: de koppelverkoop, het afschaffen van een marktconforme prijs, het onmogelijk maken van concurrentie, etc. etc. Ongetwijfeld werd het mes danig op de keel gezet van de telecom en IT bedrijven, o.a. door te dreigen met "en ik zal u weten te vinden wanneer de PCs van de overheid moeten hernieuwd worden". De zelfbedienende oude politieke cultuur, met de paplepel ingegoten ten huize van de politieke familie-met-de-bekende-naam, is zelden zo onverwoestbaar gebleken. Ik vraag me af hoeveel belastingcentjes er weer gespendeerd worden aan dit domme en overbodige initiatief, te beginnen met de uurlonen van al die ambtenaren die de zoveelste "just shoot me, I am stupid" Sinterklaas maatregel in concreto hebben moeten uittekenen...

En neen, vandaag heb ik eens geen goesting om te nuanceren zie
Een buitenkansje voor mensen met geld over (de balk).
Allen daarheen!

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 april 2006 om 15:16.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be