Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2016, 11:06   #1021
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat geloof ik niet : die zien dat CD&V hulp heeft geboden aan ACW spaarders, perfect aanvaardbaar. Let op : je praat over tsjeven hee quercus...


Juist. N-VA heeft een probleem, CD&V helemaal niet.
Dat zou nog beter zijn, de N-VA die daar electoraal voor gestraft wordt.

Terug naar het aloude onwerkbare immobilisme van de klassieke tripartite.

Op naar Griekenland aan de Noordzee.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 11:07   #1022
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Sprookjes zijn toch iets mooi maar ik wist niet dat 800.000 mensen in België nog geloven in zulke sprookjes.
Hoe zeggen ze het ook weer?
Iets van een kale kermis thuiskomen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 11:07   #1023
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
CVP'ers.


Dan weet je toch genoeg.

Belgische politici.
Het blijft een verbazingwekkend fenomeen, dat er nog zoveel mensen fundamenteel niet doorhebben hoe een tsjeef denkt en handelt...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 11:10   #1024
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het blijft een verbazingwekkend fenomeen, dat er nog zoveel mensen fundamenteel niet doorhebben hoe een tsjeef denkt en handelt...
Vlamingen hé.

Dat is het probleem met een volk van onnozelaars, die gedragen zich zoals onnozelaars.

Natuurlijk, electoraal schijnen ze langzaam maar zeker wat op te schuiven.

Tegenwoordig halen de SP, CVP en OVLD samen de stemmen niet meer die de CVP vroeger alleen haalde.

Dat is positief meen ik.

Nu wachten tot de N-VA zichzelf kapot regeert, gelukkig zal dat niet lang duren.

Ze gaan Belgie samen met de Walen veranderen...
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 juni 2016 om 11:13.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 11:10   #1025
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zou nog beter zijn, de N-VA die daar electoraal voor gestraft wordt.

Terug naar het aloude onwerkbare immobilisme van de klassieke tripartite.

Op naar Griekenland aan de Noordzee.
Het ene staat los van het andere. Voor cd&v is het uiteraard geen slecht scenario om n-va de bonen te vreten te geven voor de afhandeling van het arco verhaal.
Maar dat heeft geen enkele impact op toekomstige regeringsonderhandelingen hoor, enkel op de onderlinge krachtverhoudingen.
Een verderzetting van deze coalitie + eventueel cdh blijft de meest waarschijnlijke optie voor 2019.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 11:14   #1026
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het ene staat los van het andere. Voor cd&v is het uiteraard geen slecht scenario om n-va de bonen te vreten te geven voor de afhandeling van het arco verhaal.
Maar dat heeft geen enkele impact op toekomstige regeringsonderhandelingen hoor, enkel op de onderlinge krachtverhoudingen.
Een verderzetting van deze coalitie + eventueel cdh blijft de meest waarschijnlijke optie voor 2019.
We zullen zien.

Bij leven en welzijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 11:39   #1027
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor diegenen die echt geloven dat beweging.net poen gaat bovenhalen, toch eerst dit persbericht eens lezen. Zij leggen zondermeer de 'fout' bij de overheid die onzorgvuldig was bij het toekennen van de staatswaarborg.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-vinger.dhtml

Nog cynischer is wellicht fysiek onmogelijk...
Die kerels getuigen bovendien nog van een ondraaglijke arrogantie. Wie denken zij wel dat ze zijn?
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 11:42   #1028
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Volgens sommigen zal CD&V nog diep mogen buigen voor zijn coalitiepartners als het haar zin wil krijgen in het ARCO dossier:

http://newsmonkey.be/article/67758
Wat men ook hier beweert, de CD&V zit met een probleem, niet de N-VA of een andere coalitiepartner.
Langzaam moet ook bij de CD&V doordringen dat we 10 jaar later zijn en zij niet meer alleen de lakens uitdelen.
Willen zij hun gezicht redden, zullen ze diep moeten gaan b.v. beloftes in verband met de volgende coalitie !
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 11:44   #1029
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die kerels getuigen bovendien nog van een ondraaglijke arrogantie. Wie denken zij wel dat ze zijn?
Baas.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 11:53   #1030
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vlamingen hé.

Dat is het probleem met een volk van onnozelaars, die gedragen zich zoals onnozelaars.

Natuurlijk, electoraal schijnen ze langzaam maar zeker wat op te schuiven.

Tegenwoordig halen de SP, CVP en OVLD samen de stemmen niet meer die de CVP vroeger alleen haalde.

Dat is positief meen ik.

Nu wachten tot de N-VA zichzelf kapot regeert, gelukkig zal dat niet lang duren.

Ze gaan Belgie samen met de Walen veranderen...


__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 11:58   #1031
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die kerels getuigen bovendien nog van een ondraaglijke arrogantie. Wie denken zij wel dat ze zijn?
Sind ik Herman Van Rompuy ooit in een interview hoorde zeggen dat "moraal iets is waarover men niet onderhandelt, men legt dat op" weet ik dat er geen enkele bovengrens bestaat op de arrogantie van een echte tsjeef.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 12:25   #1032
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het ene staat los van het andere. Voor cd&v is het uiteraard geen slecht scenario om n-va de bonen te vreten te geven voor de afhandeling van het arco verhaal.
Dat er N-VA'ers zullen zijn die niet happy zullen zijn indien er een sluitende deal wordt gesloten met overheidsgeld, dat zal best zo zijn.
Maar dat zij de 'bonen gaan vreten', dat geloof ik niet. Het is niet hun shit die geruimd moet worden.
Integendeel, het kan N-VA en de liberalen nog heel wat leverage geven.

Citaat:
Maar dat heeft geen enkele impact op toekomstige regeringsonderhandelingen hoor, enkel op de onderlinge krachtverhoudingen.
Buiten de andere zaken die in het regeerakkoord staan zullen de huidige regeringspartijen garanties vragen dat er na 2019 geen mes in de rug wordt geplant.
Anders wordt CD&V voor 2019 een mes in de rug gestoken.

Citaat:
Een verderzetting van deze coalitie + eventueel cdh blijft de meest waarschijnlijke optie voor 2019.
Dan moeten ze die eerst losweken van de PS.
Nu als de financiën er in 2019 er beter voorstaan, dan kan dan wel lukken.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 12:28   #1033
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat er N-VA'ers zullen zijn die niet happy zullen zijn indien er een sluitende deal wordt gesloten met overheidsgeld, dat zal best zo zijn.
Maar dat zij de 'bonen gaan vreten', dat geloof ik niet. Het is niet hun shit die geruimd moet worden.
Integendeel, het kan N-VA en de liberalen nog heel wat leverage geven.



Buiten de andere zaken die in het regeerakkoord staan zullen de huidige regeringspartijen garanties vragen dat er na 2019 geen mes in de rug wordt geplant.
Anders wordt CD&V voor 2019 een mes in de rug gestoken.



Dan moeten ze die eerst losweken van de PS.
Nu als de financiën er in 2019 er beter voorstaan, dan kan dan wel lukken.
trololooo
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 12:47   #1034
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor diegenen die echt geloven dat beweging.net poen gaat bovenhalen, toch eerst dit persbericht eens lezen. Zij leggen zondermeer de 'fout' bij de overheid die onzorgvuldig was bij het toekennen van de staatswaarborg.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-vinger.dhtml

Nog cynischer is wellicht fysiek onmogelijk...
Blijkbaar wel

Arco, de financiële holding van het ACW, werkte na het Dexiadebacle de hele waarborgregeling voor haar coöperanten zelf uit

Citaat:
De teksten welke wij op 2 september 2011 opstuurden aan premier Leterme, het ontwerp van KB, werden uiteraard opgesteld met inachtname van al de beperkingen die indertijd door de raden van bestuur en ook door uw organisatie werden meegedeeld en komen zoals wij hierboven aantoonden overeen met de vraag in uw voormelde brief.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 13:11   #1035
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is niet in tegenspraak dat het "ACW" nooit Arco aandelen heeft verkocht. Klanten aanbrengen is iets helemaal anders dan effectief producten verkopen.
Toch wel! Want het was ronselen in het financieel voordeel van de Arco-groep en die maakt deel uit van het ACW-complex.
By the way, ik krijg uit uw postings het onweerstaanbare gevoel dat jij zelf ook een benadeelde houder bent van Arco-aandelen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 14:45   #1036
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sind ik Herman Van Rompuy ooit in een interview hoorde zeggen dat "moraal iets is waarover men niet onderhandelt, men legt dat op" weet ik dat er geen enkele bovengrens bestaat op de arrogantie van een echte tsjeef.
Ik denk dat er wel degelijk een bovengrens is voor de arrogantie van Christendemocraten. Boven die grens bevinden zich de Vlaams-nationalisten die de erfzonde van het naoorlogse totalitair streven meedragen met een dubbele moraal. Bovendien hanteren ze een eigen logica die zelfs statutair is vastgelegd.

N-VA = cvp².
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 14:48   #1037
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Toch wel! Want het was ronselen in het financieel voordeel van de Arco-groep en die maakt deel uit van het ACW-complex.
Dat vraagt om verduidelijking.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 14:54   #1038
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik denk dat er wel degelijk een bovengrens is voor de arrogantie van Christendemocraten. Boven die grens bevinden zich de Vlaams-nationalisten die de erfzonde van het naoorlogse totalitair streven meedragen met een dubbele moraal. Bovendien hanteren ze een eigen logica die zelfs statutair is vastgelegd.
N-VA = cvp².
Het merkwaardige is dat het altijd weer franstaligen zijn (en als het in hun kraam past ook Vlaamse belgicisten) die zwaar besmet zijn door het Godwin-syndroom. Het oorlogsgebeuren ligt nu 71 jaar achter ons en nog steeds blijken jullie er van overtuigd te zijn dat elke N-VA partijlid, sympathisant of kiezer ergens op zolder een of ander SS-uniform in een kast hangen heeft. Het feit dat jullie ook nu nog steeds zitten te mekkeren over die onzalige tijd wijst op een schrijnend gebrek aan ernstige argumenten.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 14:58   #1039
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het merkwaardige is dat het altijd weer franstaligen zijn (en als het in hun kraam past ook Vlaamse belgicisten) die zwaar besmet zijn door het Godwin-syndroom. Het oorlogsgebeuren ligt nu 71 jaar achter ons en nog steeds blijken jullie er van overtuigd te zijn dat elke N-VA partijlid, sympathisant of kiezer ergens op zolder een of ander SS-uniform in een kast hangen heeft. Het feit dat jullie ook nu nog steeds zitten te mekkeren over die onzalige tijd wijst op een schrijnend gebrek aan ernstige argumenten.
Ik verwijs naar de wijze woorden Hugo Schiltz. Die zal volgens jou wel in de categorie "franstaligen en "Vlaamse belgicisten" vallen.

Wat mij verbaast is dat er steeds gereageerd wordt als wordt opgemerkt dat N-VA een dubbele moraal met een eigen logica een totalitair regime nastreeft en dat ze in feite cvp² zijn. Wat is daar eigenlijk mis mee ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 juni 2016 om 15:00.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 15:03   #1040
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat vraagt om verduidelijking.
Ik vind het gewoon onthutsend dat je zoiets hier uitkraamt:
Citaat:
Dat is niet in tegenspraak dat het "ACW" nooit Arco aandelen heeft verkocht.
Natuurlijk is het niet ACW zelf die aandelen van haar Arco-dochters verkoopt.
Wanneer ik wil intekenen op aandelen Umicore (bv. in het kader van een kapitaalverhoging) ga ik toch evenmin mij richten tot Umicore zelf maar tot een of andere financiële instelling (al of niet via internet).
Maar het is toch niet omdat ik op mijn Umicore aandelen heb ingetekend via de beursmakelaar Bolero dat ik zou mogen beweren dat Umicore geen aandelen heeft uitgegeven?
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be