Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2021, 09:29   #9041
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je wil fundamenteel dat de concurrentie minder kansen heeft he.
Nee, ik had het over een - volgens mij onnodige - geboortebeperking voor iedereen. 'Fundamenteel' staat daar niets anders dan wat er letterlijk staat. Maar aangezien het onnodig is, is het niet eens van belang.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 januari 2021 om 09:30.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 09:32   #9042
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is er een lockdown?

Je zou dat anders niet zeggen als je even rondkijkt.

On topic:

Een noodzaak die kan of kunnen leiden is tot een maatschappelijke ramp?

Een ware lijdensweg die op huidig ogenblik nog geen stop kende.
Een maatschappelijke ramp ja, goed uitgedrukt. Is die titel wel van patrickve zelf? Ah nee.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 januari 2021 om 09:32.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 10:50   #9043
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat is inderdaad een voorbeeld van een onmogelijke utopie. Het kan trouwens best dat je er zelf van zou walgen.
Nee, in tegendeel, dat is waar absolute monarchen, met hun religieuze verschoning, doorheen de geschiedenis naar streefden. De Farao, en de Koning bij gratie gods waren daar pogingen toe.

Vele sekteleiders slagen daar in op kleinere schaal.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 10:51   #9044
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hoe duid jij die parabel?
Wel, iedereen was verondersteld van wijn in een groot vat te doen. Iedereen optimiseerde dat als hij een fles water meebracht, dat niet zou opvallen in dat grote vat, en water is goeiekoper dan wijn. Op 't einde hadden ze een vat water. Dat werd verteld om het "schandaal" aan te geven, maar ik vond dat een mooie illustratie van te verwachten Nash evenwicht. De enige imbeciel daar was de onnozelaar die een fles dure wijn in dat vat water had gekapt he

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 10:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 10:53   #9045
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het leven is geen spel met de ander als model-obstakel (leidend tot gekmakende bipolariteit en blokkades voor hogere doelen) of hoeft dat althans niet te zijn.
Toch wel, wat je daar aangeeft is EXACT wat leven is. Een groot spel. Een enorm spel algorithme dat in ons universum draait. Meer is daar niet aan.

En bewustzijn zorgt dat je tijdens je speeltijd fun kan hebben. Meer is er niet en dat is goed genoeg.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 10:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 10:55   #9046
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, in tegendeel, dat is waar absolute monarchen, met hun religieuze verschoning, doorheen de geschiedenis naar streefden. De Farao, en de Koning bij gratie gods waren daar pogingen toe.

Vele sekteleiders slagen daar in op kleinere schaal.
We zullen schiften, de zwakkeren moeten eruit. Zulke bullshit verkopen die sekteleiders toch altijd.

Dan een paar moorden en opofferingen voor "Big Chief".
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 11:01   #9047
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Een maatschappelijke ramp ja, goed uitgedrukt. Is die titel wel van patrickve zelf? Ah nee.
Toch wel hoor. Maar het was de tweede titel, de eerste was iets van "bon ik zit in het gevang, en jullie binnenkort ook"

Nadien had de moderatie mij gevraagd om de titel aan te passen aan iets algemeners, en ik heb dat gedaan.

Het vat de situatie perfect samen he.

Kijk, jij denkt dat ik met mijn puur hedonische kijk niet maatschappelijk kan denken, en niks is minder waard. Wat tevens bewijst dat er helemaal geen tegenstelling is tussen hedonisch denken en maatschappelijk denken. Goed maatschappelijk denken gaat uit van hedonisch denken, maar dat gaat in tegen uw visie waar gij eerst wilt kunnen sleutelen aan hoe mensen zouden moeten denken.

De titel is inderdaad de perfecte vraag en het antwoord is ook perfect duidelijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 11:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 11:03   #9048
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

"De inwijding is niet voor elke Jan met de pet."
Alleen echte loyale volgelingen worden beloond.
Dit is voor de elite van de elite.

Zulke zever....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 12:23   #9049
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, in tegendeel, dat is waar absolute monarchen, met hun religieuze verschoning, doorheen de geschiedenis naar streefden. De Farao, en de Koning bij gratie gods waren daar pogingen toe.
Als je vanuit dogmatisme in ahistorische fabels gelooft misschien wel.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 12:26   #9050
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, iedereen was verondersteld van wijn in een groot vat te doen. Iedereen optimiseerde dat als hij een fles water meebracht, dat niet zou opvallen in dat grote vat, en water is goeiekoper dan wijn. Op 't einde hadden ze een vat water. Dat werd verteld om het "schandaal" aan te geven, maar ik vond dat een mooie illustratie van te verwachten Nash evenwicht. De enige imbeciel daar was de onnozelaar die een fles dure wijn in dat vat water had gekapt he
Ah, het heeft dus niets met de bruiloft van Kana te maken.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 12:31   #9051
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel hoor. Maar het was de tweede titel, de eerste was iets van "bon ik zit in het gevang, en jullie binnenkort ook"

Nadien had de moderatie mij gevraagd om de titel aan te passen aan iets algemeners, en ik heb dat gedaan.

Het vat de situatie perfect samen he.

Kijk, jij denkt dat ik met mijn puur hedonische kijk niet maatschappelijk kan denken, en niks is minder waard.
Als je daarmee fun zonder onderscheid bedoelt, dan weet ik dat inderdaad en ik zie dat bevestigd doordat iemand die het tegendeel beweert over de geschiedenis, de religie,... enkel dogmatisch-deductief kan spreken, ahistorisch (waarbij dingen verondersteld worden waar geen indicatie voor is) en bij concrete vragen door de mand valt en nood heeft aan sofismen om er niet op in te moeten gaan. Daarnaast is het opmerkelijk dat niet eens per se een intellectueel maar ueberhaupt een volwassene een zodanig simplistische kijk op cultuur serieus kan nemen.

Citaat:

Wat tevens bewijst dat er helemaal geen tegenstelling is tussen hedonisch denken en maatschappelijk denken. Goed maatschappelijk denken gaat uit van hedonisch denken, maar dat gaat in tegen uw visie waar gij eerst wilt kunnen sleutelen aan hoe mensen zouden moeten denken.
En waar ze van moeten leren 'genieten' op een manier die met de rede - ook op ethisch vlak - verzoenbaar is, wat dan ook duurzame en gegronde vreugde oplevert (tegenover de mimetische bipolariteit).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 januari 2021 om 12:51.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 12:33   #9052
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De titel is inderdaad de perfecte vraag en het antwoord is ook perfect duidelijk.
Over het coronabeleid zijn we het grosso modo eens, al zou ik je als adviseur wel steeds in de gaten houden.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 13:03   #9053
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Vele sekteleiders slagen daar in op kleinere schaal.
Stawrogin in de Demonen van Dostojewski ook, zelfs zonder er veel moeite voor te doen en met alle gevolgen vandien. Een aanrader, dat boek, om psychologisch doorzicht te verwerven, en ook vanwege het profetische karakter ervan wat de 20ste eeuw betreft.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 13:03   #9054
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Nu op het nieuws:

"Britse variant" ... "Britse variant" ... "Britse variant" ... "Britse variant" ... "Britse variant" ... "Britse variant" ... "Britse variant" ... "Britse variant" ... "Britse variant"

Maar covid associeren met China was racisme.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 17 januari 2021 om 13:05.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 13:05   #9055
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Nu op het nieuws:

"Britse variant" ... "Britse variant" ... "Britse variant" ... "Britse variant" ... "Britse variant" ... "Britse variant" ... "Britse variant"

Maar covid associeren met China was racisme.
Ja, goed opgemerkt. 'Het virus' zal voor een federale EU zijn.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 16:52   #9056
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Over het coronabeleid zijn we het grosso modo eens, al zou ik je als adviseur wel steeds in de gaten houden.
Mijn advies aan gelijk welk overheidsorgaan zou in veruit de meeste gevallen zijn: doe niks.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 18:46   #9057
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn advies aan gelijk welk overheidsorgaan zou in veruit de meeste gevallen zijn: doe niks.
Daarom dus. Maar je redeneringen over corona zijn wel relevant, dus zou de overheid dit forum wat moeten volgen he.

Vrees jij trouwens ondertussen niet voor een 'zwart gat' als die coronatoestand voorbij is?

(Nog even een nuancering: als ik hierboven 'ontkende' dat farao's en koningen primair naar macht streefden, dan bedoelde ik dat ze dat steeds binnen een religieuze code deden waar ze zelf in 'geloofden'. Natuurlijk is het zo dat als je op een gegeven moment tot heerser over de kosmos gemaakt wordt en door iedereen wordt bewonderd, je dan alleen al om mimetische redenen daarin nog wordt versterkt. Zo is de fameuze 'hubris' niet alleen een beschuldiging aan het adres van 'ergelijke' zondebokken, maar vaak tegelijk ook een psychische realiteit: men overspeelt zijn hand en wekt zo ergernis op. De anderen zijn dan echter even mimetisch betrokken, waardoor de 'hubris' niettemin een valse asymmetrie suggereert. Shakespeare maakt, zoals Girard uiteenzet in het aan hem gewijde werk, het mimetisme achter de klachten over 'tirannie' duidelijk door de verkrachting van Lucretia net als reeds bij Livius maar nog sterker beklemtoond (de koning krijgt Lucretia bij hem niet eens vooraf te zien, het is puur from hearsay) vooraf te laten gaan door de opschepperij van Collatinus, de man van Lucretia over zijn vrouw. Die opschepperij is een omkering van de gezagsrelatie, een poging om het gezelschap, inclusief de koning, de keuze van het object, Lucretia, te bekrachtigen dat ze zelf 'binnen de regels' zelf niet mogen bezitten. Het gaat de facto om een poging om de koning mentaal te onderwerpen, en het is binnen een dergelijke Crisis of Degree dat de drang van de koning om zijn positie te herbevestigen als 'tiranniek' verschijnt, wat ze aan de andere kant ten dele natuurlijk ook is. Een ethische aristocratie echter zal alleen al daardoor zulke mimetische conflicten vermijden, dat het leven van een vorst in het goede 'zwaarder' is: omringd door mensen die zelf ook van de vrucht van de kennis van goed en kwaad gegeten hebben, moet hij zich toch zodanig beheersen en oordeelskundig zijn dat hij geloofwaardig als de beste onder de beteren verschijnt.)
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 20:09   #9058
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Vrees jij trouwens ondertussen niet voor een 'zwart gat' als die coronatoestand voorbij is?
Voor mezelf bedoel je ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 20:14   #9059
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Daarom dus. Maar je redeneringen over corona zijn wel relevant, dus zou de overheid dit forum wat moeten volgen he.
Ik vind het, gezien wat ik van de overheid denk, normaal dat ze dit forum niet volgen. De overheid zit op een zeker track, en zal daar niet meer van afwijken: het Ferguson track. Iedereen opsluiten, dan iedereen vaccineren, dan victorie kraaien. Wat er ook gebeurt. Het kan hen helemaal niet schelen wat er ondertussen verandert, wat er ondertussen mogelijk is, en dergelijke meer. Als zij nu iets anders doen dan on track blijven, dan hangen ze. Nu is het doel om alle mogelijke indicaties dat het ook anders kon, onmogelijk aantoonbaar te maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 20:17   #9060
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor mezelf bedoel je ?
Ja, gezien de vele tijd en energie die je erin gestopt hebt. (het was maar half serieus bedoeld)

Nu ja, het lijkt erop dat je nog wel ruim voldoende tijd hebt om een nieuw focuspunt te vinden.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be