Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2006, 09:12   #81
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Nog eens even ter informatie.

Lijst van islamitische aanslagen gedurende de laatste vijf maanden
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 09:14   #82
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Die "alsof de miljard moslims ..." is jouw vrije interpretatie die jij in de mond legt van een ander. De klassieke minimaliseringstruc die boven gehaald wordt telkens wanneer moslimextremisten van zich laten horen. Merkwaardig is dat jullie die truc selectief in de lade steken telkens een zogenaamde VB-extremist van zich laat horen. Dan kan de generalisering naar 1 miljoen kiezers niet snel genoeg gaan. En die plegen nochtans geen terroristische aanvallen op onschuldige burgers met 1.000den slachtoffers ten gevolg.
Dus jij vind dat enkele extremisten representeerbaar zijn voor de volledige groep? Hoeveel moslimterroristen zouden er zijn die echt effectief aanslagen uitvoeren, helpen organiseren of zichzelf opblazen op 1 miljard? Volgens de huidige frequentie aan aanslagen is dat waarschijnlijk kleinder dan 0.001 procent.

Citaat:
Wat je laatste zin betreft, dat is een verontrustend gegegeven. Als zelf al de gematigde moslim aan het moorden slaat in naam van allah ...
Nee , niet de gematigde. Het zijn inside jobs waarbij moslimsterrorisme gebruikt wordt als vijandbeeld.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 09:22   #83
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
exodus Dus jij vind dat enkele extremisten representeerbaar zijn voor de volledige groep?
Nee, jij vind dat anderen dat vinden.

Citaat:
Hoeveel moslimterroristen zouden er zijn die echt effectief aanslagen uitvoeren, helpen organiseren of zichzelf opblazen op 1 miljard? Volgens de huidige frequentie aan aanslagen is dat waarschijnlijk kleinder dan 0.001 procent.
In de wetenschap dat er enkelen volstaan om al snel enkele 1000de doden te maken, doet het preciese aantal er niet echt toe.

Maar bon, je reageerde eigenlijk niet op mijn statement.


Citaat:
Nee , niet de gematigde. Het zijn inside jobs waarbij moslimsterrorisme gebruikt wordt als vijandbeeld.
Alé, is dat de nieuwe politiek correcte benaming voor het bommenextremisme van de gematigde moslim. Waarblijven jullie het halen.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 09:23   #84
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is nog veel erger dan ik dacht.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 09:23   #85
devilke
Banneling
 
 
devilke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 oktober 2005
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het is nog veel erger dan ik dacht.
is dat wel mogelijk?
devilke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 09:24   #86
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door devilke Bekijk bericht
is dat wel mogelijk?
De lijst al gelezen?
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 09:26   #87
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Die "alsof de miljard moslims ..." is jouw vrije interpretatie die jij in de mond legt van een ander.
Bullshit! In jouw ogen zijn alle moslims mee schuldig aan de aanslagen, vermits ze de koran gemeen hebben met die extremistische smeerlappen en niet op straat durven komen om te protesteren tegen die aanslagen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
De klassieke minimaliseringstruc die boven gehaald wordt telkens wanneer moslimextremisten van zich laten horen.
Dus wij minimaliseren een aanslag omdat wij de verantwoordelijkheid voor zo'n daad bij enkele gekken leggen ipv bij een hele religie?
Trouwens, over trucs gesproken: Jouw leugens en valse beschuldigingen in de zaak De Moor kunnen ook wel tellen...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Merkwaardig is dat jullie die truc selectief in de lade steken telkens een zogenaamde VB-extremist van zich laat horen. Dan kan de generalisering naar 1 miljoen kiezers niet snel genoeg gaan.
Nu ben je zelf alle tegenstanders van het VB over dezelfde kam aan't scheren. We zijn niet allemaal zoals Khonnor hé (allé ik toch niet). Wat mij betreft staat HVT tot het Blok zoals Al Qaeda tot de islam. Het één staat dus los van het ander.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
En die plegen nochtans geen terroristische aanvallen op onschuldige burgers met 1.000den slachtoffers ten gevolg.
Houden zo! Maar dat ze zich dan wel eens distanciëren van Staf Declerck...

Laatst gewijzigd door Djiezes : 12 juli 2006 om 09:33.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 09:27   #88
devilke
Banneling
 
 
devilke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 oktober 2005
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De lijst al gelezen?
van de meeste aanslagen heb ik al gehoord / gelezen

groot deel is al qaida oftewel cia/mossad
dan ook een deel moegetergde, kapot-uitgebuite en geterroriseerde moslims
en een deel de gekke religieuse fundi's

Laatst gewijzigd door devilke : 12 juli 2006 om 09:29.
devilke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 09:37   #89
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Niet echt, je spreekt over "de moslims", alsof de miljard moslims verantwoordelijk zou kunnen zijn voor de aanslagen van enkele extremisten. Enfin, in sommige gevallen, want bij 9/11 en 7/7 kunnen we al stellen dat het zelfs geen extremistische moslims zijn.
Tja, waren alle Duitsers nazi's?
Is dat het eeuwige excuus? Je spreekt over "alle" moslims...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 juli 2006 om 09:38.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 09:53   #90
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

In dit topic ging het dus over de oneindige islamitische verdraagzaamheid, die op zijn minst enkele leden van het clubje ertoe aanzette om wat bommetjes te plaatsen. De reden daarvoor is niet anders dan ergens anders ter wereld. Waar er in een staat een grote moslim-minderheid (of -meerderheid) woont, moet deze staat zich afsplitsen. Al het gelul over hoeveel moslims er zich precies achter die aanslagen plaatsen, is oeverloos misplaatst. De echte vraag is, hoeveel Kashmiri (de hindoeïstische daargelaten) willen Kashmir onafhankelijk of bij Pakistan? En de daaropvolgende vraag is, hoe is het mogelijk dat eenzelfde volk zo verdeeld kan zijn gewoonweg omdat de ene groep een andere godsdienst heeft aangenomen, een godsdienst die 80 miljoen hindoes heeft afgeslacht bij zijn intrede op het Indiase subcontinent? Waarom zijn het altijd de moslims die zich willen afscheuren (zie Filipijnen, Thailand, Nigeria waar in de jaren 60 één miljoen christenen werden afgemaakt omdat ze geen moslim waren)?
Als de Kashmirse moslims dan al die aanslagen niet goedkeuren, en meegaande in het belachelijke want door het oplopende aantal aanslagen stilaan achterhaalde verhaaltje dat moslims zich niet verantwoordelijk moeten tonen voor de aanslagen van enkele extremistische geloofs-en volksgenoten, waarom tonen ze dan niet dat ze tegen afsplitsing zijn?
In België komt er al spontaan een betoging na één incident in Antwerpen, waarom komen ze nou niet op straat in Kashmir (niet eens tegen de aanslagen, om zeker niet het vermoeden te kunnen wekken dat ze zich mee verantwoordleijk zouden moeten voelen, maar gewoon tegen onafhankelijkheid, de échte reden voor al die aanslagen, en voor samenleven?)
Raar eigenlijk, dat doen ze eveneens nergens...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 juli 2006 om 09:55.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 10:01   #91
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Bullshit! In jouw ogen zijn alle moslims mee schuldig aan de aanslagen, vermits ze de koran gemeen hebben met die extremistische smeerlappen en niet op straat durven komen om te protesteren tegen die aanslagen.
Dat zeg JIJ ! Wederom, kan je niets anders dan je eigen gedachtengang als woorden in de mond van een ander leggen? Het zegt zoveel over uw onbewuste denkpatronen....




Citaat:
Dus wij minimaliseren een aanslag omdat wij de verantwoordelijkheid voor zo'n daad bij enkele gekken leggen ipv bij een hele religie?
Trouwens, over trucs gesproken: Jouw leugens en valse beschuldigingen in de zaak De Moor kunnen ook wel tellen...
Jullie minimaliseren een aanslag om het eenvoudige feit dat het een moslimaanslag is.
Mijn truc is niet meer dan de linkerzijde te confronteren met haar eigen trucs. Daar worden die zelfverklaarde, rechtlijnige progressiefkes doodnerveus van. Hetgeen normaal is, mits ze geconfronteerd worden met hun eigen hypocrisie, hun 10 tallen maten en gewichten ...



Citaat:
Nu ben je zelf alle tegenstanders van het VB over dezelfde kam aan't scheren. We zijn niet allemaal zoals Khonnor hé (allé ik toch niet). Wat mij betreft staat HVT tot het Blok zoals Al Qaeda tot de islam. Het één staat dus los van het ander.

Ik volg die redenering niet. Het VB is geen religieuse gemeenschap.
Bovendien, als je de koran een beetje bestudeert zijn de Al Qaeda leden eigenlijk de trouwste volgelingen. Zij voeren in daden uit wat Mo de pedo bevolen heeft en letterlijk in de koran staat: ongelovigen opruimen. De 'gematigden' weren zich tegen beschuldigingen van afvalligheid door achter de schermen in eigen gemeenschap de AQ helden toe te juichen, en voor de schermen intensief de taqiyya-techniek toe te passen.



Citaat:
Houden zo! Maar dat ze zich dan wel eens distanciëren van Staf Declerck
Misschien doen ze dat wel de dag dat de linkerzijde zich distantieert van genocidairs als Pol Pot, Mao, etc.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 10:02   #92
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
In dit topic ging het dus over de oneindige islamitische verdraagzaamheid, die op zijn minst enkele leden van het clubje ertoe aanzette om wat bommetjes te plaatsen. De reden daarvoor is niet anders dan ergens anders ter wereld. Waar er in een staat een grote moslim-minderheid (of -meerderheid) woont, moet deze staat zich afsplitsen. Al het gelul over hoeveel moslims er zich precies achter die aanslagen plaatsen, is oeverloos misplaatst. De echte vraag is, hoeveel Kashmiri (de hindoeïstische daargelaten) willen Kashmir onafhankelijk of bij Pakistan? En de daaropvolgende vraag is, hoe is het mogelijk dat eenzelfde volk zo verdeeld kan zijn gewoonweg omdat de ene groep een andere godsdienst heeft aangenomen, een godsdienst die 80 miljoen hindoes heeft afgeslacht bij zijn intrede op het Indiase subcontinent? Waarom zijn het altijd de moslims die zich willen afscheuren (zie Filipijnen, Thailand, Nigeria waar in de jaren 60 één miljoen christenen werden afgemaakt omdat ze geen moslim waren)?
Als de Kashmirse moslims dan al die aanslagen niet goedkeuren, en meegaande in het belachelijke want door het oplopende aantal aanslagen stilaan achterhaalde verhaaltje dat moslims zich niet verantwoordelijk moeten tonen voor de aanslagen van enkele extremistische geloofs-en volksgenoten, waarom tonen ze dan niet dat ze tegen afsplitsing zijn?
In België komt er al spontaan een betoging na één incident in Antwerpen, waarom komen ze nou niet op straat in Kashmir (niet eens tegen de aanslagen, om zeker niet het vermoeden te kunnen wekken dat ze zich mee verantwoordleijk zouden moeten voelen, maar gewoon tegen onafhankelijkheid, de échte reden voor al die aanslagen, en voor samenleven?)
Raar eigenlijk, dat doen ze eveneens nergens...
Inderdaad, dat doen ze eigenlijk nergens.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 10:19   #93
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Jullie minimaliseren een aanslag om het eenvoudige feit dat het een moslimaanslag is.

mi·ni·ma·li·se·ren (ov.ww.)
1 zo klein mogelijk maken => miniseren; <=> maximaliseren
2 kleineren of als kleiner voorstellen

Maak nu je beschuldiging eens hard aan de hand van het bovenstaande?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Misschien doen ze dat wel de dag dat de linkerzijde zich distantieert van genocidairs als Pol Pot, Mao, etc.
Op die paar gekken van de PVDA na, distantieert de hele linkerzijde zich van Stalin, Mao, PolPot en consoorten.

Laatst gewijzigd door Djiezes : 12 juli 2006 om 10:20.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 10:23   #94
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
mi·ni·ma·li·se·ren (ov.ww.)
1 zo klein mogelijk maken => miniseren; <=> maximaliseren
2 kleineren of als kleiner voorstellen

Maak nu je beschuldiging eens hard aan de hand van het bovenstaande?
Herlees je eigen statements.




Citaat:
Op die paar gekken van de PVDA na, distantieert de hele linkerzijde zich van Stalin, Mao, PolPot en consoorten.
Die indruk heb ik niet als ik de kaadtjes van dit forum lees.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 10:25   #95
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht


Die indruk heb ik niet als ik de kaadtjes van dit forum lees.
So what? Wat doet jou indruk ertoe. Wat Djiezes zegt is juist. De meeste mensen keuren de acties van dictators niet goed.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 10:27   #96
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht


Herlees je eigen statements.

Heb ik gedaan...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Dit is verschrikkelijk... 140 onschuldige pendelaars die nooit meer thuiskomen voor het avondeten. Zo'n aanslagen, door wie en waarom ook, zijn een schande voor de mensheid.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 11:32   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stonaar Bekijk bericht
Zeg mij, hoeveel procent van de meer dan 1 miljard moslims heeft aanslag gepleegd?
Dat heeft er helemaal niets mee te maken.
Zonder aanhang en steun vanuit hun gemeenschap zouden er helemaal geen aanlagen gepleegd worden of zouden die zich beperken tot eenmansacties van een ziekelijke.
Ge gelooft toch niet dat de aanslagen op de WTC torens mogelijk geweest waren als er helemaal geen moslims in de VS woonden ?
Denkt ge dat FDW hier ook maar iets zou kunnen klaarspelen zonder 1000000 kiezers ?
Als jij nog geen betogingen gezien hebt als de VS fouten maakt is er iets goed mis me u.
Zag je die ook al in het oosten als er iemand onthoofd wordt ?
Ik niet, daarentegen waren er wel enorme reacties toen iemand het waagde daar met een cartoon op te reageren. En nee, dat was geen enkeling.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 13:11   #98
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard islamieten

Het zullen zoals gewoonlijk wel weer de islamieten geweest zijn.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 13:45   #99
noledge
Burger
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Locatie: the other side
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
je kan natuurlijk ook gewoonweg antwoorden
Als jij mijn post niet begrijpt, maar anderen wel, denk ik niet dat ik onverstaanbaar ben of onduidelijk schrijf.
Ik ga hier geen uitleg meer over geven tegen jou om een rebound te krijgen met 2 a 3 vragen waarin staat dat je't weer niet begrijpt.
Alles wat ik erover te zeggen had stond er al, ik kan het nog eens herhalen, maar dat gaat ook niet helpen.
Ik heb de indruk dat je wat teveel bezig bent met het fallacies gedoe.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 13:55   #100
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
het ging 'm niet over de quantiteit carlgustaaf

vroeg ik me ook af... vraag het misschien eens aan noledge en Knorretje die schijnen beter te weten

je zult me toch steeds een tijdje voorop blijven in toenemende dementiegraad, carlgus
voor mij gaat het wél over de quantiteit, jongeman.Ik heb liever te doen met een bende nostalgische ouwe mafketels, hoe nazistisch en racistisch dan ook mogelijk is, maar die niets anders doen dan tezamen vergaderen en ego-trippen, zonder verder ooit iemand een vlieg kwaad te doen, dan met een miljard fanatiekelingen, tot alles in staat om hun achterlijke godsdienst aan de hele wereld op te dringen, inbegrepen met in alle grootsteden van de planeet bommen te laten ontploffen.
En als ge mij daarin ongelijk geeft,bewijst ge wel dat ge kwestie van dementie, van niemand iets te leren hebt.Ge hebt de hoogste graad bereikt! Zwarte gordel, 10 de Dan Dementie voor Praha!10 op 10, onderscheiding van de Grootste Forum Mafketel! Bravo, doe zo verder, dat ik me nog wat kan amuseren.
Ga eens aan de Indiërs vragen hoe ze erover denken, vandaag? D�*�*r zou je tosch medelijden mee moeten hebben? Ze zijn niet blank, evenmin Christenen? Dus dat telt!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be