Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2020, 21:43   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Bijna iedereen is ongeveer wel akkoord met de maatregelen maar hopen dat het niet te lang meer duurt.
Dat zal dan bij hopen blijven. Of wat dacht je ? Dat een virus waar nog alle dagen meer en meer mensen mee worden besmet zomaar zal wegblijven ? Zolang er op deze planeet één besmette rondloopt zal er niks veranderen.
Trouwens zeg niet dat ik aan het zeveren ben he...onze virologen hebben letterlijk gezegd dat we moeten zakken tot 0 besmettingen.
Dus we zijn nog wel vertrokken voor heel veel jaren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 21:49   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Een masker opzetten als het 10 minuutjes is, dat gaat. Er een moeten dragen voor een half uur, dat is al veel gevraagd. Dan moet het ECHT nuttig zijn, je moet het idee hebben dat je echt zonder masker zo goed als zeker ziek wordt om dat willen te doen, he.
Het volstaat van ook niet te lang op straat te lopen. Alleen voor de noodzakelijke verplaatsingen...Van de auto recht naar de winkel.

Iedere dag worden we daar toch aan herinnert.....blijf zo veel mogelijk thuis.

Dat is onze nieuwe toekomst. Jij lijkt het daar heel moeilijk mee te hebben. Ik ook maar ik was daar op voorbereid.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 21:50   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is nog nooit zo geweest. Feesten zijn altijd goed en plezant geweest. We gaan toch niet ophouden met goeie en plezante dingen te doen, nee ?

Wat voor een wereld zou dat zijn, een waar er niet meer gelachen en gefeest wordt ?
Ook een wereld maar een andere. Het zal ook voordelen hebben. Minder vechtpartijen....minder alcoholisme....minder verkeersongelukken. Ieder nadeel heeft zijn voordeel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 21:53   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat is toch geen leven ?



Dus, gaan we vanaf nu nooit meer feesten ?
Neen waarschijnlijk niet. Er zijn wel meer dingen die drastisch veranderden. Vergelijk het leven van de Romeinen met het onze en die mensen zouden zich dood vervelen of ergeren.

Een leven zonder feesten is ook een leven maar een ander leven.

Maar alles went. Ik merk nu al dat mensen het gewoon zijn om mekaar geen hand meer te geven. mekaar een kus geven is voorgoed verleden tijd.

Maar ja dat dit aardse bestaan niet bepaald een leuk tripje is moet je weten alvorens aan kinderen te beginnen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 augustus 2020 om 21:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 21:55   #65
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het volstaat van ook niet te lang op straat te lopen. Alleen voor de noodzakelijke verplaatsingen...Van de auto recht naar de winkel.

Iedere dag worden we daar toch aan herinnert.....blijf zo veel mogelijk thuis.

Dat is onze nieuwe toekomst. Jij lijkt het daar heel moeilijk mee te hebben. Ik ook maar ik was daar op voorbereid.
Buiten in de zon is net het veiligst, dus waar zit de logica?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 21:56   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Iedere dag worden we daar toch aan herinnert.....blijf zo veel mogelijk thuis.
Huh ?

Wie zegt dat ??
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 21:56   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Buiten in de zon is net het veiligst, dus waar zit de logica?
Neen niet als daar te veel volk rondloopt. Binnen in uw kot is het veiligst. En zeg nu niet dat ik alleen dat vertel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 21:57   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen waarschijnlijk niet. Er zijn wel meer dingen die drastisch veranderden. Vergelijk het leven van de Romeinen met het onze en die mensen zouden zich dood vervelen of ergeren.
Ja dat is waar. Het afschaffen van mensen mogen doden voor de fun is inderdaad een enorme terugslag geweest, dat geef ik toe. Ik streef allang naar moord en doodslag uit het strafrecht te halen, maar mensen begrijpen niet wat een mogelijkheden dat biedt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 21:59   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Huh ?

Wie zegt dat ??
Kom niet naar Antwerpen.....kom niet naar Zee.....Kom niet naar Brugge.....

DISCUSSIE. “Blijf zo veel mogelijk thuis”: volg jij deze oproep van de gouverneur en artsen?



https://www.gva.be/cnt/dmf20200725_9...neur-en-artsen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 22:00   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Binnen in uw kot is het veiligst. En zeg nu niet dat ik alleen dat vertel.
Wel, ik ben van oordeel dat mensen die dat willen, in hun kot mogen blijven . En de anderen niet moeten lastigvallen met hun fobieen, immers, ze hebben de perfecte oplossing om niet ziek te worden van deze ziekte (van vele andere verhogen ze natuurlijk gigantisch de kansen, maar die mensen willen best wel ziek worden en dood gaan, zolang het maar gene corona is).

Ik ben van oordeel dat het beste is dat iedereen uitmaakt voor zichzelf wat het beste voor hem is, en daar de anderen niet mee lastig valt.

Dat had van in 't begin zo moeten zijn.

Nu wordt 98% van de mensen die geen grote last gaan hebben van corona, gegijzeld door die 2% die er wel ambras zouden mee hebben als die zichzelf niet opsluiten in hun eigen kot.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 22:01   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja dat is waar. Het afschaffen van mensen mogen doden voor de fun is inderdaad een enorme terugslag geweest, dat geef ik toe. Ik streef allang naar moord en doodslag uit het strafrecht te halen, maar mensen begrijpen niet wat een mogelijkheden dat biedt.
Stel U voor dat je aan een oude Egyptenaar had gezegd Mijnheer u mag geen cannabis gebruiken
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 22:01   #72
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen waarschijnlijk niet. Er zijn wel meer dingen die drastisch veranderden. Vergelijk het leven van de Romeinen met het onze en die mensen zouden zich dood vervelen of ergeren.

Een leven zonder feesten is ook een leven maar een ander leven.

Maar alles went. Ik merk nu al dat mensen het gewoon zijn om mekaar geen hand meer te geven. mekaar een kus geven is voorgoed verleden tijd.

Maar ja dat dit aardse bestaan niet bepaald een leuk tripje is moet je weten alvorens aan kinderen te beginnen.
Blijf dan zelf thuis, bestel je eten met de post en laat de andere mensen met rust. Dat werkt al lang goed zo, het is voor het eerst dat verwacht wordt dat iedereen even gefrustreerd moet zijn.

Flatten the curve begrijp ik nog, wat we nu hebben is waanzin.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 22:03   #73
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, ik ben van oordeel dat mensen die dat willen, in hun kot mogen blijven . En de anderen niet moeten lastigvallen met hun fobieen, immers, ze hebben de perfecte oplossing om niet ziek te worden van deze ziekte (van vele andere verhogen ze natuurlijk gigantisch de kansen, maar die mensen willen best wel ziek worden en dood gaan, zolang het maar gene corona is).

Ik ben van oordeel dat het beste is dat iedereen uitmaakt voor zichzelf wat het beste voor hem is, en daar de anderen niet mee lastig valt.

Dat had van in 't begin zo moeten zijn.

Nu wordt 98% van de mensen die geen grote last gaan hebben van corona, gegijzeld door die 2% die er wel ambras zouden mee hebben als die zichzelf niet opsluiten in hun eigen kot.
Juist!

Er zijn een heleboel namen voor mensen die hun huis niet uit durven komen, geen enkele is positief.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 22:03   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
DISCUSSIE. “Blijf zo veel mogelijk thuis”: volg jij deze oproep van de gouverneur en artsen?
Voorlopig zijn ze hier in Frankrijk zo zot nog niet geworden. Maar ik sluit niks uit hoor, er zijn overal waanzinnigen.

Ik heb hier geen enkele oproep gehoord om "thuis te blijven" sinds 11 mei.

Noch om U niet te verplaatsen. Gewoon om maskers op te zetten op het openbaar vervoer, en in alle GESLOTEN openbaar toegankelijke plekken... behalve scholen <- dat laatste gaat een probleem geven, maar ja, het onderwijs in Frankrijk is een grote klucht.

Er zijn wat burgemeesters die verder gaan, en ook in winkelstraten maskers willen. Blijkbaar is die van Orleans zo een waanzinnige. Zolang niemand klacht neerlegt, wordt die niet teruggefloten door de raad van state.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 22:04   #75
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kom niet naar Antwerpen.....kom niet naar Zee.....Kom niet naar Brugge.....

DISCUSSIE. “Blijf zo veel mogelijk thuis”: volg jij deze oproep van de gouverneur en artsen?



https://www.gva.be/cnt/dmf20200725_9...neur-en-artsen
Nee morgen vroeg ga ik waarschijnlijk naar den Abattoir in Anderlecht met een massa volk en in de namiddag een sauna thermen complex in Halle. Waar er teveel volk in de saunaruimtes zit idem hamman en zwemkom en borrelbaden en tuin. Evident alles zonder masker.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 7 augustus 2020 om 22:08.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 22:04   #76
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kom niet naar Antwerpen.....kom niet naar Zee.....Kom niet naar Brugge.....

DISCUSSIE. “Blijf zo veel mogelijk thuis”: volg jij deze oproep van de gouverneur en artsen?



https://www.gva.be/cnt/dmf20200725_9...neur-en-artsen
Nee morgen vroeg ga ik waarschijnlijk naar den Abattoir in Anderlecht met een massa volk en in de namiddag een sauna thermen complex in Halle. Waar er teveel volk in de saunaruimte zit idem hamman en zwemkom.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 22:05   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Nu wordt 98% van de mensen die geen grote last gaan hebben van corona, gegijzeld door die 2% die er wel ambras zouden mee hebben als die zichzelf niet opsluiten in hun eigen kot.
Oh maar zo is dat altijd en met alles hoor. 98 % van de mensen wordt altijd mee gestraft met die 2 % die het verpesten.

Opdat 2 % van de bestuurders aan 100 km per uur door een kleine straat raast moet nu iedereen 30 per uur rijden.

Normale mensen moeten altijd boeten voor de apen onder ons.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 22:06   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Stel U voor dat je aan een oude Egyptenaar had gezegd Mijnheer u mag geen cannabis gebruiken
Mijn afschaffen van de strafbaarheid op moord lost dat probleem direct ook op. Zoals ik stelde, men beseft niet wat er dan allemaal mogelijk wordt !

Je lapt die die U dat zegt immers af, en je neemt zoveel cannabis als je wil he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 22:08   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Opdat 2 % van de bestuurders aan 100 km per uur door een kleine straat raast moet nu iedereen 30 per uur rijden.
Dat is idioot, want wat je zegt is dat als iedereen zich aan een eigen opgelegde begrenzing houdt, die begrenzing dan niet opgelegd wordt. Maar dat is gek he !

"ga niet snel rijden, want anders gaan ze snel rijden verbieden"

Maar dan kan je TOCH niet snel rijden he.

"ga niet feesten, want anders gaan ze feesten verbieden".

Totaal waanzinnig als redenering he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 22:08   #80
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee morgen vroeg ga ik waarschijnlijk naar den Abattoir in Anderlecht met een massa volk en in de namiddag een sauna thermen complex in Halle. Waar er teveel volk in de saunaruimte zit idem hamman en zwemkom.
Beter bleef je bij U in de buurt. Jij woonde toch ergens in het Gentse op een mooi domein ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be